Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,114 záznamů.  začátekpředchozí21085 - 21094dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.09 vteřin. 

Catalytic and Electronic Properties of Redox-Active Metalloenzymes and Transition-Metal Complexes: Insights from the Computational Chemistry.
Srnec, Martin ; Rulíšek, Lubomír (vedoucí práce) ; Himo, Fahmi (oponent) ; Papai, Imre (oponent)
Universita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Obor modelování chemických vlastností bio- a nanostrutkur Katalytické a elektronové vlastnosti "redox-aktivních" metaloenzymů a komplexů přechodných kovů z pohledu výpočetní chemie Autoreferát k disertační práci RNDr. Martin Srnec Školitel: Mgr. Lubomír Rulíšek, CSc. Ústav organické chemie a biochemie AV ČR Centrum biomolekul a komplexních molekulárních systémů Praha 2010 Úvod Kovy a jejich ionty hrají v biochemických procesech významnou úlohu. Jejich přítomnost bývá nepostradatelná například při sbalování (folding) bílkovin a stabilizaci jejich struktur. Bývají běžně hnací silou enzymové aktivity, přeměny energie, či buněčných signálů. Ještě před několika desítkami let byly metaloenzymy považovány za nevýznamnou podskupinu bílkovin. Dnes se však odhaduje, že alespoň jedna třetina všech enzymů obsahuje jeden či více kovových iontů, které jsou pro funkčnost enzymu zásadní. Metaloenzymy obvykle katalyzují energeticky náročné chemické reakce jako například hydroxylaci metanu, rozklad molekulového vodíku na protony a elektrony, štěpení vazby molekulového dusíku a kyslíku atp. Dále se účastní redoxních reakcí, přenosu elektronů či spinově zakázaných reakcí, u nichž jsou nezbytné relativistické efekty, zesílené právě přítomností kovu. Biochemická úloha mnoha...

Konstrukce programu Sociální integrace osob ohrožených nezaměstnaností a jejími dopady zpět na trh práce se zřetelem na potřeby sociální okolí nezaměstnaného. (Vytvoření flexibilní služby v návaznosti na poptávku po sociálních službách)
Hofmannová, Šárka ; Koláčková, Jana (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
V bakalářské práci jsem hledala odpověď na otázku, zda je region hlavního města Prahy dostatečně zajištěn sociálními službami, které se zabývají nezaměstnaností jako primárním problémem obyvatelstva. Po Praze existuje několik sociálních služeb, které se zabývají nezaměstnaností, jsou to však služby, které se starají pouze o nalezení zaměstnaní nebo pomáhají lidem, kteří mají specifický problém a nezaměstnanost je pouze sekundární. Takové služby jsou primárně zaměřené na jinou cílovou skupinu. Zjistila jsem tedy, že by sociální služba zaměřená na specifické potíže plynoucí z nezaměstnanosti, měla své místo. Porovnáním statistik Asociace občanských poraden a Psychosociální poradny jsem zjistila, že nezaměstnaní lidé sami vyhledávají necílené služby se svými problémy. V další části bakalářské práce jsem navrhovala službu, která v tomto regionu chybí. Tato služba je primárně zaměřená na podporu jedince v jeho snaze znovu se aktivně zapojit do komunitního života. Vychází z předpokladu, že při ztrátě zaměstnání jedinec netrpí pouze hmotným nedostatkem, ale také psychickými a sociálními dopady. Zaměřila jsem se tedy na další aspekty dlouhodobé nezaměstnanosti a službu navrhovala tak, aby vyhovovala velkému množství klientů. Mezi aktivity služby jsem zařadila psychologické poradenství, sociálně právní poradenství,...

Sledování a porovnání radiační zátěže pacienta a lékaře při vyšetření mozkových tepen jednoprojekčním a dvojprojekčním přístrojem pro DSA
SLAVÍKOVÁ, Jana
V experimentální části se zabývám měřením radiační zátěže personálu i pacientů při angiografickém vyšetření mozkových tepen.Jednak srovnávám naměřené hodnoty při použití jednoprojekčního a dvojprojekčního přístroje pro DSA a sleduji radiační zátěž pacientů. Měření bylo prováděno na přístroji Siemens Axiom Artis Biplane na radiodiagnostickém oddělení nemocnice Na Homolce. Pro výpočet dávky je v této práci zvolen program Effdose version. Dále se v experimentální části zabývám srovnáním naměřených hodnot lékařů během angiografického vyšetření na radiodiagnostickém oddělení v českobudějovické nemocnici na přístroji Polystar a v nemocnici Na Homolce v Praze na přístroji Axiom Artis Biplane. K tomu účelu byly použity elektronické osobní dozimetry EPD Mk2 od firmy Siemens. Všechny výsledky jsem zpracovala pro přehlednost do grafů. V závěru práce jsou popsány návrhy a opatření ke snížení radiační zátěže v praxi, které jsou při těchto angiografických vyšetřeních nezbytné.

Josef Kramolín (1730-1802)
Doleželová, Markéta ; Mádl, Martin (oponent) ; Horyna, Martin (vedoucí práce)
Dílo Josefa Kramolína je kolísavé kvality. Sdílím názor uváděný dosavadní literaturou, že dílo Josefa Kramolína je eklektizující, podle povahy objednané práce malíř také přizpůsobuje způsob jeho podání. Řadí se spíše do druhé kategorie umělců, přestože aspiroval na vyšší cíle. V kostele svatého Mikuláše na Malé Straně a v Klementinu dostal příležitost pracovat vedle prvotřídních umělců, jakými byli F.X.Palko a J.L.Kracker. Další takové šance již nedostal. Kostelní interiéry v Praze byly už zaplněny výzdobou od malířů předchozí generace, nových církevních velkorysých staveb bylo stále méně a nyní byla příležitost dostávat zakázky spíše na venkově, kam se produkce postupně přesouvala, a kde pomalu doznívalo baroko v době, kdy v centru už nastupoval nový sloh. Z tohoto pohledu působí Kramolínovy oltáře a fresky někdy až jako anachronismus. Přesto právě díky malířům Kramolínova rázu, kteří zaplňovali regionální kostely freskovou výzdobou i plátny, jakkoli jsou někdy tato díla pochybných kvalit, je svět těchto kostelů značně obohacen a bez nich by byl zoufale chudý. Už z toho důvodu stojí dílo J.Kramolína za povšimnutí a doufám, že postupně nezmizí z našich památek, protože právě situování jeho díla především na venkov a do měst, které měly dříve povahu menších center, dnes však již upadlých (Chcebuz), jej často...

Česko-německé kulturní standardy z pohledu výměnných studentů
Kutilová, Alena ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Nurkovičová, Jasmína (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématu česko-německých kulturních standardů a o tom, jak ovlivňují každodenní život výměnných studentů. Hlavním cílem je abstrahovat a definovat kulturní standardy pro tuto specifickou cílovou skupinu. V teoretické části jsou představeny různé přístupy k pojmu kultura a blíže popsány dva hlavní koncepty kulturních studií -- metoda kulturních dimenzí a kulturních standardů. Praktická část začíná úvodem do německé historie, hospodářství a zdůrazňuje vedoucí roli, kterou tato země hraje v mezinárodních vztazích. Následuje výčet možností výměnného studia na Vysoké škole ekonomické v Praze a souhrn aktivit, které provádí Oddělení zahraničních styků. Tato část práce především shrnuje závěry výzkumu, který jsem provedla mezi výměnnými studenty z České republiky a Německa. Dále zde srovnávám výsledky svého průzkumu se závěry, k nimž došel Ivan Nový. Závěrem uvádím pro výměnné studenty řadu doporučení, která by jim měla usnadnit jejich první kontakt s cizí kulturou.

Rozvíjení klíčových kompetencí k řešení problému v centrech aktivit programu "začít spolu"
Srbová, Kateřina ; Tomková, Anna (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce "Rozvíjení klíčové kompetence řešení problému v centrech aktivit programu Začít spolu" se věnuje tématu center aktivit v programu Začít spolu a otázce, jakým způsobem lze v centrech rozvíjet klíčové kompetence, konkrétně kompetence řešení problémů. Teoretická část popisuje současné pojetí výuky v kontextu Evropského trendu výchovy a vzdělávání. Prezentuje program Začít spolu, jeho východiska, strategie a zásady. Mapuje myšlenku center aktivit v historickém kontextu a popisuje jejich pojetí v programu Začít spolu. Výzkumná část vychází z problematiky integrace klíčových kompetencí do výuky. Akční výzkum dokumentuje cestu jejich začleňování do praxe center akivit programu Začít spolu na jedné základní škole v Praze.

Prusko-rakouské soupeření v Německém spolku v předvečer války roku 1866 a jeho ohlas na stránkách rakouského tisku
Králová, Hana ; Skřivan, Aleš (oponent) ; Županič, Jan (vedoucí práce)
Následná krátká válka, které historie přiřkla jméno pruskorakouská, znamenala pro Vídeň katastrofu. I přesto, že na své straně měla všechny větší německé státy: Bavorsko, Wtirttembersko, Bádensko, Sasko, Hannoversko, Kurhesensko, Hesensko-Darmstadt, vyvrcholila zdrcující porážkou rakouské armády u Hradce Králové 3. července 1866. Příměří uzavřené 26. července 1866 v Mikulově bylo stvrzeno konečnou mírovou smlouvou podepsanou 23. srpna 1866 v Praze. Rakousko přes vojenské úspěchy v severní Itálii ztratilo nejen své postavení v Německu, ale i poslední zbytky panství na apeninském poloostrově. Pro Itálii znamenal zisk Benátska dovršení sjednocovacího procesu a naopak pro Prusko znamenalo vytlačení Rakouska z Německa první a ten nejdůležitější krok k jednotě: "Německá císařská koruna byla vyhrána na bitevním poli u Hradce Králové a nikoli před Paříží". 351 Jeho vrcholem bylo vyhlášení Německého císařství ve Versailles 18. ledna 187l. Rakouská vláda se po prohrané válce zaměřila na uspořádání rozháraných vnitropolitických záležitostí. Rezignovala na federalistické koncepce hraběte Belcrediho a vsadila na rychlé jednání s uherskými elitami. Nemalý podíl na úspěšném výsledku rozhovorů měl 1 nový ministr zahraničí baron Beust. Dne 12. června 1867 vydán zákonný článek XII. - uherský zákon o rakousko-uherském...

Návrh a realizace informačního centra Památník Čestná vzpomínka
Kuthan, Pavel ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vorlíčková, Blanka (oponent)
Předmětem diplomové práce je přiblížení průběhu počátečního projektu a analýza informačního centra Památník Čestná vzpomínka, které obsahuje selekčně uspořádané informace o historii československých legií (1914- 1920) a jmennou databázi padlých a zemřelých čs. legionářů. Na základě trendu uchovávání historického a kulturního dědictví (který je dnes celosvětovým trendem v oblasti kultury, historie a informačních studií), do něhož je zapojen mimo jiných i Ústav informačních studií a knihovnictví Univerzity Karlovy v Praze, je cílem vzniku a existence tohoto informačního centra trvalé uchování informací k této kapitole našich dějin a těch, kteří ji tvořili. K tomuto cíli informační centrum využívá přímo celosvětové sítě internet pro maximalizaci přístupnosti k těmto informacím.

Make a Connection - Očekávání a cíle
Bromová, Martina ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce "Make a connection - očekávání a cíle" se věnuje teorii nastavení, zavedení, řízení a hodnocení cílů v prostředí českých neziskových organizací v organizačních teoriích a v praxi. V teoretické části jsou porovnávány organizační cíle ziskového a veřejného sektoru s charakteristikami cílů neziskové sféry. Teoretická část práce odpovídá na otázku: Co je cíl a jak by podle organizační teorie mělo probíhat jeho správné nadefinování, zavedení a dosažení? Praktická část je příkladovou studií analýzy nastavení, aplikace a naplňování programových cílů v pátém ročníku programu Make a connection Nadace rozvoje občanské společnosti v kraji Hlavního města Prahy. Zde se ptám, zda jsou cíle programu Make a connection nastavené v souladu s organizační teorií neziskového sektoru a jak dochází k aplikaci a naplňování programových cílů v praxi. Analýzu provádím z roviny národní a lokální koordinátorky programu a jejich asistentky a z hlediska členů regionální hodnotící komise. Ve třetím výzkum odpovídám na otázku, jak jsou cíle programu Make a connection naplňovány realizátory dvou zvolených projektů v pátém ročníku v Praze.

Školní vzdělávací program a mimořádně nadaní žáci
Soukup, Matěj ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sýkora, Václav (oponent)
Tato práce je zaměřená na tvorbu školního vzdělávacího programu základní školy nebo nižšího stupně víceletého gymnázia, který počítá s integrací jednotlivých mimořádně nadaných žáků, nebo početnějších skupin takovýchto žáků do běžných tříd. Práce se zabývá problematikou informovanosti ve vzdělávání mimořádně nadaných žáků. V druhé části se formou komentované analýzy současného stavu rozebírají dokumenty, na jejichž základě se připravil Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Z něj pak vychází samotná tvorba školních vzdělávacích programů. Jedná se o Bílou knihu, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hlavního města Prahy. Dále se v této části popisuje, na základě osobních schůzek a rozhovorů, politika a práce státních institucí, pod jejichž působnost spadá vzdělávání mimořádně nadaných žáků. Jedná se o následující instituce: Ministerstvo školství mládeže, tělovýchovy a sportu, Výzkumný ústav pedagogický v Praze a Institut pedagogicko-psychologického poradenství. Kromě těchto institucí se rozebírá i činnost občanských sdružení a jiných uskupení, které se věnují péči o nadané nebo hledají nové směry ve vzdělávání. Ve třetí části se analyzuje školní vzdělávací program z pohledu mimořádně nadaných dětí...