Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Lávka přes nádraží
Hurych, Marek ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší přes železniční nádraží. Lávka je umístěna v centru města Brna s celkovou délkou okolo 135 m. Pro porovnání jsou předběžně navrženy tři různé varianty přemostění a vyhotoveno srovnání variant. Vybraná varianta je zpracována podrobně. Jedná se o obloukovou konstrukci s mezilehlou mostovkou a přilehlým polem podpořeným šikmou stojkou. Hlavní nosnou konstrukci tvoří dvojice kloubově uložených oblouků skloněných k sobě pod úhlem 11°. Oblouky pomocí závěsů podporují hlavní nosníky spojené ortotropní mostovkou. Všechny nosné prvky jsou navrženy z oceli S355. Prostorovou tuhost kontrukce je zajištěna nakloněním oblouků a příhradovým ztužidlem ve vrcholu oblouku v kombinaci s tuhými rozpěrami oblouku. Tuhost zavěšené mostovky je zajištěna ortotropní ocelovou mostovkou.
Zavěšená půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Müller, Radek ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem vytvořil studii zavěšené půdorysně zakřivené lávky pro pěší. Jako hlavní konstrukční materiál je použit předpjatý železobeton. Závěsy a zábradlí jsou vyrobeny z oceli. Lávka má délku 130,00 m a šířku 3,70 m. Půdorysný tvar konstrukce je tvořen dvěma protisměrnými kružnicovými oblouky. Mostovka je tvořena komorovým nosníkem. Mostovka je jednostranně zavěšená na dvou železobetonových pylonech o výšce 39,00 m. Pylony jsou podporovány závěsy.
Statická analýza nosného lana
Pőthe, Péter ; Kytýr, Jiří (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá statickou analýzou nosného lana na visuté lávce. Pro zpracování byl proveden jak ruční výpočet, tak i výpočet pomocí softwaru RFEM pro statické analýzy metodou konečných prvků od firmy Dubal. Úkolem bylo stanovit geometrický tvar lana a skutečnou polohu závěsů, kterou dostaneme po výstavbě mostu. Výsledky byly následně mezi sebou porovnány.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Holý, Martin ; Františák, Luboš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Návrh respektuje původní koncept zahrady vytvořit území uzavřené před okolím. V holandské zahradě navrhuji jeden objekt obsahující galerii, kavárnu, bookshop a edukační centrum. Půdorys objektu vychází z os květné zahrady. Holandská zahrade je prostor neustále se měnící, variabilní jsou také dispozice objektu. V jižní části navrhuji skleníky, venkovní záhony, objekt pro konání workshopů, vodní atrakce a ptačinec na chov ptáků. Půdorysné řešení této části navazuje na půdorys návštěvnického centra v holandské zahradě.
Výroba závěsu sedadla motocyklu
Hanych, Libor ; Peterková, Eva (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh technologie výroby závěsu sloužícího k fixaci sedla motocyklu. Závěs je vyráběn z konstrukční oceli 1.0038 ve formě plechu tloušťky 1 mm ve výrobní sérii 50 000 ks/rok. Z jednotlivých variant výroby byla vybrána technologie stříhání a ohýbání ve sdruženém postupovém nástroji. Na základě literární studie technologie stříhání a ohýbání byl navržen optimální postup výroby závěsu. Po provedení technologických, konstrukčních a kontrolních výpočtů pro tyto technologie byl zkonstruován sdružený nástroj, pro který byla zpracována technická dokumentace. Pro výrobu byl zvolen výstředníkový lis LKDR 200 od firmy ŽĎAS. Tento lis vyhovuje z hlediska potřebné tvářecí síly i rozměrům nástroje. Ekonomickým zhodnocením byly stanoveny náklady na výrobu jednoho závěsu 18,5 Kč zahrnujících 35 % zisk podniku. Dle vypočteného bodu zvratu se výroba stává ziskovou po vyrobení 24 187 ks.
Lávka přes Berounku
Zlatuška, Karel ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem půdorysně zakřivené lávky pro pěší přes řeku Berounku u obce Čivice. Byly vypracovány tři varianty řešení. První varianta počítala s jednotrámovou předpjatou integrální konstrukcí s náběhy. Druhá varianta počítala s visutou konstrukcí, kdy je mostovka jednostranně zavěšena na visutém kabelu. Ve třetí variantě je řešena konstrukce s hlavním polem vytvořeným z betonových segmentů. Ty jsou zavěšeny na dvojici ocelových oblouků. Nástupní rampy jsou pak monolitické, podporované ocelovými kruhovými podpěrami. Tato varianta byla nakonec vybrána jako nejvhodnější a následně detailněji rozpracována. Konstrukce lávky byla analyzována v softwaru Scia Engineer 2015 s ohledem na postup výstavby. Lávka byla zatížena stálým zatížením a proměnným zatížením od dopravy a od teploty. Následně byly zjištěny vnitřní síly a konstrukce byla posouzena z hlediska mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Z hlediska použitelnosti byly kontrolovány zejména napětí v betonových průřezech a deformace. Z hlediska únosnosti byly kontrolovány mezní únosnosti betonových průřezů. Dále byly posouzeny ocelové oblouky a podpěry, u nichž byla kontrolována zejména ztráta stability vlivem vzpěru. Pomocí softwaru byla tato odolnost ověřena výpočtem lineární stability. Nakonec bylo posouzeno i dynamické chování lávky, zejména odezva na harmonické buzení. Následně byl vypracován i plán výstavby a výkresová dokumentace obsahující přehledné výkresy, podrobné výkresy a detaily.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Strojní zařízení pro letní údržbu příkopů
Lukeštík, Přemysl ; Malášek, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a vlastní koncepci strojního zařízení pro údržbu příkopů. Zařízení je řešeno jako nástavba obslužného stroje. Práce je zaměřena na konstrukční zpracování vybraného celku.
Návrh a výroba závěsů pro vertikální posuv dveří
Hroch, Jaromír ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na atypické otevírání dveří automobilu. Prvně byly popsány jednotlivé typy a poté se práce zabývá vertikálním otevíráním (scissor doors). Následuje navržení závěsů tohoto typu uzpůsobených na automobil Mazda 323f. Byla zpracována výkresová dokumentace, podle které byl vyroben prototyp. Ten byl poté instalován na konkrétní vůz pro ověření funkčnosti.
Ocasní plochy
Dula, Jan ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vytvořen přehled konstrukčních řešení a uspořádání vodorovných ocasních ploch, řešení závěsů na stabilizátoru a způsoby ovládání výškového kormidla. V úvodní části jsou stručně objasněny pojmy používané v dalším textu. V následující části jsou uvedeny možné konfigurace ocasních ploch. Z těchto konfigurací jsou vybrána řešení, která jsou podrobněji roztříděna. Každé z těchto řešení obsahuje stručný popis ovládání výškového kormidla, výhody a nevýhody tohoto řešení, přehled vybraných závěsů vodorovných ocasních ploch a jejich detailní popis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.