Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika vizuálních obsahů na sociálních sítích: Analýza užití uživatelských filtrů v aplikaci Instagram
Huněk, Filip ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Silverio, Robert (oponent)
Bibliografický záznam Huněk, F. (2019). Problematika vizuálních obsahů na sociálních sítích. Analýza užití uživatelských filtrů v aplikaci Instagram. Praha, 2019. 123 s. Disertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Školitel: Doc. Mgr. et MgA. Filip Láb, Ph.D. Abstrakt Ve své disertační práci se zaměřuji zejména na fotografickou sociální síť Instagram. Je to právě fotografie, jež hraje klíčovou roli při utváření individuality a pocitu přináležitosti k určité sociální skupině. Prostřednictvím fotografie na jedné straně vnímáme svět a uchováváme si skrze ni individuální (Van Dijck, 2005), jakož i kolektivní paměť (Pink, 2011), na druhé straně nám fotografie slouží jako prostředek vlastního sebevyjádření (Tinkler, 2008). Dnešní doba je navíc výrazně roztříštěná, nespojitá a epizodická, což naopak vede lidské jedince k tomu, aby se před světem neustále legitimizovali jako jedinečné a autentické bytosti (Bauman, 2002). Narůstající potřeba fotografické komunikace pak přináší nutnost neustálé adaptace na tato mediální sdělení, což dále klade důraz na vizuální studia coby samostatnou oblast sociálních věd, úzce spojenou s oborem mediálních studií. Hlavní cíl této práce je představit analýzu reprezentativního vzorku digitálních fotografií sdílených...
Problematika vizuálního vnímání v díle Reného Magritta
VANDERKOVÁ, Andrea
Tato práce poskytuje podrobnou analýzu tří děl Reného Magritta na myšlenkovém pozadí studií vizuální kultury a sémiotiky. Vzhledem k tomu, že se tyto disciplíny na našem území teprve etablují, je první část práce věnována vytvoření teoretického rámce, pro interpretaci Magrittových děl. Kromě této části, věnované obecně problematice lidského vnímání obrazů, se předložená práce věnuje jednak dynamice vztahu slova a obrazu, která ovlivnila Magrittovo dílo, a jednak samotné interpretaci vybraných děl. Na základě interpretace Magrittových děl se snažím osvětlit způsob, jakým si vytváříme názor na zobrazení a jak hodnotíme okolní svět skrze ně.
Komunikace obrazem
Bělochová, Vendula ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Autorka práce se zabývá vizuálním obrazem, jazykem obrazu a způsobem komuni-kace obrazu. Téma je vztaženo k autorské inscenaci Veduty (autorský tým Vendula Bělochová, 3. roč. SC ALD, Jan Tomšů 2. roč. SC ALD), kde mezi divákem a perfor-merem vzniká vizuální obraz jako výsledek jejich společného nonverbálního dialogu. Autorka zkoumá tento obraz na základě analytické metody Rolanda Barthesa, určuje možnosti čtení tohoto obrazu a pojmenovává jazykové jevy, které daný obraz obsa-huje. Výsledkem práce je označení jazyka obrazu za poetický, z čehož vyplývá, že výsledek komunikace dvou účastníků inscenace Veduty je společnou vizuální básní.
Visual Communication in Public Space
Serenčko, Igor
Rozvoj lidské společnosti s sebou přináší neustálé zvyšování množství informací, se kterými se musí člověk každodenně vypořádat. Životní rytmus společnosti ve městech se zrychlil na maximum. Města již nejsou schopna regulovat množství a kvalitu informací a reklamy ovlivňujících dění ve veřejném prostoru. Článek popisuje odborné teoretické přístupy zabývající se tématem veřejného prostoru a nastiňuje metodiku budoucího výzkumu s cílem najít možná řešení za použití kvalitativního výzkumu. Předpokládané inovace by tak mohly být nejen využity v dalším výzkumu, ale mohly by sloužit i širší odborné veřejnosti.
Fotografie ve službách žurnalistiky: Sociálně sémiotická analýza vítězných snímků Czech Press Photo (2006-2015)
Patáková, Veronika ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Předložená práce se zabývá vizuálním sdělením v podobě fotografie. Na teoriích Rolanda Barthese a Viléma Flussera představujeme blízký vztah tohoto média se skutečností, čímž je zdánlivě zastřena jeho konstruovaná povaha. Role fotografie jako pouhého svědka událostí je klíčová v žurnalistickém kontextu, kdy nám snímky nabízejí příběh, jenž je však ztotožňován se samotnou realitou. Práce se snaží prezentovat mediální diskurzivní praktiky, pomocí nichž jsou zobrazené události vnímány jako pozornosti hodné. Vychází z teorie zpravodajských hodnot a z metody sociálně sémiotické analýzy, které aplikuje na vítězné snímky soutěže Czech Press Photo (2006-2015), a poukazuje u jednotlivých snímků na jejich významotvorný proces pomocí sémiotických prostředků. Výsledkem práce je zjištění, že preferovanými hodnotami jsou negativita, dobrý estetický dojem, blízkost a personalizace, a často zastoupeným typem záznamu jsou fotografie, které sémiotickými prostředky posilují zdání své čistě informativní povahy.
Digitální diplomacie a jednotný vizuální styl státní správy České republiky
Gonšenicová, Jana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na velmi moderní část veřejné diplomacie a komunikace státu, která se týká digitálních technologií a přenosu informací online pomocí internetových nástrojů. Digitální média jsou v současné době nejefektivnějším způsobem pro všechny státy, jak oslovit širokou veřejnost a budovat tak svoji pozitivní image. Je proto nutné prezentovat národní identitu jako takovou, protože je klíčovým nástrojem pro efektivní zahraniční politiku a dosahování jejích cílů. S identitou se nevyhnutelně pojí i jednotný vizuální styl, který je pro tento účel jedním z nejdůležitějších prostředků. Praktická část práce je věnována problematice jednotného vizuálního stylu státní správy a České republiky v zahraničí. Cílem této diplomové práce je na základě analýzy jednotlivých vizuálních stylů a webových stránek ministerstev poukázat na skutečnost, že se česká digitální diplomacie vyznačuje nízkou mírou strategického přístupu a koordinace. Dále jsou přiložena doplňující doporučení na změny a návrhy vlastních logotypů pro ministerské rezorty a oficiální i turistické logo České republiky.
Vizuální komunikace Národního památkového ústavu
Sonntágová, Jana ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl provést analýzu vizuální komunikace Národního památkového ústavu. Teoretická část se zabývá výkladem firemní identity se zaměřením na jednotný vizuální styl a firemní komunikaci. V praktické části podrobně analyzuji hlavní a odvozené prvky vizuální komunikace a porovnávám je se státními památkovými organizacemi v zahraničí. V samotném závěru práce jsou představeny zlepšovací návrhy na budování firemní image státní kulturní organizace.
Strategická komunikace firem na Instagramu
Marková, Kateřina ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato práce se zabývá strategickou komunikací firem na sociální síti Instagram. Cílem práce je přiblížit způsoby, jakými se tvoří strategická komunikace na českém Instagramu a popsat konkrétní nástroje, které jsou k tomu využívány. Instagram umožňuje firmám, aby sdílely informace o svých produktech, komunikovaly s fanoušky a získávaly od nich zpětnou vazbu. Tyto aktivity se podílí také na tvorbě identity značky. Teoretická část přibližuje koncepty, které jsou spojeny s firemní komunikací na Instagramu, dále se zabývá jednotlivými nástroji a funkcemi, které lze využít. Nastíněna je také spolupráce s influencery. Kvalitativní výzkum je založen na rozhovorech s kurátory a stratégy českých firemních účtů na Instagramu. Výzkumný vzorek tvořilo šest firemních účtů, které reprezentují odlišné oblasti (móda, automobilový průmysl, fotografické produkty, elektronika, jídlo a FMCG). Odpovědi respondentů jsou rozděleny do šesti tematických okruhů, které mají napomoci zodpovědět výzkumnou otázku. Hlavní důraz byl kladen především na současnou roli Instagramu ve firemní komunikaci, tvorbu obsahu, hashtagy, využívání jednotlivých funkcí v aplikaci a spolupráci s influencery. Účelem je získat konkrétní informace a praktické příklady z oblasti strategické komunikace firem na Instagramu. Výsledky této práce by...
Vizuální komunikace a budování identity Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím Instagramu
Fundová, Johana ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vizuální komunikaci Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím sociální sítě Instagram. Tuto síť používá festival ke komunikaci s návštěvníky, čímž buduje svou identitu a vytváří komunitu fanoušků. Teoretická část práce přibližuje historii Instagramu a fungování této populární aplikace, dále se zaměřuje na působení karlovarského festivalu i zahraničních filmových festivalů na Instagramu. Závěr teoretické práce nabízí definice vizuální komunikace se zaměřením na specifika analogové, digitální a internetové fotografie. Práce pomocí kvantitativní obsahové analýzy instagramových fotografií a sémiotické analýzy prvků technického a obsahového charakteru zkoumá, jaký vizuální styl komunikace festival používá a jak tento styl přebírají návštěvníci festivalu a média informující o festivalu. V rámci tohoto výzkumu je zkoumán instagramový profil karlovarského festivalu a vybrané profily zástupců médií a návštěvníků. Cílem práce je popsat, jaký vizuální jazyk a styl používají na Instagramu organizátoři festivalu a jak se tento jazyk odráží na budování identity samotného festivalu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.