Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,568 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.15 vteřin. 

Internationalization of higher education institutions
Janebová, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Slavík, Milan (oponent) ; Mestenhauser, Josef Artur (oponent)
Predkladami disertacni prace zpracovava aktualni tema - jak muze vysokoskolska instituce reagovat na meniei se, vzajemne propojeny svet kolem. Potrebnost zpracovani tohoto tematu v odbornem diskurzu doklada fakt, ze se internacionalizace stala prioritou ceske vzdelavaei politiky (Dlouhodoby zamer MSMT, 2005). Do dnesniho dne vsak nebyl v Ceske republice publikovan zadny vyzkum zalozeny na teoriich mezinarodniho vzdelavani ci jina teoreticka monografie. V uvodu autorka krome eilu, vychodisek, omezeni prace a predstaveni struktury prace, definuje zakladni terminologii (mezinarodni pedagogiku, internacionalizaci), ale i dalSi terminy, se kterymi v praci operuje. V druhe kapitole nabizi analyzu vYvoje mezinarodniho vzdelavani v USA a v Evrope za poslednich padesat let a pomoei zasadnich strategickych dokumentu popisuje vyvoj vzdelavaei politiky. Dale pak srozumitelne a prehledne predstavuje soudobe pristupy k internacionalizaci: a) Internacionalizace jako evropeizace; b) Internacionalizace doma (Internationalization at Home). Teprve nedavno formulovany pristup, ktery kriticky reaguje na predchazejiei pojeti internacionalizace - predevsim jako podpory mobility; c) Koncept ukazujiei jak je mozne pridavat (add-on) mezinarodni dimenzi predevsim do kurikula; d) Internacionalizace z pohledu systemove perspektivy pak...

Historický vývoj názorů na tvar Země
Procházková, Pavla ; Novotný, Oldřich (vedoucí práce) ; Matyska, Ctirad (oponent)
Nazcv pnicc: I listoricky vyvoj mizoru na tvar /erne Autorka: Pavla Procha/kova Katedra (iista\): Katedra goofy/iky Vcdnuci diplomove pnicc: doc. RNDr. Oldfich Novotny. CSe. e-mail vctluuciho: otvi/ karel.lroja.mfV.cuni.c/ Abstrakt: Tato pracc jc zamefena mi vyvoj na/oru na ivar Xeme od prvnich starovekyeh pfedslav a/ po moderni nicfici melody. Soucasti jsou i odvo/cni tihoveho potencialu pro /cmi jako homogcnni rotujici kouli ti /cmi Ivaru slcroidu. Clenaf sc do/\ /akladni inlbrmace o mcncich metodach tvaru Xeme. kterc lidstvo postupnc pou/ivalo. Pracc /arovcn slcdujc, jak vyslcdky icchlo mclod ovlivnily nazor na tvar Xemc. Prvni vcdccka mcreni /apocala ji/ \'c 2. slolcli pf.n.L, kdv l^ratoslhcnes provedI prvni stupnova mOf'eni. Dalsfni diilc/ilyni krokem byI ohjev triangulacc a naslcdne dalckohlcdu, klcry umo/nil merit do velke v/dalenosti. I\isledm'm velkym /loinovym okam/ikcni v Icchlo mcrcnich by] ro/voj Iclii do vesmi'ru a satcMlnich inei'cni. V poslcdm'ch desclilcti'cli docha/i k sirokemu v\u7.iti tcchlo mclod ve vede a v praxi diky novym presnym melodam mcfx-ni velkych v/dalenosti pomoci laseru. V /averu prace jsou uvedeny niznc druln dues pouzivanych nadmofskych vysck a xpiisoby jejich mcreni. Klicovii slova: ivar Xeme. hisloricky pi'ehled. gcoid. sleroid. dru/icove melody Title: 1lislorical...

Návrh řešení potrubní sítě procesní jednotky
Butek, Petr ; Gottvald, Jakub (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Projekt, vypracovaný v rámci magisterského studia, objasňuje problematiku návrhu potrubního systému procesní jednotky. Návrh průmyslového potrubí často bývá dosti rozsáhlý a komplikovaný úkol, který je ovlivněn řadou faktorů a který může být řešen jen pomocí vhodných technických disciplín. Diplomový projekt je zaměřen na oblast pevnostní kontroly již navrženého potrubí dle normy ČSN EN. Stěžejní část výpočtu je zaměřena na posouzení vlivů provozních a zkušebních podmínek na nejvíce namáhané úseky konstrukce. Práce se rovněž zabývá vybranými aspekty, ovlivňujícími návrhovou koncepci i samotný pevnostní výpočet.

Téma parazité člověka ve výuce na základních školách a nižších gymnáziích.
Houšková, Barbora ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
V současnosti, kdy lidé cestují po celém světě a mohou se na cestách nakazit různými parazity, by studium parazitů člověka nemělo být zanedbáváno ani ve výuce na základních školách a nižších gymnázií. V této diplomové práci jsou zmapovány znalosti žáků vybraných základních škol a nižších ročníků víceletého gymnázia ze základů parazitologie a parazitů člověka. K tomuto účelu sloužil vytvořený test, který zkoumal znalosti i postoje a názory dotazovaných žáků. Práce je také zaměřena na návrh výuky tohoto tématu v hodinách přírodopisu. Dvě odlišná pojetí této výuky byla vyzkoušena a porovnána ve 2 třídách stejného ročníku víceletého gymnázia. Zde uvedení zástupci parazitů člověka byli vybráni na základě výběru učebnic pro základní školy. Výsledný a na třech školách ověřený návrh výuky obsahuje powerpointové prezentace vhodné k využití v hodinách a praktická cvičení pojatá jako didaktické hry.

Imaginárno ve filmu: vnímání filmu divákem
Remešová, Iveta ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Borecký, Felix (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá filmem ve smyslu psychologicko- sémiotickém. Zaměřujeme se na vnímání filmu divákem a vyzdvihujeme pojem imaginárna, který se snažíme vysvětlit jako pouhý obraz (imago) k realitě skutečných gest a pohybů, který si divák většinou neuvědomuje. Cílem diplomové práce je rozebrat film z pohledu vnímání filmového diváka a zjištěné poznatky aplikovat na recepci filmového snímku Kill Bill, vol. 1 a 2. Chceme zjistit, zda a za jakých podmínek si divák uvědomuje imaginárno, které je ve filmu všudypřítomné. Pátráme po divákově sémiotickém a poznávacím postoji k filmovému umění. Snažíme se zároveň popsat vliv prvků, které na diváka při recepci filmového snímku působí, jako jsou například emoce, pohyb, konotativní významy ve filmu, kladné a záporné postavy a mnoho dalších.

Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Tymoshenko, Anna ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Stavba celého obytného souboru obsahuje celkém 5 bytových domů. Pozemek má východo-západní orientaci s dostatečně vyrazným sváhem. Domy jsou umistěné tak, aby využily charakter terenu. Projekt byl koncipován tak, aby umožnil ubytování lídi všech sociálních a věkových vrstev společnosti. Jsou návržené byty pro mladé rodiny, duchodci a velké rodiny. Každý dům má společenské prostory v 5NP, se společenskou terasou. Docela velký počet bytů je přizpůsoben lídem s omezením pochybu a orientaci. Hlavním cílem návrhu obytného souboru byla snáha vytvořit tzv "zelené město" ve kterém není přesná hranice mezi přirodou komína a zástavbou. Východní část terenu má charakter volné přírody. Pro společenské akce je návržen malý amfiteatr, umistěný ve spádu terénu. Návrh obsahuje velký podíl sadových úprav, lesních výsadeb, realizaci vysadby nelesní zeleně. Tato zeleň po vzrůstu vytvoři kvalitou vyjmečné prostředí navhovaným obytným stavbam. charakter vysadby zeleně je nahodlý, ale s respektováním norem o požarní bezpečnosti a osvětlení.

Lawrence Ferlinghetti: Images of a city
Vlková, Jana ; Quinn, Justin (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Tato práce si klade za cíl představit tři základní pohledy, jimiž je nahlíženo město v poezii Lawrence Ferlinghettiho. Tyto perspektivy se vzájemně liší básnickým stylem, použitými literárními prostředky i tématy, které zpracovávají. Sdílejí ovšem jeden zásadní aspekt: obrazy města slouží k úvahám, které přesahují rámec témat specifických pro městský diskurz a zasahují do obecnějších rovin. Otázky, jimiž se Ferlinghetti takto zaobírá, byly rozčleněny do tří skupin: intertextualita, paměť a kritický diskurz. První pohled chápe město jako text a intertext, jenž je složen z mnoha různých druhů textů. Pojetí textu se zde neomezuje na text literární, nýbrž jsou jím myšleny i texty architektury, výtvarného umění, sochařství, nebo hudby. Jsou-li takové texty "čteny" v kontextu určitého místa ve městě (a tedy skrze takové místo), dochází k určitému setkání, které může dát vzniknout novým významům skrze paralely a kontrasty mezi odlišnými kódy těchto textů. Taková setkání se podílí na procesu kontinuální tvorby významů skrze intertextuální tok. Výsledkem je změna ve vnímání jednoho nebo obou textů, jeden je kontaminován druhým, a naopak. Příklady takové intertextuality hojně se vyskytující ve Ferlinghettiho básních jsou analyzovány na pozadí recepční a kritické teorie. Druhá perspektiva pojímá město jako...

Spor o pozitivismus v německé sociologii. Vývoj, hlavní myšlenky a pokračování
Vondráková, Renáta ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Petrusek, Miloslav (oponent)
Diplomová práce Spor o pozitivismus v německé sociologii. Renáta Vondráková. 2012. Abstrakt Hlavním tématem práce je problematika sporu o pozitivismus, kterým se běžně označuje diskuze, k níž došlo v německé sociologii v šedesátých letech. Jednalo se o debatu mezi stoupenci kritické teorie, jimiž byli Theodor W. Adorno a Jürgen Habermas, a kritického racionalismu v pojetí Karla R. Poppera a Hanse Alberta. Rozprava v rámci Německé sociologické společnosti se původně měla týkat otázek spojených s logikou sociálních věd, z mnoha důvodů se však vztahovala spíše k rozdílům mezi pojetím a úkoly vědy z pohledu obou výše zmíněných přístupů. A právě popisu a odhalení důvodů a souvislostí, které vedly k převrácení tématu diskuze, se věnuje tato práce. Cílem je popsat co nejšířeji vnější vlivy a to, jak působily na výsledné chápání sporu, ale také, jakým způsobem se i díky sporu o pozitivismus proměnilo pojetí vědy v následujícím období. V první části práce je pozornost věnována zejména společenské a historické situaci, za níž došlo ke sporu. Následuje přehled nejdůležitějších pojmů, které se v souvislosti se sporem nejčastěji vyskytují, tedy v podstatě jeho témat. Důraz je kladen i na důkladný popis prvních dvou příspěvků k diskuzi - referátů Karla R. Poppera a Theodora W. Adorna. Ve druhé části práce navazuje na...

Učím se říkat ty
JANÁČKOVÁ KOJANOVÁ, Hana
Cílem práce je nabídnout možnosti využití pedagogiky Franze Ketta v předškolním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce se věnuje vývoji pojetí dítěte a představí specifika pojetí dítěte v Celistvé na smysl zaměřené náboženské pedagogice Franze Ketta, jeho aplikaci v koncepci Učím se říkat ty a vliv na fungování mateřské školy. Těžištěm výzkumu byla pozorování dle předem stanovených kritérií v mateřských školách regionu Schlanders v Jižním Tyrolsku. Pedagogika Franze Ketta a její principy jsou podstatou zdejší koncepce (programu) vzdělávání. Zformulované možné přínosy této koncepce lze doporučit pro praxi v mateřských školách v České republice. Na základě závěrů byl navržen školní vzdělávací plán ?Nikdy nejsi sám?.

Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice
Krumpová, Denisa ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce "Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice" pojednává o využití zpětnovazebních technik v zážitkové pedagogice, které jsou aplikovány ve školním i mimoškolním prostředí. Práce je rozdělena na tři části: Zážitková pedagogika, Zpětná vazba a Techniky zpětné vazby. Pojetí této práce vychází z oblasti zážitkové pedagogiky, která je součástí oboru pedagogiky a je charakterizována aktivním a živým přístupem. Koncepce zážitkové pedagogiky je realizována metodou učení se zážitkem. Nedílnou součástí zážitkové pedagogiky je proces zpětné vazby, jejímž prostřednictvím se vlastní zážitek přeměňuje do osobní zkušenosti. Práce se zpětnou vazbou je součástí výchovně vzdělávacího procesu, který přispívá k naplnění pedagogických cílů. Tato diplomová práce umožňuje aplikovat příklady technik zpětné vazby ve skupinách dětských, dospívajících ale i dospělých.