Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 266 záznamů.  začátekpředchozí221 - 230dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamics of consumption and dividends over the business cycle
Pidkuyko, Myroslav
We examine a trivariate time series model that is subject to a regime switch, where the shifts are governed by an unobserved, two-state variable that follows a Markov process. The analysis is performed in a Bayesian framework developed by Albert and Chib (1993), where the unobserved states are treated as missing data and then analyzed via Gibbs sampling. This approach generates the posterior conditional distribution of all the parameters given the hidden states, and the posterior conditional distribution of the states given the parameters. This allows us to obtain the estimated values of all the parameters of interest.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).
Metody učení a procvičování vyjmenovaných slov na internetových stránkách
KRAMAROVIČOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se věnuje metodám učení a procvičování vyjmenovaných slov na vybraných internetových stránkách. Zaměřuje se především na průzkum internetových zdrojů, na jejich nabídku procvičování vyjmenovaných slov a možnosti využití pro žáky základních škol, obzvláště pro žáky 3. tříd, kteří se právě v tomto ročníku s daným gramatickým jevem seznamují. Poznatky načerpané z odborných publikací a internetových stránek byly využity na vybraných základních školách, a to s cílem nalezení odpovědi na otázku, zda jsou internetové zdroje pro žáky zajímavější a efektivnější než učebnice či jiné studijní materiály, které donedávna byly jediným způsobem, jak se naučit či procvičit vyjmenovaná slova.
Bariéry heutagogického přístupu ve firemním vzdělávání v ČR
Konečná, Lucie ; Barton, Monika (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá moderní rozvojovou metodou, heutagogikou. Heutagogika je označována také jako sebeurčující učení, tedy učení na základě vnitřní motivace. Heutagogika byla poprvé představena v roce 2000 Stewartem Hasem a Chrisem Kenyonem. Práce se dále zabývá situací na trhu vzdělávacích služeb v České republice, analyzuje využívání heutagogického přístupu mezi poskytovateli tréninkových služeb a definuje klíčové bariéry, které omezují využívání heutagogiky v českém prostředí. K tomuto účelu byl proveden kvalitativní výzkum mezi předními dodavateli tréninkových služeb v ČR.
Strategie učení současných vysokoškolských studentů
ČERNÁ, Jana
Tato bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se čtenář seznamuje s problematikou pojmů jako je učení, jeho pojetí, přístupy k němu. Dále pak se styly a strategiemi učení. Následně je zmíněna problematika motivace, paměti jakožto podstatných složek pro osvojování si učiva. Nedílnou součástí této celé problematiky jsou i pojmy jako mentální reprezentace poznatků, metakognice a v posledním díle teoretické části autorka představuje Gardnerovo pojetí inteligence. Teoretická část se opírá o prostudovanou odbornou literaturu. V praktické části bylo provedeno explanatorní kvalitativní zkoumání studované problematiky u menšího počtu vysokoškoláků. Cílem této práce je pokusit se zjistit jaké jsou strategie učení u současných vysokoškolských studentů a porovnat výsledky s výsledky bývalých vysokoškoláků s přihlédnutím na možné rozdíly. Výsledky tohoto šetření jsou uvedeny na konci praktické části.
Podniková kultura ve vybraných podnicích
ZIKMUNDOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce, která má název Podniková kultura ve vybraných podnicích, bylo specifikovat rozhodující dimenze podnikové kultury, provést jejich analýzu a navrhnout změny ve vybraných podnicích. Zkoumanými podniky byly Pleas, a. s. a TKZ Polná, spol. s r. o.
Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku
SEDLÁKOVÁ, Štěpánka
Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.
Prožitkové učení v mateřské škole
ŠKOPKOVÁ, Jana
Bakalářská práce obsahuje získané poznatky o prožitkovém učení v mateřské škole. Cílem práce je shrnutí odborných informací do konkrétní podoby prožitkového učení, které by se měly využívat a objevovat v mateřských školách. V první, teoretické části, jsou uvedeny druhy učení, zejména učení prožitkem. Na učení prožitkem je v této práci nahlíženo jako na nejvhodnější formu učení dětí předškolního věku. Ve druhé, praktické části, je za pomoci pozorování zjišťováno, zdali je tomu opravdu tak. Zdali je tento druh učení v mateřských školách plně využíván. Součástí praktické části je i ukázka přímé práce s dětmi formou prožitkového učení.
Analýza systému podnikového vzdělávání
Reichl, Michal ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Palatka, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá systémem podnikového vzdělávání. Cílem této práce je charakterizovat systém vzdělávání ve společnosti ŠKODA PRAHA Invest s.r.o. a na základě teoretických znalostí navrhnout jeho možná zlepšení. Dílčím cílem, stanoveným po konzultacích s personálním oddělením společnosti, je navrhnout zlepšení současného systému odborného vzdělávání zaměstnanců. K tomuto bylo použito dotazníku pro zaměstnance společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou shrnuty poznatky týkající se systému podnikového vzdělávání a všech jeho částí - analýzy potřeb vzdělávání, plánování vzdělávání, realizace vzdělávacích aktivit a hodnocení vzdělávání. Praktická část se věnuje samotné analýze systému vzdělávání ve společnosti ŠKODA PRAHA Invest s.r.o. a vyhodnocení dotazníku na odborné vzdělávání. Na závěr následují doporučení ke zlepšení systému vzdělávání a systému odborného vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 266 záznamů.   začátekpředchozí221 - 230dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.