Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarné zpracování tématu Matka a dítě
CVACHOVÁ, Petra
Bakalářská práce pojednává o vztahu mezi matkou a dítětem. Je zde kladen důraz na vytvoření citového pouta, které se utváří již v raných fázích života dítěte. Teoretická se část dále vymezuje pojem attachment a představuje hlavní představitele teorie attachmentu. Dále popisuje typy citových vazeb, vyzdvihuje přednosti jisté vazby a poukazuje na rizika vazby nejisté. Zabývá se vznikem vazby před narozením, reflektuje její vývoj v rané fázi dětství a poukazuje i na důležitost odpoutání se a attachment v dospělém věku. Pojednává o mateřství, o roli matky a dotýká se i porodu. V závěru teoretické části práce je vymezen pojem arteterapie, popisuje se zde Rožnovská arteterapie, expresivní terapie a interpretace. Praktická část práce nahlíží na problematiku vztahu mezi matkou a dítětem. Snaží se o propojení slovních výpovědí s výtvarným vyobrazení vztahu matky a dítěte a hledá mezi těmito získanými materiály určitě paralely.
Možnosti využití arteterapie u adolescentních žáků učebního oboru Aranžér
KOLOUŠKOVÁ, Jana
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapeutické práce se žáky učebního oboru Aranžér. Je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zachycuje periodizaci adolescence, vývoj identity, zrání, vývoj a vztah adolescentů ke školní výuce. Dále se zabývá výtvarným projevem v dospívání, krizí výtvarného projevu, možnostmi arteterapie s dospívajícími a využitím rožnovské arteterapie u adolescentní mládeže. Praktická část referuje o arteterapeutické práci se žáky. Je členěna na činnosti a působení v samostatné volnočasové skupině a na využití arteterapeutických témat v rámci výuky. Popisuje realizované individuální nebo skupinové činnosti zaměřené na rozvoj žáka a kultivaci jeho výtvarného projevu. Využívá mimo jiné působení i rožnovské arteterapie jako možnosti stimulace k osobnímu i výtvarnému posunu žáka a k propojení arteterapeutických rožnovských témat s praktickou výukou oboru Aranžér. Zkoumá a ověřuje možnost arteterapeutické činnosti žáků přímo ve výuce jako prostředku pro stmelení kolektivu, sebepoznání a uchopení reality ve výtvarné tvorbě. Pokouší se interpretovat typické projevy, specifika a odlišnosti ve výtvarném projevu žáků. Reflektuje jejich výtvarný výraz v souvislosti s projevy jejich osobnosti a aktuálním prožíváním.
Specifika arteterapeutické práce s dětmi mladšího školního věku s nařízenou ústavní výchovou (se zaměřením na psychickou deprivaci a syndrom CAN)
VÁVROVÁ, Lenka
Cílem této bakalářské práce je obeznámit čtenáře s problematikou arteterapie s dětmi trpícími syndromem CAN v prostředí dětského domova se školou. Děti trpící touto poruchou, kterou se zároveň zabývá teoretická část této práce, mají specifické problémy vycházející z deprivace a raného traumatu. V teoretické části autorka práce předestírá nezbytně nutnou teorii pro pochopení celého tématu týkajícího se syndromu CAN a projevu s ním spojených. V praktické části této práce pak autorka prezentuje dvě podrobné kazuistické studie založené na její arteterapeutické práci s dětskými klienty. V kazuistických studiích jsou ukázány specifické symptomy a projevy, které jsou spojeny se syndromem CAN a zobrazují se ve výtvarné tvorbě dětí. V závěru práce pak nabízí diskuzi, kde je vše shrnuto a diskutováno tak, že dochází ke konkrétním poznatkům.
Počáteční přírodovědné znalosti dětí v mateřské škole.
FULMEKOVÁ, Kateřina
Předmětem této bakalářské práce jsou znalosti a představy dětí z mateřské školy o bezobratlých živočiších, konkrétně o mravenci lesním, žížale obecné, klíštěti obecném a běláskovi zelném. Zkoumán je především výtvarný projev zaměřený na tyto živočichy. Práce bere v potaz i metody, kterými jsou děti s těmito živočichy seznamováni ve výuce v mateřské škole a později i na základní škole.
Výtvarný projev dítěte předškolního věku a jeho význam ve výchovném procesu
Topičová, Nikol ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Anotace: Bakalářská práce s názvem "Výtvarný projev dítěte předškolního věku a jeho význam ve výchovném procesu" se zaměřuje na využití dětské výtvarné tvorby ve výchovné, ale i ve vzdělávací práci pedagoga. Zabývá se fenoménem zvaným dětská kresba a možnostmi jeho využití v každodenní výchově dětí. Popisuje celkový vývoj předškolního dítěte s důrazem na ontogenezi dětské kresby, zachycuje specifické znaky kresby a její význam v interpretaci výtvarného projevu a v diagnostickém využití, zejména v práci pedagoga. Tato práce se zaměřuje také na význam kresby při posuzování školní zralosti. Bakalářská práce je teoretického charakteru a klade si za cíl strukturovat dosavadní poznatky o dětské výtvarné tvorbě a ukázat cestu dnešním vychovatelům k lepšímu porozumění dítěte skrze jeho výtvarný projev. Klíčová slova: Výtvarný projev, předškolní věk, kresba, školní zralost, interpretace výtvarného projevu, pedagogická diagnostika. Abstrakt: This bachelor work called "Art expression of preschool child and its importance in educational process" focuses on use of child's art expression in educational work of teacher. It addresses phenomenon called child's art expression and its use in everyday educational process of children. It describes child's development in general with emphasis on ontogeny of child's drawing,...
Porovnání psychologických a výtvarných aspektů v kresbě dítěte předškolního věku
Dražská, Jiřina ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Předmětem práce je identifikace styčných a rozdílných bodů v dětských kresbách z hlediska výtvarného a vývojového. Cílem práce je dle teoretických i empirických poznatků z daných oblastí vytvořit záznamový arch, který by zároveň mohl být pedagogovi v mateřské škole vodítkem při práci s dětskou kresbou. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních kapitol, jmenovitě vývoj osobnosti dítěte předškolního věku, kde jsou popsány vývojové etapy jedince od prenatálního do předškolního období, a dětská kresba, popisující vývojová stádia, charakteristické znaky a nejčastější motivy a využití kresby v praxi. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením s předškolními dětmi zaměřeným na analýzu a komparaci dětských kreseb.
Specifika výtvarného projevu dětí s handicapy
Bulková, Lucie ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výtvarným projevem handicapovaných dětí. První část je věnována teoretickým východiskům tématu. Podává základní informace o dětském výtvarném projevu. Zabývá se využíváním výtvarného projevu pro účely pedagogické a terapeutické. Popisuje některé dosavadní poznatky o výtvarném projevu dětí s handicapy. Podstatná část je věnována výzkumnému šetření v oblasti výtvarného projevu dětí se zdravotním postižením. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a rysy akčního výzkumu. Zaměřuje se na konkrétní skupinu dětí mladšího školního věku. Snaží se popsat a pojmenovat případná specifika v jejich výtvarném procesu a výsledku. Zjištěné skutečnosti předkládá formou příběhů jednotlivých dětí, které zrcadlí jejich individuální projev (nejen výtvarný). Práce zároveň mapuje současnou podobu speciální výtvarné výchovy ve vybrané instituci. Na základě rozhovorů s pedagogy a osobní zkušenosti s vedením výtvarné výchovy u dětí s handicapy autorka hledá vhodný pedagogický přístup. Věnuje se také analýze kurikulárního dokumentu a snaží se formulovat doporučení ke zlepšení současné praxe výtvarné výchovy u dětí s handicapy.
Město nemusí být bludiště. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ
Smetanová, Martina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Martina Smetanová Učitelství pro 1. Stupeň ZŠ Diplomová práce Abstrakt Diplomová práce se zabývá využitím výtvarné výchovy ve vzdělávání dětí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou popsány různé psychologické aspekty, které mají vliv na rozvoj dětské osobnosti, např: tvořivost, inteligence, spolupráce, vzorová schémata, mentální mapování, pozornost, artefiletika … Praktická část obsahuje deset výtvarných témat v rámci jednoho společného projektu "Město nemusí být bludiště". (Město z ptačí perspektivy, Plastické město, Městská dlažba, Moderní stavba, Dopravní křižovatky, Plán města, Stavíme město, Cesta tramvají nebo autobusem, Domovní znamení, Tajemné město). Tento projekt jsem realizovala na ZŠ Fryčovická v Praze 9, Letňanech ve třetí, čtvrté a páté třídě. Při práci s dětmi jsem se snažila využít poznatků z teoretické části. Cílem bylo přiblížit dětem město, ve kterém žijí a zároveň se zaměřit na prožitek, spolupráci s ostatními žáky, zkušenosti s novými výtvarnými technikami, propojení s jinými předměty, hodnocení, na rozvoj fantazie atd. Diplomová práce ukazuje, jak můžeme v rámci výtvarné výchovy rozvíjet dovednosti i schopnosti , které použijí v ostatních předmětech nebo v běžném životě.
Projektová výuka výtvarné výchovy pro mentálně postižené - téma "Já"
Vrabcová, Martina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce zkoumá možnosti projektové metody výuky výtvarné výchovy u osob s mentálním postižením. Teoretická část pojednává o charakteristice mentálně postižených jedinců, jejich výtvarném projevu, speciální výtvarné výchově a artefiletice. Je zde zmíněna i problematika projektové výuky. Praktická část se zabývá samotným projektem, který je částečně zrealizován. Cílem projektu je rozvoj tvořivosti, sebevyjádření a prožitek z výtvarné činnosti. Součástí je i ukázka vzniklých prací se zaznamenanou reflexí. Smyslem projektu nebyl jen vlastní výtvarný projev. Projekt je vedl k sebevyjádření, spolupráci i společné komunikaci. Prostřednictvím kresby mohly vyjádřit své pocity i myšlenky. Dokázaly i nevědomě vyjádřit své cíle a hodnoty. Závěrem bych uvedla, že projektová metoda se dá úspěšně realizovat s mentálně postiženými.
Domov není jen slovo
Pažoutová, Renata ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Výtvarná výchova disponuje možností specifického a mnohostranného působení na rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Tato práce si uložila za cíl prostřednictvím výtvarných technik dosáhnout rozvoje předem definovaných stránek osobnosti dětí v mateřské škole v rámci jednoho školního roku. Bylo dosaženo pozitivních změn v oblasti poznávací i emoční, na úrovni rozvoje sociálních vztahů, prohloubení vnímání vlastních pocitů a jejich vyjádření verbální i výtvarnou tvorbou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.