Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,366 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Třídění odpadů v rámci základní školy
Šimandlová, Magdalena ; Mikulová, Vlastimila (vedoucí práce) ; Ivana, Ivana (oponent)
ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá možnostmi třídění komunálních odpadů a významem vzdělávání a osvěty na úrovni základní školy. Rešeršní část je obecně zaměřena na problematiku komunálních odpadů, základní pojmy, způsoby třídění a recyklaci. V další části práce jsou uvedeny možností základních škol zapojit se do programů s environmentální tematikou, především pak s eventualitou systematického třídění odpadů přímo ve třídách. Je posouzen potenciál tvorby interních programů a zapojení do programů externích. V praktické části je uplatněna metoda dotazníkového průzkumu na základní škole v Chodově u Karlových Varů. Byl zde aplikován výzkum, jehož cílem je zjistit vliv osvěty na změnu postoje respondentů, žáků základní školy. Byla provedena komparace situace před a po absolvování vzdělávacího programu společnosti EKOKOM Tonda obal na cestách. Přínosem je analýza povědomí žáků srovnáním obou dotazníků a konkrétní ověření positivního vlivu provedené osvěty na přístup žáků ke třídění odpadů. Součástí bakalářské práce je sestavení plánu EVVO na zvolené základní škole i s akcemi zaměřenými na odpadové hospodářství.

Jídlo a jeho sociální kontext (případ vybraných žáků základní školy)
Hogenová, Hana ; Lošťák, Michal (vedoucí práce) ; Zagata, Lukáš (oponent)
Jídlo a jeho sociální kontext patří v současnosti ke stále častěji studovaným tématům v souvislosti s dětmi. Zdá se, že rodinné prostředí ovlivňuje stravovací návyky dětí a ty se pak odráží v dalších oblastech jejich sociálního života, jakými je například začleňování do kolektivu vrstevníků. Proto cílem práce bylo zjistit, jak u skupiny 25 žáků druhé třídy jedné litvínovské základní školy rodinné prostředí jednotlivých žáků ovlivňuje jejich stravovací návyky a jak se tito žáci začleňují do kolektivu své třídy. Zvolenou metodou bylo zúčastněné pozorování dětí, které se uskutečnilo v průběhu jejich školního hromadného stravování (svačina a oběd). Rodinné stravovací návyky žáků byly určeny prostřednictvím otázek, které byly postaveny na Likertově postojové škále. Dále byl pro každého žáka určen socioekonomický status jeho rodiny a každému žákovi bylo přiděleno skóre na stupnici oblíbenosti. Na sledované skupině se podařilo některé rozdíly ve stravovacích návycích propojit se socioekonomickým profilem jejich rodin. Žáci z rodin s vyšším socioekonomickým profilem přikládají větší váhu společnému jídlu při rodinných oslavách, jejich svačiny jsou bohatší a na přípravě jídla pro děti participují otcové nebo partneři matek. U rodin s nižším socioekonomickým profilem byl naopak zaznamenán snížený zájem o kvalitu stravování dětí. I když se ukazuje, že jídelní strategie oblíbených a neoblíbených žáků se od sebe liší, nepodařilo se oblíbenost v kolektivu prokazatelně propojit se socioekonomickým statusem rodin. Oblíbenost v kolektivu 2. třídy spíše souvisí s pohlavím žáků.

Socioekonomická stratifikace žáků na druhém stupni základních škol
ONDRÁŠEK, Stanislav
Tato bakalářská práce s názvem "Socioekonomická stratifikace žáků na druhém stupni základních škol" poukazuje na problematiku sociální stratifikace resp. socioekonomické stratifikace a s ní spojené dopady na oběti. Obecně vzato se pedagogický sbor zaměřuje na šikanu a to konkrétně na fyzickou šikanu, ale už se moc nezaměřují na psychickou šikanu, která je se socioekonomickou stratifikací spojená. V teoretické části jsou postupně popsány základní pojmy, které se k bakalářské práci vztahují jako např. malá sociální skupina, skupinové konflikty, moc a její využití ve společnosti nebo sociální zabezpečení. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou žáci na druhém stupni z důvodů socioekonomické stratifikace stigmatizováni a na základě tohoto cíle byla stanovena hypotéza: "Na druhém stupni základních škol se vyskytuje stigmatizace žáků z důvodu socioekonomické stratifikace.". Ve výzkumné části této práce je charakterizován výzkumný soubor, který tvořili žáci ze ZŠ Volary a ZŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích. Výzkum byl složen z celkem 216 respondentů, z toho bylo 122 dívek a 94 chlapců. Respondenti byli osloveni skrze výchovné poradce na školách a poté jim byl rozdán dotazník, který obsahoval 13 otázek. Po vyhodnocení dotazníků byla data zpracována do grafů a pro ověření hypotézy byl použit chí kvadrát test. Stanovená hypotéza se na základě výpočtů nepotvrdila. V diskusi jsou výsledky z výzkumu porovnány s literaturou, která se problematikou sociální stratifikace zabývá. V závěru práce je uvedené jaký přínos může tato bakalářská práce mít a i možný řešení jako např. pořízení školních uniforem.

Kupní chování spotřebitele
Janáčková, Lenka ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Pánek, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikace podstatných faktorů ovlivňující kupní chování spotřebitele při pořizování produktu. Konkrétně se práce zaměřuje na kávu. Teoretická část je zpracována na základě analýzy odborné literatury obsahující informace o marketingovém řízení, vývoji marketingových koncepcí, marketingovém mixu, faktorech ovlivňující spotřebitele a kupním rozhodovacím procesu. Současně je prováděna syntéza poznatků metodou komparace od jednotlivých autorů. Údaje z teoretické části jsou základními prvky pro tvorbu vlastní části práce. Vlastní část se specifikuje na samotnou kávu a popisuje její základní charakteristiku. Základní metodou sběru primárních dat je dotazníkové šetření. Dotazníku se zúčastnilo celkem 102 osob, z toho 89 respondentů pijí kávu. Závěr shrnuje získané poznatky o kupním chování spotřebitele na trhu s kávou společně s návrhy a doporučením budoucího vývoje.

Spotřebitelské preference rodičů dětí základních škol v rámci zdravého životního stylu
Vojtěchovská, Anna ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení spotřebitelských preferencí rodičů dětí základní školy v rámci zdravého životního stylu. Záměrem práce je především zjištění do jaké míry se rodiče zajímají o zdravý životní styl a zároveň zdali k tomu to stylu života vedou i své dětí. Teoretická východiska obsahují obecnou charakteristiku zdravého životního stylu a zásady zdravého stravování se zaměřením na děti ZŠ, definují základní administrativní podklady týkajících se školního stravování a v neposlední řadě se teoretická část zaobírá spotřebitelskými preferencemi. Vlastní zpracování bylo provedeno prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno především na dosažení cílů práce. Kvantitativní průzkum byl vyhodnocen a posléze byly stanoveny určitá doporučení.

Využití blended learningu s prvky gamifikace na základní škole
Lešinger, Stanislav ; Benda, Petr (vedoucí práce) ; Monika , Monika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku blended learningu s prvky gamifikace na základní škole. Práce by měla sloužit jako pomůcka pro tvůrce blended learningových, respektive e-learningových kurzů v prostředí LMS Moodle. Práce obsahuje teoretický přehled problematiky blended learningu, motivace ve vzdělávání a gamifikace. Na základě teoretických východisek práce analyzuje prostředí konkrétní základní školy a definuje cílovou skupinu žáků. Následně popisuje výběr, vývoj a design konkrétního produktu, vybraného na základě vytvořeného seznamu dostupných produktů. Závěr práce obsahuje popis implementace produktu a ověření jeho funkčnosti a efektivity na cílové skupině žáků. Výsledkem práce je funkční a ověřený koncept nasazení gamifikace v blended learningovém kurzu na bázi LMS Moodle.

Syndrom vyhoření pedagogických pracovníků na Základní škole speciální Mladá Boleslav
Shánělová, Adéla ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u pedagogických pracovníků. Jejím cílem je charakterizovat syndrom vyhoření a popsat jeho prevenci, příčiny, průběh a možnou léčbu. Součástí práce je průzkum v základní škole speciální, který se týká ohrožení syndromem vyhoření u pedagogických pracovníků školy.

Role středisek výchovné péče v rámci prevence rizikového chování
ŘÍHÁČKOVÁ, Věra
Cílem bakalářské práce bylo vypracování preventivního programu pro konkrétní základní školu, reagující na její aktuální situaci a oblast rizikového chování ve městě. Základní škola se nachází v obvyklém městě, kde je průměrná sociální úroveň. Škola stojí v klidné čtvrti a slouží dětem z celého města a okolních vesnic. Je dobře materiálně zajištěna a žáci se v ní proto cítí dobře. Jelikož se už v minulosti zde šikana objevila, vypracovala jsem preventivní program proti šikaně pro šestý ročník základní školy. Šestý ročník sem si vybrala proto, že je jednou z nejrizikovějších skupin na základní škole. Většinou do něj přicházejí žáci noví a vznikají zde třídy atletické, ve kterých mají žáci sklony k sebeprosazování se, a ti málo úspěšní či naopak velmi úspěšní se mohou stát obětí šikany. Hlavním cílem programu je, aby žáci uměli mezi sebou komunikovat a měli ve svém třídním pedagogovi oporu. Preventivní program je dlouhodobý a komplexní. Do programu byly zvoleny aktivity (hry) seznamovací, komunikační, na utužování vztahů, morální, pohybové a zábavné. Všechny zvolené hry měly za cíl dosáhnout kladného vztahu mezi žáky, aby uměli spolu komunikovat a řešit různé problémy. Žáci by měli mít ve svém třídním učiteli oporu, proto by se do dění her měl zapojovat i on. Hodnocení preventivního programu probíhá průběžně a závěrečně pedagogy i žáky. Průběžné hodnocení je zakomponováno do třídnických hodin, kde žáci odpovídají na dané otázky a jednou za 2 měsíce metodik prevence realizuje s žáky sociometrii. Dále pedagog celý rok žáky sleduje a při výskytu problému ve třídě začne s třídou pracovat. Závěrečné hodnocení probíhá na konci školního roku, kdy si žáci zahrají hru na komunikaci a řešení různých problémů a díky tomu pedagog zjistí, zda byl či nebyl preventivní program účinný. Celý vypracovaný preventivní program byl nabídnut základní škole, pro kterou byl vypracován.


Evidence žáků zájmového spolku při ZŠ
Boháč, Václav ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou, vývojem a implementací software s využitím frameworku Qt. Předestírá historii vzniku zájmového spolku a jeho potřebu evidence žáků navštěvující ZŠ resp. evidenci členů spolku. Prochází jednotlivé fáze procesu návrhu a vývoje software s využitím metodologie Open Unified Process a jeho následného zpracování pomocí modelovacího jazyka UML. Výstupy z analytické a návrhové části jsou následně použity při vlastní implementaci evidenčního systému. Práce popisuje a porovnává několik aktuálně používaných metodik při vývoji software a dále uvádí čtenáře do základních principů objektového programování. Nabízí základní přehled komponent a principů zpracování frameworku Qt 5, jeho vývojového prostředí SDK a následné praktické využití při vývoji aplikace.