Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,069 záznamů.  začátekpředchozí22040 - 22049dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.91 vteřin. 

Neinvazivní zobrazování kardiopulmonárního cévního řečiště
Weichet, Jiří ; Kreuzberg, Boris (vedoucí práce) ; Lisý, Jiří (oponent) ; Žižka, Jan (oponent)
Autor v obecné části práce shrnuje možnosti neinvazivní diagnostiky cévních struktur hrudníku, rozebírá možnosti i úskalí CT a MR angiografie při zobrazování. hrudní aorty, plicních tepen, žilních kmenů hrudníku i srdečních cév. Ve speciální části se práce věnuje souboru pacientů s fibrilací síní, kteří byli indikování k radiofrekvenční ablaci plicních žil. Cílem této práce bylo potvrdit spolehlivost CT angiografie jako metody pro neinvazivní zobrazení plicních žil, určit zastoupení varietního anatomického uspořádání plicních žil a šíři jejich ústí, porovnat šíři plicních žil mezi muži a ženami. Studie sleduje soubor pacientů po radiofrekvenční ablaci plicních žil vzhledem k možným iatrogenním stenózám plicních žil po výkonu, bylo provedeno statistické srovnání šíře jejich ústí před a po výkonu. Hlavním cílem práce bylo určit četnost stenóz plicních žil po jejich ablaci a zjistit jejich závažnost. V posledním úseku demonstruje pacientů, u kterých byla provedena CT angiografie koronárního sinu před plánovanou implantací biventrikulárního stimulačního systému. Cílem hodnocení tohoto souboru bylo posoudit vhodnost CT angiografie pro zobrazení koronárního žilního řečiště a určit, zdali je možné podle tohoto zobrazení selektovat pacienty vhodné k transvenózní implantaci levokomorové stimulační elektrody cestou...

Antropogeneze vědomí
Bažant, Jan ; Kebza, Vladimír (oponent) ; Šípek, Jiří (vedoucí práce)
Jaký je vlastne vývoj vedomí moderního cloveka, tj. u druhu Homo sapiens sapiens? Protože už první krok výzkumu - definice zkoumaného objektu - prináší znacné problémy a rozpory mezi ruznými koncepcemi, je nutné nejprve zodpovedet jinou otázku. Jak vymezit vedomí? V cásti Teorie vedomí, v kapitole Vznik pojmu se snažím podat strucnou genezi jednotlivých koncepcí vedomí a prehled stávajících teorií vedomí doplnený o kritickou úvahu. Protože me zajímá zejména vývoj, v kapitole Vývoj vedomí shrnuji dosavadní poznatky o evoluci hominidu až k vrcholné forme Homo sapiens. Spolecne s tím uvádím nekteré teoretické prístupy a opet kritické zhodnocení pojmu. V poslední kapitole první cásti hledám duvody pro vymezení kultury jako možného ekvivalentu vedomí. Kulturu ustanovuji jako srovnatelné a do historie i prehistorie sledovatelné vyjádrení vedomí ve vnejším svete. To, co lze z vedomí sledovat, jde obecne popsat jako chování a produkty psychiky (není myšleno jen v úzce behaviorálním smyslu).

Kvalita v přípravě a organizaci velerhů
Domorádová, Lucie ; Janoušková, Alena (vedoucí práce) ; Chvojková, Helena (oponent)
Koncept jak připravit a zorganizovat veletrh, kde je kladen důraz na kvalitu prováděných prací. Práce zahrnuje plán projektu, finanční a propagační plán, sestavení týmu, montáž, průběh veletrhu a demontáž. Součástí textu je obecné zhodnocení situace na výstavnickém trhu, zmíněny jsou trendy v oboru, vysvětleny pozice vystavovatele a organizátora, prostor pro veletrh v marketingovém mixu firmy.

Dwelling and drifting in space. Landscape in the poetry of Ted Hughes and Kenneth White
Potočňáková, Magdaléna ; Procházka, Martin (vedoucí práce)
Krajina patrila vzdy mezi zakladni temata poezle, pricemz basnicke pojeti tohoto svebytneho fenomenu se samozrejme menilo v zavislosti na historickem a kultumim prostredi a v prubehu staleti podlehalo zanrovym a esteticky-m konvencim. Predkladana prace se vsak pokousi 0 "mapovani" krajiny soucasne v dilech dvou britskych basniku, Teda Hughese a Kennetha Whitea. Zaroveii take sleduje urcite paralely mezi jejich ztvamenim krajiny a pojetim prostoru v soucasne filosofii, zejmena v knize Gilla Deleuze a Felixe Guattariho Tisic piosin. Soucasti uvodnich uvah 0 krajine v prvni kapitole je pak mj. i kratke zamysleni nad pojetim prirody a krajiny v cinske kulture a vychodni filosofii, k nimz se oba zmiiiovani basnici, byt' v ruzne mire, obraceli jako ke zdroji inspirace. Priroda, a tedy i krajina, ktera je "podobou a tvarem pfirody" (8-Tchao), neni v cinskem mysleni a poezii projevem Stvoritele, ale neCim, co existuje samo o sobe (cinsky- pojem zi-ran oznacujici pfirodu lze prelozit jako "svebytnost" ci "samo sebou"). Dalsi Cinsky vyraz pro prirodu, cau-chua, oznacuje "vznikani a promeiiovani" (Ci "tvoreni a zanikani" a reflektuje tak chapani pfirody jako neustale probihajiciho procesu, jehoz soucasti je i clovek. Toto vedomi sounalezitosti se projevuje i v pfistupu k umeleckemu ztvameni krajiny, jehoz predpokladem...

Otto Gutfreund
PECH, Milan
Tato práce se zabývá psychosociálními souvislostmi díla českého sochaře Otty Gutfreunda. Autor určuje na základě vzpomínek současníků, rodinné anamnézy a jeho raného psychického vývoje Gutfreundovy osobnostní rysy a dynamickou strukturu jeho osobnosti. Poté sleduje sochařův stylový vývoj na pozadí prožívaných životních událostí, přičemž soustřeďuje pozornost na okamžiky radikálních proměn Gutfreundova výtvarného projevu. Z textu vyplývá, že důvody sochařova obratu ke kubismu (1910-1919), k sociálnímu civilismu (1919-1926) a opět ke kubistickým zobrazovacím principům (1926-1927) jsou podmíněny nejen uměleckohistorickým, ale také psychosociálním kontextem.

Body-art v proměnách muže a ženy
MÁLA, Jan
Tématem bakalářské práce je zachycení proměn a dobový vývoj body-artu na lidském těle v průběhu života. Tetování jakožto jedna kategorie z alternativních směrů umění byla inspirací pro tvorbu této bakalářské práce především svou rozporuplností, názory se neshodují v tom, zda se jedná o plnohodnotně zařaditelné výtvarné umění. Teoretická práce je rozdělena do několika částí, hlavním tématem zde bude pojednání o vzniku tetování v kolébce tohoto směru, jakou představuje od 19. století doposud Amerika. V první části bude nastíněna obecná charakteristika body-artu specifikovaná na tetovací odvětví. Poté se přesuneme k funkčnímu využití tohoto oboru. Ve třetí části této práce se pokusíme přiblížit proudové rozdělení tetování s následným postupem k jednotlivým motivům s kategorickým zařazením. Následující kapitola přikročí k samotnému vzniku tetování v historickém kontextu a vývoji jednotlivých technik v daných částech Ameriky, ke které bude tato textová část především směřovat. V předposlední části se budeme věnovat pohledu na moderní scénu amerického prostředí od průlomového 18. století. Závěrečná část by měla nastínit psychologické přístupy k tomuto oboru, nejen z historického hlediska ale také z pozic současné psychologie moderní společnosti. Text je doplněn inspirativními kresebnými umělci, především významnými pro praktickou část této práce, která nás zavede k samé podstatě toho, proč byla práce zpracována, ale také jakých prostředků korespondujících s tetováním bylo užito. V samém závěru práce přistoupíme k otázkám, zda můžeme o tetování mluvit jako o plnohodnotném uměleckém směru, který by měl být přijímán za korektní směr náležící do umění.

K obecným otázkám onomastiky
ZOUZALOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce sleduje obecné otázky lingvistické disciplíny ? onomastiky. Práce obsahuje část teoretickou zabývající se charakteristikou a historií tohoto vědního oboru a rozpracovává samotné fungování vlastních jmen. Zaměřuje se také na vnitřní členění disciplíny a podává informace o jednotlivých podoborech. Empirická část je zaměřena ve dvou kapitolách na názvy v Českých Budějovicích a rozbor osobního jména. První kapitola reprezentuje vývoj, významové okruhy a motivace českobudějovického názvosloví a následně je proveden rozbor u vybraných názvů s městem úzce souvisejících. Druhá tvoří rozbor antroponyma ?Kristýna Zouzalová?.

Keramické marionety v krátké jednoaktové hře
MÁŠOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá výrobou keramických marionet a tvorbou scénáře k jednoaktové hře na téma ekologické etiky o chovu kožešinových zvířat. Bakalářská práce obsahuje teoretickou i praktickou část. Teoretická část seznamuje s vývojem loutkového divadla v Evropě a na našem území. Dále představuje témata ekologická etika a chov kožešinových zvířat. Na závěr teoretické části je přiblížena zoologie zvolených zvířat pro dvě postavy divadelní hry - lišku obecnou a zajíce polního. Praktická část obsahuje postup realizace keramických marionet a uvedení scénáře divadelní hry. Dále je součástí praktické části možné vyzžití jednoaktové hry v výuce na školách.

Proměny karnevalu v čase se zaměřením na severní Itálii
Jirkalová, Hana ; Pšenička, Martin (oponent) ; Just, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá fenoménem evropské formy karnevalu, sleduje jeho vývoj a proměny v průběhu staletí, charakterizuje jeho nejvlastnější prvky v obecné rovině. Hledá rozdíly, ale i spojitost s prvky divadelními, především co se týká prostoru, masek, kostýmů, rekvizit, hranic mezi diváky a účinkujícími. V užším vymezení pak práce zaznamenává a dokumentuje tři vybrané italské karnevaly, na kterých karnevalové prvky v konkrétních případech aplikuje.

Básnická tvorba Ludvíka Kundery
Hubená, Ester ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je básnická tvorba Ludvíka Kundery. Práce sleduje chronologii vzniku děl a představuje autorovu tvorbu v dobovém literárně-historickém kontextu. Analýza a interpretace raných básní často odkazuje k válečné době. Autorova další tvorba se vztahuje především k jazyku, jeho možnostem. Kunderova poetika je charakterizována v souvislosti s avantgardními směry moderní poezie: surrealismem, dadaismem a expresionismem. V práci je též zkoumán vliv Brechtovy poetiky na Kunderovo dílo. Představena je i osobnost umělce, který významně spoluutvářel český literární život druhé poloviny dvacátého století. Kunderova poezie vyrůstá z blízkých kontaktů s českými i zahraničními umělci a jejich díly. Jeho básně jsou založeny na intertextuálním přístupu, ale čerpají také ze všedních příležitostí. K poetice Ludvíka Kundery neodmyslitelně patří experimentování, jazyková hra, lyrický humor a ironie.