Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zařízení pro zkoušky předních vidlic motocyklů a elektrokol
Vaněk, Tomáš ; Jeniš, Filip (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Jednou z nejdůležitějších částí podvozků motocyklů a kol je teleskopická vidlice. Její správná funkce se testuje na pulsátorech. Výrobci testovacích pulsátorů upínají testované zavěšení svisle a zatěžující síla působí ve směru osy vidlice. Při skutečném přejíždění nerovností různých velikostí se ovšem směr působení síly mění. Z tohoto důvodu bylo vyvinuto přídavné zařízení k pulsátoru, které napodobuje průběh reálného zatížení. Kromě vhodné kinematiky měnící směr působící síly na zavěšení je nutné napodobit i pohyb konce zavěšení. Největší přesnost napodobení sil má zkonstruované zařízení při hodnotách úhlu řízení od 20° do 30°. Neodmyslitelnou částí je také systém uchycení k rámu pulsátoru, který dovoluje upnout velké množství zavěšení s různými rozměry. Pro jednotlivé části zařízení jsou provedeny pevnostní výpočty s maximální působící silou 3 kN. K dalšímu vylepšení kinematiky zatěžování je vhodné provést zkoušky přejezdu kola přes nerovnosti ve skutečnosti a upravit zařízení dle výsledků.
Výroba prototypu pedálů kola na 3D FDM tiskárně
Kříž, Martin ; Sliwková, Petra (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a výrobou cyklistických pedálů pomocí metody FDM tisku. Nejprve je shrnuta problematika FDM metody a porovnány používané materiály. Následně jsou uvedeny požadavky na provedení a rozbor namáhání pedálu v různých jízdních situacích. S ohledem na funkční požadavky a výrobní technologii jsou navrženy jednotlivé konstrukční varianty, pro které jsou provedeny pevnostní výpočty. Hlavní část práce popisuje výrobu prvního prototypu, od jeho návrhu až po jeho testování. Na základě nasbíraných dat následuje výroba zdokonaleného řešení, zhodnocení výsledků a ekonomické posouzení.
Vliv klimatických podmínek na adhezi v kontaktu kola a kolejnice
Nohel, Rostislav ; Horák, Zdeněk (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na experimentální výzkum vlivu klimatických podmínek na adhezi kontaktu kola a kolejnice, kde klimatickými podmínkami jsou myšleny dva parametry, a to teplota okolního vzduchu a vzdušná vlhkost. Tyto parametry vždy působí na kontakt kola a kolejnice, přičemž jejich hodnoty se během ročních období výrazně mění. Prezentovaný experimentální výzkum byl proveden na tribometru Mini Traction Machine (MTM) v konfiguraci „ball on disc“. Pro stanovení vlivu klimatických podmínek byl nejprve zjišťován vliv vzdušné vlhkosti na adhezi při určitých teplotách vzduchu, které se pohybovaly v rozsahu (1 až 50) °C. Tyto experimenty byly provedeny pro dva typy disků, přičemž jeden disk byl vystaven kontaminaci listovým extraktem. Poté byl sestaven vliv obou parametrů (vzdušné vlhkosti a teploty okolního vzduchu) na adhezi v podobě 3D mapy, přičemž byly rozlišeny stavy, kdy došlo a nedošlo ke kondenzaci. Získané výsledky v této práci budou použity pro optimalizaci řídících systémů kolejových vozidel.
Architektonická studie sportovního areálu cyklistického stadionu Favorit Brno
Hyánků, Alex ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce byl návrh přestavby cyklistického stadionu Favorit Brno, tzv. velodrom, který se nachází v Brně – střed Pisárky, jihovýchodně od brněnského výstaviště při ulici Křižíkovsého. Velodrom nevyhovuje nynějším požadavkům dráhové cyklistiky. Do stávajícího stadionu bude postavena nová dřevěná cyklistická dráha o délce 250m. Prostor, který vznikne po zkrácení dráhy, bude sloužit jako multifunkční plocha, na které se dá postavit mobilní BMX dráha. Ta navazuje na průjezd „vycházející“ z objektu ven a vrací se zpět dovnitř. Zázemí bikrosu je situováno pod tribunami velodromu v jižní části. V návrhu je i zahrnuta přístavba, která bude sloužit jako zázemí dráhové cyklistiky a prostory pro administrativu. Součástí návrhu je i celoplošné zastřešení, jelikož v současnosti střešní konstrukce zakrývá jenom tribuny. Nové zastřešení navazuje na stávající, jelikož konstrukce střechy má svou historickou hodnotu.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Nováková, Lucie ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu – velodromu v městské části Pisárky v Brně pro TJ Favorit Brno. Stávající velodrome je situován jihozápadně na okraji brněnského výstaviště při ulici Křížkovského. Velodrom již neodpovídá nynějším požadavkům dráhové cyklistiky, avšak po historické stránce je cenný a má své genius loci. Nová dřevěná cyklistická dráha o délce 250 m (spolu s dalšími parametry mezinárodní cyklistické unie) a k ní přidružená sportoviště jsou „vložena“ do stávajícího velodromu, který je dle požadavků upraven a rekonstruován. Tribuny zůstaly zachovány stávající. Vestavěný objekt s novou dráhou je pak kompletně zastřešen a vytváří tak uzavřený prostor. V rámci rekonstrukce stadionu došlo také k vytvoření nového zázemí pro TJ Favorit Brno z modulárního kontejnerového systému, jedná se o šatny pro sportovce, prostory pro administrativu, dále zázemí pro hostující kluby a sportovce a VIP prostory. Systém kontejnerové výstavby pro sportovní zázemí je velmi praktický, ekonomický, rychlý, šetrný k životnímu prostředí a variabilní a flexibilní k aktuálním požadavkům sportu, který se neustále vyvíjí. Předprostor a parter v jižní části stávajícího velodromu je vybaven službami pro veřejnost – kavárnou, prodejnou suvenýrů, pokladnou, infocentrem, servisem a prodejnou kol a sportovního vybavení. Nová dráha s tribunami je zastřešena ETFE folií ukotvenou na nové příhradové vazníky, které jsou napojeny na stávající zastřešení.
Zařízení pro zkoušky předních vidlic motocyklů a elektrokol
Vaněk, Tomáš ; Jeniš, Filip (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Jednou z nejdůležitějších částí podvozků motocyklů a kol je teleskopická vidlice. Její správná funkce se testuje na pulsátorech. Výrobci testovacích pulsátorů upínají testované zavěšení svisle a zatěžující síla působí ve směru osy vidlice. Při skutečném přejíždění nerovností různých velikostí se ovšem směr působení síly mění. Z tohoto důvodu bylo vyvinuto přídavné zařízení k pulsátoru, které napodobuje průběh reálného zatížení. Kromě vhodné kinematiky měnící směr působící síly na zavěšení je nutné napodobit i pohyb konce zavěšení. Největší přesnost napodobení sil má zkonstruované zařízení při hodnotách úhlu řízení od 20° do 30°. Neodmyslitelnou částí je také systém uchycení k rámu pulsátoru, který dovoluje upnout velké množství zavěšení s různými rozměry. Pro jednotlivé části zařízení jsou provedeny pevnostní výpočty s maximální působící silou 3 kN. K dalšímu vylepšení kinematiky zatěžování je vhodné provést zkoušky přejezdu kola přes nerovnosti ve skutečnosti a upravit zařízení dle výsledků.
Cyklističtí lobbyisté a vynalézání politiky v pozdně moderní době
Fiala, Šimon ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
V řadě světových metropolí včetně Prahy se v posledních letech rozhořela cyklistická kontroverze. Cyklisté pořádají spanilé jízdy městy a požadují nejen lepší podmínky pro cyklistiku, ale také "žitelné město" a "kvalitní veřejný prostor". Tato práce zasazuje tento fenomén do kontextu teorie rizikové společnosti, kterou doplňuje o cenné impulzy teoretické tradice ANT. K cyklistické kontroverzi je přistupováno jako k instanci vynalézání politiky. Co je na kole politického? Ukazuje se, že více, než by se mohlo zdát. V rámci této práce je představena historie politizace bicyklu jakožto vehiklu různých zájmů. Výsledkem této trajektorie je ustavení kola jako diskurzivního opaku automobilu a klíčového nástroje kritiky směřování moderní civilizace. Díky těmto konotacím i díky zapojení kola do žitých světů obyvatel měst se bicykl vyjevuje jako příhodný nástroj k vtahování městských občanů do protestu proti odcizenému městu kolonizovanému automobily, unášenému parciálními zájmy a zanedbávanému politickou reprezentací. Kolo je unášeno cyklistickými lobbyisty jako symbol městské revoluce. Tato práce představuje výsledky empirického výzkumu provedeného v období června 2013 - dubna 2015. Předmětem výzkumu bylo rozdmýchávání cyklistické kontroverze pražskými cyklistickými lobbyisty. Práce mapuje aktivity cyklistických...
Kolo-nizace: symetrická etnografie rozvojového projektu Kola pro Afriku
Werner, Jan ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Brož, Luděk (oponent)
P edkládaná práce je symetrickou etnografií českého rozvojového projektu Kola pro Afriku, jehož náplní je sb r starých českých kol, jejich opravy, úpravy a odvoz do Gambie. Tam jsou darována partnerským školám, jejichž žák m slouží k dojížd ní. Ve svém výzkumu se zam uji p edevším na úst ední technologii projektu, kola, a jejich performance. V návaznosti na klasické etnografie rozvoje a (p edevším) na studie vycházející z teorie sítí-aktér (ANT) se v jednotlivých terénech, z nichž projekt sestává, postupn zabývám procesem sb ru kol, jejich úpravami a opravami, odvozem do Gambie a jejich místním fungováním. Soust edím se p itom na sociální topologii kol a její prom ny v časoprostoru. Kola se v tomto ohledu postupn jeví jako veteš (tj. disfunkční relikt stabilizované sít ), jako skupinov fluidní a fluidní jednotliv . V práci tedy ukazuji, že se p i technologických transferech m že prom ovat nejen soubor vazeb, kterými je daný objekt tvo en, nýbrž i samotné zp soby, jímž vazby vznikají. Tyto topologické prom ny p itom v p ípad Kol pro Afriku významnou m rou p ispívají k fungování celého projektu. Klíčová slova: rozvojová spolupráce, teorie sítí-aktér (ANT), technologie, kolo, sociální topologie, alterace, fluidita, Gambie
Rychloběžná turbína s nepravidelnou lopatkovou mříží
Stareček, Jakub ; Drábková, Sylva (oponent) ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá hydraulickým návrhem axiální turbíny pomocí CFD a FEM analýzy, ze které vychází řada oběžných kol s nepravidelnými lopatkovými mřížemi. Tato nepravidelná (kombinovaná) oběžná kola jsou tvořena lopatkami v různých axiálních polohách v oběžném kole, nebo lopatkami navrženými pro rozdílné průtoky. Rovněž byly použity indiferentní lopatky. Oběžná kola jsou navrhnutá s ohledem na výrobu pomocí plastového 3D tisku metodou FDM a SLS. Výsledné hydraulické parametry jsou experimentálně ověřeny. Důraz je kladen na analýzu budících frekvencí v turbíně a vlastních frekvencí oběžných kol. Byl analyzován vliv na provozní pásma turbín, maximální účinnost, výkonové parametry a kavitační vlastnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.