Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 243 záznamů.  začátekpředchozí218 - 227dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Bírová, Eva ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Vo svojom návrhu som sa rozhodla nadviazať na víťazný návrh od architektonickej kancelárie MAXWAN, zachovaním plánovaných kultúrnych stavieb a lokalizovaním nového komplexu škôl priamo na brehu rieky.
B + B BARCELONA
Kasková, Michaela ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh budovy střední školy na předměstí Barcelony, v místě, kde pobřeží přechází v pahorky. Návrh využívá potenciálu místa a novým zastavěním vytváří sérii veřejných prostorů různých charakterů. Nejvýznamnější je nové náměstí, které se stává centrem čtvrti. Škola se do něho otevírá a je jeho součástí.
Tvorba rozvrhu střední školy s využitím lineárního programování
Kozárová, Barbora ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Sestavení školního rozvrhu obnáší poskládání vyučovacích hodin do pěti pracovních dnů tak, aby v každé třídě byly vyučovány předměty předepsané Školním vzdělávacím programem ve správném počtu hodin a ke každé hodině byl přiřazen vyučující a číslo učebny, ve které bude výuka realizována. Je však potřeba dodržet, aby ve vzniklém rozvrhu nevznikaly kolize nebo naopak zbytečné časové prodlevy v rozvrzích žáků i vyučujících, aby byly dodrženy podmínky stanovené legislativou a aby zároveň bylo vyhověno co možná nejvíce požadavkům ze strany vedení, vyučujících, popřípadě žáků či jejich rodičů. V této práci je navržen matematický model pro tvorbu rozvrhu střední školy, který byl vytvořen za pomoci systému MPL for Windows a dat poskytnutých Gymnáziem Chomutov.
Chovatelské kroužky na středních školách v Plzeňském kraji
TOCHOROVÁ, Pavla
Jedním z problémů současné školy je relativně velké množství teoretického učiva, které je nedostatečně uváděno do praktických souvislostí s běžným životem žáka. Přitom osobní zkušenost s reálnými přírodninami má ve výuce biologie svoji nezastupitelnou úlohu na každém stupni vzdělávání. Přímý kontakt se zájmovým organismem může žákům zprostředkovat chovatelský kroužek, jehož provozovatelem mohou být i vzdělávací nebo volnočasové instituce. V úvodu této práce se zaměřuji na možnosti pedagogického využití chovatelského kroužku na středních školách a na obecné podmínky jeho fungování. Cílem samotné bakalářské práce je výzkum rozšíření chovatelských kroužků na středních školách Plzeňského kraje a na jeho základě popsat základní modely jejich fungovaní, hodnocení studenty a nejčastěji chované druhy živočichů.
3D tisk a jeho využití v technickém vzdělávání
HŘAVA, Jan
3D tisk je technologie, s jejíž pomocí se prostřednictvím specifického zařízení vytvářejí trojrozměrné objekty z vhodného materiálu. Tisk po vrstvách je řízen ovládací elektronikou na základě programové předlohy. Cílem bakalářské práce je zpracovat tuto novou technologii z pohledu softwarového vývojáře a designéra výrobků či součástek pomocí 3D aplikací se zaměřením na možné využití v oblasti technického vzdělávání. V práci budou představeny technické principy 3D tisku, přehled dostupného software a hardware, použitelných materiálů a návrh konkrétního výrobku včetně jeho praktické realizace. V rámci bakalářské práce bude ve spolupráci s vyučujícími odborných předmětů na vybraných technicky zaměřených středních školách Jihočeského kraje vytvořen návrh možného zařazení této technologie do výuky s problematikou souvisejících předmětů.
Příprava na osmiletá gymnázia: velká žákovská steeplechase
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Na osmiletá gymnázia se hlásí téměř 20 % žáků pátých tříd, ale uspěje jich pouze necelá polovina. Naprostá většina se hlásí v souznění zájmu vlastního a rodičů. Děti a rodiče přípravě na přijímací zkoušky obětují hodně, jak ve formě volného času tak výdajů na doučování, přípravné kursy a zkušební testy. Téměř 85% přihlášených se na přijímačky připravuje každý týden a téměř každý den se připravuje takřka každý druhý uchazeč. Horší polovina přihlášených intenzivní přípravou výrazně zvyšuje pravděpodobnost přijetí. U lepší poloviny přihlášených intenzivní příprava znamená spíše pojistku, že je nepředhoní ti snaživější z horší poloviny přihlášených. Je řada indicií, že intenzivní mimoškolní příprava na přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia výrazně zlepšuje znalosti a dovednosti žáků. Přitom hraje velkou roli pevná vůle, vytrvalost, ambice tlak a důslednost rodičů.
Teambuildingový seznamovací program jako nástroj prevence rizikového chování na střední škole.
PECHOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivních nástrojů prevence rizikového chování v prostředí střední školy, rolí klimatu třídy a školy v prevenci rizikového chování a možnostmi jejího efektivního ovlivňování. Využívá mimo jiné desetileté zkušenosti s praktickou realizací vlastního projektu teambuldingového seznamovacího programu na Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. Projekt vychází z pojetí prevence jako komplexního výchovného působení, rozšiřuje skladbu preventivních programů o nástroj aktivního utváření optimálního klimatu třídy a školy. V praktické části je popsána metodika teambuldingového seznamovacího programu pro žáky prvních ročníků střední školy, který využívá prvky aktivního sociálního učení, teambuildingu, práci s dynamikou skupiny i vrstevnický vliv (peer prvky). Cílem programu je přispět k harmonizaci podmínek studia žáků tak, aby bylo dosaženo minimalizace předčasných odchodů ze vzdělávání a aby žáci úspěšně nabyli kompetencí souvisejících se zdravým životním stylem pro budoucí profesní i občanský život.
Proměny školství po roce 1945 a jejich dopad na Králicko a Jesenicko
Nosková, Helena
Příspěvek se zabývá historií gymnázií v Jeseníku a Králikách. Proměnami tradic, vzdělanosti a kulturního kapitálu v letech 1918-2000, s přesahy do minulosti, v souvislosti s politickými změnami a migracemi obyvatel.
Střední školství v ČR a komparace veřejného a soukromého způsobu financování
Zindulka, Martin ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bayer, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá vývojem středního vzdělávání v České republice. Druhá část má za cíl poskytnout informace o systému středního vzdělávání, jednotlivým druhům středních škol podle jejich zaměření, druhu zřizovatele a způsobu jakým jsou financovány. V poslední části bude provedena komparační analýza dvou vybraných středních škol a to veřejného gymnázia Špitálská v Praze a soukromého Rakouského gymnázia taktéž v Praze.
Kybernetika a informační gramotnost
Procházková, Petra ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá kybernetikou a informační gramotností s akcentem na lidský prvek v těchto tématech. V první části práce je popsána kybernetika se svými dvěma základními pojmy, kterými jsou informace a řízení, jako teoretické východisko pro následné zjišťování informační, resp. internetové gramotnosti u studentů středních a vysokých škol. Součástí praktické části je vytvoření dotazníku, stanovení hypotéz pro faktickou i vnímanou úroveň informační gramotnosti a následné vyhodnocení výsledků dotazníku. Oslovení respondentů proběhlo skrze zástupce ředitele jedné pražské střední školy, přes sociální sítě a také přímým oslovením. Tato část podává informace o úrovni informační gramotnosti s vědomím omezení, které výsledky obsahují. Vypovídací schopnost výsledků provedeného dotazníkového šetření je zmíněna v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 243 záznamů.   začátekpředchozí218 - 227dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.