Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Phenomenology of music and the concept of temporality in the philosophy of E. Husserl
Karipova, Alfiia ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
This research is dedicated to the connection between phenomenology of music and the temporal conception of Edmund Husserl who influenced new awareness of time in general and musical time in particular. The purpose of the research is foremost to expand horizons and options of musical-philosophical analysis through discovering the alternative understanding of musical perception in author's works especially in his «Vorlesungen zur Phänomenologie des inneren Zeitbewusstseins». The research consists of five main parts arranged by deductive principle: from the general key points of the subject - phenomenology of music (chapter 1), the role of musical art in studies and heritage of E. Husserl (chapter 2) and principles of phenomenological method as a base of temporality conception (chapter 3) the emphasis gradually shifts towards the research of Husserl's temporality conception which is directly connected to musical art which makes our subject notably actual. Besides that the research raises such questions as the role of the concept of time in music, comparison of Husserl's philosophy and A. Webern's music, importance of sense in composition and others. The fundamental and rare scientific studies of philosophy, musicology, sociology of music and other contiguous subjects in Czech and English languages were...
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace. Tělo (bez orgánů) v literárním prostoru Maurice Blanchota.
Poch, Martin ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Radikální zkušenost a myšlení poetické inspirace → Abstrakt Blanchotovo radikální myšlení klade, ale nezodpovídá otázku tělesného rozměru spisovatelovy literární zkušenosti. Zdá se, jako by literární zkušenost byla podle Blanchota zcela netělesná. To ovšem vylučuje možnost psaní a uskutečnění esenciální řeči ve světě. Na základě interpretace Blanchotových klíčových pojmů jsme se pokusili tento problém rozvést a představit jeho hlavní důsledky. V závěru práce jsme se pokusili pomocí Deleuzových a Guttariho pojmů - zejména stávání se a těla bez orgánů - načrtnout způsob, jak Blanchotovo radikální pojetí literární zkušenosti uchopit jako vnitřně diferencovaný proces, ve kterém je spisovatelovo tělo nepřítomné, protože se zbavováním orgánů stává nepozorovatelnou součástí asambláže, jež vchází do literárního prostoru.
Generátor harmonických zvuků a akordů
Bednář, Jan ; Mašek, Jan (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Hlavní cíl této bakalářské práce je vytvoření VST zásuvného modulu (plug-inu), který bude schopný generovat zvuk pro několik tónů současně. V této práci je popsána stručná teorie hudební akustiky, která se zaměřuje na základní vztahy mezi tóny, harmonickými složkami a jejich vlivem na zvukovou barvu. Dále je popsán způsob fungování temperované soustavy ladění, vztahy mezi jednotlivými intervaly a způsob vytváření akordů různých tónin na základě jednotné půltónové masky akordu. Zmíněny jsou základy technologie VST, prostředky pro programování pomocí VST SDK a základní zprávy technologie MIDI potřebné pro její implementaci do VST plug-inu.
Analýza audio signálu v reálném čase
Řezáč, Martin ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit program, který bude schopen na základě příchozích audio vzorků rozpoznávat v reálném čase základní frekvenci tónu, na základě určené frekvence vytvářet MIDI informace a ty posílat na zvolené MIDI rozhraní. V úvodní části je čtenář uveden do problematiky detekce základních frekvencí tónu. Následuje popis jednotlivých metod pro získávání základní frekvence s důrazem na metodu založenou na spektrální analýze zvuku a popis použitých technologií. Součástí je také popis implementace a vyhodnocení provedených testů včetně uvedení názorů některých hudebníků na použití této aplikace. Závěrem je celá práce zhodnocena. Součástí závěru je i zamyšlení nad dalším vývojem této aplikace.
Převod zvuku do MIDI formátu
Pleva, Pavel ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Fedra, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi převodu jednoduchého hudebního signálu do MIDI formátu. Obsahuje stručné uvedení do vybraných částí standardu MIDI, které jsou pro tuto problematiku důležité. Dále jsou probrány charakteristicé vlastnosti zvuku, jež je potřeba z hudebního signálu pro zápis do SMF zjistit nebo které jejich zjišťování jistým způsobem ovlivňují. Na konci práce je popsán algoritmus pro převod implementovaný v prostředí Matlab.
Audiometrie čistými tóny
Maršálková, Leona ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v úvodu zabývá akustikou, konkrétně vybranými vlastnostmi zvuku. Zaměřuje se dále na anatomii sluchového aparátu a jeho funkci. Práce popisuje možnosti testování funkce sluchového orgánu a představuje současné používané metody vyšetření sluchu, zejména audiometrii čistými tóny. Součástí práce je návrh audiometru pro audiometrii čistými tóny, který je uveden v detailním blokovém schématu spolu se stručným popisem jednotlivých bloků. V dalších kapitolách jsou rozebrány dílčí obvody audiometru spolu s výpočty jednotlivých prvků. Závěrečná část práce se zabývá zhodnocením funkčnosti zařízení.
Testování prostorové akustiky
Toufarová, Tereza ; Špalek, Karel (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o parametrech hodnocení akustické kvality prostor. Je rozdělena do částí pojednávajících o fyzikální podstatě vzniku a šíření akustického signálu, principech jeho zpracování současnou technologií a vlastnostech akustického pole. Následuje nezbytný rozbor hudební stránky věci a poznámky o psychoakustice. Dále práce obsahuje popis relevantních parametrů akustických prostor a způsobů, jakými je dosahováno žádoucích výsledků, včetně materiálového rozboru. Hlavní těžiště práce spočívá v rozboru prostorové akustiky tří vybraných sálů, jejichž vlastnosti byly změřeny. Poslední částí je program, který umožňuje provádět elementární akustická měření za užití běžně dostupného vybavení, jako je notebook nebo osobní počítač.
Audiometr pro audiometrii čistými tóny
Blahák, Petr ; Rampl, Ivan (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Lidský sluch slouží ke sběru informací z okolního světa a je jedním ze základních smyslů člověka. Část této diplomové práce je věnována akustice, vlastnostem lidského ucha z hlediska vnímání zvuků a metodám, kterými lidský sluch vyšetřujeme. Audiometr je přístroj, který je nejčastěji využíván ve zdravotnictví. Nejdůležitějším obsahem této diplomové práce je návrh audiometru pro audiometrii čistými tóny, který je důležitý při subjektivním vyšetření lidského sluchu neinvazivní metodou.
Akustický generátor pro buzení evokovaných potenciálů
Škutková, Helena ; Rampl, Ivan (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Evokované potenciály jsou elektrickou odpovědí mozku na vnější stimul. Jsou důležitou diagnostickou neobrazovou metodou v neurologii. Pro jejich vybuzení se využívá různých druhů stimulace, nejčastěji: zrakové, sluchové, somatosenzorické, čichové a chuťové. Evokované potenciály objektivně měří smyslové vnímání. V této diplomové práci se zaměřuji převážně na zvukové evokované potenciály a návrhem akustického generátoru pro jejich stimulaci. Zvukové evokované potenciály jsou nejčastěji využívány pro objektivní měření sluchu, ale mají i další využití. Předně je aplikace zaměřena na zdravotnictví. Cílem této diplomové práce je skloubit stanovené lékařské požadavky s dostupnými technickými prostředky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.