Název:
Srovnání českých a zahraničních učebnic společenských věd
Překlad názvu:
Comparison of Czech and foreign textbooks of social science
Autoři:
Hrubanová, Pavlína ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá srovnáváním českých a zahraničních učebnic prvouky. Teoretická část obsahuje popis a srovnání českého a belgického systému školství. Dále pak nástin a podobnost českého a belgického pojetí společenskovědního učiva. Poslední částí v teoretické rovině je vysvětlení pojmu učebnice a popsání jeho charakteristik. Empirická část se zabývá analýzou českých a belgických učebnic vzhledem k předem daným kritériím. Také zkoumá přístup a názory českých a belgických učitelů na společenskovědní učivo. Tato část je doplněna o pozorování společenskovědních lekcí na školách.My diploma thesis focuses on comparison of Czech and Belgian textbooks of social science. The theoretical part includes description and comparison of Czech and Belgian educational system and concept of social science. The theoretical part includes also description of word "textbook". The practical part consists of analysis of Czech and Belgian textbooks according to the criterions. Attitudes and opinions of Czech and Belgian teachers are written there. It includes the observation of social science classes, too.
Klíčová slova:
Eindtermen (vzdělávací program v Belgii); kurikulum; RVP ZV; společenské vědy; učebnice; čas; curriculum; Eindtermen; FEP EE; social studies; textbook; time