Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí smrti u dětí předškolního věku
KOHOUTOVÁ, Hana
Práce se zaměřuje na dětské vnímání a pojímání fenoménu smrti. Sleduje vliv rodinného a kulturního prostředí, médií, víry k formování dětských postojů k citlivým tématům. Výzkum v praktické části práce potvrzuje, jak je důležité rozvíjet pedagogické postupy již v době předškolního vzdělávání, kdy se děti seznamují s citlivými tématy. Práce upozorňuje na škodlivost tabuizace tématu smrti.
Proměny pojetí filmových pohádek
Drhová, Kateřina ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Současná generace dětí konzumuje více mediálních obsahů prostřednictvím televize a filmu, než tomu bylo kdy dříve. Tímto způsobem jsou zpracována i klasická literární díla, která se však nutně podřizují diváckým preferencím a socio-kulturním hodnotám, čímž dochází k odlišnému pohledu na stejnou látku následně zprostředkovanou i nejmladšímu publiku. Tato práce seznamuje s historií pohádkového žánru a jeho rozmanitou podobou. Vzhledem k cílové skupině této produkce se teoreticky dále zabývá také vlivem na příjemce nejen z hlediska obsahu, ale i nástrojů, které ho zprostředkovávají. Zároveň se snaží nastínit, jak se filmové zpracování pohádky stalo v českém prostředí tak populární. Praktická část pak analyzuje dvě filmová zpracování stejného pohádkového námětu a snaží se poukázat na odlišnosti v tvůrčím pojetí a hodnotách, které snímky prezentují. Tímto si práce klade za cíl dokázat, jak se v průběhu času mění pohled na klasickou látku a jak se v jejím zpracování odráží představy společnosti předkládané dětem.
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Žák na 1. stupni ZŠ a svět pohádek
NOVOTNÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá vztahem žáků 1. 3. ročníku ZŠ k současným pohádkám. Teoretická část práce je zaměřena na pohádku jako žánr (klasickou folklórní a moderní autorskou pohádku), na mediální vliv pohádky, na její aktuální stav, vývojové tendence, vliv na recipienta apod. Práce má výzkumný charakter. Zaměřuje se na čtenářské chování žáků, na jejich návyky, vliv rodiny a školy, na rozvoj čtenářství, resp. zaměřuje se na tento žánr, na vliv médií apod. Na základě dotazníku a rozhovoru se žáky a jejich rodiči je zachycen současný stav. Výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickou částí práce a doloženy přílohovým materiálem. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu.
Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017
Karasová, Kamila ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017 se zabývá tím, jaký vliv má konzumace komunikačních kanálů na volební rozhodování prvovoličů, a jakým způsobem tyto kanály používají. Práce rovněž přibližuje fenomén současných názorových vůdců, kterými jsou youtubeři, blogeři a další internetové celebrity. Teoretická část práce obsahuje popis organizace voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, věnuje se definici prvovoliče z hlediska psychologického a sociologického, jeho socializaci v rámci rodiny, školy a médií, uvádí koncept political efficacy a popisuje volební účast adolescentů. Dále se práce soustředí na aktuální trendy v konzumaci komunikačních kanálů mladými lidmi a názorovým vůdcům. Tato část vychází zejména z poznatků získaných ze zahraničních studií a další relevantní tematické literatury. V analytické části se představuje metodologie výzkumu, definuje výzkumný vzorek, jeho výběr a popisuje se realizace výzkumu. Stanovené hypotézy vycházejí z výsledků zahraničních studií a pro jejich ověření bylo sestaveno kvantitativní dotazníkové šetření, které bylo distribuováno mezi mladými lidmi ve věku 18 až 22 let. Výzkumný vzorek čítající 1076 respondentů poskytl zajímavé výsledky,...
Mediální obraz sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství
Vopravilová, Anna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství. Práce seznamuje s problematikou tohoto závažného společenského problému, usazuje téma do kontextu sociálních věd, představuje pachatele, oběti a následky zneužití. Mediální stránka práce se zabývá možnými vlivy zpráv o sexuálním zneužívání dětí na společnost a taktéž seznamuje s televizním zpravodajstvím. Pro výzkum byla využita kvantitativní obsahová analýza. Do výzkumného vzorku byly zařazeny tři nejsledovanější televizní stanice v České republice - ČT1, Nova a Prima. Přepisy zpráv týkající se tématu sexuálního zneužívání byly s pomocí databáze Newton Media SEARCH sledovány od začátku roku 2010 do konce roku 2015. Časový úsek byl zvolen z důvodu aktuálnosti a také dostatečného vzorku zpráv. Následně byly vybrány tři rozsáhlejší kauzy, které se týkaly organizací, jež byly zároveň zřízeny pro ochranu a pomoc dětem (skautský oddíl, televize BBC, katolická církev). Aféry byly detailněji představeny, data týkající se zpráv byla zanalyzována, následně interpretována a porovnávána. Cílem analýzy bylo zjistit, zda jsou diváci zpráv o sexuálním zneužívání dostatečně informováni o problematice, jestli mohou informace ze zpráv formovat názor společnosti a zda ve zprávách panuje tabu, či stereotypizace.
Vliv mediálního pokrytí období světových epidemií na společnost (na příkladu virů ebola a zika)
Staňková, Nikola ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu médií na společnost během epidemií virů ebola (v letech 2014-2016) a zika (v roce 2016). Teoretická část charakterizuje základní pojmy a stručně popisuje průběh obou epidemií. Následně předkládá teoretický základ k problematice vlivu mediálních sdělení na publikum, na společnost a na farmaceutický průmysl. Krátce také rozebírá úpravu referování o nemocech ve vybraných kodexech (v kodexu veřejnoprávní České televize, v kodexu britské veřejnoprávní televize BBC a v kodexu Asociace televizních organizací ČR). V praktické části jsou poznatky z části teoretické aplikovány do případové studie, kde jsou analyzovány audiovizuální zpravodajské příspěvky České televize a televize Nova během epidemií eboly a ziky. Práce si všímá četnosti a frekvence příspěvků ve sledovaném období, zajímá se o charakter zpráv, jejich jazykovou úpravu i hosty, kteří v příspěvcích vystupují. Analýza je doplněna o popis redakční práce v obou televizích. Následně jsou na základě výsledků průzkumů veřejného mínění vybrány nejviditelnější vlivy, které mediální pokrytí vyvolalo u publika, a na základě rozhovorů s odborníky charakterizovány účinky, které zpravodajství o epidemiích vyvolalo ve farmaceutickém průmyslu. Závěr je věnován návrhu úpravy, která by v podobných situacích eliminovala výskyt...
Nastolování agendy v tématu uprchlictví: Analýza vztahu vystavení mediálním obsahům a pociťované důležitosti tématu
Michalová, Lea ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vztahu vystavení mediálním obsahům o uprchlictví a pociťované důležitosti tohoto tématu. V práci je zvolen kombinovaný výzkumný design podle schématu QUAN → qual. V kvantitativní části je modelován vliv vystavení obsahům o uprchlictví na vnímání důležitosti tématu na datech sledovanosti televize a čtenosti periodického tisku při kontrole sociodemografických charakteristik respondenta. K nalezení vlivu byla použita binární logistická regrese. Analýza ukazuje, že vystavení obsahům o uprchlictví má skutečně vliv na míru důležitosti tématu pro respondenty. Do tohoto vztahu ovšem vstupují další proměnné, které modely nedokáží zachytit. Navazuje kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů, který byl použit pro doplnění zjištění z kvantitativní části. Z rozhovorů vyplynulo, že si jsou lidé vědomi zejména vlivu médií na to, o čem přemýšlí či se baví se svým okolím. Média mají podle některých dotazovaných silnější vliv u témat, jako je uprchlictví a imigrace, se kterými nemají dotazovaní osobní zkušenost, a jsou odkázáni na informace právě z médií. Kromě médií může mít na vnímání důležitosti vliv například hodnotová orientace respondenta, jeho životní zkušenost, sociální okolí nebo kritičnost přijímání zpráv.
Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.
Herrová, Anna ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá problematikou účinků médií na sociokulturní regulativy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V první části jsou popsané teoretické základy, které se týkají masových médií - jejich význam a moc, možné účinky médií a jak se dají média zkoumat. Práce se též zabývá konkrétněji tištěnými médii. Praktická část je zaměřena na výzkum. Byly vybrány dva lifestylové časopisy, prezentující hodnoty dvou hlavních segmentů populace (Elle pro ženy a Maxim pro muže). Tato periodika jsou v praktické části obsahově analyzována. Na základě analýzy byly stanoveny hypotézy týkající se spotřebního chování a hodnotové orientace, z nichž se většinu díky provedeným hloubkovým rozhovorům podařilo ověřit. Klíčová slova: média, vliv médií, lifestyle, časopisy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.