Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předpovídání užívání internetových sociálních sítí na základě užívání jiných médií
Stroukal, Dominik ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato práce na základě regresní analýzy a analýzy pomocí teorie gratifikace otevírá na vzorku 146 studentů otázku vztahu mezi užíváním internetových sociálních sítí a jiných médií. Analýza přichází s výsledky v rozporu s teorií tržních příležitostí. Čím širší byla gratifikace poskytovaná internetovými sociálními sítěmi a čím širší jsou jejich gratifikační příležitosti, tím méně byla užívána, případně nebyla užívána více. Dále je také ukázáno, že čím více médií průměrně soupeří s internetovými sociálními sítěmi v různých dimenzích, tím více jsou internetové sociální sítě užívány. Zásadním závěrem této práce je negativní vztah mezi užíváním internetových sociálních sítí a všech ostatních médií, včetně médií tradičních, s výjimkou počítačových her. Negativní vztah byl naměřen oproti očekávání i mezi internetovými sociálními sítěmi a internetovými zpravodajskými servery. Vedle těchto závěrů byly ukázány některé konkrétní zajímavé vztahy mezi užíváním internetových sociálních sítí a osobními charakteristikami jejich uživatelů. Vliv nehraje věk, pohlaví ani studijní průměr. Pozitivní vliv se však prokázal u doby studia a negativní u zaměstnání.
Nové výzvy teorie dohledu
Lacinová, Miroslava ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Nové výzvy teorie dohledu" má za cíl popsat teorii dohledu v současné síťové společnosti za použití přístupů informační vědy a následně teorii dohledu ověřit na dvou případových studiích. První případová studie prověřuje vliv obsahu profilu sociální sítě Facebook na rozhodování o přijetí, či nepřijetí uchazeče do zaměstnání. Druhá případová studie analyzuje běžný den člověka v kontextu dohledu. Obě studie demonstrují vykonávání dohledu v odlišných oblastech dohlížení.
Knihovny na sociálních sítích z pohledu čtenářů/uživatelů
Bouzková, Tereza ; Zbiejczuk, Adam (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjištění uživatelského pohledu na působení knihoven na sociálních sítích. Teoretická část se zabývá internetovými sociálními sítěmi v obecném pojetí. Shrnuje jejich definici, historii a charakteristiku vybraných sítí (Facebook, Foursquare, Twitter a YouTube). Dále se věnuje vybrané literatuře na téma knihoven na sociálních sítích a charakteristice Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové, jejímu způsobu propagace a využívání sociálních sítí v ní. Praktická část je realizována průzkumem mezi uživateli Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové a je zaměřena na sociální síť Facebook. Výsledky průzkumu jsou uvedeny v závěru bakalářské práce.
Kdo jsme a kým se stáváme v online sociálních sítích?
Trachtová, Veronika ; Minařík, Karel (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce má za cíl analyzovat vliv online sociálních sítí na utváření naší identity, a to v kontextu změn každodennosti způsobených výrazným nárůstem počtu uživatelů těchto sítí. Na rozdíl od předchozích forem online identity, jsou online sociální sítě svázány s reálným sociálním prostředím uživatelů. Část práce je věnována vlivu reálných sociálních sítí na náš život, a formám, jimiž na nás působí: především prostřednictvím slabých pout. Dále jsou analyzovány procesy a formy, jimiž je v online sociálních sítích utvářena a manifestována identita uživatelů. Pozornost je věnována zejména narativnímu a fragmentárnímu charakteru takto utvářené identity. Práce rozebírá důsledky totální indexace uživateli vytvářeného obsahu, trvalost jeho uchovávání a možnosti vyhledávat v jeho rámci. Nastíněna je i problematika managementu vlastní reputace a významu ochrany osobních dat. Výzkumná část předkládá zjištění o formách prezentované identity uživateli Facebooku, nastavení ochrany soukromí a zejména o velikosti sítí přátel. Práce popisuje vztah mezi socializačními mechanismy v online sociálních sítích a v reálném světě.
Možnosti analýzy online sociálních sítí na příkladu výzkumu chování uživatelů Facebooku v závislosti na jejich temperamentu
Šemberová, Kristina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Temperament je určující složkou chování lidí v každodenních situacích. Projevuje se i v online prostředí? Odlišuje se chování introvertů a extrovertů v online sítích? Někteří autoři ve svých studiích potvrdili, že v online sítích se introverti cítí bezpečněji a chovají se tudíž extrovertněji, podobný vliv mají sítě i na chování extrovertů, jiní autoři empiricky dokázali, že používáním virtuálního prostředí a online sítí se introverti stávají více společensky izolovaní a osamělí. Tyto studie byly zpravidla provedeny na některé americké či britské vysoké škole, v českém prostředí tento výzkum chyběl. Dotazník na výzkum chování a zjištění temperamentu pro tuto diplomovou práci zodpovědělo 310 lidí průměrného věku 29 let, ze 2/3 žen, většina žije a pracuje v Praze v oblasti médií, marketingu a public relations. Výsledky výzkumu ukázaly, že 46 % uživatelů jsou členy Facebooku déle než dva roky, extroverti aktivně participují ve více sítích, chování introvertů a extrovertů na Facebooku a způsob užívání se skutečně liší, v dílčích aspektech někdy překvapivým způsobem. Před prezentací výsledků výzkumu je věnovaná pozornost teoretickému pozadí - sítím, sociálním sítím, online sítím a způsobům jejich analýzy a nechybí ani psychologický výklad temperamentu. Virtuální prostředí se stále více prolíná s naším...
Internetová komunikace a propagace horských středisek v Krkonoších
Konvička, Josef ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení internetových aktivit horských středisek v Krkonoších a následně podat střediskům doporučení ke zlepšení marketingové on-line komunikace, čímž lze navýšit povědomí a zájem veřejnosti k návštěvě horských středisek v Krkonoších. Díky on-line dotazníkovému šetření je následně možné zjistit aktuální zájem a návštěvnost jednotlivých horských středisek na základě odpovědí respondentů. Mezi dílčí cíle diplomové práce patří především podrobná charakteristika marketingu včetně jeho on-line podoby, aktuální formy marketingového komunikačního mixu a další.
Síla sociálních sítí v mezinárodním prostředí
Kochová, Kateřina ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce Síla sociálních sítí v mezinárodním prostředí analyzuje moc nových sociálních platforem z globálního pohledu za pomocí nahlédnutí do minulosti, analýzou současného stavu a prognózou budoucího vývoje. Cílem práce je sestavit doporučení pro efektivní využití síly sociálních sítí na základě zhodnocení dopadů vybraných kampaní na sociálních sítích a porovnání využívání sociálních sítí ve třech vybraných zemích. První kapitola se zabývá samotným vznikem a charakteristikou sociálních sítí. Druhá kapitola poukazuje, v čem tato daná síla spočívá a jaké budoucí dopady a využití sociální sítě můžou mít na mezinárodní prostředí, i když budeme muset změnit to, na co jsme zvyklí. Ve třetí kapitole jsou popsány dopady vybraných marketingových kampaní, které zasáhly celý svět, a ve čtvrté byl realizován uživatelský průzkum sociálních sítí ve třech vybraných zemích (České republice, Francii a Velké Británii).
Analýza ICT nástrojů podporujících Social Learning
Brychta, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prokázat propojenost informačních a komunikačních technologií s psychosociální stránkou jedince. Práce je zaměřena na ICT prostředky, které svými funkcemi podporují sociální učení. V úvodu teoretické části práce jsou přiblíženy pojmy sociální učení a socializace. Dále jsou popsány teorie sociálního učení podle jejich prvních protagonistů. Práce také blíže popisuje nová média a jejich výčet, poskytuje definici termínu sociální sítě, uvádí jejich historii a rozdělení. Dále následuje analýza vybraných ICT prostředků podporujících sociální učení. Názorný přehled využívání počítačů a internetu poskytují statistické údaje ČSÚ. V závěru teoretické části práce jsou reflektovány změny, které s sebou ICT prostředky přinášejí. Projevují se především ve způsobu komunikace a možnosti dosazování si modelů chování z virtuálního světa. Praktická část práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření. Cílovou skupinou tohoto šetření byla hlavně mladá generace, u které se osobnost jedince teprve rozvíjí, a proto využívání ICT prostředků má podstatný vliv na jejich sociální učení.
Sociální komunita v sociálních sítích na internetu
Šuk, Marek ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním vybrané sociální komunity na internetové sociální síti Facebook z pohledu autora práce. Záměrem práce je tuto sociální komunitu analyzovat a k naplnění záměru je třeba odpovědět na čtyři cíle, které se týkají zkoumané komunity a její struktury, sociopreferenčních vztahů, sociálního kapitálu a sociální integrace. V první části práce popisuji teoretické poznatky o sociální integraci, sociologickém pojetí sociální komunity, teoriích sociálního kapitálu a historii a charakteristice internetových sociálních sítí. V druhé části práce se věnuji popisu struktury zkoumané komunity a zpracování dat, která vzešla z výzkumného šetření, zkoumající četnost sociálních interakcí v této komunitě ve vybraném časovém období. Prostřednictvím vybraných sociometrických metod docházím k závěrům, s jejichž pomocí jsem schopen interpretovat odpovědi na vytýčené cíle, a tím naplnit i záměr celé práce. Přínos práce spatřuji v inspiraci firmám, jak by měly pracovat s pracovními kolektivy, aby došlo k zefektivnění výkonu těchto kolektivů i firem jako celku.
Mediální výchova v zájmovém vzdělávání: Sociální sítě jako výzva pro výchovné pracovníky
DOBOSIOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá výchovnými přístupy a postoji k sociálním sítím v zájmovém vzdělávání v Českých Budějovicích. Teoretická část popisuje současné sociální sítě a přínosy pro jejich uživatele. Dále charakterizuje období pubescence, volný čas jako čas, kdy jsou sociální sítě nejvíce používány a zájmové vzdělávání. Práce obsahuje srovnání přístupů českého a nizozemského školství k mediální výchově Výzkumná část obsahuje názory vedoucích působících v zájmovém vzdělávání na výchovu k používání sociálních sítí a jejich zkušenosti. Do výzkumu bylo zapojeno 9 škol a školských zařízení zájmového vzdělávání z Českých Budějovic. Polovina dotazovaných zařízení se této problematice nevěnuje. Druhá polovina vychovatelů se snaží děti vychovávat k uvědomění rizik, pochopení jejich pravidel a hovoří s nimi o obsahu, s nímž se děti na svých účtech setkávají. Jejich působení však podle dotazovaných v dětech zanechává pouze teoretické znalosti. Je tedy třeba najít způsob, jak vychovávat děti tak, aby se výchovné působení vychovatelů projevilo i ve způsobu používání sociálních sítí a obeznámili je i s dalšími možnostmi využití sociálních sítí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.