Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální umění ve veřejném prostoru se zaměřením na jeho prezentaci ve vybraném periodickém tisku v obdobi 2005-2015 na území České republiky
Janoušková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
Předmětem této práce je představit vizuální umění ve veřejném prostoru na území České republiky. Úvodem této práce se věnuji pojmu umění, pojmu umění vizuálního a pojmu veřejné prostředí. Nachází se zde výběr a přiblížení nejdůležitějších druhů tohoto umění. V práci je přiblížen vývoj tohoto umění v českém prostředí, a to od první poloviny 20. století až do dnešní doby. I přes to, že toto umění během jednoho století ušlo obrovský kus cesty a postupem času začalo využívat možností nových technologií, můžeme i zde vysledovat tendence k návratu a opakování toho, co známe z minulosti. Uvádím zde výběr nejzajímavějších instalací a akcí, které pod toto umění spadají a vhodně jej reprezentují. Praktická část mé práce měla za úkol sledovat články týkající se vizuálního umění ve veřejném prostoru České republiky v průběhu deseti let, a to ve čtyřech týdenících - Reflex, Respekt, Instinkt a Týden.
Ana Mendieta - Adriena Šimotová. Různé podoby ženského principu v umění
Prášková, Zita ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
(česky) Práce se zabývá životem a dílem Any Mendiety a Adrieny Šimotové - dvou umělkyň, které tvořily ve stejném období, ovšem na odlišných stranách polokoule. Nikdy se nesetkaly, vzájemně o sobě a své tvorbě nevěděly. Jejich díla jsou odlišná, liší se ve v užitých výtvarných prostředcích a především v sociálně politickém prostředí, ve kterém vznikala. Cílem práce je postavit přístupy obou umělkyň do vzájemné interakce, komparovat jejich díla a interpretovat paralely, které vedou k propojujícímu momentu jejich tvorby. Ten je v práci nazván ženským principem.
Land art jako prostředek k vytvoření iluze ideálního prostoru
Hladová, Anežka ; Hnízdil, Aleš (vedoucí práce) ; Kurt, Kurt (oponent)
Diplomová práce je zaloţena na koncepci projektu akcentujícího na principu land artu iluzi intervence do prostoru na základě historické události nebo objektu, který v prostoru schází. Projektová část obsahuje šest landartových návrhů s představením konceptu a klíčový sedmý landartový návrh, který je realizován na vrchu Vítkov. Součástí řešení prostoru Vítkova je návrh parkových a terénních úprav, doplněný o land art odkazující na historii. Návrh se zabývá zejména předimenzovanou asfaltovou cestou, která nyní vytváří plochý vrchol tohoto významného kopce - skutečný vrchol tak Vítkov postrádá. Snahou je vrátit Vítkovu jeho přírodnější a neznásilněný vzhled. Cesta je navíc v letních měsících kvůli asfaltovému povrchu vyprahlým nehostinným místem. Návrh přináší řešení v podobě návratu k úvozové cestě, která bude pod úrovní terénu, dláţděná přírodními kameny a mírně zúţena. Podél hlavní úvozové cesty jsou vedeny mlatové cesty pro chodce a běţecká dráha, jeţ zde doposud byla pouze jako ţivelná cesta v trávníku. Asfaltová zůstane pouze jedna cesta určená zejména pro in-line bruslaře. Okolo tras jsou navrţeny terénní modelace, díky nimţ se ze všudypřítomných výhledů stávají výhledy vzácnější, intimnějšího charakteru. Všechny úpravy mají navozovat pocit, ţe vrchol Vítkova nikdy nebyl zploštěn, jak je tomu dnes, a člověk je zde pouhým návštěvníkem procházejícím zářezem napříč vrcholem a terénní úpravy pak poskytují pocit vrcholu, kde kdyţ člověk stane, ocitne se na nejvyšším bodě Vítkova. Památný vrch Vítkov je veřejným prostorem, jenţ má svůj nenahraditelný význam, avšak je stále opomíjen. Jedná se o zelený vrch promítající se do dalekých pohledů Prahy, místo, kde se udála historická bitva a v neposlední řadě je to park určený k rekreaci. Realizovaný landartový projekt je zařazen do programu mezinárodního Landscape festivalu 2018 v Praze a kromě toho, ţe je jiţ dnes jeho součástí, tuto událost předznamenává. Z návrhu vzniká tedy dílo ve veřejném prostoru s cílem akcentovat historickou událost s bolestnou vzpomínkou paměti daného místa. Zároveň poukazuje na scházející strom v prostoru a jeho zánik propojuje s rozměrem pomíjivosti a hodnoty, kterou pro nás měl. Land art zde umocňuje představu, ţe zde rostoucí šeříky a akáty proti sobě stojí na bitevním poli jako v bitvě na Vítkově či jako dnes tak trochu Karlín a Ţiţkov. Poraţené akáty (Křiţáci) prchají z 5 karlínského svahu před vítězícími šeříky (Husité) a po nich zde zůstává jen jeden padlý voják, padlý akát či spousta zabodaných kopí. Další landartové návrhy mají společné to, ţe se nacházejí ve městech či na hranici města a přilehlé krajiny a autor je dobře zná. Kromě viditelných skutečností je v návrzích tedy kladen důraz i na vnitřní souvislosti vyjádřené iluzí. Kolemjdoucí by při pohledu na navrhovaný land art měl být schopen uvědomit si, ţe je v daném prostoru určitá chyba, kterou si před tím neuvědomoval. Záměrně je divák staven do pozice, kdy musí zapojit svou fantazii, protoţe k němu místo náhle promlouvá, avšak jen jakýmsi stínem či obrysem neexistující skutečnosti. Tato práce chce mimo jiné ukázat na fakt, ţe iniciativa obyvatelstva dokáţe město měnit a můţe přinášet zajímavé nápady, jako tomu bylo například v případě High Line v New Yorku. V neposlední řadě literární rešerše přináší vhled do tématu land artu, jako uměleckého směru, ale také jako prvku ve veřejném prostoru, který je dnes častým tématem, mnohdy kvůli jeho nesprávnému utváření. Práce se zaměřuje zejména na české autory.
Vliv prostředí na uměleckou tvorbu : environmentální umění jako inspirace k výtvarně ekologickým projektům s dětmi
Vondra, Mikuláš ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Vondra, M. (2011). Vliv prostředí na uměleckou tovrbu, environmentální umění jako inspirace k výtvarně ekologickým projektům s dětmi. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 104 stran. (Přílohy mimo knižní vazbu - vlastní výtvarné práce v tomto složení: 13 maleb, 4 grafiky a 16 fotografií) Diplomová práce se zabývá vlivem prostředí na uměleckou tvorbu v souvislosti s pojmem environment a environmentální umění. Analyzuje rozdílné výklady pojmu a kunsthistorická východiska environmentálního umění. Srovnává dvě rozdílné kultury - finskou a českou a jejich pojetí environmentálního umění, z čehož vyplývá problematické uchopení tohoto pojmu v českém prostředí. Didaktická část práce prezentuje projekt podhorského centra volného času zaměřeného na ekologickou výchovu skrze výtvarné aktivity v přírodě.
BUNKERKUNST
Bělica, Ondřej ; Jetelová, Magdaléna (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Bunker Kunst je experimentální a co-workingovou platformou, zkoumající potenciál a současnou roli formálních hranic, postarmádní krajiny a československého opevnění vybudovaného před druhou světovou válkou. Snahou je resuscitace poválečných oblastí, ve kterých se v hlavních rolích představuje více než deset tisíc betonových bunkrů. Tato monumentální mementa své doby se postupně proměňují ve svobodné ostrovy, v ohniska rekultivace vykořeněného pohraniční. Smrtící hraniční linie se nyní stává svobodným prostorem. Jedná se o sérii teoretických, ateliérových a site-specific projektů a happeningů. Projektu se doposud zúčastnilo více než 40 dobrovolníků, studentů a odborníků. Ať žije svoboda!
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hasajová, Zuzana ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
ANOTáCIA Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom revitalizácie části Kvetnej záhrady v Kromeříži. Zahrada má bohatú minulosť a výhžadovú budúcnosť, preto bol návrh výzvou. Riešené území je rozdelené na dve samostané časti, Holandská záhrada-v nej je predmetom práce nové návštevnícke centrum a južná záhrada s novou spoločensko-kultúrnou funkciou. V návrhu ponehechávam terajší vchod do záhrad cez vstupný objekt, predmetom je aj jeho rekonštrukcia a v ňom riešim smery a návaznosti na dalšiu prehliadku pamiatky. Zaujali ma posledné slová zveřejněné nad pôvodným vstupom uvědomělých tvorcov a preto som pristupovala k záhrade patričným riešením. Holandskú záhradu(severnú časť) navrhujem jako LAND ART záležitost a južnú časť územia jako reminiscenciu záhrady. Formu Land Artu posunula aj myšlienka, že v pamiatke takého typu by nebola šťastným výberom dalšia formálna architektúra. Návrh podporuje novodobé zanietenia záhradnej kultúry a zachováva atributy historického priestoru. Tvoria ho tri dominantné kruhovité hmoty: mulda, jazero a háj. Celý priestor záhrady spája zjednocujúca osa.
Land art v zahradně-architektonickém umění
Brašeňová, Kristina ; Buttry, Ivana (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Moje téma Land art v zahradně-architektonickém umění se zabývá land artem jako uměleckým směrem vycházejícím z dvacátého století. V historickém přehledu literatury, neboli teoretické části se nacházejí informace o vzniku tohoto typu umění, představená je tvorba hlavních představitelů land artu ve světe a v Československé výtvarní scéně společně s jejich díly jakož i alternativa využití těchto děl v různých typech prostor zahradní a krajinné architektury. Praktická část (kapitola Výsledky a návrhy) obsahuje na základě získaných poznatků návrhy a studie mých vlastních land artových instalací v mnou vybraných lokalitách Slovenska a Česka společně s charakteristikou území, analýzou území, hlavní myšlenkou, inspirací a materiálem použitým při realizaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.