Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociálně-pedagogické přístupy v práci školního metodika prevence na ZŠ
Kracíková, Kristýna ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem Sociálně-pedagogických přístupů v práci školního metodika prevence na ZŠ. Cílem této práce je zjistit, jaké přístupy a techniky využívají školní metodici prevence ve své praxi a jak o nich uvažují. Pojednává o sociálně- pedagogických přístupech a vybraných technikách, které využívá ve své práci školní metodik prevence. Popisuje specifika jeho role a náplně práce. Nahlíží na legislativní rámec v pracovní oblasti, metodikovo vzdělání, zařazení, kompetence a odměňování. Popisuje ideální obraz metodikovy osobnosti, upozorňuje na rizika v jeho práci a etickou stránku povolání. Zaměřuje se na konkrétní činnosti v náplni práce školního metodika prevence. Definuje vybrané sociálně-pedagogické přístupy a techniky, zařazuje je do praktického rámce. Empirická část práce ověřuje teoretickou část práce výzkumem. Hlavní výsledky výzkumu ukazují, že školní metodici prevence využívají sociálně-pedagogické přístupy v praxi. Stejně tak využívají rozmanitou škálu sociálně-pedagogických technik, pokud k tomu mají potřebný časový rámec. Většina školních metodiků prevence zastává přístup humanistický, vyšší procento je zastáncem nedirektivního směřování žáků. Klíčová slova: sociálně-pedagogické přístupy, sociálně-pedagogické techniky, školní metodik prevence,...
Prokazování kvalifikace ve veřejných zakázkách se zvláštním zřetelem na prokazování kvalifikace prostřednictvím subdodavatele
Součková, Silvie ; Horáček, Tomáš (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Zadávání veřejných zakázek je problematikou mimořádně ostře sledovanou zejména z důvodu přerozdělování veřejných prostředků. Současná právní úprava v ČR vychází z tzv. evropských zadávacích směrnic. V těchto směrnicích je možno najít i původ ustanovení upravující prokazování kvalifikace pomocí třetí osoby - subdodavatele. Ke spolehlivému výkladu tohoto ustanovení bylo tedy nutné provést důkladnou analýzu evropské právní úpravy, judikatury ESD i rozhodovací praxe v ČR. Jako podpůrná se osvědčila i odborná literatura a články. Z provedené analýzy vyplynulo, že rozhodovací praxe v ČR je nejednotná a tak se o ní při výkladu spíše opřít nedá. Klíčovým vodítkem byl tedy eurokonformní výklad a také trpělivý a podrobný rozbor jednotlivých problematických možností prokazování kvalifikačních předpokladů pomocí subdodavatele s důrazem na záměr zákonodárce a logiku. Výsledkem této práce je tedy poměrně bezpečný návod, jak v případě jednotlivých problematických kvalifikačních předpokladů postupovat a jak spolehlivě dostát problematickému ustanovení zákona.
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vysokoškolské vzdělání jako nutný předpoklad odborné kvalifikace učitelek mateřských škol v měnících se podmínkách/požadavcích na předškolní vzdělávání
Hamáková, Ludmila ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: "Vysokoškolské vzdělání jako nutný předpoklad odborné kvalifikace učitelek mateřských škol v měnících se podmínkách/požadavcích na předškolní vzdělávání." AUTOR: Bc. Ludmila Hamáková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph. D. ABSTRAKT: Diplomová práce rozebírá profesní nároky kladené dnešní společností na učitelky mateřských škol. V teoretické části se zabývá přípravným vzděláváním učitelek mateřských škol, analýzou pedagogických kompetencí s následným legislativním zakotvením této problematiky v právních a pedagogických dokumentech. Jsou specifikovány pojmy kompetence a přípravné vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na získání odborných dat dvou skupin oslovených studentek (dvou středoškolaček a tří vysokoškolaček) k porovnání úrovně přípravného vzdělávání. Výzkumná část vyúsťuje zjištěním vyšší úrovně přípravného vzdělávání na vysokých školách v teoretické oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA: Přípravné vzdělávání, kvalifikace, kompetence
Nabídka stavebního podniku do veřejné obchodní soutěže
Šrotová, Zuzana ; Šafránková, Lucie (oponent) ; Waldhans, Miloš (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je popsat proces získávání veřejné zakázky z pohledu dodavatele. Celá práce je proto koncipovaná, aby byly na začátku práce v teoretické části vysvětleny všechny důležité pojmy, souvislosti a postupy, které budou používány v praktické části. Ta je zaměřena na samotný průběh získání zakázky formou podání nabídky.
Nabídka stavebního podniku do veřejné obchodní soutěže
Dvořák, Ondřej ; Tlustoš, Petr (oponent) ; Nováková, Jana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je přiblížení průběh veřejné obchodní soutěže na stavební zakázku z pohledu stavebního podniku. Teoretická část práce se zabývá pojmy a skutečnostmi této problematiky. Tato část popisuje především právní povinnosti zúčastněných stran a náležitosti bez kterých nelze veřejnou soutěž vyhlásit. Praktická část se zaměří na samostatnou tvorby nabídky v podniku a samostatném průběhu veřejné soutěže. Teoretická část bude vypracována pomocí poskytnutých materiálů, na obchodní veřejnou soutěž novostavby mateřské skolky.
Postoje žen k domácímu porodu
TESAŘOVÁ, Blanka
Bakalářská práce "Postoje žen k domácímu porodu" se zaměřuje na aktuálně poměrně často diskutovanou problematiku domácích porodů, případně porodů v nelékařských zařízeních. Domácí porody mají svůj historický, legislativní, ale také osobní aspekt. Zjištění postojů žen k domácím porodům a důvodů, které je k této volbě vedou, nebo naopak zcela odrazují, je cílem této práce. V teoretické části je popsán historický vývoj porodnictví a porodní asistence ve světě i v České republice, včetně postupného přesunu porodů z domácností do lékařských zařízení, kde bylo hlavním důvodem zajištění dostupnosti lékařské péče a snížení rizik z případných porodních komplikací pro matku i dítě. Patřičný prostor je tak věnován i aktuální situaci a legislativě v České Republice, protože v současné době není problematika domácího porodu, či porodu v porodním domě uspokojivě vyřešena. Taktéž je zde zmíněn aktuální nátlak určité části odborné i laické veřejnosti na větší svobodu rozhodování při porodu a výběru jeho místa. Jsou shrnuty názory zastánců i odpůrců této možnosti. Nastíněny jsou výhody, nevýhody, komplikace a rizika porodů nejen mimo zdravotnické zařízení. Zmíněna je role porodních asistentek či jejich kompetence zakotvené v legislativě. Praktická část je kvalitativním výzkumem na vzorku čtyř žen, které byly formou polostrukturovaného hloubkového rozhovoru dotazovány na svůj postoj k problematice domácího porodu, či porodu v nelékařském zařízení. Tyto rozhovory jsou zpracovány a vyhodnoceny. Výsledkem je postoj uvedeného vzorku žen k této problematice, jenž ovšem zcela neodpovídá ani zastáncům, ani odpůrcům domácího porodu. Všechny dotazované ženy oceňují intimitu domácího porodu, jeho průběh v důvěrně známém civilním prostředí a určitou možnost svobody pohybu při samotném porodu. Na druhou stranu si však také uvědomují možné komplikace související s porodem a fakt, že pozdě, nebo vůbec dostupná lékařská péče může být příčinou zvýšeného rizika pro matku i dítě. Z mého šetření tak u uvedeného vzorku respondentek vyplynulo, že by všechny tyto ženy uvítaly možnost rodit v porodnici, s okamžitě dostupnou lékařskou péčí v případě komplikací, avšak na pokoji s civilnějším vybavením, soukromím, s možností volného pohybu, určité svobody rozhodování o postupu. Některé z žen by při fyziologickém porodu bez komplikací uvítaly porod s předem zvolenou porodní asistentkou, tedy porod bez lékaře.
Analýza nabídky a poptávky dalšího vzdělávání v ekonomickém zaměření
Suchomelová, Kristýna ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Práce se v teoretickém úvodu věnuje uvedení do problematiky dalšího profesního vzdělávání a vysvětlení základních pojmů. Je zde stručně popsána historie a současný stav dalšího profesního vzdělávání.Práce se na teoreticko-popisné úrovni zabývá legislativním rámcem dalšího vzdělávání v České republice. Empirická část této práce je zaměřena na komparaci nabídky a poptávky po dalším odborném vzdělávání ekonomického zaměření. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny preference potenciálních účastníků kurzů účetnictví v Praze.Výstupy z tohoto výzkumu byly porovnány se stranou nabídky kurzů účetnictví v Praze. Na závěr jsou v práci uvedeny určitá doporučení a návrhy, jak by se mohla nabídka lépe přizpůsobovat poptávce po kurzech účetnictví pro dospělé.
Vzdělání jako předpoklad lepšího uplatnění na trhu práce
Mikešová, Vendula ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vzdělání a jeho vlivem na uplatnění na trhu práce. V teoretické části proto nejdříve obecně popisuji fungování trhu práce, nezaměstnanost, politiku zaměstnanosti a hlavně vzdělání, jeho úrovně, vzdělanostní strukturu obyvatel v ČR a jiná důležitá data, která se vzděláním a trhem práce souvisí. Tato data poté porovnávám v různém časovém období. Praktická část bakalářské práce je založena na výzkumném šetření (dotazování), kdy se snažím zjistit veřejné mínění o tom, zda vzdělání souvisí s uplatněním se na trhu práce. Pokud souvisí, tak jestli zlepšuje možnost uplatnění se na trhu práce.
Protisoutěžní rozhodnutí zadavatele veřejných zakázek
Vršecký, Radek ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Kotoučová, Jiřina (oponent) ; Marek, Karel (oponent) ; Krč, Robert (oponent)
Cílem disertační práce je vybrat na základě rozboru rozhodovací praxe typická pochybení zadavatelů, která jsou v rozporu s právní úpravou zadávání veřejných zakázek a v důsledku kterých je omezen počet dodavatelů, kteří mají reálnou šanci uspět v zadávacím řízení a následně uzavřít se zadavatelem smlouvu na veřejnou zakázku. Snížení počtu dodavatelů tak samozřejmě oslabuje hospodářskou soutěž mezi dodavateli v rámci zadávacího řízení, a proto je v disertační práci nazývám "protisoutěžními rozhodnutími zadavatele". I když by jeden z oponentů, Robert Krč, použil pojem "protisoutěžní postupy", termín rozhodnutí jsem zvolil, abych akcentoval skutečnost, že i jednorázová volba určitého postupu může znehodnotit celé zadávací řízení. Cílem disertační práce je dále rozebrat, proč k těmto pochybením dochází, a formulovat doporučení, jak předcházet pochybením při zadávání veřejných zakázek v rámci stávající úpravy zákona o veřejných zakázkách. S těmito doporučeními souvisí i případné dílčí návrhy na změnu právní úpravy. Hovořím o právní úpravě a nikoli jen o zákonu o veřejných zakázkách, neboť nelze opomíjet evropské směrnice a nařízení, v některých případech je také nutné zohlednit i prováděcí právní předpisy. Rozborem rozhodovací praxe chci zároveň poukázat na to, že rozhodovací praxe je schopna pochybení zadavatelů postihovat, tedy za podmínky, že předmětné zadávací řízení je přezkoumáváno. Znalost způsobu, jakým zadavatelé aplikují zákon, považuji za nedílnou součást problematiky právní úpravy zadávání veřejných zakázek a jejího hodnocení, podobně jako je nedílnou součástí práce architekta znát návyky zedníků, kteří budou převádět jeho plány ve skutečnou stavbu. Můžeme mít i dobrou právní úpravu zadávání veřejných zakázek, ale její pozitiva nemůže zúročit nikdo jiný než právě zadavatelé, podobně jako dobrý projekt budovy budou nakonec realizovat také jen obyčejní zedníci, kteří by měli ovládat architektem zvolené technologické postupy. Nejprve ale v úvodní druhé kapitole disertační práce popisuji postavení úpravy zadávání veřejných zakázek v právním systému České republiky, zejména její postavení v rámci soutěžního práva, dále pak zásady, na kterých je zákonná úprava zadávání veřejných zakázek postavena, základní pojmy právní úpravy a vysvětluji i proč by zákonodárce měl při novelách zákona postupovat uvážlivě. Na úvodní kapitolu navazuji v následné analýze. Následné kapitoly (a v nich popisovaná pochybení) jsou již uváděny dle pořadí potencionálně rizikových rozhodnutí zadavatele, tak jak je činí v otevřeném řízení. V třetí kapitole se zabývám první lákavou možností pro zadavatele a sice neoprávněně obejít povinnosti vyplývající ze zákona o veřejných zakázkách, a to na příkladu dvou nejběžnějších postupů, jejichž součástí je využití existence třetí právnické osoby. Cílem třetí kapitoly je prokázat, že právní úprava zadávání veřejných zakázek umí tyto případy účinně postihovat, i když na druhé straně v právem aprobovaných případech připouští výjimku z povinnosti použít zadávací řízení. Ve čtvrté kapitole se zabývám otázkou, jak má zadavatel správně vymezit předmět veřejné zakázky. Pokud má být zadávací řízení úspěšné, zadavatel musí správně definovat, jaké plnění má být předmětem veřejné zakázky. Cílem je poukázat na to, že nelze obcházet povinnost použít zadávací řízení ani pomocí neoprávněného stanovení nižší předpokládané hodnoty veřejné zakázky (na základě nepřímé úplaty nebo neoprávněného rozdělení předmětu veřejné zakázky), ani ztěžovat dodavatelům zpracování nabídek pomocí nejednoznačného zadání nebo použití označení, která jsou příznačná pro určitého dodavatele. Cílem páté kapitoly je popsat protisoutěžní rozhodnutí zadavatelů související s volbou druhu zadávacího řízení a odlišit je od případů, kdy právní úprava výjimečný postup naopak aprobuje. Chtěl bych i zde ukázat, že rozhodovací praxe umí i tato nezákonná rozhodnutí postihovat. Obsah kapitoly je uspořádán od nejzávažnějších pochybení až po ta relativně méně závažná. Cílem šesté kapitoly je popsat protisoutěžní rozhodnutí veřejných zadavatelů ve věcech stanovení kvalifikačních předpokladů. V sedmé kapitole stručně upozorňuji na skutečnost, že zadavatel není oprávněn ztěžovat dodavatelům možnost uspět v zadávacím řízení stanovením formálních povinností, které souvisí se zpracováním nabídky. V osmé kapitole popisuji základní princip zákonného institutu mimořádně nízké nabídkové ceny. Ač tento princip zákon o veřejných zakázkách řadí samostatně, souvisí nedílně s hodnocením výše nabídkové ceny. Hodnocení nabídek by bylo zkresleno jak při úplné absenci institutu mimořádně nízké nabídkové ceny, neboť by mohly vyhrávat nabídky s úmyslně zcela nereálnou cenou, tak při neoprávněném vyloučení nabídky, která se opírá o reálnou kalkulaci nabídkové ceny. Věnuji se i vztahu mimořádně nízkých nabídkových cen a cenového podbízení dle soutěžního práva. V deváté kapitole se věnuji protisoutěžním rozhodnutím zadavatelů, která způsobují, že zadavatel z hodnocených nabídek nevybere tu, která by fakticky nejlépe uspokojila jeho potřebu. Zvláštní pozornost věnuji i zákazu hodnotit míru naplnění kvalifikačních předpokladů. Pro úplnost jsem zařadil i desátou kapitolu, kde připomínám skutečnost, že podmínkou pro reálný smysl zadávacího řízení je, aby zadavatel jeho výsledky promítl do smlouvy s dodavatelem. Konečně v jedenácté kapitole upozorňuji, že zadávací řízení nelze libovolně zrušit. Dodavatelé nebudou mít zájem o podání nabídky v zadávacím řízení, pokud se budou domnívat, že zadavatel nebude respektovat výsledek zadávacího řízení a účelově jej zruší. Dále považuji za potřebné uvést i skutečnosti, které nejsou primárním cílem disertační práce, ačkoliv s jejím tématem souvisí. Není to polemika se současným zněním zákona o veřejných zakázkách ani s obsahem připravovaných novel zákona o veřejných zakázkách, jejichž text jsem ostatně s výjimkou závěrečné fáze přípravy disertační práce ještě ani neměl k dispozici. Disertační práce zásadně vychází z právního stavu k 30.12.2010, kdy vstoupila v účinnost novela provedená zákonem č. 423/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Disertační práce tak nemohla reflektovat změny provedené zákonem č. 258/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Tato novela byla publikována 30. srpna 2011 a nabyla účinnost 12. září 2011. Tyto změny se týkají veřejných zakázek v oblasti obrany nebo bezpečnosti (nově vložené ustanovení § 10a ZVZ) a nemají vliv na využitelnost poznatků disertační práce. Kritika dílčího zákonného institutu nicméně může vyplývat z rozebíraných souvislostí, nebo se může jednat o kritiku nepřesvědčivých závěrů rozhodovací praxe. Podnětem pro zpracování disertační práce, která se primárně nezabývá úvahami de lege ferenda, je právě aktuální očekávání veřejnosti, že situace se zlepší na základě změny legislativy. Jak již bylo řečeno, aplikace právní úpravy na konkrétní případ zůstává u veřejnosti silně nedoceněna. A přitom mnohdy přesvědčivé rozhodnutí v konkrétním případě bývá i složitější než formulace samotné právní normy. Cílem disertační práce není ani podrobně zkoumat vztah mezi právní úpravou zadávání veřejných zakázek a jinými právními úpravami, jejichž předmětem je ochrana hospodářské soutěže. Vycházím ze skutečnosti, že hospodářská soutěž mezi dodavateli (sama o sobě, bez přihlédnutí k jednotlivým úkonům soutěžitelů) nepatří mezi fenomény, které by měly charakter právní skutečnosti, ale přesto patří mezi fenomény, které jsou právně relevantní; na tento typ fenoménů odkazuje i právní teorie. Hospodářská soutěž vzniká díky soutěživosti, která je přirozenou lidskou vlastností a její existence je nezávislá na právu. Hospodářská soutěž je chráněna právním řádem a právní řád je předpokladem pro její zachování, ale nemůže ji vrchnostensky vytvářet. Předpokládám tedy, že hospodářská soutěž mezi dodavateli existuje a je uspokojivě chráněna díky ostatním normám soutěžního práva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.