Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Learner Autonomy in English classes at a Czech Secondary Technical School
Minakova, Irina ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hanušová, Světlana (oponent) ; Bilanová, Markéta (oponent)
Tato disertační práce zkoumá účinnost principů autonomního učení (LA) realizovaného v kontextu střední odborné školy prostřednictvím projektových hodin, začleněných do běžných osnov čtyřletého jazykového studijního EFL programu (2011 - 2015). Tento integrovaný přístup není dosud na českých středních odborných školách běžný, ačkoliv nabízí vyučovací model, který zvyšuje ELA (English Learning Acquisition) a zlepšuje u studentů komunikační kompetence i motivaci. Smíšená metoda, založená na dlouhodobém akčním výzkumu, obsahujícím čtyři cykly a na longitudinálním kvaziexperimentu byla vybrána, (1) aby prozkoumala změny autoregulace a vývoj studijních výsledků v průběhu času; (2), aby prověřila účinnost autonomních projektů systematicky uplatňovaných v rámci přiřazené experimentální skupiny (TG) a (3) porovnala výsledky experimentální a kontrolní skupiny (CG) s ohledem na jejich autoregulaci a vývoj studijních výsledků. Pro kvantitativní výzkumnou metodu byly využity strukturovaný autoregulační dotazník (SRQ-A) a řada testů ověřujících znalosti studentů, které byly následně analyzovány pomocí statistického testování nulových hypotéz (NHST). Nástroje využívané v rámci kvaziexperimentu měly pomoci najít odpověď na dvě následující hlavní otázky: (1) zda existuje korelace mezi autoregulací a studijními...
Jak udržet a rozvíjet vnitřní motivaci dětí na počátku školní docházky
Vaculíková, Vaishali ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na téma udržování a rozvíjení vnitřní motivace žáků k učení v první třídě waldorfské základní školy, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část obsahuje charakteristiku pojmu vnitřní motivace, její druhy a popisuje, jaké metody slouží k jejímu udržení. Dále popisuje specifika pojetí výuky ve waldorfské škole. V praktické části používá diplomantka metodu akční učitelský výzkum ke sledování čtyř vybraných žáků z její třídy. V průběhu jednoho školního roku průběžně stanovuje co nejvýhodnější strategie výuky tak, aby byla podpořena jejich vnitřní motivace k učení. Výsledky výzkumu prokazují, že pokud jsou žáci vnitřně motivováni, jsou aktivní a lépe spolupracují.
Motivace ve sportu: Vztah k celkové sebeúctě a tělesnému sebevnímání
Harbichová, Ivana ; Slepička, Pavel (vedoucí práce) ; Štochl, Jan (oponent) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je ověření vztahu kontextuálně specifické motivace ve sportu ke globální sebeúctě a možných mediačních efektů tělesných sebepercepcí tohoto vztahu. K naplnění tohoto cíle směřovalo šest dílčích studií. Nejprve jsme se zaměřili na překlad diagnostických prostředků Sport motivation scale (SMS; Pelletier et al., 1995) a Social physique anxiety scale (SPAS; Hart, Leary, Rejeski, 1989) do českého jazyka a na ověření validity a reliability skóru získaného pomocí jejich českých verzí. Na základě výsledků strukturálního modelování jsme dospěli k závěru, že je možné obě české verze dotazníků využít jako validní a reliabilní diagnostické nástroje pro měření různých druhů motivace ve sportu (SMS) a negativních tělesných sebepercepcí (sociální tělesná úzkost - SPAS) a zaměřili jsme se na hlavní cíl této disertační práce. Pomocí strukturálního modelování jsme dospěli k závěru, že různé druhy motivace ve sportu (které variují v míře relativní autonomie jednajícího subjektu) ovlivňují jak specifické sebehodnocení spojené s tělem, tak hodnocení sebe sama na globální úrovni. Vztah motivace a globální sebeúcty byl z velké části mediován právě tělesnými sebepercepcemi jedince. Podstatné však je, že při kontrole efektů pohlaví a mediačních efektů tělesných sebepercepcí byl nalezen...
Rationality of child labour and its effects on labour market
Vislous, Václav ; Benáček, Vladimír (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Dětská práce je stále velikým tématem v rozvojovém světě. Na druhou stranu, s rozšiřující se základnou odborné literatury, můžeme mnohem lépe pochopit její zdroje a také opatření, kterými se ji snažíme ovlivnit. Tato práce recenzuje relevantní literaturu ohledně dětské práce. Rozsah této recenze zahrnuje počátky dětské práce během průmyslové revoluce, její základní modelování, donucovací opatření proti dětské práci, efekt global- izace, mezinárodního obchodu, přechodných příjmových šoků a úvěrových omezení na dětskou práci a také vzdělání. Hlavním přínosem práce jsou tři poznatky o dětské práci. Nejprve jsou studovány paralely mezi poznatky o dětské práci v dnešním rozvojovém světě a průmyslovou revolucí. Dále je ukázáno, že v případě zákazu dovozu výrobků z dětské práce vždy existuje pro děti optimálnější řešení. Nakonec jsou představeny dosud nezkoumané důsledky programů podmíněných finančních transferů na dětskou motivaci ke studiu. Klíčová slova Dětská práce, historie, mezinárodní obchod, globalizace, přechodné příjmové šoky, úvěrová omezení, vzdělání, jídlo za vzdělání, donucovací opatření, vnitřní motivace
Motivace dětí v mateřské škole
FENDRYCHOVÁ, Terezie
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku motivace v mateřské škole, jak s tímto fenoménem pracují učitelky s různou délkou jejich praxe. V teoretické části je nabízen náhled na lidskou motivaci z různých odborných pohledů a faktory s motivací související. Jsou zde zmíněny i metody konstruktivistického učení. Praktická část odhaluje výsledky kvalitativního šetření, které bylo zaměřeno na zkušenosti učitelek a ověření, jak děti reagují na motivační strategie doporučené učitelkami. Práce nabízí čtenáři náhled do této problematiky jak z teoretického, tak z praktického úhlu pohledu.
Motivace, flow a prokrastinace
Krutinová, Klára ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá akademickou prokrastinací, motivací ke studiu a psychickým stavem flow u českých studentů veřejných vysokých škol v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Charakteristiky jednotlivých jevů a důležité pojmy s nimi související se nachází v teoretické části práce. Na základě poznatků z teorie je pak zpracovaná praktická část, jež čerpá z dotazníkového šetření mezi studenty. Data získaná pomocí dotazníků byla podrobena statistické analýze. Výsledky byly vyhodnoceny a okomentovány. V závěru práce se nachází doporučení pro studenty.
Motivační systém servisní organizace pro finanční poradce a možnosti jeho úprav směrem ke zvýšení motivace a loajality zaměstnanců
Kadubec, Václav
Kadubec, Václav. Motivační systém servisní organizace pro finanční poradce a možnosti jeho úprav směrem ke zvýšení motivace a loajality zaměstnanců. Brno, 2014. Tato bakalářská práce se zabývá motivačním systémem firmy ABC, a.s. a možnostmi jeho zlepšení. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části práce jsou vysvětleny nejznámější teorie týkající se motivace, vysvětlen rozdíl mezi vnitřní a vnější motivací a popsány vybrané motivační prvky používané na území ČR. V praktické části práce je popsán současný motivační sys-tém společnosti a pomocí dotazníků a rozhovorů s klíčovými manažery firmy jsou zjištěny jeho slabá místa. Poté jsou navrženy změny v motivačním systému a pro-počítán jejich ekonomický dopad na firmu. Výsledná doporučení budou předložena firmě k jejím potřebám.
Motivace žáků ve věku 11 - 15 let ve výuce jazyků
MÁLKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce pojednává o motivaci žáků základních škol ve výuce cizích jazyků, zejména pak v hodinách jazyka anglického. Nejdříve si vysvětlíme pojem motivace, všechny její podoby a složky, které jí utvářejí. V úvahu vezmeme i její místo ve vyučovacím procesu. Cílem je zhodnotit, který typ motivace žáky podněcuje ke studiu cizího jazyka nejvíce, jestli u nich převládá vnitřní či vnější motivace a její vztah k celkovému postoji žáka k cizímu jazyku.
Studium na středních odborných učilištích z pohledu žáků
KOVÁŘOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá motivací studentů ke studiu na středních odborných učilištích a postoji žáků ke studiu. Teoretická část je zaměřena na popsání a rozdělení motivace, zvyšování a rozvíjení motivace dospívajících a jejich volbu budoucího povolání. Pro lepší porozumění je v práci přiblíženo období adolescence, socializace, vliv rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Pro praktickou část byly stanoveny předpoklady, které se týkají motivace studentů a jejich postojů ke studiu. Předpoklady jsou ověřovány pomocí výzkumné sondy, která měla podobu dotazníku. Dotazník obsahuje 10 otázek rozdělených na dvě části. První část je zaměřena na zjištění druhu motivace studentů, se kterým na daném oboru studují. Druhá část dotazníku je zaměřena na zjištění postojů studentů ke studiu. Respondenty byli studenti středního odborného učiliště ve Volyni a ve Strakonicích.
Porovnání produktivity zaměstnanců při využití vnitřních a vnějších motivací
Pecinová, Kateřina ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Tato práce je empirickou analýzou vlivů vnitřních, vnějších a negativních motivací na produktivitu operátorek erotických linek. V přirozeném experimentu jsem ovlivňovala strukturu a velikost pobídek 16 zaměstnankyň, za účelem zjištění optimálního řízení lidských zdrojů ve firmě TOPIC PRESS. Získaná data byla vyhodnocována použitím regresního modelu za pomoci identifikační strategie diff'in'diff. Z výsledků práce vyplývá, že působení vnitřní i vnější motivace významně snížilo počet SMS, které operátorky za hodinu přijaly o 16,6 % a 16, 3%. Naopak negativní motivace průkazně zvýšila počet SMS/hod. o 18 %; ovšem předpokládám její pouze krátkodobou účinnost. Vliv motivací na průměrný počet provolaných minut za jednu hodinu nebyl prokázán.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.