Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání technologií pro detekci průjezdu vozidla na vozovce
Mareková, Martina ; Frolka, Jakub (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Systém pre detekciu vozidiel a meranie rýchlosti je dôležitou súčasťou v analýze dopravy, rovnako ako v poskytovaní údajov pre inteligentné a automatizované dopravné značenia. Technológie sa rozdeľujú na dva druhy, a to intruzívne a neintruzívne metódy. Tradičné meranie dopravnej situácie je založené na technológií indukčných slučiek. Táto metóda je intruzívnou, teda vyžaduje zásah do vozovky a vyššiu náročnosť na jej údržbu. Neintruzívnymi metódami, medzi ktoré radíme video analýzu, mikrovlnne radary, geomagnetické radary, vážiace senzory a laserové snímače sa vyhýbame týmto problémom, avšak sú to drahšie alternatívy. Implementáciou radarov boli vykonané merania na úsekoch vozovky, na základe ktorých bol zobrazený výstup z mikrovlnných, vážiacich senzorov a indukčných slučiek. Stretávame sa spracovanými a nespracovanými výstupnými dátami senzorov, pre ktoré je vytvorené programové riešenie pre sledovanie priebehu merania senzorom alebo priame meranie presnosti spracovaných dát v porovnaní s konkurenčnými technológiami. Výsledky meraní ukázali, že efektívnosť jednotlivých implementovaných senzorov je dostatočná pre využitie v analýze dopravy. Rovnako ako je vhodná implementácia mikrovlnných radarov a videokamier pre analýzu videa ako náhradu konvenčnej metódy indukčných slučiek.
Nejistota měření rozměrů vozidel pomocí 2D lidaru
Želinský, David ; Richter, Miloslav (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vysvětlením pojmů chyba měření a nejistota měření. Také představuje pojem LiDAR, popisuje jeho konstrukci, jak pracuje, a k čemu se dá použít. Informace z teoretické části této práce jsou pak použity pro analýzu nejistot měření rozměrů vozidel pomocí 2D LiDARu. Jednotlivé nejistoty měření jsou vysvětleny a na vzorovém příkladu vypočítány. Dále je vytvořen program v LabVIEW, který z naměřených dat rozměry vozidla a nejistoty těchto rozměrů počítá. Na závěr jsou srovnány výsledky programu s reálnými rozměry. Práce je vypracována pro firmu Cross Zlín.
Detekce cesty pro autonomní vozidlo
Komora, Matúš ; Veľas, Martin (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa venuje problematike detekcie cesty v okolí autonómneho vozidla. Cesta sa vyhodnocuje na základe dát z laserového radaru Velodyne LiDAR. V práci je použité už existujúce riešnie, ktoré je rozšírené o strojové učenie SVM s postupným učením. Práca porovnáva staré a nové riešenie na datasete KITTI. Úspešnosť odhadu cesty je vypočítaný podľa ukazateľa F-measure.
Diagnostika poruch a vad existujícího objektu
Uher, Adam ; Láník, Jaromír (oponent) ; Schmid, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje nejpoužívanější metody diagnostiky stavebních konstrukcí, načež se zaměřuje na využití v diagnostice dosud nevyužívaných moderních technologií, potencionálně nahrazujících hned několik činností při práci diagnostika a dalších profesí. Výhody těchto technologií, konkrétně 3D skenování, jsou představeny na případové studii revitalizace bytového domu v Brně, na ulici Koliště 33. V praktické části této práce je popsán proces diagnostiky poruch a vad objektu, včetně aplikovaných metod a zjištěných skutečností. Výstupem práce je návrh opatření a soubor doporučení.
Fúze senzorů pro plánování pohybu dronu
Semerád, Jakub ; Novotný, Josef (oponent) ; Janoušek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá plánováním pohybu dronu v neznámém prostředí. Aby mohl dron vnímat své okolí musí být vybaven potřebným senzorickým vybavením. V práci je diskutováno možné senzorické vybavení vhodné pro koordinaci letu a řešení kolizí. Také jsou zde popsány a využity softwary pro zpracování dat ze senzorů a plánování pohybu dronu. Pro experiment v této práci byl využit LiDAR a stereokamera. Data z obou senzorů jsou zde prostřednictvím softwaru ROS spojena do jednoho celku a zobrazována v simulačním prostředí RViz. Tato data jsou vhodná pro následné využití při plánování pohybu dronu a řešení kolizí.
Simultalní lokalizace, mapování a vytváření modelu prostředí pro autonomní robotiku
Pilch, Tomasz ; Krček, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o problematice SLAM (simultalní lokalizace a mapování) a představuje možnosti její implementace. Hlavním cílem je implementovat zvolený algoritmus k tvorbě mapy a zpracovat naměřená data ze senzoru LIDAR.
Autonomous Rover Navigation on Planetary Surface
Vaško, Marek ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Exploration of the depths of the space has led to the development of technology in various fields. One of these areas is the exploration of the surface of extraterrestrial planets. An unmanned ground vehicle is an effective way of exploration. This thesis deals with one of the most important systems of unmanned vehicles, which is autonomous navigation. The vehicle must be able to navigate in the environment and map potential obstacles. The thesis will examine the navigation principles that have been used by existing vehicles. It will then research the use of the algorithm based on the principle of simultaneous localization and mapping and its implementation in MATLAB. This algorithm will be integrated into the simulator, which will allow later integration into the real environment using the Robot Operating System. A vehicle platform with simulated sensors and a six-wheel chassis, which will be used for an integrated algorithm, will be designed in the simulator.  Finally, the quality of the proposed algorithm is evaluated and a discussion about future improvements is initiated.
Lokální navigace autonomního mobilního robota
Herman, David ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout koncept pro navigaci autonomního mobilního robota v parkovém prostředí. Konkrétně navrhnout metody lokalizace a detekce cesty s využitím dostupného senzorického systému, uvést matematický model pro fúzi těchto údajů a zvolenou vnitřní reprezentaci, a to s ohledem na budoucí plánovací a řídící algoritmy.
Zpracování dat z mikrovlnných radarových senzorů se zaměřením na detekci trajektorie pohybu osob v zájmových zónách
Uher, Adam ; Slováček, Miroslav (oponent) ; Valach, Soběslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detekcí osob a sledováním trajektorií pohybu v zájmových zónách. Jsou rozebrány jednotlivé metody, pomocí nichž lze detekce osob dosáhnout. Pro implementaci funkce detekce osob a detekce trajektorie pohybu je vybrán mikrovlnný radarový snímač IWR6843AoPEVM od společnosti Texas Instruments. Je popsán využitý hardware a software. Následně je provedena simulace funkce sledováním trajektorie osob ve frontě a zhodnoceny výsledky. Jsou srovnány výhody a nevýhody jednotlivých metod pro detekci osob. Nakonec je shrnut výběr možných implementací tohoto zařízení a vybrána cílová platforma, na které je ověřena funkce.
Návrh a realizace elektroniky a software autonomního mobilního robotu
Meindl, Jan ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací vestavěného řídicího systému a navigačního softwaru autonomního mobilního robotu DACEP. Rešeršní část se věnuje výběru senzorického vybavení. V práci je popsán návrh vestavěného řídicího systému a komunikačního rozhraní mezi tímto systémem a nadřazeným počítačem. Součástí práce je vytvoření lokalizačního a navigačního softwaru, ke kterému je použit framework ROS. Důraz je kladen na to, aby tato část byla co nejvíce návodná pro pomoc pří vývoji robotu podobné konstrukce. V rámci diplomové práce bylo vytvořeno grafické rozhraní, které slouží pro diagnostiku robotu a jeho vzdálené řízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.