Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení nejčastějších úrazů u baletek na taneční konzervatoři
Uhlířová, Eliška ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název práce: Zhodnocení nejčastějších úrazů u baletek na taneční konzervatoři Vymezení problému: Tanečníci představují vysoce trénované atlety, kteří neustále riskují vznik zranění. Jejich kariéra končí ve velmi nízkém věku, a proto by měly regenerační a kompenzační prostředky tvořit jednu z nejvýznamnějších rolí v prevenci úrazů. Cíl práce: Cílem této diplomové práce je na základě analýzy dat z dotazníkového šetření zhodnotit četnost úrazů baletek studujících na Taneční konzervatoři hl. města Prahy a dále zjistit úroveň regeneračních a kompenzačních prostředků využívaných při jejich osmiletém studiu. Po zhodnocení výsledků bych práci ráda využila pro budoucí zkvalitnění prevence při vzniku úrazů způsobených klasickým baletem. Metody: V této diplomové práci byla použita metoda rešerše dostupných českých, ale především zahraničních zdrojů. Dále práce využívá metodu anonymního nestandardizovaného dotazníku k analýze nejčastějších úrazů v baletu. Také se zde objevuje řízený rozhovor ke zjištění úrovně regeneračních a kompenzačních prostředků využívaných při studiu baletek. Informace byly získávány od osmi ročníků studentů na Taneční konzervatoři hl. města Prahy. Věkové rozmezí studentů bylo 11 - 20 let. Pro analýzu dat byl použit software Microsoft Excel 2007. Výsledky: Do dotazníkového šetření se...
Ovlivnění držení těla klasickou baletní technikou
Souchová, Michaela ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Ovlivnění držení těla klasickou baletní technikou Cíl práce: Cílem práce bude posoudit, jestli dlouhodobá taneční příprava zaměřená na klasickou baletní techniku ovlivnila držení těla u vybrané skupiny tanečnic. Metoda: V práci budou použity metody deskripce, pozorování a verifikace. Výsledky: Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že i po dlouhodobé aplikaci klasické baletní techniky dochází k určitým odchylkám od správného držení těla. Dále byl získán ucelený soubor klíčových informací, který poslouží jako východisko pro detailnější zkoumání předmětné oblasti v rámci diplomové práce. Klíčová slova: balet, klasická baletní technika, držení těla, hybný systém a páteř
Pražská baletní scéna a její hlavní představitelé ve 2. polovině 20. století.
Rajlová, Lucie ; Krátká, Lenka (vedoucí práce) ; Vaněk, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá pražskou baletní scénou a jejími významnými představiteli v období 2. poloviny 20. století. Studie si klade za cíl v komplexnější podobě shrnout dosud nezpracované téma, jež má velký potenciál pro další bádání. Snahou bylo zachytit osudy několika významných osobností baletní scény, a to z oblasti taneční, choreografické a pedagogické. Dále autorka mapuje vybrané historické události, které jak z pohledu divadelních, tak z pohledu dějinných mezníků, baletní scénu citelně ovlivnily. Zvolená problematika byla řešena pomocí literární rešerše tematicky zaměřené literatury a zpracováním archivních dokumentů. V rámci výzkumu byla aplikována také metoda orální historie. Přínosem této práce je nejen stručné zmapování pražské baletní scény, profese baletního umělce/umělkyně se všemi klady a zápory, ale především připomenutí osobností, jež se do historie tohoto umění ní nezapomenutelně zapsaly.
Teatro salone italiano v Praze
Tillmanová, Hana ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Jakubcová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce vykresluje obraz jedné z nejzajímavějších vinohrad- ských arén, stálého varietního divadla, které založil italský divadelní podni- katel Eugenio Averino roku 1875. Práce částečně vychází z nečetných údajů v odborné literatuře, především se ale opírá o vlastní pramenný výzkum, zaměřený na podrobné studium inzerce a zpráv z dobových perio- dik a dochovaných divadelních plakátů a programů. Cílem práce je podat co nejpřesnější fakta o divadle samotném, o jeho repertoáru a lidech, kteří v něm účinkovali a podíleli se na jeho provozu, s důrazem na podrobné rozli- šení jednotlivých fází vývoje divadla a přihlédnutím k jeho pozici v praž- ském kulturním životě.
Postura v tanci
Červenková, Lucie ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Ježková, Martina (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti využití klasického tance ve fyzioterapii. Objasňuje pojem klasický tanec, jeho historii a současnou podobu. Zabývá se přínosem tance v oblasti posturální stability, posturální kontroly, možným vztahem mezi klasickým tancem a hypermobilitou. Také je pojednáváno o psychickém a sociálním přínosu tance. Práce obsahuje kazuistiku s popisem baletních cvičení, která byla aplikována u pacienta s výsledkem zlepšení stability. V práci je uveden návrh na sestavení hodiny skupinové terapie s využitím prvků klasického tance.
Životní styl a vztahy v subkultuře baletního umění
Erben, Jakub ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá životním stylem a vztahy mezi profesionálními baletními tanečníky. Předešlé studie, které se na tuto skupinu zaměřovaly, nepostihovaly její životní styl jako komplexní jev, cílem je proto doplnit existující poznání právě v tomto ohledu. Vzhledem k dosavadnímu výzkumnému pokrytí problému využívá práce explorativního přístupu, který se v konceptuální rovině opírá o pojmy životní styl a subkultura a metodologicky o kvalitativní přístup. Zejména pojmové východisko v podobě subkultury do značné míry určuje orientaci, postup a strukturu práce. Figuruje jako nástroj, který umožňuje organizovat pohled na profesionální baletní umělce, a zároveň je v průběhu práce empiricky ověřována vhodnost jeho aplikace na tuto skupinu. Pohled na profesionální tanečníky je rovněž strukturován s pomocí biografické perspektivy na základě předpokladu, že podoba života v této skupině je do značné míry určena časovým momentem. Pro lepší vystižení specifik baletní subkultury je použito srovnání s profesionálním sportem. Po vymezení pojmů vztahujících se k baletu a představení základní faktografie umožňující nahlédnout do historických a institucionálních podmínek, v nichž čeští baletní tanečníci působí, následuje popis logiky jejího studia v této práci, včetně základního představení pojmů subkultura a...
Dramaturgie baletu ND Praha v sezónách 2002 - 2011
Jílková, Eliška ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Kočí, Julie (oponent)
Eliška Jílková Abstrakt Cílem práce je zmapovat podobu a vývojové tendence dramaturgie Baletu Národního divadla v sezónách 2002/2003 - 2010/2011. Pro komplexní postihnutí tématu je text rozšířen o charakteristiku všech scén Národního divadla a vymezení dramaturgie oproti předchozímu období. Text nabízí několik pohledů na proměnu repertoáru. Kromě způsobu výběru titulů poukazuje i na vnější a vnitřní podmínky tohoto procesu. Zároveň rámcově charakterizuje dramaturgii z předcházejícího období, kdy Balet Národního divadla vedl Vlastimil Harapes. Práce je pro přehlednost dělena dle národnosti tvůrců. Samostatná podkapitola je věnována i hostujícím souborům, jejichž inscenace mají jen omezený vliv na celkovou podobu repertoáru. V závěru je shrnutí poznatků o vývoji a současné podobě dramaturgie Baletu. Zároveň jsou zde připomenuty nejdůležitější a nejvýraznější prvky nové koncepce dramaturgie. Klíčová slova Balet Národního divadla, Národní divadlo, dramaturgie, balet, inscenace, choreografie, komponované inscenace, repertoár, Petr Zuska, Miniatury, Balet Gala
Mediální obraz taneční problematiky v českých médiích na základě obsahu vybraných tištěných a vysílacích médií v roce 2011
Horáčková, Lenka ; Kocourková, Lucie (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření mediálního obrazu taneční problematiky ve vybraných českých médiích v roce 2011. Důraz je kladen na vybrané české celostátní deníky a týdeníky a veřejnoprávní vysílací média. V úvodní kapitole jsou popsány taneční druhy identifikované v rámci obsahové analýzy a vývoj tance v Čechách. Prostor je dále věnován českému tanečnímu školství, divadelnímu zázemí, vybraným tanečním souborům a shrnutí dosavadního zpracování taneční problematiky v oboru mediální studia. Druhá kapitola je věnována metodice, provedenému postupu a výstupům výzkumné části diplomové práce, kterou tvořila kvantitativní obsahová analýza ve vybraných českých denících a týdenících. Obsah třetí kapitoly vychází z výsledků kvantitativní obsahové analýzy. Kapitola je zaměřena na stávající taneční kritiky a recenzenty, jejichž texty byly identifikovány v rámci výzkumné části diplomové práce. Další část kapitoly je věnována problematice publikování tanečních témat v celostátních médiích a výstupům individuální komunikace s vybranými osobnostmi české taneční kritiky. Závěrečné texty kapitoly se zaměřují na porovnání identifikovaných výstupů celostátních a odborných médií, zařazení obsahů do rubrik a používaných žánrů. Čtvrtá kapitola je věnována stávajícím i zaniklým odborným českým tanečním periodikům a...
Éra působení Zdeňka Hofbauera v Plzeňském městském divadle v letech 1948 - 1953
Zdeňková, Klára ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
V této bakalářské práci je pojednáno období let 1948 - 1953, kdy byl umělec- kým ředitelem Divadla J. K. Tyla Zdeněk Hofbauer. Zaměřuji se primárně na činohru, ale zmiňuji i další dva umělecké soubory divadla. . Text je členěn na dvě části - první o Zdeňku Hofbauerovi (jeho osobním i profesním životě), druhá o jednotlivých divadelních sezónách Hofbauerovy éry v Plzni. Hlav- ním zdrojem pro práci bylo studium novinových divadelních kritik, archiv plzeňského Divadla J. K. Tyla a publikace o dobovém českém divadle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.