Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy
TELECKÝ, Martin
Disertační práce se zabývá problematikou hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy. Veřejná doprava patří mezi odvětví náročná na veřejné finanční zdroje. Předkládaná problematika disertační práce se zabývá oblastí analýzy hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti veřejné dopravy, konkrétně veřejné linkové a městské autobusové dopravy. Cílem práce je diskuse a návrh propočtu prokazatelné (kompenzační) částky v rámci financování veřejné linkové a městské autobusové dopravy na základě nařízení vlády č. 493/2004 Sb. a vyhlášky č. 296/2010 Sb. a způsobech proplacení dotací u regionální dopravy. Prokazatelná ztráta (kompenzační částka) vyjadřuje "dotaci", která náleží dopravnímu podniku ze zajištění dopravní obslužnosti. Analýza dané problematiky vypovídá o finančních odchylkách, které mohou vzniknout v průběhu dopravního roku na základě sestavení výchozího a skutečného finančního modelu, to je dle struktury ekonomicky oprávněných nákladů a výnosů. Výchozí finanční model předpokládá odhady výše nákladových a výnosových položek a skutečnost je realizována dle metod stanovených ve vnitropodnikové směrnici dopravního podniku. Výsledek práce lze použít jako komplexní pohled na problematiku, ale zejména jako možný doporučující a kontrolní prvek financování podniku. S tím souvisí i vymezení klasifikace nákladových a výnosových položek ovlivňujících výši dotace a návrh efektivního zařazení do jednotlivých skupin ekonomicky oprávněných nákladů na základě jejich vypovídací schopnosti. Disertační práce zahrnuje regresní rovnici, která slouží jako informativní náhled pro výpočet průměrné minimální výše kompenzační částky stávajících dopravních podniků, ale též pro účely stanovení předpokládaných kompenzací v rámci budoucího výběrového řízení ve veřejné linkové a městské autobusové dopravě. Práce zároveň nabízí stručnou metodiku, která identifikuje předpokládané provozní náklady ze zajištění dopravní obslužnosti a přiřazuje je do příslušných skupin ekonomicky oprávněných nákladů.
Financování sportu z veřejných rozpočtů v Dánsku v porovnání s ČR
Štrbíková, Barbara ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Financování sportu z veřejných rozpočtů v Dánsku v porovnání s Českou republikou Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je podat ucelený pohled na strukturu financování sportu z veřejných rozpočtů v Dánsku. Dalším cílem je vytyčení hlavních rozporů v dánském a českým způsobu financování. Metody: V této práci byla použita analýza dokumentů ke zjištění způsobů financování sportu v Dánsku. Byl rozebrán systém finančních toků z veřejných rozpočtů do konkrétních programů, sportovních klubů a sdružení pomocí popisné analýzy. Tento systém byl dále podroben komparaci se systémem českým. Výsledky: Výsledkem této práce je přesný pohled na financování sportu z veřejných rozpočtů v Dánsku a vytyčení největších rozdílů mezi českým a dánským systémem financování. Klíčová slova: veřejný sektor, veřejné finance, veřejná ekonomie, analýza dokumentů, komparativní analýza, sportovní orgány ČR, sportovní orgány Dánsko, financování sportu Dánsko, financování sportu ČR
Rozpočtová odpovědnost
Jarošová, Tereza ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Resumé Cílem této práce je analýza institutu rozpočtové odpovědnosti. V situaci aktuálně probíhající finanční krize toto téma nabírá na důležitosti, neboť dlouhodobé deficitní financování má negativní důsledky zejména ve vztahu k ekonomické situaci státu. Práce si tak klade za cíl rozbor situace z právního i ekonomického pohledu. Předmětem je dále komparace právní úpravy rozpočtového práva a právního stavu týkajícího se pravidel rozpočtové odpovědnosti v České republice a ve Španělsku. Největší důraz je kladen na analýzu následných zjištění a zhodnocení, zda je zavedení pravidel rozpočtové odpovědnosti potřebné, jakou formou (ústavní či zákonnou) a s jakým obsahem by byla nejpřínosnější. První kapitola je věnována vymezení pojmu rozpočtové odpovědnosti a souvisejících pojmů deficitu státního rozpočtu a veřejného dluhu, včetně pojednání o nejčastějších příčinách a důsledcích těchto jevů. Z důvodu propojenosti právní a ekonomické disciplíny je zařazen také výklad ekonomických teoretických přístupů k deficitním financování. Druhá a třetí kapitola se zameřuje na deskripci právní úpravy obecné části rozpočtového práva v České republice a deskripci dosavadních návrhů ústavních zákonů souvisejících s přijetím rozpočtové odpovědnosti se zahrnutím kritiky těchto návrhů. Čtvrtá kapitola charakterizuje obecnou část...
Expenditures of Public Institutions on Purchase of Goods and Services
Krečmer, Marek ; Skuhrovec, Jiří (vedoucí práce) ; Vukelić, Tatjana (oponent)
Hlavním cílem této práce je zanalyzovat výdaje a veřejné zakázky patnácti měst a všech ministerstev České Republiky během let 2009-2011. Jádrem je analýza toho co jsou soutěžitelné výdaje a jaké procento z nich je vysoutěženo skrz Věstník veřejných zakázek ISVZ. Hlavní myšlenka za touto analýzou je, že všechny ostatní soutěžitelné výdaje nevysoutěžené přes ISVZ by mohly být označené jako netransparentní. Tím pádem, čím větší poměr výdajů vysoutěžených veřejně přes ISVZ, tím lépe je na tom zadavatel v dosažení dobré praxe. Výsledky této analýzy mouhou být použity jako nástroj pro srovnání jednotlivých zadavatelů. Klasifikace JEL H50, H51, H52, H53, H57 Klíčová slova Veřejné zakázky, Veřejné finance, Veřejné výdaje, Účetnictví veřejného sektoru E-mail autora krecma@gmail.com E-mail vedoucího práce jskuhrovec@gmail.com
Analýza regionální dimenze dotačních titulů do environmentální sféry v programovém období 2004-2006
Zavřel, Leoš ; Blažek, Jiří (vedoucí práce) ; Trantinová, Marie (oponent)
Předkládaná práce se zabývá hodnocením regionální alokace investic v rámci Politiky hospodářské a sociální soudržnosti EU do environmentální sféry. Analýza byla provedena pro projekty z dotačních titulů z programového období 2004-2006. Na základě porovnání předpokládané míry podpory a skutečné míry podpory (podílu na celkové alokaci 22 mld. Kč) bylo zjištěno, že relativně nejvíce finančních prostředků bylo alokováno do regionů se střední kvalitou životního prostředí (tj. do Libereckého kraje, středních Čech, střední a jižní Moravy) a naopak relativně nejméně do regionů s nejnižší nebo nízkou kvalitou životního prostředí (tj. do Moravskoslezského, Ústeckého a Karlovarského kraje). Totožné závěry vyplynuly z dílčí analýzy relativní pozice vybraných typů regionů v celkové alokaci finančních prostředků, jelikož relativně více byly podpořeny metropolitní areály a velkoplošná chráněná území a naopak relativně méně strukturálně a environmentálně postižené regiony. Ze zodpovězení výzkumných otázek vyplývá, že regionální distribuce finančních prostředků z veřejných zdrojů byla v rozporu s cíli jak regionální, tak i environmentální politiky ČR. Klíčová slova: regionální politika, životní prostředí, veřejné finance, Česko
Komparace příspěvků na sociální zabezpečení u vybraného podniku v České republice a ve Velké Británii
Ležáková, Kamila ; Kopecká, Barbora (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Teoretická část práce definuje obecně daně a sociální politiku. Dále se zaměřuje na sociální pojištění, sociální zabezpečení a sociální služby v České republice a Velké Británii. V praktické části je analyzována společnost KOVO BUDIŠOV, s.r.o. Příspěvky na sociální zabezpečení jsou vypočítány podle české a britské legislativy a následně jsou výsledky porovnány.
Výsledek účtu kultury ČR za rok 2018
Český statistický úřad ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Pro zjišťování a hodnocení ekonomického rozměru kultury je nutné jasně určit rozsah a strukturu objektu, který je předmětem našeho zájmu. Nejdříve je třeba odlišit jeho vymezení z pohledu věcného od vymezení průřezového charakteru, které vychází z účelu resp. funkce a z průběhu dějů v čase. V prvém případě lze hovořit o jednotlivých oblastech či sférách, poskytovatelích, kulturních a kreativních sektorech kultury a ve druhém o tzv. kulturním cyklu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výsledek účtu kultury ČR za rok 2017
NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu ; Český statistický úřad
Satelitní účet kultury ČR (dále také „účet kultury“) byl v návaznosti na úkol vyplývající z usnesení vlády ČR č. 1452 z roku 2008, poprvé zpracován v ověřovacím provedení za referenční rok 2009. V průběhu sestavování účtu i v rámci hodnocení jeho výsledků za tento rok a za rok následující se ukázalo, že některé předpoklady a záměry obsažené v původním metodickém manuálu k účtu nemohou být zcela naplněny, resp. musí být poopraveny.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Posouzení efektivnosti vynaložených veřejných prostředků na zajištění kvality a dostupnosti veřejných kulturních potřeb
Dostál, Petr ; Černý, Ondřej ; Daněk, Petr ; Drobný, Tomáš ; Gregorini, Jindřich ; Richter, Vít ; Gregoriniová, Jindřiška ; Lázňovská, Lenka ; Přílepková, Michaela ; Vávrová, Barbora ; Vítová, Kateřina
Metodika je v prvním plánu určena správním orgánům v resortu kultury, které v rámci státní kulturní politiky zodpovídají za podporu rozvoje jednotlivých kulturních aktivit a organizací. Jde jednak o orgány státní správy a útvary krajských a městských samospráv, které jsou pověřeny praktickou realizací kulturní politiky, zpracovávají strategické rozvojové dokumenty a doporučení pro orgány místních samospráv na úrovni obcí (proto je jednou z významných částí dokumentu kapitola Zřizovatelé – poskytovatelé veřejné podpory). Metodika má dále sloužit potřebám klíčových veřejnoprávních a soukromých institucí činných v sektoru kultury – jak významných neziskových organizací, tak i soukromých subjektů – aukčních síní, galerií, divadelních souborů i hudebních těles. V druhém plánu má metodika sloužit vědeckým a výzkumným subjektům veřejnoprávního i soukromého charakteru, jak subjektům úzce zaměřeným na výzkum kultury tak i organizacím zaměřeným na řešení širších ekonomických souvislostí a dopadů kultury. Jde jak o výzkum kreativních odvětví, tak i o specifická vědecká zadání v jednotlivých ekonomických odvětvích (cestovní ruch, export kulturní produkce, mezinárodní kulturní spolupráce apod.).
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Výsledky účtu kultury - 2016
NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu ; Český statistický úřad
Výsledky účtu kultury zachycují výdaje na kulturu jak z hlediska zdrojů, tak i oblastí (sfér) kultury a poskytovatelů kulturních služeb. Kombinací zmíněných rozměrů lze získat maticově uspořádané tabulky, které jsou spolu s odhadem makroekonomických ukazatelů v kultuře hlavním výstupem účtu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.