Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků
Šimonová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou plánování a čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků v jednotlivých typech škol a školských zařízení v okrese Havlíčkův Brod zřizovaných obcemi, v návaznosti na platné právní předpisy. Vychází z předpokladu, že čerpání dovolené je plánováno za účelem vyčerpání veškeré dovolené všech pracovníků v daném roce, ve kterém mají na její čerpání nárok. Práce shrnuje důvody, pro které dochází k nevyčerpání dovolené, přináší pohled na soulad s právními předpisy a vyhodnocení, ve kterých součástech škol, a u které kategorie pracovníků jsou největší problémy s čerpáním dovolené a jak to ovlivňuje rozpočet škol. Výsledky výzkumného šetření by se mohly aplikovat při funkčním studiu ředitelů.
Metakognice v kurikulu a její podpora ve vyučování
Lisner, Luboš ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá podporou metakognitivních dovedností žáků ve vyučování. Vychází z právních předpisů, rámcových vzdělávacích programů, specifických koncepcí (zaměřených zejména na rozvoj učení) a ze zásad pro úplné řízení kvality. Přináší specifický model selfmanagementu pro učitele.
Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské školy
Vlastníková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název: Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole Autor: Eva Vlastníková Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Irena Lhotková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole, otázkami správného stanovení priorit, uvědomění si vlastních silných a slabých stránek, dostatečného delegování, efektivního řízení času, plánování a možnostmi vzdělávání ředitelů. Cílem této práce je zmapovat a pojmenovat nejčastější problémy v oblasti sebeřízení začínající ředitelky, analyzovat problematiku sebeřízení ředitelek a nastínit optimální možnosti jejich redukce nebo odstranění. V empirické části bakalářské práce je použita metoda výzkumu dotazováním pomocí elektronického dotazníku. Zkoumaným vzorkem bylo 109 ředitelek pražských mateřských škol. Na základě zjištěných výsledků výzkumu byly tři tvrzení potvrzeny a jedno tvrzení bylo částečně vyvráceno. Práce poukazuje na nejčastější problémy v sebeřízení začínající ředitelky mateřské školy - stanovení priorit, jasné stanovení cílů, nedostatky v delegování činností, pravomocí, odpovědnosti a fiktivním řízení času. Z teoretické a empirické části vyplynulo, že cesta k odstranění problémů sebeřízení je v soustavném vzdělávání ředitelek v této oblasti. Klíčová slova: Delegování, mateřská...
Motivace podnikatelů v oblasti jazykového vzdělávání
Křikavová, Zuzana ; MBA, Roman Kožnar, (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na motivaci podnikatelů k podnikání v oblasti jazykového vzdělávání a motivaci v rozvoji podnikatelské činnosti. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy z oboru motivace, podnikání a také pojmy související se sebeřízením podnikatele. V praktické části je proveden výzkum v první řadě formou osobních rozhovorů mezi zakladateli jazykových škol a následně také formou dotazníkového šetření mezi lektory cizích jazyků podnikajících na základě živnostenského oprávnění. Na základě výzkumů je proveden sběr dat, jehož analýza vede k vyhodnocení motivace podnikatelů a jejího porovnání mezi nimi. Závěr práce obsahuje vlastní návrhy řešení, které povedou ke zvýšení motivace v podnikatelské činnosti.
"Aplikace 7 návyků od Stephena Coveyho v praxi ve firmě Green Ways".
Belan, Vladimír ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Jiří (oponent)
Podnětem k sepsání diplomové práce byla snaha použití toho, co se píše v knize "7 návyků skutečně efektivních lidí" od Stephena Coveyho, v praxi v české společnosti Green Ways. Jako metoda výzkumu byl vybrán experiment. Cílem diplomové práce bylo ověření hypotézy, kdy určitý objem konkrétních (ne)pracovních činností skrytých pod 7 obecně pojatými návyky měl vést k lepším pracovním výsledkům v konkrétním množství. Pokusný stimul v podobě (ne)pracovních činností působil na experimentální skupinu (10 pracovníků firmy Green Ways) a na kontrolní skupinu nikoliv (dalších 10 pracovníků firmy Green Ways). Výzkum trval 9 týdnů, od 2.9. do 3.11.2013. Závěrem bylo zjištění, že hypotéza nebyla potvrzena. Onen určitý objem práce nevedl k předpokládaným pracovním výsledkům (kvantitativní resultáty). Vedlejším efektem výzkumu pro členy experimentální skupiny byla různá zjištění týkající se (ne)pracovních záležitostí (kvalitativní výsledky výzkumu).
Analýza pracovní spokojenosti zaměstnanců ve školství
Vrbová, Nikola ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Cílem práce je analyzovat pracovní spokojenost pedagogických zaměstnanců ve školství, následně prostřednictvím odborně podložených informací z metodické části, pochopit vnitřní zdroj pracovní spokojenosti. Byla zvolena kvantitativní metoda výzkumu (empirická část -- dotazníkové šetření). Na základě získaných dat z výzkumu, budou podány návrhy na zlepšení současné situace.
Samosprávné podniky v Argentině jako sociální hnutí
Virtová, Tereza ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl zpracovat případovou studii samosprávných podniků vznikajících v Argentině po ekonomické krizi v roce 2001. V práci je analyzován především konfliktní vznik, aktéři a organizace hnutí samosprávných podniků. Pozornost je věnována i roli státu a dynamice vývoje hnutí. Práce teoreticky vychází z evropské tradice analýzy sociálních hnutí a snaží se charakterizovat argentinské podniky jako tzv. staré nebo nové sociální hnutí, přičemž tato samotná dělící linie bude problematizována.
Kreativita a inovace v sebepoznání a sebeřízení
Mazaeva, Olesya ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Rohlíková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sebepoznání a sebeřízení, jejich kreativními metodami a nástroji. Cílem práce je znázornit či vyjádřit důležitost poznání sebe sama a ukázat důležitou roli selfmanagementu v každodenním životě lidí. Zároveň jsou uvedeny a popsány různé praktické nástroje a metody, které mohou přispět k vyššímu výkonu a úspěchu jedince. První část práce obsahuje teoretické poznatky o kreativitě a inovacích, sebepoznání a sebeřízení, stanovení efektivních cílů, velký prostor je věnován jednotlivým nástrojům a metodám, které mohou přispět ke zlepšení lidského výkonu a sebezdokonalování. Praktická část bakalářské práce navazuje na vypracovanou teoretickou část a je založena na výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se studenti vysokých škol zabývají sebepoznáním a sebeřízením; a v případě, že ano, v jaké míře využívají jejich jednotlivé nástroje a metody. Po následující interpretaci výsledků průzkumu jsou formulovány vhodné návrhy a doporučení.
Rozvoj osobnosti manažera
Juránek, Patrik ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Tato práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na popis a analýzu vybraných vnitřních mechanismů sebeřízení. Hlavně na ty vlastnosti a stránky lidské osobnosti, které se značnou mírou podílejí na utváření osobnosti manažera. Díky těmto poznatkům si lze udělat představu o tom, jak se jednotlivé mechanismy podílejí na rozvoji osobnosti. Podstatou praktické části je aplikace získaných teoretických poznatků na reálné prostředí fakulty managementu v Jindřichově Hradci. Výsledky provedeného dotazníkového výzkumu jsou interpretovány s cílem zmapovat úroveň seberegulace studentů v souvislosti s rozvojem osobnosti. Dosažená zjištění jsou následně využita pro formulaci vhodných doporučení.
Selfmanagement učitele
Řehulka, Evžen
Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonimickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezi stanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.