Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Individualizace při zajišťování dietního stravování v domovech pro seniory
Pechušková, Pavlína ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Procházková, Martina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na individualizaci péče při zajišťování stravování ve třech domovech pro seniory v Jihočeském kraji. Cílem kvalitativního výzkumu bylo odkrýt, jaké jsou možnosti domovů při zajišťování stravování, kde leží hranice a limity individualizované péče a jaký zaujímají klienti domovů postoj k individualizaci. Výsledky výzkumu ukazují, že domovy pro seniory mohou vyjít klientovi vstříc v základních individuálních požadavcích, jako je například výměna neoblíbeného pokrmu za jiný nebo neoblíbené přílohy za jinou. Zohledňují se také zdravotní omezení klientů v přípravě a podávání stravy. Pro větší individualizaci však nemají domovy kapacitu. Problémem je i nedostatek personálu. Spíše než finančním rozpočtem jsou domovy limitovány zákonnými normami. Konzervativní a konformní postoje klientů nemotivují manažery domovů k rozšíření možností nebo ke změně systému. Pojem individualizace si domovy pro seniory vykládají různým způsobem a v praxi se spíše o individualizaci ve stravování snaží, než že by ji skutečně realizovali. Ukázalo se, že individualizace je komplexní fenomén, jehož míra naplňování závisí na mnoha faktorech, především na celkovém přístupu pracovníků ke klientům a na postojích samotných klientů.
Zkušenosti učitelů s individualizací výuky v distančním vzdělávání
Patta, Emil ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
V době mimořádných opatření k pandemii koronaviru byli učitelé nuceni přejít na distanční výuku bez předchozí zkušenosti a odborného zaškolení, a čelili tak silné profesní výzvě. Každý z nich se se změnou vyrovnával odlišně. Měl příležitost reflektovat své pojetí výuky. Diplomová práce má za cíl především popsat, jak distanční výuka proměnila přístup různých typů učitelů k individuálním potřebám žákyň a žáků resp. individualizaci výuky. V teoretické části budou z dostupných odborných publikací popsány vybrané přístupy k typologii učitelů resp. jejich vyučovacím stylům. Zdůvodněn bude význam individualizace jako jednoho z klíčových principů současného vzdělávání. Shrnuty budou způsoby, jakými může učitel 1. stupně reagovat na individuální potřeby žákyň a žáků ve výuce. Popsány budou charakteristické znaky distanční výuky, její výhody a limity. V praktické části budou prostřednictvím kvalitativního výzkumu formou dotazníku a hloubkových rozhovorů mapovány přístupy učitelů k individualizaci v prezenční i distanční výuce. Klíčová slova individualizace, distanční výuka, učitel primární školy, prezenční výuka, vyučovací styl, vzdělávací strategie, dotazník, rozhovor
Spolupráce a zapojování žáků v centrech aktivit v programu Začít spolu
Havlíková, Andrea ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
HAVLÍKOVÁ, Andrea. Spolupráce a zapojování žáků v centrech aktivit v programu Začít spolu. [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Praha : 2019. 107 stran. Cílem diplomové práce bylo teoreticky zpracovat a prakticky řešit problematiku spolupráce a zapojování žáků v centrech aktivit v rámci programu Začít spolu. Ke zpracování této práce bylo použito několik metod. V teoretické části byla provedena přehledová stať relevantních informací vztahujících se k řešenému tématu na základě rešerše a s použitím deskripce. Praktická část byla postavena na akčním výzkumu, který byl realizován ve třídě autorky. Výzkum byl realizován jako nestrukturované pozorování a experiment, přičemž výstupy z nich měly podobu reflexí. Na základě těchto reflexí byla zdokonalena a inovována centra aktivit ve sledované třídě a to sice především v oblasti zapojování a spolupráce žáků. Inovovaná centra aktivit sestavená na základě reflexe původních center aktivit vedla skutečně ke zlepšení v oblasti zapojování a spolupráce žáků ve studované třídě. Návody ke zlepšení byly čerpány jednak z teoretických poznatků a jednak z vlastních praktických zkušeností autorky. KLÍČOVÁ SLOVA Začít spolu, centra aktivit, zapojení, spolupráce, kooperativní výuka, individualizace, sebehodnocení.
Diferenciace výuky na 1. stupni základní školy - případová studie školy
Betkowská, Nicole ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce pojednává o diferenciaci, která je v současné době v souvislosti s inkluzivním vzděláváním velmi aktuálním tématem. Na učitele je kladen nárok přizpůsobovat výuku individuálním potřebám žáků v heterogenních třídách. Cílem této práce je tedy popsat různé diferenciační strategie a metody, které učitelé mohou používat, a zjistit, zda a jakým způsobem jsou v praxi na 1. stupni soukromé základní školy realizovány. V teoretické části práce jsou definovány pojmy diferenciace a individualizace a zmapovány vzdělávací strategie a výukové metody podporující diferenciaci se zohledněním individuálních specifik osobnosti žáků. Empirický výzkum je zaměřen na zkoumání používání diferenciačních strategií u učitelů ve třídách 1. stupně soukromé základní školy. Kvalitativními výzkumnými metodami jsou hloubkové rozhovory s učiteli a pozorování výuky. Z diferenciačních strategií a metod, které jsou shrnuty v teoretické části, v pozorovaných vyučovacích hodinách převládala skupinová práce a metody programu čtením a psaním ke kritickému myšlení. V praxi tedy byla nejvíce uplatňována diferenciace vnitřní s převažující prací v heterogenních skupinách. Klíčová slova: diferenciace, individualizace, strategie, učitel 1. stupně základní školy, výukové metody, kvalitativní výzkum, případová studie
Motivace mladých lidí ke vstupu do manželství
Chytrá, Valérie ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mazáková Šetinová, Markéta (oponent)
V posledních třiceti letech jsou v České republice pozorovatelné významné změny v demografickém chování. Tato práce se zaměřuje na současnou podobu rodinného chování, konkrétně vstupu do manželství, a to u mladých lidí, kteří uzavřeli manželství v relativně nižším věku, než je v současné době běžné. Povaha manželského vztahu je nahlížena a kriticky reflektována optikou individualizace v díle A. Giddense a U. Becka. Kromě samotného manželství se práce věnuje jeho postavení mezi ostatními tranzicemi mladé dospělosti, a tedy podobě životní dráhy mladých lidí. Výzkum této práce byl proveden kvalitativní metodou a technikou polostrukturovaných rozhovorů. Dochází k závěru, že manželství má především symbolický význam, ale důležité jsou i jeho praktické důsledky. Hlavním významem manželství je pak formální stvrzení závazku partnerů vůči sobě navzájem. Manželský závazek slouží jako prostředek komunikace mezi samotnými manžely, i mezi nimi a jejich sociálním okolím. Specifická věková situace daná relativně nižším věkem vstupu do manželství se odráží především v pociťování existence určitých věkových norem, které však nejsou nadále závazné, a pokud nesouzní s hodnotovou orientací nebo ekonomickými možnostmi partnerů, lze tomu jejich životní dráhu bez sankcí přizpůsobit.
Náplň práce školního speciálního pedagoga
Hanslová, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá činnostmi školního speciálního pedagoga na běžné základní škole. Zajímá se o jeho pozici a roli ve škole, kompetence či náplň práce, i o to jak se k jeho působení na škole staví ostatní pedagogičtí pracovníci. V teoretické části práce je vymezeno legislativní ukotvení profese "speciální pedagog" a celého systému vzdělávání, dále práce charakterizuje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a přibližuje jejich podpůrná opatření, která jsou těmto žákům oporou v současném společném vzdělávání. Vymezuje metody a formy práce, které jsou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nejvhodnější. Práce také poskytuje vhled do poradenského systému a jeho specifik s důrazem na fungování školského poradenského pracoviště. Empirická část práce je složena ze smíšeného výzkumu. Je postavena na vyhodnocení dotazníkového šetření, které zkoumá názory pedagogů na práci školského poradenského pracoviště a především názory na pozici speciálního pedagoga ve škole. Dotazníky byly rozdány pedagogům a asistentům pedagoga a ptaly se jich, jaké přínosy a nedostatky vidí v práci školního speciálního pedagoga, jak podle jejich názoru pracuje s žáky, jejich rodiči a ostatními pedagogy. Dotazníkové šetření doplňuje rozhovor se speciální pedagožkou, který nabízí na sledovanou...
Vliv agonistické a antagonistické dvojsérie na submaximální výkon v bench presu
Zeman, Ondřej ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
1 Abstrakt Název: Vliv agonistické a antagonistické dvojsérie na submaximální výkon v bench presu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit vliv pořadí cviků a typu série na submaximální výkon v BP, při velikosti odporu 4RM a době odpočinku 4 min. Metody: V této práci byla použita metoda experimentu a metoda analýzy. Při hodnocení rozdílů mezi jednotlivými metodami byla použita metoda randomizovaného experimentu a to v předem stanovených podmínkách. Pro vyhodnocení získaných dat byla použita metoda MBD analýzy. Výsledky: Výsledkem této práce byly signifikantní rozdíly v počtu zvládnutých sérií BP ve schématech KON, ANT a AGO. Pomocí experimentu a následné analýzy dat bylo zjištěno, AGO má negativní vliv na submaximální výkon (-38 % oproti KON) se 100% pravděpodobností, naopak ANT má na submaximální výkon vliv pozitivní (+19,7% oproti KON) s 95% pravděpodobností. Využití AGO se tak jeví jako vhodná metoda pro navýšení submaximálního výkonu v BP. Klíčová slova: agonisté, antagonisté, objem, hypertrofie, individualizace, pohybová intervence
Strategie a prostředky pomoci asistenta žákovi při učení
Žánová, Tereza ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá strategiemi a prostředky pomoci asistenta pedagoga žákovi při učení. Teoretická část pojednává o tématech inkluze, pozici asistenta pedagoga i o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část práce řeší problémy dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je hledání a reflektování účinných cest pomoci asistenta pedagoga u dvou konkrétních žáků trpících poruchou ADHD. Praktická část je založena jako akční výzkum. Ten je rozdělen na dvě části. Každá část se věnuje jednomu žákovi. V první části akčního výzkumu věnované žákovi J. je řešen problém se záchvatovými stavy žáka a jeho navrácení zpět do učebního procesu. Během výzkumu bylo vypozorováno, že žáka zpět do učebního procesu vrací efektivně klidné jednání asistenta pedagoga spojené s navázáním očního kontaktu mezi žákem a asistentem. V druhé části akčního výzkumu věnované žákovi P. je řešen problém s nízkou sebedůvěrou žáka a časté vzdávání práce před jejím dokončením. Zde se ukázala jako efektivní pomůcka vyrobená za spolupráce asistentky pedagoga a třídní učitelky. Tato pomůcka pomáhá žákovi zaznamenat dílčí úkoly práce a žák si je tak ve své práci jistější. Klíčová slova Strategie, prostředky, asistent, spolupráce asistenta a učitele, žák se speciálními...
Využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve 3. ročníku ZŠ
Veverková, Andrea ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve třetím ročníku, které by mělo plnohodnotně sloužit k běžné diagnostice ze strany učitele a dále by mělo plnit funkci zpětné vazby pro žáka a rodiče při sledování jeho výsledků a pokroků. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu sebehodnocení a práce s ním v jeho širším kontextu, zejména ve vazbě na hodnocení žáků a diagnostickou činnost učitele. Cílem diplomové práce je na základě teoretických poznatků a výzkumných dat navrhnout a zavést taková opatření, která by posunula stav již existujícího portfolia a sebehodnocení na kvalitativně vyšší úroveň jak po stránce obsahové, tak i v samotném po stránce obsahové i v samotném způsobu práce s ním. Pro dosažení stanoveného cíle byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, která je vymezena a interpretována ve výzkumné části práce. Klíčová slova: sebehodnocení, žák, hodnocení, individualizace, kritéria, motivace, portfolio žáka, zpětná vazba, zapojení rodičů Abstract This dissertation work deals with the use of a third-grade self-assessment portfolio for students, which should be used for normal diagnostics by the teacher and should serve as a feedback for students and also for parents in monitoring their results and progress. The theoretical part deals with the definition of the...
Etnografická studie stravy a stravování v Domově pro seniory
Žůrková, Jaroslava ; Novotná, Hedvika (vedoucí práce) ; Růžička, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou stravování v domově pro seniory v Praze, na kterou nahlíží ze sociokulturního hlediska. Hlavním cílem je proniknout do světa stravy a stravování seniorů žijících v totální instituci, která se vyznačuje specifickými rysy zasahujícími do práv a osobních svobod jejích klientů. Domov pro seniory je zavázán k dodržování legislativních nařízení zákona o sociálních službách a interních směrnic domova pro seniory, přičemž soulad legislativních nařízení a aspektů stravování, mezi které patří způsob stolování, konzumace pokrmů, prostředí, ve kterém konzumace pokrmů probíhá, ale i aktéři participující na přípravě a podávání pokrmů, je vyjednáván v rámci setkání stravovací komise. Vztahy mezi výše uvedenými vrstvami zachycuje etnografická studie, která podává celkový obraz stravovacího procesu se svými specifiky. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že se stravovací proces stává individualizovanou činností na mnoha úrovních, díky čemuž klienti mohou autonomně rozhodovat o jeho průběhu. Přesto jsou personálu i klientům známy limity, které naopak individualizaci brání. Klíčová slova: strava - pokrm - stravování - senior - totální instituce - etnografická studie - individualizace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.