Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifika současného divadelního plakátu jako prostředku vizuální komunikace
Jonášová, Helena ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Savický, Nikolaj (oponent)
Předkládaná rigorózní práce navazuje a dále rozšiřuje autorčinu práci diplomovou, obhájenou s výborným hodnocením pod názvem Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských plakátů na Fakultě sociálních věd v červnu 2014. Původním cílem diplomové práce bylo popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Rigorózní práce dále pracuje s těmito výslednými poznatky a analyzuje a rozvíjí je ve vztahu k sociálním a komunikačním sítím. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožnilo adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu bylo zvoleno, aby detailněji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást socio-kulturního diskursu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru...
Josef Wenig ve sbírkách Uměleckoprůmyslového musea v Praze
Wittlichová, Theodora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobností a dílem českého malíře Josefa Weniga, který se do uměleckého povědomí zapsal především jako divadelní výtvarník a ilustrátor. Těžištěm práce je soubor Wenigových kresebných návrhů a grafických realizací uložený ve sbírkách Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Mimo své stěžejní obory se Josef Wenig jako všestranný umělec věnoval další tvorbě, jako například reklamní grafice, návrhům pohlednic nebo Ex libris. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Propagandistický plakát 50. let jako médium vládnoucí ideologie
Havelková, Alžběta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá propagandistickým plakátem jako specifickým médiem v kontextu komunistické propagandy prvního období komunistického režimu v Československu v letech 1948 - 1956. V první části se práce věnuje historickému pozadí daného období, především z hlediska politické, společenské a hospodářské přestavby. Věnuje se plakátu jako samostatnému nástroji propagandy v souvislosti se vztahem k Sovětskému svazu jak z hlediska historického tak výtvarného, kde přibližuje vznik a funkci socialistického realismu jako jediného oficiálního stylu. Současně práce přináší náhled na fungování a charakteristické prvky komunistické propagandy padesátých let ve spojitosti s řízením médií a institucí cenzury. Na propagandistický plakát je nahlíženo jako na svébytné médium, kterého komunistická propaganda hojně využívala a byla si vědoma jeho přínosů v procesu přesvědčování a ideologického působení na společnost. V souvislosti s budováním socialismu jako jednoho z hlavních cílů prvních let vlády komunistického režimu se práce zaměřuje na plakáty související s budování nového přístupu k práci a pracovní morálce. Na základě archivních dokumentů přináší práce shrnutí, jakým způsobem a kde docházelo v rámci stranického či vládního aparátu k řízení propagandy na plakátech. V poslední části se práce snaží...
Fotografický plakát ve výtvarné výchově
Tomanová, Jana ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zkoumání diskursu fotografie a plakátu. Tyto dva fenomény se snažím propojit do jedné průřezové teorie a vytvořit jejich obecnou charakteristiku. Práce hledá vzájemné průsečíky fotografie a grafického designu/plakátu a aplikuje je v teorii plakátové tvorby. Teoretické principy jsou v didaktické části uvedeny do vyučování výtvarné výchovy na ZŠ. Stejný přístup je uplatněn ve vlastní výtvarné práci. Klíčová slova: Fotografie, grafický design, plakát, fotografická plakát, nová média, typografie
Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010
Ďuríčková, Monika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010 se věnuje vizuální stránce volebních kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Text je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přináší seznámení s konceptem komplexního komunikátu a jeho specifiky, popisuje spolupráci obrazu a textu, věnuje se fotografii jako prostředku politické reklamní komunikace, manipulaci, retuši a dotýká se objektivity a vnímání fotografií. Praktická část seznámí s vizuální stránkou volebních kampaní stran ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM a VV. Tyto strany dostaly ve volbách více než pět procent hlasů, a získaly tak poslanecké mandáty. Kampaně proběhly na jaře v roce 2010. Práce se zaměřuje zejména na venkovní reklamy jako billboardy, citylighty, plakáty a letáky. Kampaně v jednotlivých kapitolách popisuje pomocí kombinace metod kvalitativní analýzy a to podle Rolanda Bartha (Rétorika obrazu) a Gillian Rose (Visual Methodologies). Kapitoly pojednávají zejména o barvách, textu, značce, fotografii, osobách, kompozici a celkové jednotnosti. Na závěr práce srovnává kampaně mezi sebou.
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944)
Novotná, Tereza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900 a navazuje na mou bakalářskou práci. V chronologicky řazených kapitolách přibližuji Hofbauerovy životní osudy a jeho jednotlivá tvůrčí období, zohledněn je přitom například vznik S. V. U. Mánes a časopisu Volné směry, plakátová tvorba aj. V závěru práce přikládám pro ucelený pohled na Hofbauerovo dílo katalogy jeho děl ze státních i soukromých sbírek. Mým cílem je představit Hofbauerovo dílo v co nejucelenější podobě a v kulturně- historickém kontextu, zhodnotit jeho význam pro vývoj výtvarného umění v českém prostředí.
Vizualita Hizbulláhu na jižním předměstí Bejrútu
Harmach, Daniel ; Pelikán, Petr (vedoucí práce) ; Abu Ghosh, Yasar (oponent)
Magisterský výzkum na téma "Vizualita Hizbulláhu na jižním předměstí Bejrútu" přistupuje k této organizaci netradičním náhledem socio-kulturní antropologie. Skrze aplikaci teorie umění Alfreda Gella a Roberta Laytona se snaží sumarizovat hodnoty, které Hizbulláh využívá v sebeprezentaci, v rámci rozličné materielní kultury. Skrze konkrétní příklady poskytuje autor paralely ve zpracování jednotlivých indexů Hizbulláhu a jaká agency je tedy těmito obrazy nesena. Pro celkové zjednodušení je práce rozdělenana teoretickou a empirickou část, přičemž je také krátce zmíněna historie šíitské konfese v Libanonu a jižních předměstí Bejrútu, stejně jako historie samotného Hizbulláhu. Empirická část je autorem členěna na sekci věnující se plakátové a billboardové sebeprezentaci Hizbulláhu, na sekci věnující se urbánní zástavbě jižních předměstí (ve které je agency Hizbulláhu rovněž patrná) a sekci věnující se drobným upomínkovým předmětům a předmětům denního užitku. Autor dochází k závěru, že zkoumané věci v rámci Dáhije se zdají být propojené v celkem logických, avšak nečekaných, souvislostech. Umění je propojené s politikou, komunikace s urbánním prostorem a technologie s kulturou. Autor se též pokusil postihnout citelný trend komodifikace věcí spojených s Hizbulláhem, jak jej sám v terénu pozoroval. Výsledná tvrzení...
Předtucha blížící se zkázy: předobraz druhé světové války v díle bratří Čapků. Volná interpretace filmového plakátu.
KOPÁČKOVÁ, Stanislava
Diplomová práce se soustřeďuje na dílo bratří Čapků a sleduje jejich předtuchu blížící se zkázy, druhé světové války. Sestává ze dvou částí teoretické a praktické. V praktické části prezentuje plakátový soubor volně interpretující film Huga Haase Bílá nemoc.
Vizuální ztvárnění vybraných elektronických hudebních stylů
Chlebus, Jiří ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem přenesení hudebních prožitků, vjemů a představ autora do statické vizuální podoby. Vybrané elektronické hudební styly jako dubstep, breakbeat, drumandbass, tekkno, techno a psytrance, nesou ve své skladbě určité typické znaky, které se autor snaží zachytit do vizuální podoby. Výsledkem práce je soubor počítačově graficky ztvárněných motivů, které reprezentují dané hudební styly a vyjadřují autorovy vizuální představy, které získává prostřednictvím poslechu daných hudebních stylů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.