Název:
Mediální výchova v zájmovém vzdělávání: Sociální sítě jako výzva pro výchovné pracovníky
Překlad názvu:
Media education in Leisure Education: Social Networking Sites as a Challenge for Educators
Autoři:
DOBOSIOVÁ, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá výchovnými přístupy a postoji k sociálním sítím v zájmovém vzdělávání v Českých Budějovicích. Teoretická část popisuje současné sociální sítě a přínosy pro jejich uživatele. Dále charakterizuje období pubescence, volný čas jako čas, kdy jsou sociální sítě nejvíce používány a zájmové vzdělávání. Práce obsahuje srovnání přístupů českého a nizozemského školství k mediální výchově Výzkumná část obsahuje názory vedoucích působících v zájmovém vzdělávání na výchovu k používání sociálních sítí a jejich zkušenosti. Do výzkumu bylo zapojeno 9 škol a školských zařízení zájmového vzdělávání z Českých Budějovic. Polovina dotazovaných zařízení se této problematice nevěnuje. Druhá polovina vychovatelů se snaží děti vychovávat k uvědomění rizik, pochopení jejich pravidel a hovoří s nimi o obsahu, s nímž se děti na svých účtech setkávají. Jejich působení však podle dotazovaných v dětech zanechává pouze teoretické znalosti. Je tedy třeba najít způsob, jak vychovávat děti tak, aby se výchovné působení vychovatelů projevilo i ve způsobu používání sociálních sítí a obeznámili je i s dalšími možnostmi využití sociálních sítí. The master thesis deals with educational approaches and attitudes to social networking sites in leisure education in Czech Budweis. The theoretical background describes current social networking sites and benefits for their users. Next there are descriptions of puberty years, of leisure time as a time when social networking sites are used the most and of leisure education. The thesis includes comparison of Czech and Dutch approaches to media education in their educational systems. The research part includes opinions of leaders working in leisure education in Czech Budweis about an educational influencing of using of social networking sites and their experiences. Into research were joined 9 schools and school institutions for leisure education from Czech Budweis. The first part of the respondents do not devote to education of using of social networking sites. The second half of the respondents is trying to educate children to be conscious about risks, to understand to rules of social networking sites. Leaders talk with the children about a content which the children see on their accounts. But the leader´s influence causes just that the children know theoretical informations. So it is important to find a way how to teach children in a way that leader´s educational approaches make them behave differently and make them know about other possibilities of using social networking sites.
Klíčová slova:
mediální výchova; pubescence; sociální sítě; volný čas; zájmové vzdělávání; leisure education; leisure time; media education; puberty; social networking sites Citace: DOBOSIOVÁ, Martina. Mediální výchova v zájmovém vzdělávání: Sociální sítě jako výzva pro výchovné pracovníky. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/39589