Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  začátekpředchozí241 - 250další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče
Stavba myoelektrické protézy předloktí
Kuštán, Jan ; Půlpán, Rudolf (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Autor: Jan Kuštán Název práce: Stavba myoelektrické protézy předloktí Cíle: Hlavním cílem práce je navržení a popsání stavby vhodné myoelektrické protézy po amputaci v oblasti předloktí s následnou rehabilitační a ergoterapeutickou péčí. Metody: Základem teoretické části je literární rešerše. V praktické části jsem poznatky získané studiem odborné literatury konzultoval s protetiky na protetických pracovištích v Plzni a Českých Budějovicích. Tyto znalosti jsem využil při tvorbě návrhu myoelektrické protézy předloktí s následnou rehabilitační a ergoterapeutickou péčí. Klíčová slova: amputace v oblasti předloktí, myoelektrická protéza, rehabilitace, ergoterapie, úchop.
Srovnání úrovně bezbariérového prostředí městské hromadné dopravy v Praze a v Amsterdamu pro osoby s disabilitou
Hložková, Dagmar ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Kozlerová, Štěpánka (oponent)
bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o stavu bezbariérové přístupnosti veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje úvod, popis jednotlivých bariér prostředí, popis bezbariérové přístupnosti a legislativu. V praktické části jsou uvedeny konkrétní poznatky o stavu veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu, dále výsledky dotazníkového šetření, diskuze a závěr. Na konci bakalářské práce je uveden seznam použité literatury a přiložené přílohy.
Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Krylová, Adéla ; Vítová, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
bakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.
Set modelových činností předpracovní rehabilitace pro osoby s disabilitou
Čermáková, Michaela ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁ SKÉ PRÁCE Jméno: Michaela ermáková Vedoucí práce: Mgr. Kate ina Sv cená Oponent práce: Název bakalá ské práce: Set modelových inností p edpracovní rehabilitace pro osoby s disabilitou. Abstrakt bakalá ské práce: Bakalá ská práce si klade za cíl vytvo ení setu modelových inností pro osoby s disabilitou. Tento set byl zpracován pro praktické využití ve form manuálu. Manuál obsahuje celkem sedm modelových inností: manuální práci s ná adím, kancelá skou práci, práci s pen zi, skládání prádla, práci na po íta i, p ípravu topinky a mytí nádobí. Set jsem aplikovala na šest r zných osob s disabilitou a vyhodnotila jejich pracovní potenciál. Práce je rozd lena na dv ásti - teoretickou a praktickou. První z nich nasti uje tématiku zdravotn postižených, zabývá se významem práce pro osoby s disabilitou a problematikou získávání zam stnání u t chto osob. Dále popisuje n která edpracovní hodnocení. V druhé, praktické ásti, je prezentována metodologie a postup p i aplikaci setu modelových inností na zdravé populaci a osobách s disabilitou. Jsou zde uvedeny moje poznatky a zkušenosti z aplikace setu a jsou diskutovány dosažené výsledky. Nakonec odpovídám na výzkumnou otázku, zda je možné použít set vybraných modelových inností u osob s disabilitou za ú elem navržení vhodného zam stnání. Klí ová slova:...
Využití psa v ergoterapii
Fílová, Zuzana ; Machová, Kristýna (vedoucí práce) ; Chaloupková, Helena (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce jsou možné způsoby využití psa v ergoterapii. V práci je popsána ergoterapie jako léčebná metoda, její historie, definice a hlavní cíle. Na tuto část navazuje popis terapií s využitím zvířat, jejich možnosti využití a princip fungování. Výzkumy ukazují, že terapie s využitím zvířat mají u klientů řadu pozitivních účinků v oblasti jejich fyzického i psychického zdraví stejně jako klientům pomáhají k lepší sociální integraci. Všechny tyto oblasti spadají zároveň do ergoterapeutické praxe a shodují se s hlavními cíli ergoterapie. Využití psů v ergoterapii má tedy své velké opodstatnění. V literární rešerši jsou uvedeny možné způsoby využití psa v ergoterapii v oblasti psychického zdraví pacientů jako je například vliv psa na psychickou pohodu pacientů nebo využití psa ke zmírnění pocitu méněcennosti u psychicky nemocných pacientů. Pes se také zdá být velmi vhodným a účinným motivačním prvkem ke komunikaci a spolupráci s terapeutem, k sociální interakci nebo může sloužit jako motivace k pohybu. Práce se dále zaměřuje na možné způsoby využití psa v ergoterapii v oblasti fyzického zdraví. V práci je popsán pozorovaný vliv přítomnosti psa na zvládání bolesti u hospitalizovaných pacientů. Velmi důležité je také využívání psů jako kompenzační pomůcky. Práce poukazuje na nutnost dalšího vědeckého zkoumání dané oblasti a získávání relevantních důkazů se zapojením větší skupiny zkoumaných osob. Součástí práce jsou návrhy canisterapeutických jednotek, které ukazují konkrétní možnosti využití psa v ergoterapii. Jednotky byly vypracovány ve spolupráci s odborníky v oblasti ergoterapie.
Fyzioterapeutické postupy zaměřené na jemnou motoriku u osob s hemiparézou po cévní mozkové příhodě
DAMBOROVÁ, Barbora
Tématem mé bakalářské práce jsou "Fyzioterapeutické postupy zaměřené na jemnou motoriku u osob s hemiparézou po cévní mozkové příhodě." Cévní mozková příhoda je neurologické onemocnění, které je způsobeno vaskulární poruchou s příznaky odpovídajícími postižené části mozku. Toto onemocnění patří mezi nejčastější a snížit jeho výskyt se nedaří ani přes velkou informovanost populace o rizikových faktorech, které může každý sám ovlivnit. Hlavním cílem práce bylo zmapovat problematiku cévní mozkové příhody a její vliv na jemnou motoriku u postižených jedinců. Dále navržení, realizace a zhodnocení fyzioterapeutických postupů u tří probandů. Na základě daných cílů byla stanovena výzkumná otázka: K jakým změnám v kineziologickém vyšetření dojde po realizaci navržených fyzioterapeutických postupů u pacientů s poruchou jemné motoriky po CMP? Práce se v teoretické části zabývá problematikou cévní mozkové příhody, jejími projevy podle postižené části mozku a jejím dopadem na člověka. Je zde popsána jemná motorika, manipulace, úchopy, a testování jemné motoriky. Poslední kapitola zahrnuje terapii z pohledu fyzioterapie, ergoterapie a také terapii pomocí robotické technologie Armeo Spring a Amadeo. V praktické části byl použit kvalitativní výzkum, který zahrnoval kompletní kineziologický a neurologický rozbor a testování úchopových funkcí jedinců. Na základě vyšetření byl sestaven krátkodobý a následně dlouhodobý rehabilitační plán. Výzkum probíhal u pacientů v subakutní fázi cévní mozkové příhody, kteří byli hospitalizováni na Rehabilitačním nebo Neurologickém oddělení v Nemocnici České Budějovice a.s. Fyzioterapie probíhala po dobu dvou týdnů za hospitalizace jednotlivých probandů na daném oddělení. Během terapie došlo ke zlepšení jemné motoriky u všech probandů. Výzkum lze tedy považovat za přínosný.
Zkušenosti ergoterapeutů s výsledky terapie (a dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ)
BARTOŠOVÁ, Dana
V teoretické části diplomové práce je vysvětlen termín ergoterapie, práce ergoterapeuta, možnosti jeho působení a vliv ergoterapie na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je zjistit zkušenosti ergoterapeutů s výsledky jejich terapie a vysvětlit dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část seznamuje širokou veřejnost s náplní práce ergoterapeuta a naznačuje důležitost této terapie. Pro výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru a také přímé nestrukturované pozorování. Jedná se o kvalitativní šetření. Ve výzkumné části byly prováděny rozhovory s jednotlivými profesionálními ergoterapeutkami, zaměřené především na výsledky jejich terapie. Dále zde byly zpracovány čtyři případové studie orientované na děti mladšího školního věku, ve kterých je propojena ergoterapie a její vliv na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Součástí těchto případových studií jsou také rozhovory s ergoterapeutkami, pedagogy i matkami. Na základě získaných výsledků lze ergoterapii chápat jako velice prospěšnou terapii, která rozhodně vliv na školní výsledky žáků na 1. stupni má. Pokroky jsou znatelné zejména v oblasti jemné motoriky, která je během terapií trénována, a její pravidelné procvičování zlepšuje školní dovednosti žáků, jako je především psaní, kreslení, malování a stříhání. Ergoterapie pomáhá klientům zlepšit vykonávání činností, které jsou pro ně problematické, a měla by se stát nedílnou součástí péče o tělesně či mentálně postižené děti a přispět tak k jejich celkově lepšímu prospívání ve škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   začátekpředchozí241 - 250další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.