Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí213 - 222dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie tělesné výchovy a sportu ve Vimperku.
MONDL, Jakub
Tato bakalářská práce pojednává o historii tělesné výchovy a sportu ve Vimperku od doby, kdy došlo v roce 1863 k založení německé tělocvičného spolku Turnverein a Sokola založeného v roce 1911, do současnosti. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola bakalářské práce je věnována stručnému historickému vývoji Vimperka. Druhá část popisuje činnost Sokola a sportovních oddílů, od jejich založení do roku 1945. Třetí část se zabývá vznikem a vývojem jednotlivých tělovýchovných jednot, sportů a organizací ve Vimperku mezi lety 1945 až 1989. Poslední čtvrtá kapitola navazuje na předchozí období a mapuje období od roku 1989 do roku 2016.
Vztah pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Hornová, Iva ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou pohybových dovedností. Zkoumá vzájemný vztah a porovnává úroveň pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Věnuje se otázce ovlivňování pohybových dovedností na suchu a ve vodě, zjišťuje, zda úroveň vybraných pohybových dovedností na suchu odpovídá úrovni pohybových dovedností s obdobnou strukturou pohybu ve vodě. Dále práce ověřuje, zda je u chlapců a dívek v období mladšího školního věku shodná úroveň pohybových dovedností.
Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV Cíle práce: Zjistit, jak probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně, respektive které aktivity v přírodě jsou žákům nabízeny a v jaké formě je výuka aktivit v přírodě realizována. Metoda práce: Výzkum této práce byl prováděn kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byly sestaveny dva typy dotazníků, dotazník pro ředitele základních škol a dotazník pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 11 ředitelů a 23 učitelů. Výsledky: Podle zjištěných výsledků probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně ve dvou formách, převažující formou je kurzovní výuka aktivit v přírodě. Z nabídky kurzů aktivit v přírodě (lyžařský, snowboardový, turistický, cyklistický, vodácký, zážitkový) jsou na většině škol realizovány hlavně kurzy lyžařské. Další formou výuky aktivit v přírodě je zařazování některých pohybových činností do hodin tělesné výchovy. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina učitelů tyto činnosti do hodin zařazuje, nejčastěji se jedná o chůzi a běh terénem a pohybové hry. Učitelé tělesné výchovy nahlížejí na aktivity v přírodě pozitivně, většina učitelů vidí aktivity v přírodě jako důležitou součást výuky. Klíčová slova: aktivity v...
Ženy sport a emancipace (1900-1938)
Laurencová, Sandra ; Štaif, Jiří (vedoucí práce) ; Pullmann, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o dějinách sortu a tělesné výchovy žen v českých zemích. Poukázáno je tak na první kroky ženy do veřejného života, které byly směřování i ke sportu, který byl v 19. století rozšiřující se módou a diskutovaným tématem. Nejprve jsem v práci uvedla nejzákladnější prvky veřejného života žen v českých zemích. Je celkem jasné, že postavení žen v 19. století bylo jiné než je nyní a ženy nezačaly a ani nemohly začít sportovat jen tak znenadání. První kroky žen vedly k filantropii, kde se žena začala sbližovat s veřejnou činností. Následně jsem uvedla jistou zakladatelskou činnost žen pod vedením vzdělaných a ne tak konzervativních mužů, kteří podporovali ženy. Zde lze zohlednit i počátky Sokola jako takového, kde započaly první krůčky žen v tělovýchově. Na přelomu století se situace polehounku měnila v liberálnější a společnost se začala s faktem sportu dívek ztotožňovat. Za cíl práce jsem si vytkla vysokoškolský sport, kde hráli samozřejmě ve 20. století roli i ženy a krasobruslení, kde jsem nalezla dobré archivní prameny k manželům Veselím, kteří se proslavili jako krasobruslařský pár ve 20. letech 20. století.
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.
Využití dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně na 2. stupni základní školy
Svobodová, Markéta ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá využitím dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně 2. stupni ZŠ. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji osobnosti dítěte středního školního věku z hlediska tělesného, pohybového, psychického a psychomotorického. Dále se zde zabývám psychomotorikou, psychomotorickou hrou, dobrodružnou výchovou, dobrodružně orientovanými hrami, nářadím a náčiním a motivací. V praktické části jsem zjišťovala skrze anketní otázky a vlastní praxi využití dobrodružně orientovaných her v hodinách TV. Výsledky jsem zaznamenala do grafů a tabulek. Každá otázka byla v diskuzích rozebrána, zhodnocena a byla navržena možná řešení vytyčených problémů. Na předem stanovené hypotézy jsem odpověděla a jejich výsledky uvedla v závěru ( viz. kapitola 3. 5).
Formativní evaluace výuky studenty
Makarov, Miroslav ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název: Formativní evaluace výuky studenty Cíle: Práce uvádí do konceptu formativní evaluace výuky studenty. Zabývá se jeho využitím v tělesné výchově, analyzuje obsah vybraných výzkumných prací z této oblasti. Metody: Jsou použity metody analýzy, srovnávání, indukce, dedukce a syntézy shromážděných poznatků. Diplomovou práci lze z metodologického hlediska označit za přehledovou práci obsahující prvky komparace. Výsledky: Stále se klade větší důraz na evaluaci sumativní, než na evaluaci formativní. Mezi odborníky nicméně panuje shoda, že formativní evaluace je důležitější. Byly nalezeny, setříděny, porovnány a popsány použitelné metody formativní evaluace. Zvláštní pozornost byla věnována aplikacím v tělesné výchově. Závěry: Formativní evaluace výuky studenty představuje přínosnou inovaci edukačního procesu. Výzkum možností tohoto typu účasti studentů je teprve na počátku. Klíčová slova Evaluace výuky, evaluace učitele, formativní evaluace, tělesná výchova, zpětná vazba, reflexe
Házená ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Vojíř, Milan ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky házené na druhém stupni základních škol. Geograficky je zaměřena na oblast Prahy a Středočeského kraje. Výzkumné informace uvedené v diplomové práci byly získány metodou dotazníku, experimentu a pozorování. Práce mapuje zařazování házené do hodin tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Zjišťuje oblíbenost házené mezi učiteli i žáky ve srovnání s ostatními sportovními hrami. Zkoumá, jaké materiální a prostorové podmínky mají školy pro hodiny tělesné výchovy k dispozici a zda je toto vybavení dostačující pro nácvik házené. Práce obsahuje také informace k metodám nácviku základních hráčských dovedností a model výuky házené v rozsahu deseti vyučovacích jednotek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí213 - 222dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.