Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Application of Friction Stir Welding in Aircraft Structures
Šrubař, Martin ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Aluminium alloys series 2XXX and 7XXX are not normally considered weldable by traditional methods. They are widely used as a part of aerospace structures. The common practise joining technology is riveting. Emerging technology of friction stir welding (FSW) has shown promising results in welding of these alloys. In this thesis we have investigated application of FSW technology in aircraft structures mainly as substitution of riveting on stringer reinforced panels. Manufacturing process steps were determined and further optimisation procedures were suggested. Knowledge base for setting basic welding parameters has been created and comparison of a sample of riveting and FSW technologies on a simple final element method model sample was examined in order to identify differences in stress distribution character in the riveted and FS welded samples.
Návrh referenčních modelů kluzáku L23 Blaník
Šenkýř, Miroslav ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je vytvorenie použiteľných referenčných modelov klzáku L-23 Super Blaník a ich využitie pri rámcovom návrhu technológie výroby, ktorá zlepší presnosť a zmenší prácnosť výroby. Práca v úvode opisuje históriu samotného klzáku a historický prehľad prenosu geometrie z hľadiska konštrukcie. Nasledujúca kapitola práce sa zaoberá opisom referenčných modelov a pravidiel ich tvorby. Časť opisujúca súradné systémy je úzko spojená z predchádzajúcou kapitolou. Ďalšia časť práce je venovaná významu referenčných modelov v životnom cykle výrobku. Samotná tvorba a ladenie referenčných modelov klzáku je opísaná v ďalšej kapitole tejto prace. Predposledná kapitola sa venuje experimentu, ktorý umožnil kontrolu referenčného modelu a výrobku. Záver práce opisuje návrh technológie výroby pri využití preverených referenčných modelov a moderných nástrojov CAD systémov, ktoré spresňujú a uľahčujú výrobu. Pri vytváraní referenčných modelov bolo hlavným cieľom vytvorenie kvalitných a použiteľných plôch. Taktiež návrh technológie výroby bol spracovaný tak aby zaručil zlepšenie a zjednodušenie výroby.
Ocasní plochy
Dula, Jan ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vytvořen přehled konstrukčních řešení a uspořádání vodorovných ocasních ploch, řešení závěsů na stabilizátoru a způsoby ovládání výškového kormidla. V úvodní části jsou stručně objasněny pojmy používané v dalším textu. V následující části jsou uvedeny možné konfigurace ocasních ploch. Z těchto konfigurací jsou vybrána řešení, která jsou podrobněji roztříděna. Každé z těchto řešení obsahuje stručný popis ovládání výškového kormidla, výhody a nevýhody tohoto řešení, přehled vybraných závěsů vodorovných ocasních ploch a jejich detailní popis.
Koncepční návrh konstrukce nového celokovového výcvikového kluzáku vycházejícího z kluzáku řady Blaník
Bilík, David ; Urík, Tomáš (oponent) ; Schoř, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nové celokovové konstrukce křídla kluzáku L-23 Super Blaník pro projekt L-23 NG. Práce zahrnuje výpočet obálek zatížení dle předpisu CS 22, výpočet zatížení křídla, samotný návrh konstrukce a pevnostní kontrolu nejdůležitějších nosných prvků. Závěrečná část práce obsahuje stanovení hmotnosti konstrukce a porovnání se stávající konstrukcí.
Technická dokumentace částívyrobených z kompozitních materiálů
Vlček, Dalibor ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje pravidla platná pro tvorbu technické dokumentace částí vyrobených z kompozitních materiálů. V první části je stručně shrnuta charakteristika těchto materiálů. V dalších částech jsou uvedeny principy zpracování dokumentace dle souboru evropských norem EN 4408. Cílem této práce je shrnutí zásad platných pro vedení konstrukční a technologické dokumentace dílů leteckých konstrukcí vyrobených z kompozitních materiálů ve formě stručné příručky.
Conceptual study of very light twin jet aircraft
Smýkal, Michal ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
The topic of the thesis is a conceptual study of very light twin jet aircraft. The comparison of present aircrafts is made, as well as their engines, and description of proposed solution, aircraft mass analysis, basic aerostatic calculations, flight and gust envelope, development costs and basic design of main parts of the aircraft.
Návrh křidélka z kompozitních materiálů
Dvořák, Vlastimil ; Klement, Josef (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „Návrh křidélka z kompozitních materiálů“ pojednává o technologiích výroby používaných v leteckém průmyslu. Ukazuje vhodné koncepce kompozitních konstrukcí pro křidélko letounu Aero L-159A/B a návrhu vhodné konstrukce pro technologii výroby RTM metodou.
Joining of CFRP and metal parts
Dolinský, Jiří ; Urík, Tomáš (oponent) ; Symonov, Volodymyr (vedoucí práce)
This thesis describes basic principles of joining advanced composites together and also joining advanced composites to metal counterparts. The main goal of this thesis is to come up with suitable solution of the joint between metal hinge and CFRP wing spar for flying car AeroMobil 3,0. For calculation of stress-strain analysis a special analytical method is used, which was performed by means of computer software MATLAB and Excel. Final design of the joint is performed by aid of computer software Autodesk Inventor. Submitted solution is not practically tested, hence it has to be considered as a first approximation of future design.
Koncepční návrh vlečného letounu podle CS-VLA
Marek, Ondřej ; Urík, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu určeného pro vlekání kluzáků. Na základě rešerše používaných vlečných letounů v českých aeroklubech a na základě rozboru požadavků na vlečné letouny je zpracován koncepční návrh nového letounu. Dále je v souladu s předpisem CS-VLA (certifikační specifikace pro velmi lehké letouny) určeno zatížení motorového lože a zpracován jeho konstrukční návrh a pevnostní kontrola. Součástí této práce je i 3D model letounu a 3D model motorového lože.
Využití mikrovlnného ohřevu při vytvrzování lepidel a kompozitních materiálů
Wagnerová, Klára ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá mikrovlnnou technologií a možností jejího využití při vytvrzování lepidel a kompozitních materiálů. První část obsahuje souhrn teoretických poznatků. Je zde popsán princip mikrovlnného ohřevu, konstrukce mikrovlnných zařízení a možnosti uplatnění této technologie pro vytvrzování kompozitních struktur. Druhá část práce je věnována praktickému ověření teoretických předpokladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.