Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Recent Trends in Fair and Equitable Treatment in Investment Arbitration
Hrčka, Daniel ; Balaš, Vladimír (vedoucí práce) ; Šturma, Pavel (oponent)
(Czech) V oblasti investiční arbitráže neexistuje v dvoustranných smlouvách o ochraně investic kontroverznější a zároveň investory častěji žalovaný standard ochrany než standard spravedlivého a rovného zacházení (FET). Obě tyto vlastnosti spolu přitom úzce souvisí. Vágní formulace standardu obsahující odkaz na neurčitý pojem spravedlnosti vede ke značné právní nejistotě ohledně obsahu FET. Zároveň však umožňuje díky snadné adaptabilitě na různé skutkové okolnosti zaplňovat mezery zanechané ostatními, rigidnějšími standardy ochrany. K výše zmíněné nejistotě přispívá i roztříštěná úprava znění standardu v jednotlivých investičních smlouvách, v níž se zrcadlí imanentní spor, zda FET je standardem autonomním, či se jeho obsah pouze rovná minimálnímu standardu zacházení dle mezinárodního obyčejového práva. Na základě standardních i doplňkových metod právní interpretace je třeba se klonit k extenzivnímu výkladu FET. Ve snaze dosáhnout určité rovnováhy mezi zájmy investora získat maximální ochranu a právem státu upravovat regulačními opatřeními své domácí záležitosti je možné z hodnot koncepce rule of law a z teorie morálky a legality právního filosofa Lona Fullera vyabstrahovat určité principy. Ačkoliv se nezabývají přímo obsahem práva a jedná se spíše o formální požadavky spravedlnosti, jejich důsledné...
Concept of the Rule of Law in the People's Republic of China
Sakmárová, Dominika ; Klimeš, Ondřej (vedoucí práce) ; Hudeček, Jiří (oponent)
Úlohou tejto diplomovej práce je spracovanie pojmu vláda zákona (a jeho čínskych variánt, fazhi 法治, fazhi 法制, yifazhiguo 依法治国) v Čínskej ľudovej republike v období od jej vzniku až do súčasnosti, ako bol chápaný v rôznych historických obdobiach v súvislosti so súdobou sociopolitickou situáciou v krajine. Vývoj použitia a chápania pojmu vlády zákona je mapovaný na základe politických míľnikov, ktoré sú v práci reprezentované predovšetkým textami štátnikov z každého obdobia, a to v troch hlavných fázach (prejavy Mao Zedonga, Deng Xiaopinga, a napokon Jiang Zemina a Xi Jinpinga). Ako doplnkové pramene následne slúžia oficiálne dokumenty kritické pre rozvoj zákona, a to hlavne ústava ČĽR. Na ukážkach jednotlivých prejavov, a ich zasadenia do historického a politického kontextu, je ilustrovaný postoj k zákonu a vláde zákona, ako ovplyvňuje súčasnú politickú situáciu, a následne je vyvodené ďalšie predpokladané smerovanie politiky v tomto ohľade. Kľúčové slová: vláda zákona, ústavná vláda, Čínska komunistická strana, Čína
Působení mise EULEX v Kosovu oblasti soudnictví a policie v letech 2008-2014
Ondráčková, Natálie ; Žíla, Ondřej (vedoucí práce) ; Heler, Daniel (oponent)
Bakalářská práce "Působení mise EULEX v Kosovu v oblasti soudnictví a policie v letech 2008- 2014" se zabývá rozborem operováním civilní mise Evropské unie v Kosovu na prosazování práva z pohledu EULEX samotné. Cílem práce je nalézt odpověď na otázku, jak EULEX vnímá svou činnost v Kosovu a jak se tento pohled liší od jiných interpretací pozorovatelů. V první části se práce zabývá výkladem historického kontextu Kosova s důrazem na přítomnost mezinárodního společenství v regionu. Dále charakterizuje základní rysy civilní mise EULEX a popisuje její struktury a fungování. Jádrem práce je rozbor programových prohlášení mise z roku 2009 a z roku 2014, kde se snaží sledovat, zda EULEX dosáhl svých deklarovaných cílů za sledované období a jaká je rétorika mise v roce 2014. Na tomto základě se ukazuje, že i přes nesplnění původních úkolů a cílů mise vnímá své působení pozitivně, a tento pohled staví jen na dílčích pokrocích kosovských institucí. Doplněním o pohled dalších autorů práce dochází k závěru, že EULEX je ve svém vnímání optimistická, ve svých reportech nereflektuje řadu problematických oblastí pro Kosovo.
Determination of firm boundaries: Influence of regulations and rule of law on firm size
Dočkal, Ondřej ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Study of determinants of firm size is important for policy making and economic theory, because much of economic growth takes place within firms and firms are prevailing form of organisation of production units in modern economies. Theory o↵ers contradictory views on e↵ect of quality of regulations and rule of law on firm size. Better regulatory quality in the environment of post-soviet countries enables firms to become larger. In the case of rule of law, the relationship seems to be rather fragile and of a more complex nature with ambiguous e↵ects, hence the matter re- mains subject of future research. Regulatory quality and rule of law explain only very little part of variations in growth rates of firms. Keywords: firm size determination, quality of regulations, rule of law, industrial organisation Character count: 73 717 Abstrakt Studium determinantů velikosti firem je důležité pro vytváření politik i ekonomickou teorii, protože velká část ekonomického růstu je způsobena růstem existujících firem a firmy jsou převažující formou organizace produkčních jednotek v moderních eko- nomikách. Teorie přináší protichůdné pohledy na vliv kvality regulace a právního státu na velikost firem. V prostředí postsovětských zemí je růst kvality regulace spojený s růstem velikosti...
Foreign Direct Investment in Emerging Markets: The Case of Turkey
Huseynli, Orkhan ; Geršl, Adam (vedoucí práce) ; Zeynalov, Ayaz (oponent)
This paper studies determinants of FDI in Turkey using panel data analyses. The results of the study show that political stability, education level, rule of law, and trade cost have significant impact on FDI inflow in Turkey while similarity in economy size of home and host country (Turkey) has not. The effect of the trade cost and rule of law was surprising but it gave a clue to new research area. It was concluded that next studies of FDI determinants in Turkey must be conducted at firms' level to better understand the behaviour of foreign direct investments in the country.
Normotvorná pravomoc Evropské komise
Lenfeld, Jiří ; Král, Richard (vedoucí práce) ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Svobodová, Magdaléna (oponent)
Normotvorná pravomoc Evropské komise, disertační práce Mgr. Mgr. Jiří Lenfeld, M.A.; školitel: doc. JUDr. Richard Král, Ph.D., LL.M. Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra evropského práva Praha, březen 2013 Cílem této disertační práce je analyzovat roli Evropské komise v legislativním procesu EU, a to se zaměřením na postupy pro přijímání závazných právních aktů Unie. Evropská komise je jedním z hlavních orgánů Evropské unie. Zastupuje a hájí zájmy Unie jako celku a odpovídá za provádění politik EU. Omezit však roli Evropské komise pouze na úlohu exekutivního orgánu by bylo zavádějící. Její role v institucionálním systému EU je mnohem širší. Evropská komise je nejdůležitějším zákonodárcem mezi unijními orgány a je současně nadána takřka výlučnou pravomocí normotvorné iniciativy. Normotvorná pravomoc může být nahlížena ze dvou hledisek. V užším smyslu může být vnímána jako Evropské komisi Smlouvami svěřená pravomoc předkládat návrhy závazných právních aktů a přijímat prováděcí opatření k provedení závazných právních aktů Unie. Výkon normotvorné pravomoci nicméně nemusí vždy vést k vydání závazného právního aktu. Postupy pro přijímání právních aktů stanovené právem EU zahrnují několik fází: zjištění potřeby právní úpravy, vznik legislativního záměru a jeho následná realizace v procesu...
Dobré vládnutí v teorii a praxi
Vošahlíková, Radka ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Půček, Milan Jan (oponent)
Diplomová práce nabízí ucelený pohled na koncept dobrého vládnutí a to jak v teoretické rovině, tak i z hlediska jeho implementace v České republice. Cílem práce je zjistit rozpracovanost konceptu v oblasti teorie a s tím související jednotlivé principy, jeho pojetí v České republice, základní kritické body při implementaci dobrého vládnutí a možnosti k jejich odstranění. Pro analýzu současného stavu dobrého vládnutí v České republice je využito 13 výzkumných rozhovorů, které byly provedeny s odborníky zabývajícími se oblastí veřejné správy, ale také se samotnými pracovníky veřejné správy. Pro zpracování dat byla využita tematická analýza. Výsledky analýzy ukazují, že dobré vládnutí není v současné době plošně aplikováno. Vedle problémů s lidskými zdroji, komunikací, vysokou politizací veřejné správy, resortismem či s absencí dlouhodobé vize je při implementaci dobrého vládnutí v České republice významnou překážkou současná úroveň kulturních a společenských norem.
Utajený výkon veřejné moci a hodnoty chráněné ústavním pořádkem
Klaban, Vladimír ; Hřebejk, Jiří (vedoucí práce) ; Kudrna, Jan (oponent)
86 Abstrakt Cílem této diplomové práce je analýza a bližší vymezení podstaty utajeného výkonu veřejné moci a posouzení tohoto stavu z hlediska základních principů demokratického právního státu. Utajený výkon veřejné moci je svým způsobem v rozporu s přirozenoprávním pojetím a respektem k základním lidským právům a svobodám. Republika, tedy věc veřejná, by neměla mít před svým lidem příliš mnoho tajemství, pokud nemá být popřena její vlastní podstata. Utajování při výkonu veřejné moci je její specifickou oblastí spojenou zejména se zajišťováním svrchovanosti a územní celistvosti České republiky, ochranou jejích demokratických základů, ochranou životů obyvatel, jejich zdraví a majetkových hodnot. To je v souladu s ústavním pořádkem základní povinností státu. Zde má institut omezení přístupu k informacím své nezastupitelné místo a na ústavní úrovni je založen i v Listině základních práv a svobod, Evropské úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod a Mezinárodním paktu o občanských a politických právech. Otázka nutnosti volby mezi bezpečností a svobodou je v poslední době pokládána občanům v souvislosti s terorismem stále častěji. Postupy některých vlád při zadržování, omezování osobní svobody a vyslýchání podezřelých osob jdou v některých případech zjevně za rámec limitů považovaných za závazný...
Německo-čínský státoprávní dialog: kvantitativní analýza projektové náplně, 2000-2010
Trnka, Jan ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Jan Trnka, "Německo-čínský státoprávní dialog: Kvantitativní analýza projektové náplně, 2000-2010" (bakalářská práce, Univerzita Karlova, 2011): 57 s. Německo-čínský státoprávní dialog (Deutsch-Chinesischer Rechtsstaatsdialog) tvoří od roku 2000 jednu z hlavních os německo-čínských vztahů. Třebaže se pozornost upírá zejména na každoroční oficiální konference, jeho podstatu tvoří německé a čínské vládní i nevládní instituce (ministerstva, univerzity, nadace, profesní a hospodářská sdružení) organizující desítky praktických projektů (právní poradenství, semináře, publikace a překlady, studijní programy aj.), jež se liší v profilu svých účastníků, formách i tématech. Cílem práce je poskytnout dílčí odpovědi na otázku, zda základní charakteristiky projektů odpovídají počátečním lidskoprávním cílům státoprávního dialogu. V normativní části proto práce zkoumá obecné motivy ke vzniku státoprávního dialogu a jeho počáteční podmínky. Následný podrobný popis základních kvantitativních charakteristik s korelačními analýzami zapojených organizací a projektů (formy, témata, účastníci) pak prvotní cíle konfrontuje. Práce dochází k závěru, že současná projektová náplň je sice relevantní vůči státoprávní tématice, avšak v naprosté většině případů se nezabývá explicitními cíli dialogu stanovenými na jeho počátku...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.