Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozbor sonáty h moll a zasazení do kontextu Chopinovy tvorby
Myšíková, Marie-Anna ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; VLASÁKOVÁ, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zejména hudebním rozborem Chopinovy třetí sonáty h moll op. 58. První kapitola nese název „Charakteristické rysy Chopinovy tvorby a vliv současníků“ a je rozdělena do dvou podkapitol. V úvodu celé části je popsán Chopinův život. V první podkapitole se bakalářská práce věnuje výčtu Chopinových děl a to jak pro sólový klavír, tak pro dva klavíry či orchestr. Druhá podkapitola zkoumá obecné znaky Chopinovy tvorby, rysy jeho osobnosti či okolnosti komponování některých děl. Druhá kapitola se již celá zabývá rozborem sonáty h moll op. 58, kde každé větě patří jedna podkapitola. Závěrem je obsažena i podkapitola věnující se kontextu této sonáty v Chopinově celkové tvorbě.
Vývoj španělské klavírní hudby 19. a poč átku 20. století
González Casasnovas, David ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; VLASÁKOVÁ, Alena (oponent)
Cílem této práce je popsat vývoj španělské klavírní hudby během devatenáctého a raného dvacátého století. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány konkrétním autorům, reprezentujícím toto období, dále podrobně vysvětluji jejich styl a věnuji se jejich nejdůležitějším dílům, a to i v soudobém politickém a celospolečenském kontextu, jak v samotném Španělsku, tak v Evropě. V první kapitole se více zabývám také historickým vývojem Španělska a dále popisuji společenská hnutí působící napříč kontinentem. V závěru práce shrnuji své nejdůležitější poznatky.
Osobnosti klavírního oddělení HAMU od založení školy dodnes
Donovalová, Adéla ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; VLASÁKOVÁ, Alena (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit osobnosti Klávesové katedry HAMU druhé poloviny 20. století. Práce se zaměřuje na vytvoření uceleného a systematického přehledu pedagogů fakulty v prvních desetiletích fungování klavírního oddělení. Zmiňované osobnosti se autorka práce snaží pojmout komplexně, tedy nejenom jako výtečné pedagogy, ale také jako aktivní interprety, skladatele, autory didaktických prací či revizí klavírních děl. Medailonky jednotlivých velikánů jsou členěny chronologicky, dle začátku působení na pražské akademii a zcela přirozeně se rozdělily do tří částí, sdružující osobnosti generačně blízké. Současně se práce snaží o uvedení do širšího kontextu, a to zařazením kapitoly týkající se stručné historie HAMU. Tato kapitola obsahuje informace historicko-politického charakteru, jež jsou v celkovém kontextu více než podstatné. Velmi často a zásadně totiž ovlivňovaly dění doby ve všech oblastech života. Cílem této diplomové práce je přehledné zmapování situace v pražském pianistickém prostředí po druhé světové válce. Práce by měla poučenému čtenáři podat komplexní a ucelený přehled o životě, aktivním koncertním vystupování a o odkazu velikánů poválečné pianistické komunity spjaté s prostředím Hudební fakulty AMU.
Sergej Prokofjev (klavírní dílo)
Ožana, Petr ; KASÍK, Martin (vedoucí práce) ; VLASÁKOVÁ, Alena (oponent)
Práce se zabývá především analýzou klavírního díla Sergeje Prokofjeva. Není to vědecká práce. Je to spíše formální a melodicko harmonický rozbor v souvislosti s dalšími jeho klavírními díly. V kapitole o okolnostech vzniku koncertů se opírám o svědecctví autora a spolu s ním se pak v analýze snažím najít jeho myšlenky přímo v díle. Uvádím zde také báseň, která byla inspirována teprve zárodky skladby básníkem Balmontem. V poslední kapitole nabízím pohled na Prokofjeva jako na přítele, pianistu, kolegu, skladatele očima jeho současníků jak žáků, tak učitelů, kolegů, pianistů, přátel, ale i nepřátel. Vzpomínají na něj velké osobnosti jako G.G. Neuhaus, M. Rostropovich, D. Oistrach. Životních faktů se dotýkám jen málo, vzhledem k široké nabídce jistě mnohem odbornější literatury.
Klavírní sonáty Fryderyka Chopina
Pešek, Jiří ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; VLASÁKOVÁ, Alena (oponent)
Autor se ve své práci zabývá klavírními sonátami polského hudebního skladatele Fryderyka Chopina. Práce obsahuje charakteristiku skladatelovy osobnosti, jeho životopis a především kapitolu o Chopinových klavírních sonátách, která je rozdělena do několika podkapitol. Autor se nejvíce zaměřuje na interpretační problémy těchto skladeb, kde vychází z vlastních zkušeností. Poměrně rozsáhlá je také podkapitola "Formální rozbor". Hlavním cílem autora je pomoci začínajícím interpretům Chopinových klavírních sonát ve studiu těchto skladeb. Práce však může být zajímavá pro všechny hudebníky, kteří se zajímají o Chopinovy klavírní sonáty.
Firma Petrof - český přínos k vývoji klavíru.
Donovalová, Adéla ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Vlasáková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá společností Petrof, největším výrobcem pian v Evropě. Hlavní část práce dokumentuje historický vývoj a současnou podobu této firmy. V kapitole Stručné dějiny a vývoj klavíru je věnována pozornost tomuto nástroji. Tato část poskytuje přehled vývoje klavíru od jeho vzniku až po současnost. Cílem práce je pojednání o firmě Petrof a jejích nástrojích v kontextu se všeobecným vývojem klavíru. Autor objasňuje český přínos k posdobě a šíření klavíru.
Hudební výchova v Japonsku
Saitoh, Hatsumi ; Bilinská, Kvitoslava (vedoucí práce) ; Vlasáková, Alena (oponent)
Po roce 1868 Japonsko přijalo evropský moderní systém, i v oblasti vzdělání. Západní hudba je součástí školního systému a díky tomu se začala rozšířit. Japonský školní systém klade velký důraz na všeobecné vzdělání, zatímco odborné vzdělání je málo rozvinuto. V dnešním Japonsku je možné získat odborné vzdělání v rámci školního vzdělávání od věku 16 let. Nyní existuje mnoho hudebních škol a příliš mnoho studentů se také specializuje na západní hudbu. Avšak praktická výuka hry na nástroj není zaměřena na výchovu "profesionálních" hudebníků, a úroveň na hudebních školách v Japonsku je velmi rozdílná. Lze říci, že japonská hudební škola zcela ustrnula. V posledních letech je usilováno o školní reformy, nejenom reformy osnov a oborů ale i rozšíření hudebních žánrů. Jednotlivé hudební školy uplatňují různé postupy v rámci úsilí přilákat studenty.
Významné ženy u klavíru - Klára Schumann, Fanny Mendelssohn Hensel
Malá, Michaela ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Vlasáková, Alena (oponent)
Tato práce je zaměřena na život několika žen, které se věnovaly nebo ještě stále věnují vážné hudbě na vysoké úrovni. Seznamuje čtenáře podrobněji s osudy dvou žen z devatenáctého století, Kláry Schumann a Fanny Mendelssohn Hensel a dále se zmiňuje o dvou klavíristkách současných, konkrétně o Marthě Argerich a Jitce Čechové. Najdete zde jejich životní příběhy, důležité koncerty, úspěchy a seznam skladeb, které některé z nich zkomponovaly. Dočtete se také o přínosech, které tyto ženy hudebnímu světu přinesly a o aktivitách, kterým se naplno věnovaly.
Franz Schubert. Fantasie Poutník, op.15 (C dur)
Subbotin, Filipp ; Moravec, Ivan (vedoucí práce) ; Malý, František (oponent) ; Vlasáková, Alena (oponent)
V tomto esej jsem chtěl ukázat jak je možné pracovat s hudebním textem a zároven s textem ve skladbách Franze Schuberta. Myslím že takový přístup mohl by pomoct klavírístovi najít správný způsoby provedení skladeb tohoto geniálního skladatele.
FRANCIS POULENC - KOMORNÍ SKLADBY S KLAVÍREM
Baranová, Markéta ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Vlasáková, Alena (oponent) ; Langer, Miroslav (oponent)
Francis Poulenc je francouzský hudební skladatel 20. století, jeden ze skladatelů Pařížské Šestky, avšak nepříliš známý. V této práci bych jej ráda blíže představila. Také chci vyzdvihnout význam Poulencových komorních skladeb s klavírem, pro mne nejbližším nástrojem. Každá skladba spolu s rozborem a historií má zvláštní kapitolu. Zvláštní kapitolu věnuji také životopisu a kompletnímu dílu. Věřím, že kvůli porozumění významu komorních skladeb s klavírem v celkovém díle je to nezbytné.Doufám, že tato práce přispěje k objevení tohoto vynikajícího a zábavného autora.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 VLASÁKOVÁ, Anna
3 Vlasáková, Adriana
2 Vlasáková, Adéla
1 Vlasáková, Aldana
2 Vlasáková, Andrea
2 Vlasáková, Anežka
3 Vlasáková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.