Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 331 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Utužování stereotypů pomocí příspěvků, které sdílejí české influencerky na sociální síti Instagram
Lesáková, Marie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce si dává za cíl zjistit, jak české influencerky na vybrané sociální síti, kterou je Instagram, utužují svými příspěvky tradiční genderové stereotypy nebo se jim naopak vymykají. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků - části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku nových médií a na fenomén sociálních sítí. V dalších kapitolách práce definuje Instagram, který je i předmětem následné analýzy. Součástí teoretické části je charakteristika s Instagramem souvisejících pojmů. Diplomová práce rozebírá sociologický problém genderových stereotypů a uvádí několik případů z historie médií, kde byly znatelně podporovány genderové stereotypy mezi muži a ženami. Praktická část je zaměřená nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která má za úkol vyřadit příspěvky, které nevykazují žádné genderové stereotypy a nepodrobí se tak dalšímu kroku, kterým je kvalitativní analýza příspěvků několika nejsledovanějších českých influencerek současnosti.
Komparativní analýza komunikace lídrů politických stran v ČR na sociálních sítích v souvislosti s parlamentními volbami v roce 2021
Kopřiva, Jan ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Karel, Kryštof (oponent)
Tato práce se zabývá komunikací lídrů politických stran v ČR na sociálních sítích v souvislosti s volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem komunikují jednotliví lídři na vybraných sociálních sítích v předvolebním, volebním a povolebním období. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účel analýzy bylo vymezeno období jednoho týdne před volbami, týdne, kdy se volby konají, a týdne následujícího. Do výzkumu se dostali lídři, jejichž volební potenciál dle volebního modelu Kantar byl nad hranicí pro zisk mandátu podle zákona o volbách do Parlamentu České republiky. Tuto hranici splnilo sedm kandidátů. Analýza sleduje příspěvky na Facebooku, Twitteru a Instagramu například z hlediska četnosti, komunikovaných témat nebo interakce. Analýza jednotlivých profilů a následná komparace výsledků ukázaly výrazné rozdíly v četnosti, délce i zaměření příspěvků jednotlivých lídrů. U šesti ze sedmi sledovaných lídrů v příspěvcích převládala pozitivní prezentace programu a politických názorů nad kritikou jiných politiků nebo politických subjektů. Jen malá část příspěvků se týkala konkrétních resortů. Velmi rozdílná byla i míra, v jaké na příspěvky reagovali uživatelé sociálních sítí sdílením, komentáři nebo tzv. lajky.
Instagram Influencer Marketing - analýza úspěšnosti propagačních příspěvků
Špičková, Martina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Ortová, Nina (oponent)
S rostoucí oblibou marketingu na sociálních sítích chce každá firma propagovat svůj produkt co nejúčinněji a je si vědoma toho, že využití influencera může mít velmi pozitivní dopad na jejich komunikační kampaň. Cílem diplomové práce je za pomocí propojení kvalitativní a kvantitativní analýzy zmapovat nejčastější prvky v propagačních příspěvcích influencerů na platformě Instagram, které vedou ke zvýšenému zájmu publika. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku nových médií, sociálních sítí, aplikace Instagram a oblíbeného Instagram Influencer Marketingu. V rámci výzkumu je stanovena hlavní a vedlejší výzkumná otázka a formulováno deset hypotéz, z nichž jedna se nepodařila potvrdit. V první fázi výzkumu bylo zjištěno několik faktorů, které byly v druhé fázi výzkumu analyzovány a vedly k interpretaci výsledků práce. Na základě provedeného kvalitativního a kvantitativního výzkumu lze konstatovat, že nejvíce zvyšují zájem virtuálního publika propagační příspěvky z módního průmyslu, které jsou zveřejněny jako neplacená propagace formou fotografie, je na nich zobrazena osoba a není vidět logo firmy, která je propagována.
Role knižních influencerů ve vztahu k nakladatelům, knihkupcům a čtenářům
Fejfarová, Adéla ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Zavřelová, Monika (oponent)
Diplomová práce pojednává o knižním influencerství a jeho využití nakladateli a knihkupci jako marketingového nástroje. Práce představuje tento novodobý fenomén, jeho charakteristiku, principy, nejvýznamnější knižní influencery v České republice a online prostředí, kde knižní influenceři působí. Cílem diplomové práce bylo zjistit principy a podmínky spolupráce mezi knižními influencery, nakladateli a knihkupci, vzájemné vztahy a působení online obsahu knižních influencerů na čtenáře. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření se šesti knižními influencery, osmi nakladateli, dvěma knihkupci a 662 čtenáři. Výzkumná část nám ukazuje, jak tyto spolupráce fungují v praxi, zda je to klíčový nástroj marketingu pro nakladatele a knihkupce, jak se bude do budoucna vyvíjet a jaké postoje ke knižnímu influencerství mají všechny tři zkoumané skupiny. Výzkum se zároveň dotýká i otázky stírání rozdílů mezi knižními influencery a literárními kritiky, kde můžeme zaznamenat značné neporozumění knižním influencerům ze strany literárních kritiků a rivalitu vůči nim. V závěru jsou formulovány konkrétní předpoklady vývoje do budoucna a aktuální trendy i nedostatky, které by měly být zlepšeny či odstraněny jak ze strany knižních influencerů, tak ze strany nakladatelů a knihkupců.
Algoritmy sociálních sítí v české mediální gramotnosti
Kořenář, Patrik ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Přechod z masových na síťová média s sebou nese řadu významných společenských a technologických změn. Globální platformy sociálních sítí, které dominují konzumaci a produkci mediálního obsahu, ke své funkci využívají řadu komplexních technologií, mj. tzv. algoritmů. Delegace činností na tyto komplikované systémy, fungující v posledních letech na bázi strojového učení, má zásadní dopad na řadu aspektů života jednotlivce i fungování společnosti. V této práci zkoumáme funkce a dopady algoritmů sociálních sítí, jejich zastoupení v české mediální gramotnosti a mediálním vzdělávání a zjišťujeme, zda a do jaké míry jsou o jejich existenci a funkci informováni studenti středních škol. Docházíme ke znepokojivému zjištění, že i přes významnou úlohu algoritmů v současném mediálním prostředí nejsou v mediální gramotnosti ani vzdělávání prakticky vůbec zastoupeny.
Zobrazování historie v seriózních počítačových hrách a simulacích
Fixl, Matěj ; Olšáková, Doubravka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Jiří (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl analyzovat problémy i silné stránky jednotlivých přístupů využívaných v seriózních počítačových hrách a simulacích s historickou tématikou, a to i s ohledem na soudobou interpretaci aplikovaných historiografických témat a jejich vliv na utváření kolektivní paměti. Součástí práce je v závěru doporučení pro vývoj dalších takto zaměřených programů.
Nová média jako klíčový faktor volebního marketingu
Dohnal, Vojtěch ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Kubánek, Martin (oponent)
Diplomová práce "Nová média jako klíčový faktor volebního marketingu" pojednává o úloze nových médií ve volebním marketingu. Autor se v této diplomové práci snaží prokázat, jaký vliv mají nová média na úspěšnost kandidátů ve volbách. Konkrétně autor pracuje s Prezidentskými volbami 2013 v České republice, na jejichž příkladu verifikuje hypotézu, že bez užívání nových médií ve volební kampani nemohou kandidáti uspět ve volebním boji. K potvrzení či vyvrácení hypotézy autor používá metodu QCA - kvantitativně komparativní analýzu. Tento druh analýzy přináší do sociálních věd matematické prvky. Hlavním nástrojem této analýzy je práce s výroky způsobem, jak jej známe z matematiky. Kromě samotné analýzy je v diplomové práci také popsáno fungování nových médií, konkrétně pak sociálních sítí Facebook, Twitter a Youtube, tedy sociálních sítí, které jsou v České republice nejvíce využívány. Bez komplexní znalosti toho, jak výše zmíněné sociální sítě fungují nelze skutečně pochopit jejich sílu, díky které mohou ve volebních kampaních sehrát klíčovou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Qualmanova teorie "socialnomics" a její praktická aplikace
Hörnerová, Ria ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je představit Qualmanovu teorii "Socialnomics" a aplikovat tuto teorii na české prostředí. V první části práce je nastíněna terminologie týkající se sociálních médií a zmapovány vybrané druhy celosvětově známých sociálních médií a sítí. Ve druhé části je rozebírána již samotná teorie, včetně její kritiky. Poslední část se zabývá přenesením hlavních myšlenek na situaci v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 331 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.