Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
China's One Belt and One Road Initiative and its potential for the tourism industries in Africa, Asia and Europe: a gravity model approach
Jannaschk-Schmitz, Patrick ; Paulus, Michal (vedoucí práce) ; Benáček, Vladimír (oponent)
In 2013, China presented the idea of the infrastructure project One Belt One Road. The thesis aims to analyse the potential effects of the initiative, and how its attempt to improve transport infrastructure will impact EU-tourist flows to participating countries. A closer look to the effects on the tourism industry is justified because of the importance of the touristic sector for the global economy. For instance, the direct contribution of the touristic sector accounted for 2.3 trillion USD worldwide in 2016. A gravity model approach is used in the following paper to examine the significance of road, railway, air service as well as port infrastructure for tourists from the European Union. Afterwards, an OBOR simulation is carried out that forecasts a potential change for EU-tourist inflows. The results go in line with previous gravity model studies regarding the positive relationship of the GDP and the inverse influence of the distance on tourism flows. Furthermore, the findings suggest a significant impact of well-developed road, railway and air service networks. However, the quality of ports did not meet the expectations and is somewhat contra productive for the decision making of EU tourists. The simulation for the improvement of transport infrastructure implies that countries with an under-...
Právní aspekty realizace PPP projektů
Hourová, Veronika ; Klee, Lukáš (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Magdalena (oponent)
1 Název diplomové práce v českém jazyce, abstrakt v českém jazyce a 3 klíčová slova v českém jazyce Právní aspekty realizace PPP projektů Abstrakt Cílem práce je prozkoumat oblast právní úpravy PPP projektů a jejich možnosti použití ve výstavbě dopravní infrastruktury v České republice. Nevyhovující stav českých dálnic a hledání nových finančních zdrojů opět otevřelo téma využití soukromého kapitálu pomocí PPP. PPP je zkratkou pro partnerství veřejného a soukromého sektoru, kdy veřejnou službu nebo konkrétní infrastrukturu zajišťuje soukromý partner. V první části je vysvětlena charakteristika PPP projektů a jejich možné výhody a nevýhody. Zde je stručně popsán historický vývoj a rozdělení partnerství veřejného a soukromého sektoru do používaných typů. Druhá část práce osvětluje právní aspekty realizace a to po jednotlivých fázích realizace. Ta začíná výběrovým řízením, rozhodnutím o tom, z čeho bude projekt financován. Dále je zapotřebí určit ve smlouvě práva a povinnosti smluvních stran. S tím souvisí i správně alokované riziko. Další fází je samotná realizace, se kterou znovu souvisí ošetření rizik, které se už vyskytly. Dále si partneři musí určit, kdo bude odpovědný za fungování a správu. Poslední fází je poté předání projektu privátním partnerem do rukou toho veřejného. Třetí část práce se zabývá...
Analýza dotačních podmínek investic do dopravní infrastruktury
PLACHÁ, Veronika
Tématem diplomové práce je Analýza dotačních podmínek investic do dopravní infrastruktury. Cílem této diplomové práce je analýza dotačních podmínek investic do dopravní infrastruktury s následným komplexním vyhodnocením dotačních podmínek. Dílčím cílem práce je komparace s vybranou zemí EU a návrhem na zlepšení situace Diplomová práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část obsahuje vysvětlení důležitých pojmů týkajících se práce. Je zde rozbor dopravní infrastruktury a její financování v České republice. Zmíněný je i zahraniční pohled na investice do dopravy. Nechybí vysvětlení pojmu dotace, který je pro práci zásadní. V praktické části je provedena charakteristika Jihočeského kraje, který hraje v diplomové práci také důležitou roli , a to z důvodu, že je práce zpracována v rámci projektu GAJU, který se zabývá rozvojem Jihočeského kraje. Součástí praktické části je analýza zdrojů do dopravní infrastruktury, odkud a kam plynou finanční prostředky určené na výstavbu dopravní infrastruktury a za jakých podmínek se zaměřením na silniční síť. Na základě zhodnocení celého stavu a situace s investováním do dopravní infrastruktury byla navržena opatření ke zlepšení stávající situace
Vývoj dopravní infrastruktury a rozbor souvisejících dopadů ve vybraném regionu
ADAMOVÁ, Simona
Cílem této práce je seznámení se s vývojem dopravní infrastruktury ve vybraném regionu a především zhodnotit tento vývoj společně s dopady, které na region působí. Práce je zaměřena na silniční dopravu jakožto nejpoužívanější druh dopravy. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se dopravy, jako teorie dopravních systémů, definice dopravy, úvod do geografie dopravy a především je zde popsáno, jak moc důležitá je dopravní infrastruktura pro společnost. Praktická část obsahuje hlavní charakteristiku kraje. Jsou zde zmíněny jak pozitivní tak negativní vlivy, které na region působí. Následně jsou tyto vlivy hodnoceny.
Vliv průmyslové zóny Kvasiny na rozvoj regionu
ODLEROVÁ, Beáta
Diplomová práce se zabývá vlivem průmyslové zóny Kvasiny na rozvoj Rychnovska. Tato průmyslová zóna je tvořena jedním strategickým investorem, a to automobilkou Škoda Auto a.s. se závodem v Kvasinách. Hlavní pozornost byla věnována ekonomickým subjektům, působícím v okrese Rychnov nad Kněžnou. Nejprve byla provedena SWOT analýza ORP Rychnova nad Kněžnou a samotné průmyslové zóny. Následně bylo vyhodnoceno dotazníkové šetření, které sloužilo ke zjištění jak pozitivních tak negativních dopadů na ekonomické subjekty, působící v tomto regionu.
Management stavebních investic regionů
Vaňková, Lucie ; Tomšík,, Pavel (oponent) ; Tomášková,, Eva (oponent) ; Puchýř, Bohumil (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá managementem stavebních investic regionů. Cílem práce je sledování výkonnosti regionů České republiky pomocí ukazatele hrubý domácí produkt, a investiční činností, která se v regionech odehrává. Investiční činnost je sledována v podrobnějším členění na projekty pozemního stavitelství a dopravní infrastruktury. Velmi významným zdrojem stavební činnosti se v posledních letech stávají evropské fondy. Proto je v práci sledována závislost projektů na finanční podpoře EU. Hlavním výstupem práce je nalezení možné souvislosti mezi výkonností jednotlivých regionů České republiky a investiční činností v nich se odehrávající.
Vliv kapacitní dopravní infrastruktury na socioekonomický rozvoj obcí ve Středočeském kraji
Barek, David ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Kapacitní dopravní infrastruktura bývá označována jako jeden z klíčových faktorů regionálního rozvoje. Cílem předkládané práce je konkretizovat její účinky ve vztahu k dostupnosti Prahy na možný rozvoj obcí ve Středočeském kraji. Základem výzkumu je nalézt indikátory, které jsou existencí komunikace a dostupností silného jádra významně ovlivňovány a následně tak formulovat budoucí vývoj dotčených oblastí. Pro výzkum akcesibility jsme využili metody geografické analýzy s vymezením zón časové dostupnosti. Dlouhodobý vývoj je sledován pomocí indexů změn relevantních ukazatelů mezi roky 2001 a 2011 a jejich významnost jsme hodnotili analýzou rozptylu. Klíčové faktory v obcích na komunikacích byly srovnávány s daným SO ORP. Charakteristika významných jevů v území usnadnila identifikaci rozdílných hodnot ve vývoji. Přes problematickou datovou základnu práce potvrdila rozvojové účinky kapacitních komunikací, především v demografické oblasti, ale ty jsou výrazně ovlivněny časovou dostupností k centru a hospodářskou základnou území. Výsledky práce mohou sloužit jako podklad k rozhodování o územních investicích a k předpovědi vývoje území při plánované výstavbě dopravní infrastruktury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Efektivita investic do cyklistické infrastruktury pro regionální rozvoj. Případová studie Orlicko-Třebovsko
Boháč, Ondřej ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Práce hodnotí přínos investic do cyklistické infrastruktury pro regionální rozvoj. Případová studie se zabývá socioekonomickými dopady vybudované cyklistické infrastruktury na region Orlicko- Třebovsko. Hlavní teze nepředpokládá rentabilitu takových investic v socioekonomické sféře regionu. Celospolečenský přínos je posouzen pomocí analýzy nákladů a přínosů. Jednotlivé prvky analýzy postihují krátkodobé, dlouhodobé, přímé i nepřímé efekty pro rozvoj regionu. Přínosy se týkají sfér realizace, řízení a provozu projektu, dále dopravy, služeb a rekreace. Pozitivní efekty mají formu zejména podnikatelských tržeb, zaměstnaneckých platů a úspor obyvatel. Výsledek analýzy zaznamenal určitý pozitivní efekt, který je však ekonomicky neadekvátní k výši vložené investice. Cyklistická dopravní infrastruktura se v tomto případě ukázala jako neefektivní nástroj regionálního rozvoje.
Ekonomické a sociální souvislosti suburbanizace v obci Lety
Slavík, Lukáš ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochozková, Jacqueline (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření optimální strategie rozvoje obce Lety, která se nachází v zázemí hlavního města Prahy, s ohledem na probíhající suburbanizační procesy. Práce je zaměřená na ekonomické, sociální a environmentální důsledky. Teoretická část práce se zaměřuje na hlavní charakteristiky suburbanizace, její vývoj ve světě a v České republice, dále na její formy, měření, příčiny a důsledky. Praktická část se zaměřuje na samotnou obec Lety, která musí čelit suburbanizačním procesům od 90. let. Její situace je srovnána s okolními obcemi Řevnice, Dobřichovice a Černošice. Na základě zjištěných poznatků je vypracován plán optimálního rozvoje obce Lety, který je v souladu s jejím strategickým a územním plánem. Zvolená problematika byla vyřešena pomocí metody literární rešerše, komparace, analýzy dat a pozorování. Ke zpracování dat byly rovněž využity oficiálně dostupné statistiky.
Logistika a logistické řetězce v kontextu rozvoje dopravní infrastruktury v České republice se zaměřením na silniční infrastrukturu
Svoboda, Lukáš ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Klee, Lukáš (oponent) ; Kleprlík, Jaroslav (oponent)
Dopravní infrastruktura umožňuje rozvoj národních ekonomik nejenom v Evropě, ale i na celém světě. Stagnace v rozvoji dopravních sítí a stagnace v modernizaci těchto sítí způsobené nedostatkem finančních prostředků a doprovázené absencí využití moderních přístupů a technologií ve výstavbě i v provozu, má fatální dopad na rozvoj obchodu, průmyslu a tím i na rozvoj státu. Disertační práce si klade za cíl popsat a ověřit, jakým způsobem podporuje rozvoj dopravní infrastruktury velkých dopravních staveb pozemních komunikací ekonomiku státu, regionů a ekonomických subjektů. Současně se snaží prověřit, zda realizace těchto staveb akceleruje rozvoj a budování logistických center kolem těchto tahů a jakým způsobem se zprovoznění staveb projevuje ve změnách intenzit dopravy ve vnitrozemí a na hraničních úsecích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.