Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nápravy moderních osobních automobilů
Okáník, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání vlastností náprav používaných v osobních automobilech dnešní doby, kinematiku zavěšení kola, výhody a nevýhody jejich konstrukce. Součástí práce je i popis jednotlivých komponent nápravy, jejich konstrukce a funkce. Část práce je zaměřena i na popis náprav závodních vozů a na rozdíly mezi konstrukcí náprav závodních a osobních vozů. Závěrečná kapitola je věnována několika zajímavým inovativním prvkům nápravy, které se výrazně odlišují od standartních komponent.
Návrh třínápravového podvozku traktorového nosiče
Vodička, Jiří ; Veverka, Josef (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním konstrukčních prvků třínápravového podvozku traktorového nosiče. Dále obsahuje návrh koncepčního řešení a pevnostní výpočet rámu podvozku. Součástí je i vypracování výkresové dokumentace rámu návěsu.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.
Typy náprav osobních automobilů
Sedlář, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V této práci je uveden přehled typů náprav, které se používají u současných osobních automobilů. U jednotlivých typů náprav je popsán jejich princip činnosti a je také uveden příklad použití u konkrétního automobilu. V práci jsou uvedeny značky a typy vozů, které používají jednotlivé typy náprav.
Napěťová, deformační a pevnostní analýza přední nápravy lehokola
Valenda, Jakub ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení napjatosti a bezpečnosti přední nápravy lehokola pomocí přístupu prosté pružnosti. Výpočet je omezen na tři varianty, které se liší způsobem zatížení rámu. Jako výpočtový model nápravy je použit prut se dvěma přímými a jedním zakřiveným úsekem. Dominantní namáhání je uvažováno na ohyb a krut. V závěru se pro jednotlivé zátěžné stavy zhodnocuje průběh napětí po délce prutu, bezpečnost v kritickém místě a deformace v místě silového působení na nápravu. Pro analytický výpočet jsem použil software Matlab. Pomocné nákresy byly ztvárněny v AutoCAD a Autodesk Inventor.
Proces opravy dvojkolí
Vaculík, František ; Prokop, Jaroslav (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce ve své teoretické části popisuje jednotlivé typy železničních dvojkolí používaných na tuzemských železničních kolejových vozidlech, jejich součásti a postupy montáže. Praktická část popisuje pracoviště kolovky v opravárenském podniku DPOV, a.s. PSO Nymburk, jeho vybavení a výrobní možnosti při kompletní opravě dvojkolí. Praktickou část uzavírají jednotlivé protokoly s výsledky měření dvojkolí.
Dvounápravový přívěs za nákladní automobil
Novotný, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem dvounápravového přívěsu za nákladní automobil. První část obsahuje rešeršní rozbor přípojných vozidel a následně legislativy. V další části je podrobně rozebrána konstrukce konceptu přívěsu a poté výpočtová kontrola zatížení náprav. Poslední část tvoří pevnostní analýza s jejím zhodnocením a částečná výkresová dokumentace.
Konstrukční návrh minirypadla
Švarc, Pavel ; Bilík, Martin (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Tuto diplomovou práci lze rozdělit na dvě hlavní části. První pasáž obsahuje rešerši z oblasti minibagrů a je zaměřena především na hlavní části těchto strojů a jejich konstrukční provedení. Druhá část na první plynule navazuje a jejím cílem je vytvoření vlastního konstrukčního návrhu minibagru, na základě zvolených parametrů. Součástí druhé pasáže je provedení základních výpočtů, technicko-ekonomické zhodnocení a analýza rizik. Na závěr je vytvořen 3D model navrženého minibagru a shrnutí jeho vlastností a parametrů. Cílem celé diplomové práce je návrh konkurenceschopného minirypadla.
Převodové mechanismy autokrosových závodních automobilů
Bárta, Jiří ; Klapka, Milan (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší se zaměřením na vytvoření přehledu pohonných koncepcí a převodových mechanismů u autokrosových závodních automobilů. Na základě těchto informací byl zpracován návrh koncepce pohonu dvoumotorového uspořádání pro třídu 1600 ccm. Celá práce je doplněna fotodokumentací závodních speciálů a jejich částí.
Zařízení pro testování komponent zavěšení
Nedoma, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Vývoj automobilního zavěšení vyžaduje optimalizaci jízdního komfortu, odolnosti zavěšení vůči prostředí, redukci neodpružených hmot, ovladatelnosti vozidla. Tyto požadavky často vyžadují protichůdná řešení a při řešení je nutné přistupovat ke kompromisům. Odolnost zavěšení je vhodné ověřit již při vývoji vozidla. Za tímto účelem se konstruují mnohá zkušební zařízení. Tato práce se zabývá konstrukcí zařízení pro zkoušení pevnosti automobilního zavěšení. Diplomová práce přináší přehled již vyráběných řešení, probírá jejich konstrukci a přináší návrh vlastního zařízení a pevnostní kontrolu jednotlivých částí Dále je v práci vypracován postup zkoušení podvozkových komponentů. V poslední kapitole jsou nastíněny myšlenky pro další možný vývoj tohoto zařízení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.