Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 215 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Percepcia udržateľného obalu slovenskými spotrebiteľmi
Magurová, Lenka
Magurová L., Percepce udržitelného obalu slovenskými spotřebiteli. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjištění postoje slovenských spotřebitelů k udržitelným obalům a ověřit vliv udržitelnosti jako aspektu v nákupním rozhodovacím procesu. K naplnění hlavního cíle bylo nutné vymezit teoretické východisko problematiky obalů a udržitelnost v marketingovém řízení. Následně byl realizován kvantitativní výzkum v podobě provedeného dotazníkového šetření mezi 481 respondenty a následný kvalitativní výzkum v podobě doplňkového polostrukturovaného rozhovoru. Následnou shlukovou analýzou byly definovány tři segmenty slovenských spotřebitelů na základě míry vlivu udržitelnosti na jejich rozhodování v rámci nákupního chování a míry posouzení udržitelnosti jako vnímané výhody. Na základě získaných výsledků výzkumu byly předloženy návrhy a doporučení pro marketingovou strategii výrobců.
Vnímání privátních značek spotřebiteli
Žemličková, Iveta
Žemličková, I. Vnímání privátních značek spotřebiteli. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce pojednává o tom, jak jsou privátní značky vnímány konzumenty. Zaměřuje se na chování spotřebitelů na trhu privátních značek v oblasti potravin, přesněji zkoumá faktory, které motivují zákazníky k nákupu. V práci se čtenář seznámí se základními pojmy a shrnutím, co bylo o tomto problému doposud zkoumáno. Následně je pomocí dotazníkového šetření zkoumán pohled spotřebitelů na privátní značky. Výsledky ukazují, že dochází ke změně jejich vnímání, protože jsou privátní značky považovány jako kvalitnější, než tomu tak bylo dříve. Spotřebitelé si také relativně uvědomují přítomnost privátních značek v obchodě, které mají spojené s nízkou cenou. Výsledky slouží k určení doporučení pro prodejce s cílem zvýšit povědomí o privátních značkách.
Vnímání Corporate Social Responsibility ve společnosti Atlas Copco
Pavlíčková, Monika
Pavlíčková, M. Vnímání Corporate Social Responsibility ve společnosti Atlas Copco. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá vnímáním společenské odpovědnosti ve firmě zaměstnanci. Cílem této práce je zjistit, jak působí jednotlivé aktivity CSR na zaměstnance a zdali na ně propagace působí negativně či pozitivně. Teoretická část se věnuje sociálnímu marketingu, rozdílům mezi komerčním a sociálním marketingem, marketingovým mixem, Corporate Social Responsibility, CSR a Evropská unie a v poslední části je popsáno Corporate Social Responsibility v ČR. V praktické části je představena společnost Atlas Copco, její historie a aktivity CSR. Následně je provedeno vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který je dále doplněn o strukturovaný rozhovor. Na konci celé práce je navrhnuto doporučení na řešení problémů.
Přínos zeměpisu pohledem žáků gymnázií
Žalud, Martin ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Hlavní cílem diplomové práce bylo poznat a porozumět tomu, jak žáci a žákyně gymnázií vnímají přínos vyučovacího předmětu zeměpis pro svůj osobní a budoucí studijní a profesní život. Tento cíl byl konkretizován a naplněn prostřednictvím 4 výzkumných otázek. Výzkumné otázky zní: Jak žáci a žákyně gymnázií vnímají užitečnost jednotlivých tematických okruhů v předmětu zeměpis a dovedností rozvíjených v předmětu zeměpis? Jak žáci gymnázií vidí uplatnění geografických znalostí a dovedností ve svém současném a ve svém budoucím studijním a profesním životě a jak vidí uplatnění geografických znalostí v profesním životě obecně? Jak žáci gymnázií vnímají přínos zeměpisu pro svůj budoucí studijní a profesní život a jak vnímají celkový přínos ve srovnání s jinými předměty? Jaký přínos vyučovacímu předmětu zeměpis přisuzují žáci, kteří vnímají užitek znalostí a dovedností z hodin zeměpisu ve svém budoucím osobní, studijním a profesním životě? Výsledná zjištěné korespondují s těmito otázkami. Zdrojem kvantitativních a kvalitativních dat bylo dotazníkové šetření, které bylo realizováno mezi žáky a žákyněmi českých gymnáziích. Prostřednictvím první výzkumné otázky (VO1) bylo zjištěno pořadí vnímané užitečnosti jednotlivých zeměpisných tematických okruhů a dovedností podle pohlaví a navštěvovaného ročníku...
Nemocnice
Vlachová, Sandra ; Písaříková, Jana (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Má bakalářská práce nese název Nemocnice. Jedná se o mé vzpomínky z deníkového záznamu, které jsem si v době hospitalizace důkladně zaznamenávala a které jsou poté následně přeneseny na plátno. Jde o myšlenky bolesti, jež se odehrávaly v nemocnici a já tímto textem prezentuji deníkový záznam, z nějž především vychází má malba a poté také technické zaznamenání. Tím nejzazším bodem, který se v této práci pro mne odehrává, je následné trauma. Vypořádání se s jizvami, přijetí sama sebe. Od začátku studia, jsem se věnovala motivům architektury, čisté a jasné barevnosti s jemnými liniemi a geometrickými tvary. Práce byla velmi precizní a jemná. Nyní přicházím s tématem nemocnice, které můj zájem o architekturu spojuje s osobními tématy. Pobytem v ní, traumatem, bolestí. Přičemž se mi vybavuje kniha Umlčené tělo (Murphy 2001), která má neskutečný příběh autorova života před a po jeho nemoci a byla mi tak velkou inspirací.
Vnímání stáří dětmi v souvislosti s mediálními reprezentacemi
Nikodemová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje postojům dětí ke stáří a k seniorům v kontextu mediálních reprezentací. Část práce čerpající z literatury se zabývá sociální i mediální konstrukcí reality, mediálními reprezentacemi a vlivem médií na dětské publikum. Dále definuje stáří a přibližuje postavení seniorů ve společnosti, a nakonec nastiňuje způsob prezentace seniorů nejen v dětských médiích. Výzkumná část práce osvětluje problematiku vnímání stáří v kontextu mediálních reprezentací dětmi ve věku devět až jedenáct let, a to v souvislosti s již provedenými studiemi. V rámci vlastního zkoumání prostřednictvím individuálních hloubkových rozhovorů zjišťuje, jaké představy mají dětští participanti o starých lidech, jejich životech a postavení ve společnosti a jakou roli v tomto procesu hrají média. Studie zjistila, že děti nejčastěji staré osoby charakterizují pomocí vnějších znaků a přemýšlí o nich velmi stereotypně. Považují je za homogenní skupinu lidí s častými zdravotními potížemi, kteří žijí o samotě, naplňují primárně potřeby druhých, mají mnoho znalostí a jsou moudří. Děti projevují značnou obavu ze stárnutí a ve svých názorech se dopouští "otheringu", vyzdvihují "ideál mládí" a reflektují "dualitu stáří". "Mladé staré" považují za stále aktivní osoby pečující o mladší jedince, "pokročilé staré" poté za...
Vnímání rychlosti protijedoucího vozidla
Pršeš, Faruk ; Rak, Martin (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti protijedoucího vozidla. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, typy a kategorizace motorových vozidel, a jaký vliv má smyslové vnímání na odhad rychlosti. Praktická část se věnuje zkoumání naměřených odhadů rychlosti pohybujícího se vozidla, ve kterém se respondenti nachází a odhadu rychlosti protijedoucího vozidla v závislosti na věku, pohlaví, řidičských zkušeností a typu vozidla. V této části práce se nachází návrh, příprava a realizace experimentálního měření. Poté následuje vyhodnocení naměřených dat, která nám dávají lepší představu o tom, nakolik precizní jsou odhady svědků při dopravní nehodě.
Kognitivní procesy ve výuce občanské výchovy na základní škole
Klepáčková, Kristýna ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma Kognitivní procesy ve výuce občanské výchovy na základní škole se zabývá tím, jak se téma kognitivních procesů, zejména vnímání a paměť realizuje v rámci občanské výchovy. Jejím cílem je zjistit, za jakých podmínek a kterými metodami je v současnosti toto téma vyučováno. Část diplomové práce věnovaná psychologické problematice se zaměřuje na historický vývoj psychologie, charakteristiku vnímání a paměti. Nezbytnou součástí práce je vysvětlení těchto dvou klíčových psychologických pojmů a zároveň uvedení hlavních psychologických disciplín, aplikovaných oborů a předních představitelů, kteří se těmito základními fyziologickými principy zabývali. Didaktická část je zaměřená na tzv. funkční psychologickou gramotnost. Budu se věnovat začlenění kognitivních procesů v Rámcovém vzdělávacím programu a na základě analýzy učebnic, náslechu hodiny občanské výchovy a rozhovorů s vyučujícími na základní škole zjistím, kterým způsobem a kterými metodami se téma těchto kognitivních procesů v současnosti vyučuje. V závěru své diplomové práce navrhuji metody pro výuku psychologie, konkrétně vnímání a paměti na základní škole, díky kterým žáci dokáží učivo lépe vnímat a déle si ho pamatují nejen v hodinách občanské výchovy, ale také v dalších předmětech či v jejich každodenním životě. Tyto...
Prostor vnímání
Olšarová, Markéta ; Skoták, Hynek (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
V závěrečné práci se diplomantka bude zabývat přesahem svých dosavadních prací a tematicky na ně navazovat. Výsledkem bude site-specific instalace, využívající světelná, případně i zvuková média, k dosažení reálné iluze prostoru pomocí aktivace zrakových či sluchových receptorů. Instalace bude fyzicky přístupná a bude sloužit k vnímání zevnitř.
Human Perception in Condition of Uncertainty: The Visual, Auditory and Embodied Responses to Ambiguous Stimuli
Boschetti, Silvia ; Flegr, Jaroslav (vedoucí práce) ; Palanza, Paola (oponent) ; Pfaus, James (oponent)
Naše smysly se vyvinuly tak, abychom z okolního prostředí získávat optimální množství informací. Tato optimalizace ovšem znamená, že je třeba počítat s chybami. Proto, abychom předešli těm s významným dopadem, vyvinula se u člověka tendence k nadhodnocování významu vzájemných souvislostí (i ve smyslu vnímání vzorů a posloupností). Ve své práci jsem testovala schopnost vyhodnocování vizuálních a akustických stimulů. Za použití počítačové grafiky byl vyvinut soubor testovacích stimulů, kde bylo rozložení prvků určeno sofistikovaným generátorem pseudo-náhodných čísel. Tyto výsledné masky s různou mírou průhlednosti byly užity k překrytí geometrických tvarů. Podobného postupu bylo užito k vytvoření černobílých stimulů s vysokým kontrastem. Za použití metod bayesovské statistiky jsem nalezla vzájemnou provázanost schopnosti určit přítomnost vzoru (a její absenci) a stylu myšlení, specificky racionálního a na intuici založeného. Dále jsem pak použila nejednoznačné výrazy tváře a vokalizace vysoce intenzivních afektivních stavů (bolest a slast) a stavů nízké intenzity (neutrální výraz/promluva, úsměv/smích). Výsledkem je zjištění, že vysoká intenzita projevu je spojena s nízkou schopností respondentů správně vyhodnotit valenci vizuálních i akustických stimulů. Díky použitému statistickému přístupu jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 215 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.