Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ranní zpráva jako nástroj rozvoje čtenářské gramotnosti
Jelínková, Eliška ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá ranní zprávou z programu Začít spolu jako možným nástrojem pro rozvoj čtenářské gramotnosti. V teoretické části se práce věnuje definici čtenářské gramotnosti, jejím jednotlivým rovinám a jejímu zakotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Porovnává klíčové kompetence uvedené v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání s rovinami čtenářské gramotnosti a objasňuje jejich vzájemný vztah a důležitost jejich stejnoměrného rozvoje. Podrobněji se věnuje jednomu ze stěžejních programů v této oblasti, programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, a jeho metodám rozvíjejícím čtenářskou gramotnost. Dále se zabývá programem Začít spolu a rozvojem čtenářské gramotnosti jako jeho součásti. Zaměřuje se zejména na ranní zprávu jako jednu z možných čtenářských strategií. Praktická část práce na základě pozorování a rozhovorů s učiteli programu Začít spolu mapuje, jaké formy ranních zpráv se osvědčují a jak je vnímán její přesah do čtenářské gramotnosti. Dále obsahuje soubor ranních zpráv aplikovaných v běžné třídě, jejich analýzu a reflexi z hlediska čtenářské gramotnosti. Na základě této analýzy obsahuje také návrhy ranních zpráv rozvíjejících roviny čtenářské gramotnosti, které v předchozích zprávách rozvíjeny nebyly.
Rozvoj dětské hudební tvořivosti na 1. stupni ZŠ ve třídách s programem Začít spolu
Vlasatá, Anežka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje hudební tvořivosti u žáků prvního stupně ZŠ v souvislosti s alternativním vzděláváním, konkrétně vzdělávacím programem Začít spolu. Práce se snaží nastínit aktuální otázky alternativního vzdělávání a představuje hlavní myšlenky vzdělávacího programu Začít spolu. Dále pak zpracovává téma o tvořivosti obecně a v rámci něho se zaměřuje na specifickou problematiku hudební tvořivosti a jejího rozvoje. Cílem této práce je analyzovat a srovnat zkušenosti s užitím hudebně tvořivých činností ve výuce hudební výchovy v běžných třídách a ve třídách s programem Začít spolu.
Spolupráce školy a rodiny jako základ fungujícího partnerství
Slivoňová, Alena ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tématem diplomové práce je v teoretické části poukázat na význam komunikace a spolupráce škol a rodin z hlediska dětí, z pohledu rodin i učitelů a škol. Dále se práce zabývá průzkumem ve zlepšení vztahů mezi školou a rodiči v naší základní škole. Zjišťuje, zda během pěti let, které věnujeme navázání a užší spolupráci s rodiči, ale i s širší veřejností, došlo ke zlepšení vnímání této školy obyvateli obce a okolí. Práce se věnuje empirickému výzkumu z akcí pro rodiče, spolupráci, ale také překážkám, které mohou nastat. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce a partnerství školy a rodiny dítěte, důvěra mezi oběma stranami, výhody spolupráce, formy spolupráce, vztah rodičů ke škole a učitelům, zábrany ve spolupráci, Rodiče vítáni, program Začít spolu, zapojování rodičů do společných akcí.
Teaching English in the Czech Step by Step Preschool Programme
Forestová, Mahulena ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Výuka angličtiny v předškolním programu Začít spolu se zabývá způsobem, jakým je výuka angličtiny implementována do programu Začít spolu ve vybraných školkách. První kapitola obsahuje stručný přehled historie programu Začít spolu. Druhá kapitola shrnuje metody a přístupy k výuce angličtiny jako druhého jazyka u předškolních dětí. Třetí kapitola popisuje zásady předškolního programu Začít spolu, denní plán předškolních zařízení a poskytuje návrh na implementaci výuky angličtiny do programu Začít spolu. Čtvrtá kapitola je praktická část a prezentuje analýzu výsledků výzkumu v oblasti výuky angličtiny ve vybraných školkách s programem Začít spolu. Obsahuje též prezentaci a interpretaci výsledků dotazníku a interview s učiteli vybraných školek.
Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Mašková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce s názvem Integrovaná tematická výuka v programu Začít spolu popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky (ITV) na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace vzdělávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzdělávacím programem, jehož široké pojetí k této realizaci vybízí. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá analýzou vzdělávacího obsahu v souvislosti s integrací učiva. Kromě integrace samotné se zabývá také tematickým vyučováním a integrovanou tematickou výukou v kurikulárních dokumentech. Dále tato práce poukazuje na Integrovanou tematickou výuku v modifikaci programu Začít spolu a snaží se o vymezení ITV na pozadí projektového vyučování. Nedílnou součástí teoretické části je i část věnovaná klíčovým kompetencím a jejich získávání. V praktické části se zaměřuji na sledování složek mozkově kompatibilního prostředí během konkrétní praktické výuky v programu Začít spolu. Zmíněné složky analyzuji v rámci tří projektů ITV, které realizuji během své pedagogické praxe. Analýza probíhá na základě Korthagenova cyklu, kdy poslední fáze cyklu se stává zároveň první fází cyklu nového. Tím rozvíjím spirálu svého profesního rozvoje. Na tento cyklus nahlížím z více pohledů a analyzuji jej dle předem...
Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML
Suchá, Jana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem Individualizovaná výuka českého jazyka podle metody MGML představuje didaktický systém MultiGradeMultiLevel, jenž byl vyvinut na základě potřeb vzdělávání chudých vesnických obyvatel v Rishi Valley, v Indii. Jedná se o vysoce strukturovaný systém, který využívá heterogenity žáků ve třídě. Uskutečňuje se na základě dokonale připraveného učebního prostředí a aktivity staví na principech konstruktivismu. Stěžejní myšlenka odpovídá teorii ruského psychologa Lva Vygotského tzv. zóny nejbližšího vývoje. Cílem výzkumné části práce je realizovat a reflektovat výuku českého jazyka dle metody MGML, tedy na základě akčního výzkumu ověřit možnosti aplikování metody v prostředí české školy. Výuka proběhla v programu Začít spolu, neboť je svými principy MGML nejbližší. Dospěli jsme k závěru, že metodu lze využití jako prvek obohacení výuky na české primární škole.
Spolupráce rodiny a mateřské školy v programu Začít spolu
Bidlasová, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v předškolním věku. Diplomová práce je rozšířena o další poznatky a informace týkající se spolupráce rodiny a školy. V teoretické části jsou ponechány z bakalářské práce důležité, pro praktickou část zásadní pojmy, ze kterých vychází úkoly a cíle výzkumu. Teoretická část je proto zaměřena na pojmy rodina, učitel a mateřská škola. Dále navazuje na kurikulární dokumenty, jako je Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, jeho hlavní principy a východiska, konkrétně se zaměřuje na podmínky předškolního vzdělávání, ve kterých je zařazena spoluúčast rodičů, která je jedním z hlavních principů v programu Začít spolu. Stejně tak Bílá kniha, která se o spolupráci s rodiči také zmiňuje. Teoretická část se dále zabývá možnostmi, příležitostmi a podobami spolupráce, její možnou realizací a využitím. Dále teoretická část navazuje na další konkrétní programy a iniciativy, které také kladou důraz na spolupráci s rodinou. Podrobně je věnována kapitola programu Začít spolu, jeho hlavním východiskům a standardům kvality práce učitele v tomto programu. V těchto standardech se teoretická část podrobně věnuje pouze kapitole o spolupráci mezi školou, rodinou a komunitou, která se bude odrážet v praktické...
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Linhartová, Andrea ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá partnerstvím a klientským p ístupem ve spolupráci rodiny a školy. Teoretická část se zam uje na rodinu a školu jako instituci, jejich definici, funkci a kurikulární dokumenty. Dále se zabývá vztahy mezi rodinou a školou, vývojem názor , které se týkají vzájemné spolupráce, vzájemného očekávání výsledné spolupráce, výchovným a sociálním partnerstvím, vlivem rodič na vzd lávání d tí, formami vzájemné spolupráce, ale také limity a riziky, které mohou p i komunikaci a spolupráci nastat. Charakterizuje a srovnává kritéria efektivní spolupráce rodiny a školy dvou r zných autor . Práce dále mapuje kritéria efektivní spolupráce a formy spolupráce v programu Začít spolu. Empirická část prezentuje pozorování, akční výzkum a rozhovory, které zjiš ují spolupráci školy a rodiny ve t íd pracující podle programu Začít spolu. Mezi výzkumné metody pat í pozorování, které je zam ené na konzultace typu učitel-rodič-žák, dále akční výzkum, který probíhal b hem tvo ivých dílen určené i pro rodiče a rozhovory, realizovány jak s rodiči, tak i s učitelem a s d tmi, pro které autorka diplomové práce zvolila rozhovor skupinový. KLÍýOVÁ SLOVA: Rodina, škola, komunikace, spolupráce, kritéria spolupráce, program Začít spolu
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cihelková, Monika ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Název: Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jana Kargerová, PhD. Autor diplomové práce: Monika Cihelková Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinu a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů rodina, škola a učitel. Dále rodinou a školou jako výchovně - vzdělávací institucí či zapojením rodičů do vzdělávacího procesu. Věnuje se možným formám komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou. A zabývá se pojetím spolupráce v kurikulárních a dalších dokumentech. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, tj. (pozorování, rozhovor, dotazník), který se zaměřuje na jednu z efektivních forem spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, tj. konzultace rodič - žák - učitel. Empirická část podává informace o výsledcích spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu. Snaží se zjistit a zmapovat, zda jsou konzultace efektivní formou spolupráce na počátku školní docházky a jaký je jejich přínos pro rodiče, žáka a učitele. Klíčová slova: Škola a rodina, spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, dokumenty zabývající se pojetím spolupráce rodiny a školy, program Začít spolu, konzultační hodiny, zkušenosti, názory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.