Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,377 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.83 vteřin. 

Studium potravy velkých savců: metodologický přístup
Holá, Michaela ; Červený, Jaroslav (vedoucí práce) ; Stádník, Luděk (oponent)
Početní stavy spárkaté zvěře v posledních desetiletích narůstají téměř na celém území Evropy, což má za následek významné environmentální a ekonomické dopady. Kvalita a dostupnost přirozených i umělých zdrojů potravy patří mezi nejvýznamnější faktory ovlivňující populační dynamiku spárkaté zvěře, a proto je nezbytné, aby byl efektivní management zvěře založen i na poznatcích z oblasti potravní ekologie. S postupem času se metody studia složení potravy značně vyvinuly, nicméně každá má své výhody a nevýhody. Cílem této dizertační práce je s použitím kombinace tradičních (tj. analýza obsahu žaludků) a moderních (tj. analýza stabilních izotopů, spektroskopie v blízké infračervené oblasti) metod studia složení potravy získat nové poznatky o potravní ekologii dvou významných zástupců spárkaté zvěře (tj. prase divoké, jelen evropský) na území České republiky. Jejich populace zde neustále narůstají a zároveň jsou intenzivně přikrmovány. Dále si tato práce klade za cíl vytvořit podklady pro následnou aplikaci těchto metod v myslivecké praxi a zaměřit se na metodologické otázky spojené s jejich použitím. Na základě rozboru žaludků byl zhodnocen rozsáhlý soubor dat za účelem určit, do jaké míry jsou prasetem divokým přijímány složky potravy pocházející z lidské činnosti (tj. zemědělské plodiny a přikrmování). Potrava produkovaná člověkem tvořila dominantní a nejobjemnější složku potravy prasete divokého během celého roku. Nezbytným předpokladem k využití analýzy stabilních izotopů je znalost tzv. trofických diskriminačních faktorů (tj. systematický rozdíl v izotopovém složení mezi potravou a tkání živočicha, jež danou potravu přijal), které byly v rámci této práce experimentálně určeny pro stabilní izotopy uhlíku a dusíku v srsti prasete divokého a jelena evropského. Dále byly zhodnoceny možné zdroje variability (pohlaví, věk, váha, laktace) hodnot izotopové diskriminace. Získané výsledky představují nezbytné podklady pro použití analýzy stabilních izotopů k rekonstrukci potravy volně žijících jedinců prasete divokého a jelena evropského. V rámci této práce byla dále prokázána spolehlivost spektroskopie v blízké infračervené oblasti k určení ukazatelů kvality potravy v trusu jelena evropského. Výsledky této dizertační práce přispějí k efektivnímu mysliveckému managementu spárkaté zvěře na území České republiky.

Identifikace charakteristik mentorského vztahu v doktorském stupni vzdělávání
Štádlerová, Michaela ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Fejfarová, Martina (oponent)
Předkládaná disertační práce na téma "Identifikace charakteristik mentorského vztahu v doktorském stupni vzdělávání" je strukturována do několika hlavních oblastí. Teoretická část disertační práce definuje základní pojmy a teorie, které jsou základem řešení vymezené problematiky disertační práce a současně se zabývá problematikou doktorského studia na vysokých školách. Na základě teoretických východisek, byla stanovena výzkumná otázka, která byla zaměřena na hodnocení doktorského studia. Hodnocení vychází ze strany studenta doktorského programu, protože jak uvádí zdroje, jsou důležitou složkou inovativních nápadů a mají tak do určité míry výrazný vliv na úroveň, efektivnost doktorského programu v České republice. Cílem disertační práce bylo identifikovat charakteristiky mentorského vztahu a posoudit, jak se projevují z pohledu studenta doktorského programu ve vztahu s jeho školitelem, se zaměřením na společenskovědní studijní obory. V empirické části byla shromážděna primární data metodou dotazování, osobních rozhovorů a elektronického dotazování. Data byla zpracována s využitím vícerozměrných metod (korespondenční analýza, faktorová analýza), multinomické regrese a vícenásobné regrese. Na základě výše uvedených statistickým metod, byly nalezeny významné závislosti mezi sledovanými proměnnými a současně byly celkově zhodnoceny faktory, které citlivě reagují na potřeby studenta doktorského programu v závislosti na stanovených prediktorech. Výsledky disertační práce, byly na základě syntézy poznatků, vloženy do kontextu předešlých výzkumů s možností dalšího rozšíření v oblasti teoretické a praktické.

Třídění odpadů v rámci základní školy
Šimandlová, Magdalena ; Mikulová, Vlastimila (vedoucí práce) ; Ivana, Ivana (oponent)
ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá možnostmi třídění komunálních odpadů a významem vzdělávání a osvěty na úrovni základní školy. Rešeršní část je obecně zaměřena na problematiku komunálních odpadů, základní pojmy, způsoby třídění a recyklaci. V další části práce jsou uvedeny možností základních škol zapojit se do programů s environmentální tematikou, především pak s eventualitou systematického třídění odpadů přímo ve třídách. Je posouzen potenciál tvorby interních programů a zapojení do programů externích. V praktické části je uplatněna metoda dotazníkového průzkumu na základní škole v Chodově u Karlových Varů. Byl zde aplikován výzkum, jehož cílem je zjistit vliv osvěty na změnu postoje respondentů, žáků základní školy. Byla provedena komparace situace před a po absolvování vzdělávacího programu společnosti EKOKOM Tonda obal na cestách. Přínosem je analýza povědomí žáků srovnáním obou dotazníků a konkrétní ověření positivního vlivu provedené osvěty na přístup žáků ke třídění odpadů. Součástí bakalářské práce je sestavení plánu EVVO na zvolené základní škole i s akcemi zaměřenými na odpadové hospodářství.

Adaptace dětí z menšinových skupin na podmínky základní školy v České republice
Veselá, Tereza ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá žáky-cizinci, kteří docházejí do české školy, konkrétně žáky 5. třídy. Jejím cílem bylo zaměřit se na různé aspekty, které se podílí na procesu adaptace žáka-cizince na prostředí české třídy. Šlo zde o získání přehledu o problémech, které žáky-cizince potkávají, a podmínkách, které proces začleňování žáků ovlivňují. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, stručně nahlíží do legislativního uspořádání, dále se zabývá možnými problémy v rámci adaptačního procesu, interkulturními kompetencemi a též například Allportovým pojetím předsudků a teorií jejich redukce. Vlastní výzkum vychází z rozhovorů s žáky- cizinci a zmapování struktury vztahů prostřednictvím sociometrického dotazníku. Výsledkem této práce jsou data kvalitativního charakteru, která poskytují náhled do prostředí jedné multikulturní třídy se zaměřením na pozice žáků-cizinců.

Finanční gramotnost žáků základních škol
Čudová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Stará, Dana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků základních škol poté,co bylo finanční vzdělávání zařazeno do Školního vzdělávacího plánu základních škol. Teoretická část bakalářské práce s použitím odborné literatury vymezuje Standardy finanční gramotnosti a posuzuje přínos a problémy finančního vzdělávání žáků základních škol. Závěr teoretické části bakalářské práce je věnován historii finančního vzdělávání od roku 2005 do roku 2014. Praktická část bakalářské práce je věnována mezinárodnímu šetření PISA a vlastnímu testování. Mezinárodním testováním PISA i vlastním testováním byl zjišťován stav znalostí a dovedností finanční gramotnosti před zavedením finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího plánu a po zavedení finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu. V projektu PISA byli testování patnáctiletí žáci, ve vlastním testování žáci 1. a 2. stupně a víceletého gymnázia. Současně byla provedena komparace úrovně znalostí žáků 2. stupně a víceletého gymnázia ve vlastním testování a mezinárodního šetření PISA.Součástí vlastního testování je anketa, která byla provedena s vyučujícími a vedením testovaných škol. Vlastní testování a anketa byly uskutečněny se žáky a s učiteli na základních školách v Čáslavi a okolí. V závěru bakalářské práce bylo provedeno vyhodnocení získaných poznatků ke zlepšení výuky finanční gramotnosti a porovnání výsledků žáků v mezinárodním šetření PISA a vlastního testování.

Drogová prevence na druhém stupni základních škol
Anlaufová, Bohumila ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá drogovou prevencí na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuje základním informacím týkajícím se drogové závislosti. Dále seznamuje s obecnými metodami, řešeními a způsoby prevence. Popisuje také systém školní prevence. V praktické části se snaží zmapovat roli, kterou v preventivním systému zastávají pedagogové. Výzkumné šetření bylo realizováno na třech školách v regionu Příbramska a účastnili se ho učitelé druhého stupně základních škol. Metodou dotazníkového šetření je sledována jejich informovanost, znalosti a aktivity v oblasti drogové prevence. Prostřednictvím získaných údajů vyvozuje úroveň jejich participace v dané oblasti.

Marketing služeb
Šutko, Oleksij ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Bejvl, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím marketingových nástrojů ve fitness centru Fitness Power. Hlavním cílem bylo na základě zjištěných informací formulovat návrhy a doporučení pro zvýšení spokojenosti zákazníků. V rámci teoretických východisek jsou na základně prostudování a porovnání odborné literatury a internetových zdrojů popsány důležité teoretické pojmy, které souvisí s marketingem služeb. V praktické částí bylo zjišťováno využití jednotlivých nástrojů rozšířeného marketingového mixu ve Fitness Power. Důležitou součástí praktické části bylo také zkoumání spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami. Na základě zjištěných informací byly navrhnuty změny a doporučení pro zvýšení kvality poskytovaných služeb.

Marketing služeb
Pfefferová, Tereza ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Pánek, Pavel (oponent)
Cílem práce Marketing služeb je navrhnout vhodné marketingové řízení pro začínajícího lektora angličtiny. V teoretické části se autor zabývá problematikou marketingového mixu a jeho rozšířením ve službách, tzv. marketingový mix 7P. Dále práce pojednává o vnitřním a vnějším prostředí a o tom, jak prostředí ovlivňuje podnikatelský subjekt. V závěru teoretické části jsou zmíněna hlavní specifika mezifiremních trhů. Ke zpracování teoretické a praktické části bakalářské práce byly použity metody literární rešerše, deskripce, komparace, dedukce, dotazování, analýza sekundárních dat a primárních dat a dotazníková šetření. V rámci praktické části byla provedena analýza tržního prostředí. Na základě analýzy, s pomocí teoretických východisek, byl vytvořen návrh marketingového mixu, který musí autor vytvořit, aby oslovil co nejvíce firemních zákazníků. Mezi konkrétní návrhy řízení patří umožnit zákazníkům i Skype hodiny, pořídit si auto kvůli vyšší dostupnosti, soustavně se pedagogicky vzdělávat a udělat si certifikát z angličtiny C1, nastavit cenu v rozmezí 450 Kč až 550 Kč za hodinu, s potenciálními zákazníky jednat na osobních schůzkách, umožnit zákazníkům mít ukázkovou hodinu a na reprezentativním webu jim poskytnout k vidění reference od jiných zákazníků.

Spotřebitelské preference rodičů dětí základních škol v rámci zdravého životního stylu
Vojtěchovská, Anna ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení spotřebitelských preferencí rodičů dětí základní školy v rámci zdravého životního stylu. Záměrem práce je především zjištění do jaké míry se rodiče zajímají o zdravý životní styl a zároveň zdali k tomu to stylu života vedou i své dětí. Teoretická východiska obsahují obecnou charakteristiku zdravého životního stylu a zásady zdravého stravování se zaměřením na děti ZŠ, definují základní administrativní podklady týkajících se školního stravování a v neposlední řadě se teoretická část zaobírá spotřebitelskými preferencemi. Vlastní zpracování bylo provedeno prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno především na dosažení cílů práce. Kvantitativní průzkum byl vyhodnocen a posléze byly stanoveny určitá doporučení.