Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010
Ďuríčková, Monika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010 se věnuje vizuální stránce volebních kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Text je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přináší seznámení s konceptem komplexního komunikátu a jeho specifiky, popisuje spolupráci obrazu a textu, věnuje se fotografii jako prostředku politické reklamní komunikace, manipulaci, retuši a dotýká se objektivity a vnímání fotografií. Praktická část seznámí s vizuální stránkou volebních kampaní stran ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM a VV. Tyto strany dostaly ve volbách více než pět procent hlasů, a získaly tak poslanecké mandáty. Kampaně proběhly na jaře v roce 2010. Práce se zaměřuje zejména na venkovní reklamy jako billboardy, citylighty, plakáty a letáky. Kampaně v jednotlivých kapitolách popisuje pomocí kombinace metod kvalitativní analýzy a to podle Rolanda Bartha (Rétorika obrazu) a Gillian Rose (Visual Methodologies). Kapitoly pojednávají zejména o barvách, textu, značce, fotografii, osobách, kompozici a celkové jednotnosti. Na závěr práce srovnává kampaně mezi sebou.
Proměna novinářské praxe v souvislosti s nástupem datové žurnalistiky
Ďuríčková, Monika ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměna novinářské praxe v souvislosti s nástupem datové žurnalistiky se věnuje současné situaci české datové žurnalistiky a jejímu vývoji. Zkou- má, jak se redakce, novináři a čtenáři vyrovnávají s novými technologiemi, velkými daty a souvisejícím příchodem datové žurnalistiky. Teoretická část textu vysvětluje vztah klasické žurnalistiky s datovou a porovnává takzvaný "narativní" a "interaktivní" přístup jakožto formy datové žurnalistiky. Dále osvětluje vztah datové žurnalistiky a nové pojetí objektivity a zabývá se kulturními, sociálními a technickými předpoklady vzniku datové žurnalistiky. Práce popisuje také historickou stránku problematiky, kde porovnává computer-assisted reporting se současnou praxí. Následující kapitoly po- jednávají o vizualizacích, inforgrafikách, amatérské datové žurnalistice a otevřených da- tech, která hrají v datové žurnalistice klíčovou roli. Praktická část diplomové práce se- známí s vznikem a fungováním českého datového týmu. Ten původně působil ve vy- davatelství Economia a následně se přesunul do redakce veřejnoprávního Českého roz- hlasu. Dílčí závěry pojednávají o modelu spolupráce českého datového týmu, využití vizualizace v jejich projektech, zabývá se jejich pojetím objektivity a jak se tým vy- rovnává s rychlostí v produkci a...
Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010
Ďuríčková, Monika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vizuální stránka domácích volebních kampaní v roce 2010 se věnuje vizuální stránce volebních kampaní před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. Text je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přináší seznámení s konceptem komplexního komunikátu a jeho specifiky, popisuje spolupráci obrazu a textu, věnuje se fotografii jako prostředku politické reklamní komunikace, manipulaci, retuši a dotýká se objektivity a vnímání fotografií. Praktická část seznámí s vizuální stránkou volebních kampaní stran ČSSD, ODS, TOP 09, KSČM a VV. Tyto strany dostaly ve volbách více než pět procent hlasů, a získaly tak poslanecké mandáty. Kampaně proběhly na jaře v roce 2010. Práce se zaměřuje zejména na venkovní reklamy jako billboardy, citylighty, plakáty a letáky. Kampaně v jednotlivých kapitolách popisuje pomocí kombinace metod kvalitativní analýzy a to podle Rolanda Bartha (Rétorika obrazu) a Gillian Rose (Visual Methodologies). Kapitoly pojednávají zejména o barvách, textu, značce, fotografii, osobách, kompozici a celkové jednotnosti. Na závěr práce srovnává kampaně mezi sebou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.