Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj školského managementu a jeho vliv na rozvoj školství v Kralovicích
Holopírková, Petra ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem na historický vývoj školství a s ním souvisejícího školského managementu na území naší republiky se zam ením na zmapování historického vývoje školství a jeho ízení v Kralovicích. Cílem diplomové práce je zachytit postupný vývoj a prom ny školství v souvislosti s vývojem školského managementu na našem území. Práce se zam uje p edevším na nejd ležit jší reformy a události, které zasáhly do školského systému. Komplexní, ucelený pohled na celkový vývoj školství a p edevším jeho ízení mohou využít nejen pedagogi tí pracovníci a ú edníci odbor školství na všech stupních ízení, ale také místní u itelé, žáci a obyvatelé m sta Kralovice.
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v Praze
Kuchyňka, Daniel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v Praze. Cílem bylo zjistit současné vzdělávací potřeby uvedené skupiny řídících pracovníků a srovnat je s aktuální vzdělávací nabídkou na území hlavního města Prahy. Teoretická část vychází z odborné literatury, z aktuálního stavu v předškolním vzdělávání a jiných dostupných zdrojů. Výzkumná část byla založena na dotazníkovém šetření a jeho následné analýze. Výsledkem je vytvoření uceleného obrazu dalšího vzdělávání ředitelů mateřských škol s ohledem na jejich potřeby. V závěru bakalářské práce je potvrzen zájem ze strany ředitelů o další vzdělávání v oblasti školského managementu, ale zároveň je poukázáno na omezené časové možnosti samotných ředitelů a na zjištěnou nedostatečnou vzdělávací nabídku a špatné nastavení celého systému manažerského vzdělávání ve školství.
Kritéria výběru zástupce ředitele
Janušová, Lada ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kritérii výběru nejbližšího spolupracovníka ředitele školy, přesněji člena top managementu školy, zástupce, v základních a mateřské škole v okrese Benešov. Zjišťuje, zda mají ředitelé kritéria při výběru zástupce, zda zohledňují při výběru více osobnostní nebo odborné kvality. Kvalitativně provedený výzkum formou případové studie ukazuje, že oslovení respondenti měli při výběru určitá kritéria, jelikož je pro ně výběr schopného a erudovaného spolupracovníka na pozici zástupce ředitele velmi důležitý. Podklady, které mi při rozhovorech byly poskytnuty, ukázaly, jak velkou odpovědnost má zástupce, co všechno musí v rámci pracovní funkce zvládnout a jak je pro ředitele zástupce potřebný. KLÍČOVÁ SLOVA: Kritéria výběru, ředitel školy, zástupce školy, kompetence, personalistika, management školy
Jak vedení výběrových základních škol přiděluje učitele do tříd?
Kadrnožková, Monika ; Greger, David (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Kasíková, Hana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem, jak vedení českých výběrových základních škol přidělují učitele do tříd. Cílem práce bylo vymezit systém přidělování učitelů do tříd na školách uplatňujících diferenciaci žáků a objasnit, dle jakých kritérií se vedení škol při přidělování učitelů do tříd řídí. V teoretické části bylo vycházeno jak z domácích, tak ze zahraničních zdrojů zabývajících se pojmem diferenciace žáků v základním vzdělávání a volbou přidělování učitelů do tříd. Diferenciace žáků byla představena jak z hlediska pozitivních dopadů efektivního vzdělávání podobně schopných žáků, tak z pozice názoru, že prostřednictvím diferenciace je podporováno nerovné rozřazování žáků do tříd a následné získávání učitelů uplatňujících odlišné nároky a kurikulum. Dále byl představen model diferenciace žáků, modely přidělování učitelů do tříd a uveden teoretický model znalostí učitele, který byl dále využit v empirické části při stanovení kritérií přidělování učitelů do tříd. Cílem empirické části bylo popsat reálný způsob přidělování učitelů do tříd vedením v pěti záměrně vybraných školách a objasnit jej v kontextu vnímání samotných učitelů. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie vícepřípadová studie a zakotvená studie. Sběr dat tvořila obsahová analýza školní dokumentace,...
Životní dráha ředitele školy
Vatalová, Jaroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Životní dráha ředitele školy AUTOR: Jaroslava Vatalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá problematikou životní dráhy ředitele školy. Vychází ze zákonných předpokladů k výkonu činnosti ředitele, jeho manažerské role nutné pro řízení školy, které musí zvládat. Popisuje počáteční období ředitelské profese, řeší následné fáze ve výkonu činnosti a poukazuje na vliv, který má délka doby v řídící činnosti na utváření jeho postojů a zvyšování kvality řízení školy. Popsána jsou fakta, která přináší stále se měnící podmínky ve školské legislativě pro výkon činnosti ředitele, které výrazně ovlivňují jeho přístup k dané profesi a životní perspektivě.
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje
Novosadová, Irena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
3 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá zjišťováním vzdělávacích potřeb vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje a vzdělávacími nabídkami ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem této práce bylo zjistit tyto potřeby, sledovat míru spokojenosti vedoucích pracovníků s aktuální programovou nabídkou vzdělávacích institucí v daném regionu. Rovněž byla zkoumána závislost priorit vzdělávacích potřeb na počtu let praxe ve vedoucí funkci. V teoretické části práce mapuje odbornou literaturu, podává přehled aktuálního stavu předškolního vzdělávání a zákonných požadavků pro výkon funkce. Stěžejní bod výzkumné části tvoří dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky mateřských škol Středočeského kraje a jeho následný rozbor, který vede k vytvoření plastického pohledu na vzdělávací možnosti vedoucích pracovníků v kontextu s jejich vzdělávacími potřebami. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které potvrzují zájem vedoucích pracovníků o další vzdělávání, dále spokojenost dotazovaných se vzdělávacími nabídkami v kontextu jejich vlastních potřeb a rovněž výsledky šetření, které neprokazují závislost výběru vzdělávacích oblastí na počtu let ve vedoucí funkci. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, školský management, vzdělávací instituce, Středočeský kraj,...
Perspektivy cloud computingu v prostředí školského managementu škol gymnaziálního typu
Hladík, Josef ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití fenoménu cloud computingu v kontextu prostředí školského managementu škol gymnaziálního typu. Na základě rešerší tuzemských i zahraničních zdrojů, srovnání aktuálních možností technologií a vybraných nástrojů uvádí, jak lze prostředků cloud computingu efektivně využít ve školském managementu. Součástí práce je i výzkum, který ukazuje, jaké je současné povědomí o cloudových řešeních na poli školského managementu a vyhodnocení aktuálního stavu užití cloudových řešení na školách gymnaziálního typu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.