Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,198 záznamů.  začátekpředchozí24179 - 24188další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.84 vteřin. 

Užití software třetích stran v komerčních aplikacích
Panáček, Jan ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Prvotním cílem mé práce bylo podrobně zmapovat autorskoprávní problematiku užití cizího software při vývoji vlastních aplikací se zaměřením na komerční prostředí a mezinárodně právní aspekty. S vědomím, že vzhledem k rozsahu práce musely zůstat stranou jak stěžejní témata předeslaná v kapitole 5. (užití komerčního software a užití cizího software jako vývojového nástroje), tak i další zajímavé právní problémy související například s problematikou zaměstnaneckého díla a díla na objednávku při přeshraničním výkonu autorských práv, či problematika práv oprávněného uživatele, se domnívám, že tento cíl se mi podařilo splnit. V některých místech práce přesahuje do problematiky průmyslově právní (patentové), především v oblasti výkladu o jednotlivých opensourcových licencích. Domnívám se však, že v tomto případě není možné oddělit jednotlivé složky právní ochrany obsažené v jedné licenci. Pro pochopení účelu licence a jejich jednotlivých ustanovení je naopak souvislý výklad stěžejní, neboť především v oblasti právní ochrany počítačových programů platí, že (tam kde končí autorskoprávní ochrana, patentová ochrana začíná) autorskoprávní a patentová ochrana tvoří jeden celek a navzájem se doplňují. V obecné části práce shrnující vývoj právní ochrany počítačových programů jsem dospěl ke dvěma závěrům stěžejním pro...

Memoáry Philippa de Commynes jako pramen k dějinám politického myšlení a diplomatické praxe
Vybíralová, Sára ; Nejedlý, Martin (vedoucí práce) ; Žůrek, Václav (oponent)
Práce se zabývá memoáry Philippa de Commynes a možnostmi jejich využití jako historického pramene k dějinám mentalit. Tento významný, i když u nás málo známý politik a diplomat burgundského původu odešel ze dvora Karla Smělého do služeb francouzského krále Ludvíka XI. Ve svých po smrti Ludvíka XI. vzniklých Memoárech Commynes za prvé oslavuje tohoto panovníka, a za druhé se prostřednictvím různých literárních prostředků (digrese, exempla) pokouší posílit didaktickou působnost textu a prosadit určité politické a morální premisy. Paměti se tak vzhledem ke svému zacílení na čtenářstvo z řad vládců a dvořanů blíží jinému literárnímu žánru - knížecím zrcadlům. Jejich ponaučení je však zaměřeno prakticky a často i v jejich etickém vyznění převažuje pragmatismus. Progresivní, moderní proud v myšlení představuje u Philippa de Commynes jeho odmítnutí "zbytečných" rytířských ctností a hodnot jako je hrdost a sláva, a prosazování "moudrosti," chápané zcela nově jako politická obratnost spojená s obezřetností. Druhá část práce se pokouší zmapovat svědectví Memoárů o diplomatické praxi své doby, v níž na jednu stranu hrála podstatnou roli symbolická komunikace a rituál, jež však na straně druhé do značné míry závisela na tajných spojenectvích. Memoáry mohou být využity i jako pramen k dějinám střední Evropy,...

Autorskoprávní ochrana počítačových programů a problematika licenčních smluv
Diblík, Jan ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
126 9 Závěrem Tato práce je zastavením se nad některými problémy, jež souvisí s právní ochranou počítačových programů a snaží se postihnout též specifika licenčních smluv, jež s tímto předmětem souvisí. Po úvodu (1. kapitola) a vymezení základních pojmů (2. kapitola) souvisejících s technikou fungování technického a programového vybavení počítače, jsem si dovolil připomenout několik desetiletí vývoje počítačů a počítačových programů (3. kapitola). Na této mladé "historii" počítačů a jejich programového vybavení je zřetelně vidět nebývalá dynamika, jakou tato oblast prochází a jež navíc stále narůstá. Lze očekávat, že počet lidí, kteří budou (muset) přicházet do styku s počítači, se bude nadále zvyšovat a jen těžko tomuto trendu lze čelit. Je tudíž ze strany široké veřejnosti rozumné maximálně s výpočetní technikou kooperovat. Dané nezahrnuje jen "psaní všemi deseti", ač ani to není neužitečné, ale především efektivní práci s programovým vybavením počítače. Mezinárodní úmluvy (4. kapitola) řešící, či zmiňující právní ochranu počítačových programů, byly stimulem a inspirací úpravě komunitární. Směrnice o právní ochraně počítačových programů je dle mého názoru stěžejní legislativní autorskoprávní "dílo" (5. kapitola), a tudíž jsem se snažil jí věnovat odpovídající prostor i vzhledem k tomu, že představuje...

Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees'Teaching Practice
Holý, Tomáš ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Voňková, Hana (oponent)
Práce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.

Representing Courtship and Marriage in the English Novel, 1780-1860
Vomáčková, Lenka ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zaměřuje na motivy námluv a manželství, tak jak je vnímají a prožívají hrdinky románů publikovaných od konce osmnáctého století do druhé poloviny devatenáctého století. Mezi tyto romány se řadí Evelina (1778), Pride and Prejudice (1813), Jane Eyre (1847) a The Mill on the Floss (1860). Vzhledem k tomu, že jsou všechny tyto romány dílem žen a spisovatelek, nabízí tento výběr zajímavou, feministicky orientovanou perspektivu na dané téma. Zmíněné texty detailně popisují motivy námluv a manželství, tak jak byly tyto udalosti vnímány v daném období. Zároveň si však autorky pohrávají s koncepty tradičního dikurzu, odmítají některé konvenční myšlenky týkající se těchto témat a představují tak výzvu dobové představě o roli ženy v námluvách a manželství. Kromě analýzy těchto románů jsem se snažila prozkoumat i způsob, jakým byly námluvy a manželství zobrazeny a reprezentovány v původní literatuře osmnáctého a devatenáctého století. Za tímto účelem jsem se detailně zaobírala dobovou literaturou adresovanou mladým dívkám, kde je vyobrazen pomyslný ideál ženy a její role v námluvách a manželství. První kapitola této práce je úvodní a vysvětluje hlavní pojmy, myšlenky a cíle výzkumu. Druhá kapitola se zaměřuje na prostředí, ze kterého hrdinka pochází a na další faktory ovlivňující její...

Sergej Prokofjev (klavírní dílo)
Ožana, Petr ; KASÍK, Martin (vedoucí práce) ; VLASÁKOVÁ, Alena (oponent)
Práce se zabývá především analýzou klavírního díla Sergeje Prokofjeva. Není to vědecká práce. Je to spíše formální a melodicko harmonický rozbor v souvislosti s dalšími jeho klavírními díly. V kapitole o okolnostech vzniku koncertů se opírám o svědecctví autora a spolu s ním se pak v analýze snažím najít jeho myšlenky přímo v díle. Uvádím zde také báseň, která byla inspirována teprve zárodky skladby básníkem Balmontem. V poslední kapitole nabízím pohled na Prokofjeva jako na přítele, pianistu, kolegu, skladatele očima jeho současníků jak žáků, tak učitelů, kolegů, pianistů, přátel, ale i nepřátel. Vzpomínají na něj velké osobnosti jako G.G. Neuhaus, M. Rostropovich, D. Oistrach. Životních faktů se dotýkám jen málo, vzhledem k široké nabídce jistě mnohem odbornější literatury.

Srovnání českých a zahraničních učebnic společenských věd
Hrubanová, Pavlína ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáváním českých a zahraničních učebnic prvouky. Teoretická část obsahuje popis a srovnání českého a belgického systému školství. Dále pak nástin a podobnost českého a belgického pojetí společenskovědního učiva. Poslední částí v teoretické rovině je vysvětlení pojmu učebnice a popsání jeho charakteristik. Empirická část se zabývá analýzou českých a belgických učebnic vzhledem k předem daným kritériím. Také zkoumá přístup a názory českých a belgických učitelů na společenskovědní učivo. Tato část je doplněna o pozorování společenskovědních lekcí na školách.

Komentovaný překlad: Bretaň. (Bretagne, Jean-Luc Poussier. Éditions Hatier. Paris 1997, str. 51-75).
Kadlecová, Milada ; Belisová, Šárka (vedoucí práce) ; Šotolová, Jovanka (oponent)
V předkládané práci se zabýváme překladem odborného textu psaného populárně-naučným stylem. Při jeho převodu do českého jazyka došlo především k posunům intelektualizace, nivelizace ale i archaizace, které se nešlo vyhnout vzhledem k faktu, že statistické údaje v textu byly uváděny k roku 2000. Během překladu se vyskytly problémy především při hledání českých ekvivalentů termínů z oblastí, které nejsou české kultuře vlastní, jako je například námořní rybolov. Text svým tématem, stylem a náročností odpovídá překládaným textům z překladatelských seminářů na Ústavu translatologie, a bylo tak možné na něm využít znalostí nabytých na těchto hodinách.

Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees' Teaching Practice
Holý, Tomáš ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Voňková, Hana (oponent)
Práce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.

Krizová intervence prostřednictvím elektronické komunikace (on-line chat, on-line videochat)
Čechová, Kateřina ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Lišková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem on-line krizové intervence (dále jen KI) v České republice (dále jen ČR), konkrétně fungováním služeb on-line chatu a videochatu. Tomuto tématu nebyla v naší zemi dosud věnována komplexní pozornost. Jde totiž o poměrně novou oblast služeb poskytovanou klientům v tíživé situaci přes internet, v ČR nabízenou posledních pár let jen několika málo pracovišti KI. Do dnešní doby se jí ještě nikdo z odborníků nepokusil více a systematicky prozkoumat a popsat. Vzhledem k faktu, že právě internet je dnes v naší populaci široce využívaným komunikačním kanálem, dá se ovšem předpokládat vysoká budoucí perspektivita zmíněných služeb v psychosociální oblasti. Proto cílem této práce bylo zmapovat a důkladně popsat fungování a nutné souvislosti on-line chatu a videochatu na pracovišti KI, a vytvořit tak průvodce základy těchto služeb pro zájemce ze strany odborné i laické veřejnosti. Dalším cílem bylo zmapovat proces zavádění služby on-line chatu na pracoviště KI u současných tří poskytovatelů této služby u nás, a dopomoci tak čtenáři ujasnit představu o tom, co tento proces obnáší. Zároveň si tímto vytvořit podklady pro zpracování budoucího manuálu s názvem "Proces implementace služby on-line chatu na pracoviště KI". Po teoretickém úvodu do tématu krize a KI v první kapitole následuje...