Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivizační výukové metody se zaměřením na zoologii a ekologii vyšších obratlovců
Gotthardová, Magdaléna ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Diplomová práce pojednává o aktivizačních výukových metodách využívaných v hodinách přírodopisu na základních školách, se zaměřením na výuku vyšších obratlovců - plazů, ptáků a savců. Práce vychází z teoretické části popisující výukové metody vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí. Hlavní část je tvořena konkrétními aktivizačními úlohami vytvořenými autorkou práce, které směřují k výuce orientované na žáka. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktika biologie, přírodopis, aktivizační metody, výuka, škola
Využití aktivizačních metod ve výuce přírodopisu na druhém stupni základních škol
Bugová, Tereza ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Uvedená diplomová práce pojednává o aktivizačních výukových metodách využívaných v hodinách přírodopisu na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část se zabývá kurikulárními dokumenty a jejich vztahem k aktivizačním metodám, cíli základního vzdělávání a cíli aktivizační výuky, ale především charakteristice jednotlivých aktivizačních metod. Druhá část popisuje vybrané téma potravních řetězců. Na začátku je uveden výčet vybraných potravních řetězců z osmi různých prostředí. Dále je zde předložen návrh na výuku, který doplňuje seznam zmíněných potravních řetězců, ale také kresby obrázků, které byly vytvořeny přímo pro tuto práci. Součástí praktické části je také vyhodnocení formuláře, který byl zaslán dětem elektronicky, neboť provedení navrhnuté výuky nebylo kvůli zavřeným školám ve druhé polovině školního roku možné. Příčinou bylo zavedení karantény z důvodu vypuknutí korona-virové pandemie. Cílem práce bylo připravit a ověřit vypracovanou vyučovací hodinu na téma potravní řetězce a kresby obrázků, které budou sloužit jako učební materiál pro stávající i budoucí pedagogy. KLÍČOVÁ SLOVA aktivizační výuka, aktivizační metody, potravní řetězce, producent, konzument, výukové obrázky
Dramatizační metody ve výuce přírodních věd
Scholzová, Veronika ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Diplomová práce se zabývá dramatizačními metodami ve výuce přírodních věd. V teoretické části práce čtenář nalezne informace získané rešerší dostupné české i zahraniční literatury. Práce předkládá základní informace o dramatizačních metodách, uvádí na pravou míru některé miskoncepce a kategorizuje konkrétní dramatizační metody nejednotných názvů. Je diskutována role hry a simulací v procesu učení. Autorka dále poukazuje na vhodnost využívání dramatizačních metod pro rozvoj klíčových kompetencí a realizaci průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Vhodnost zařazování dramatizačních metod do výuky přírodních věd je dokreslena konkrétními ukázkami příkladů publikovaných v literatuře. V závěru teoretické části jsou rozebírány přínosy a úskalí těchto metod. Praktická část popisuje vznik autorského výukového materiálu využívajícího dramatizační metodu pro výuku hydroxyderivátů, jehož hlavním cílem je přivést žáka k pochopení vzniku a rozdílu mezi metanolem a etanolem. Tento materiál byl zařazen do výuky celkem 150 žáků střední školy v Praze. Finální verze tohoto materiálu je předložena v příloze práce. Nedostatky původní verze byly odladěny na základě několika polostrukturovaných skupinových interview s žáky a učitelkami po uskutečnění této aktivity. Součástí diplomové práce je také...
Edukační hra pro výuku kartografie
Zýma, Marek ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Předkládaná práce se zabývá tvorbou didaktické hry, jakožto prostředku pro výuku kartografie na základních školách. Hra slouží jako nástroj pro předcházení miskoncepcí vztahujících se ke kartografii a k rozvoji mapových dovedností u žáků základních škol a nižšího stupně gymnázií. Součástí bakalářské práce je i rešerše literatury zaměřená na výuku kartografie na základních školách, konkrétně na pojetí kartografie v kurikulárních dokumentech, mapové dovednosti a miskoncepce v kartografii. Dále pak rešerše literatury týkající se aktivizačních vyučovacích metod, zejména didaktických her. Nedílnou součástí je i samotná metodika tvorby didaktické hry specializované na výuku kartografie a důkladný popis jednotlivých komponentů této hry.
Historické trendy v péči o umírající v kontextu hospicové péče
Badurová, Lenka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přináší výsledky výzkumného šetření, které se zabývá přínosem aktivizačních metod v Centru denních služeb v Čerčanech, jakožto zástupci aktivizační péče pro nevyléčitelně nemocné klienty z lůžkového hospice. Cílem je představit toto zařízení, které pracuje s touto specifickou skupinou nemocných a současně zmapovat benefity a limity této formy péče z pohledu zaměstnanců hospice v Čerčanech a jejich klientů. Teoretická část diplomové práce se zabývá nejen vymezením základních pojmů v paliativní péči, ale jsou zde uvedeny i aktivizační metody, které lze použít tam kde je poskytována péče nevyléčitelně nemocným. Výzkumná část se věnuje výzkumnému šetření, které je prováděno mezi zaměstnanci hospice a současně mezi jeho klienty. Přináší jejich úhel pohledu na to, jaké benefity a limity tato forma péče přináší. Diplomová práce využívá metodu kvalitativního výzkumu. K získávání informací je použita metoda zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a skupinové diskuze. Výsledky jsou zpracovány formou zakotvené teorie. Klíčová slova: Palativní péče, hospic, terminální fáze života, aktivizační metody, centrum denních služeb
Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Hyklová, Lucie ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Má diplomová práce na téma Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickými východisky, která vychází ze zážitkové a konstruktivistické pedagogiky. Zaměřuje se na hru z několika úhlů pohledu - jako na svobodnou činnost a radost v průběhu života a jako na didaktickou metodu, kterou se realizuje vzdělání žáků, tvoří se třídní klima a aplikuje desková hra. Dále jsou zde popsána místa, kde se dají hrát deskové hry mimo školní prostředí. Druhá část je věnována výrobě mých vlastních deskových her a jejich následnému použití ve výuce českého jazyka ve čtvrtém ročníku prvního stupně základní školy. Závěrem reflektuji jejich vhodnost pro výuku. Upozorňuji na jejich výhody, možné nástrahy a vhodné obměny a formy gradace. KLÍČOVÁ SLOVA Hra, desková hra, český jazyk, zážitková pedagogika, konstruktivismus, aktivizační metody, žák, výuka, základní škola, vlastní zkušenost a zážitek
Využívání aktivizačních metod studenty učitelství II. stupně ZŠ při průběžných a souvislých praxích.
NECHVÁTALOVÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá využíváním aktivizačních metod studenty učitelství na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích při jejich průběžných a souvislých praxích. V teoretické části jsou popsány jednotlivé výukové metody, přičemž pozornost je zaměřena především na metody aktivizační. Jsou zde popsány jednotlivé typy těchto metod, jejich představení, funkce, jednotlivé fáze a konkrétní příklady. Praktická část se pak zabývá konkrétním využíváním aktivizačních metod během průběžných a souvislých praxí. V diplomové práci byla využívána metoda dotazníku. Cílem práce bylo najít odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky.
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni ZŠ
LÖFFELMANNOVÁ, Zuzana
Diplomová práce řeší problematiku zařazování badatelsky orientované výuky do hodin matematiky na 1. stupni základní školy. V rámci řešení tohoto problému jsme definovali pojem badatelsky orientovaná výuka a nalezli specifické znaky této výuky v hodinách matematiky. V učebnicích nakladatelství Fraus jsme nalezli úlohy, které vedou k bádání a vytvořili jsme přípravy na jednotlivé vyučovací hodiny. Vybrané lekce jsme vyzkoušeli a zjistili jsme, zda je možné je v praxi využít. Výsledky a hodnocení těchto hodin jsou popsány v evaluační části. Uvedené poznatky umožňují učitelům matematiky na 1. stupni ZŠ zařazovat badatelsky orientovanou výuku do vyučování.
Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ
MIKŠOVÁ, Radka
Diplomová práce "Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ" je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o problematice výukových metod včetně jejich klasifikace. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které je doplněno metodou rozhovoru. Cílem této práce je zmapovat, které vyučovací metody jsou používány v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ.
Návrhy přípravy na výuku s využitím aktivizačních metod
Cahová, Miroslava
V bakalářské práci je zpracováno téma zabývající se návrhem přípravy učitele na výuku s využitím aktivizačních metod. Podnětem k vypracování bakalářské prá-ce byl vývoj vzdělávání a související společenské požadavky společnosti na absol-venty středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části bakalářské práce je charakterizovat přípravu učitele na vyučování a definovat a charakterizovat aktivizační výukové metody. Pro zpra-cování teoretické části bakalářské práce jsou využity odborné literární i interneto-vé zdroje. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou analýza, srov-nání a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je vytvořit návrh přípravy vyučovací hodiny pro střední odbornou školu tak, aby byly zachovány veškeré náležitosti vyučovací hodiny a tematického plánu. Na základě kurikulárních dokumentů Vyšší odborné školy a Střední školy veterinární, zemědělské a zdravotnické v Třebíči byly vytvořeny celkem tři návrhy přípravy na výuku, které jsou určeny pro před-mět Výživa a dietetika zvířat oboru veterinářství, kde je daný předmět vyučován ve třetím a čtvrtém ročníku. Metodami použitými při zpracování praktické části je analýza, srovnání a syntéza.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.