Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cultural diplomacy of Canada
Polachová, Barbora ; Fiřtová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof (oponent)
V současné době globalizace, kdy kulturní diplomacie neodmyslitelně patří k nástrojům tzv. měkké síly zahraniční politiky, je relevantní zkoumat postavení kulturní diplomacie v agendě zahraničních politik národních států. Cílem této diplomové práce je zhodnotit přístup kanadské vlády ke kulturní diplomacii od 90. let minulého století do současnosti. Kanadské hodnoty a kultura se v roce 1995 staly jedním z tří základních pilířů kanadské zahraniční politiky, autorka se proto snaží zmapovat, zda-li se kulturní diplomacie stala v této době i koherentním a strategickým nástrojem kanadské zahraniční politiky . Za pomoci analýzy nástrojů kanadské kulturní diplomacie liberálních vlád Jeana Chrétiena, Paula Martina a současné konzervativní vlády Stephena Harpera práce hledá odpověď na otázku, nakolik jsme svědky postupného opouštění konceptu kulturní diplomacie jako nástroje měkké síly za Harperovy administrativy. Pomocí rešerše vládních dokumentů, analýzy zdrojů a programů kulturní diplomacie a za pomoci rozhovorů s důležitými vládními úředníky autorka dochází k závěrům, že z finančních a organizačních důvodů kulturní diplomacie nebyla používána jako strategický nástroj vedení kanadské zahraniční politiky až do třetího volebního období premiéra Jeana Chrétiena v roce 2000 a teprve poté je možné hovořit o...
Česká a slovenská veřejná diplomacie po roce 1993: transformace Českých center a Slovenských institutů
Bazalová, Vendula ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Knutelská, Viera (oponent)
Diplomová práce "Česká a slovenská veřejná diplomacie po roce 1993: transformace Českých center a Slovenských institutů" si klade za cíl porovnat český a slovenský model veřejné a zároveň kulturní diplomacie obou zemí po jejich klidném rozdělení v roce 1993 a zjistit, jakou cestou se obě země vydaly a zda si vůbec přiznaly ve své zahraniční politice významné místo pro veřejnou a kulturní diplomacii. Dojde k potvrzení či vyvrácení hypotézy, že na základě stejné historické zkušenosti a transformační podobnosti bude vývoj veřejné a kulturní diplomacie v ČR a SR velice blízký. První kapitola se věnuje teoretickému výkladu, který je spojován s veřejnou a kulturní diplomacií. Druhá kapitola se pak zabývá historickou zkušeností, ze které obě země vycházejí, a poté se jednotlivě věnuje jak českému, tak i slovenskému modelu veřejné a kulturní diplomacie od roku 1993 až po současnost. V této části jsou vymezeny koncepční dokumenty a je popsána institucionální dimenze, jež se k dané problematice vztahuje. Třetí a čtvrtá kapitola se pak jednotlivě zabývá Českými centry a Slovenskými instituty, které jsou primárními aktéry kulturní diplomacie v zahraničí. Poslední a zároveň stěžejní kapitola, jež vznikla za pomoci pracovníků výše zmíněných kulturních institutů, komparuje činnost, práci a fungování Českých...
Kulturní diplomacie jako nástroj zahraniční politiky Jižní Koreje
Hybrantová, Romana ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Práce se zabývá kulturní diplomacií Jižní Koreje. V první části se věnuje pojmu kulturní diplomacie z hlediska historického vývoje i jeho současného chápání v mezinárodních vztazích. Okrajově se zabývá i souvisejícími pojmy: veřejnou diplomacii, kulturními vztahy, soft power a nation brandingu. Druhá část je analytická, charakterizuje kulturní diplomacii Jižní Koreje jako celek, její vývoj, hlavní aktéry a jejich činnosti. Pomocí teoretického aparátu charakterizuje kulturnědiplomatické aktivity Jižní Koreje. Třetí část je určená celkovému zhodnocení dané politiky a vybrané oblasti podpory zahraničních studentských a pedagogických výměn.
Marketing communication of the Czech Centre Berlin
Nosianová, Martina ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace Českého centra v Berlíně, které je jednou ze zahraničních poboček příspěvkové organizace Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Jejím hlavním cílem je zanalyzovat jednotlivé oblasti komunikačních aktivit Českého centra v Berlíně za poslední roky a navrhnout doporučení vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace centra a optimalizaci konkrétních nástrojů. Práce charakterizuje teoretická východiska problematiky, věnuje se důležitým pojmům jako marketing, marketingová komunikace, přičemž pozornost je věnována specifikům jejich využití v kulturním sektoru. Dále definuje pojmy související s oblastí kulturní diplomacie a jejích hlavních aktérů. Práce následně analyzuje činnost Českého centra v Berlíně, jeho komunikační aktivity a marketingovou komunikaci konkurenčních institutů. V závěru vyhodnocuje jednotlivé prvky komunikačního mixu Českého centra v Berlíně a uvádí doporučení ke zlepšení, a to i v komparaci s konkurencí.
Současná kulturní diplomacie Francie
Havlíčková, Kateřina ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podobou současné francouzské kulturní diplomacie. Cílem práce je určit, jaké jsou faktory proměny této oblasti francouzské zahraniční politiky do její současné podoby a jaké náklady jsou věnovány francouzské měkké moci ze strany státu. Pro pochopení této problematiky jsou v první kapitole vysvětleny pojmy jako veřejná a kulturní diplomacie, kultura a její role v mezinárodních vztazích a také je zde přiblížen způsob financování francouzské kulturní diplomacie. Dále práce analyzuje činnost Francouzského institutu v Praze jako nejvýznamnější kulturní instituce působící v České republice a její součást Kino 35. Nejen na příkladu tohoto kulturního centra, ale i dalších nástrojů francouzské kulturní diplomacie, jako jsou Francouzská aliance, Francouzský ústav pro výzkum ve společenských vědách, Campus France nebo francouzská audiovizuální politika, rozebraných v poslední kapitole této práce, je možné definovat současnou podobu francouzské kulturní diplomacie.
Kulturní diplomacie na úrovni EU - EUNIC Global
Goryczková, Lucie ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Kulturní diplomacie představuje prostředek k reprezentaci státu v zahraničí. V současnosti kulturní diplomacie nabývá na významu a hraje významnou roli v zahraniční politice. Cílem práce je analyzovat existenci kulturně diplomatické strategie na evropské úrovni a její aktéry. Práce se věnuje zejména síti EUNIC a jejím aktivitám jak v Evropě, tak i mimo evropský kontinent.
Veřejná a kulturní diplomacie malých a středních států: porovnání České a Rakouské republiky
Šumpichová, Romana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je vymezit rozdíly v provádění veřejné a kulturní diplomacie malých a středních států se zaměřením na Českou Republiku a Rakousko. Práce se zabývá objasněním pojmů veřejné a kulturní diplomacie a věnuje se přínosům v rámci bilaterální a multilaterální spolupráce. Dále je v práci poukázáno jak na národní zahraniční kulturní politiku zkoumaných států, která je vykonávána aktéry veřejné a kulturní diplomacie, tak na společnou vzájemnou zahraniční politiku a společné kulturní projekty a platformy, na nichž se dané státy podílí. Závěrem práce je zjištění o efektivní propagaci států v zahraničí, jací aktéři mají na prezentaci největší zásluhy a jakého typu diplomacie jednotlivé státy využívají.
Veřejná a kulturní diplomacie v současném světě - praxe USA a ČR
Balatková, Sandra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje veřejné a také kulturní diplomacii v praxi současného světa. Cílem práce je porovnat praktické využití veřejné, respektive kulturní, diplomacie České republiky (jakožto zástupce malého státu) a Spojených států amerických (jakožto zástupce světové velmoci). Pro toto porovnání práce zkoumá činnost dvou vybraných zastupitelských úřadů, konkrétně Velvyslanectví České republiky ve Washingtonu, D.C. a Americké ambasády v Praze. Zatímco první kapitola představuje veřejnou diplomacii a příbuzné pojmy, další dvě kapitoly již popisují její praktické využití.
Cultural Diplomacy as an Instrument of Foreign Policy of the Russia Federation. Case Study: Slovakia
Chebeňová, Nina ; Voráček, Emil (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je soustředěna na definování místa kulturní diplomacie a konceptů soft power a nation branding v zahraniční politice Ruské federace, jelikož od konce Studené války začal význam kultury a kulturní diplomacie v mezinárodních vztazích narůstat. Zabývá se otázkou, zda kulturní diplomacie jako součást zahraniční politiky Ruské federace přispívá ke zvyšování atraktivity a pozitivního obrazu země v zahraničí. K určení její pozitiv, negativ a využití potenciálu byla aplikována SWOT analýza. V případové studii je definována pozice Slovenska v kulturní diplomacii Ruské federace s ohledem na problémová místa spolupráce. Součástí je také analýza činnosti, jejích výsledků a hlavních projektů Ruského centra vědy a kultury v Bratislavě.
Česká kulturní diplomacie v Itálii
Habětín, Matěj ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Česká kulturní diplomacie v Itálii" navazuje na projekt zahraniční odborné stáže s názvem "Analýza činnosti Českého centra v Miláně". Tento projekt byl vypracován stejným autorem na základě jeho zkušeností s fungováním Českého centra v Miláně, hlavního aktéra české kulturní diplomacie v Itálii, kde autor absolvoval čtyřměsíční stáž. První část diplomové práce je zaměřena na pojmy veřejné diplomacie, nation brandingu, ale především kulturní diplomacie. Tyto pojmy jsou vysvětleny, navzájem porovnány a zasazeny do historického kontextu. Autor se také v teoretické části práce věnuje přímo aktérům české kulturní diplomacie v čele s ministerstvem zahraničních věcí České republiky, jeho odbory, přidruženými organizacemi a zahraničními zastupitelskými úřady. Teoretické poznatky o kulturní diplomacii uvedené v první části práce byly využity ke zpracování druhé, praktické části diplomové práce, která je zaměřena již konkrétně na účinnost české kulturní diplomacie v Itálii. Autor si stanovil hypotézu, že "česká kultura je v Itálii vnímána pozitivně, neboť se zde Česká republika aktivně a úspěšně angažuje v oblasti kulturní diplomacie". Toto tvrzení vyvrátí či potvrdí na základě analýzy stávající situace v Českém centru v Miláně a úspěšnosti české účasti na Všeobecné světové výstavě EXPO 2015 Milán. Zdali samotní občané Apeninského poloostrova vnímají českou kulturu pozitivně a považují českou kulturní diplomacii za úspěšnou, vzejde z informací získaných z Nation Brand Indexu Simona Anholta a dotazníkové šetření "Česká kultura v očích obyvatel Itálie" vypracovaného autorem diplomové práce. Cenný názor na úspešnost české kulturní diplomacie poskytla v rozhovoru autorovi diplomové práce i osoba, která ji může svou činností přímo ovlivnit - asistentka ředitelky Českého centra v Miláně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.