Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 234 záznamů.  začátekpředchozí205 - 214dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pokročilý editor 3D scény
Bišof, Martin ; Žák, Pavel (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje důležité etapy při vývoji aplikace na editaci 3D scény. Jde o nástroj, který umožňuje vizualizaci objektů a modelování grafu scény. Úvod dokumentu je věnován teoretickému rozboru, který se zabývá nejprve reprezentací objektů v počítačové grafice s bližším zaměřením na reprezentaci hraniční. Následuje teoretická kapitola transformací a manipulátorů. Návrhová část představí základní problematiku a obeznámí nás s řešením úloh na obecné úrovni. V části implementace je pak detailně popsáno konkrétní řešení jednotlivých etap návrhu. Jedná se o popis pokročilého systému kamer a transformací objektů pomocí grafických manipulátorů. Dále je pojednáno o implementovaných efektech, modifikátorech a o řešení grafického uživatelského rozhraní.
Automobilová on-board kamera se záznamem telemetrie
Špaňhel, Petr ; Šimek, Václav (oponent) ; Bartoš, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zařízení pro záznam jízdy automobilu společně s informací o telemetrii. Kamera umístěná ve vozidle, která zachycuje dopravní situaci před nehodou, může usnadnit rozhodování o~viníkovi. Základním prvkem zařízení je vývojový kit DaVinci, který byl vyvinut pro zpracování digitálních video aplikací. Cílem této práce je najít možnosti, jak efektivně implementovat základní algoritmy pro zpracování a vyhodnocování snímaného obrazu pomocí jednočipového mikroprocesoru.
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Vizina, Petr ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studií možností a použití promítaných uživatelských rozhraní, jež jsou založeny na systému kamera-projektor. Cílem je vytvoření funkční aplikace, využívající pro zobrazení uživatelského rozhraní projektor a interakce s uživatelem je zaznamenána na základě obrazu z kamery. Vytvořená aplikace má být simulací deskové hry "Mlýn". Výsledkem je fungující aplikace deskové hry, která využívá vytvořené nástroje pro kalibraci systému kamera-projektor s využitím fyzického kalibračního vzoru a detekci rukou v obraze.
Komiks kamera pro Android
Štefl, Lubomír ; Herout, Adam (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace komiks kamera v reálném čase pro mobilní zařízení s operačním systémem Android. Práce popisuje základy práce s operačním systémem Android, způsob práce s knihovnou OpenGL ES 2.0, možnost zpracování obrazu pro potřeby této práce a jejich následné použití v aplikaci. Výsledkém této práce je aplikace pro platformu Android, která bude zobrazovat komiksovou kameru v reálném čase s efektem napodobující komiks a při vyfocení se obrázek uloží do paměti mobilního zařízení.
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Dvořák, Petr ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.
Řízení pohybu robota pomocí RaspberryPi a kamery
Brhel, Miroslav ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením robotického auta pomocí Raspberry Pi a kamery. Teoretická část práce popisuje jednotlivé kroky zpracování obrazu a také pravděpodob- nostní plánování pro hledání cesty v prostředí. Zejména je rozebrán algoritmus RRT (rychle rostoucí náhodný strom), jehož varianta s dvěma stromy je později realizována a použita pro plánování trasy neholonomického robota v prostoru. Další část textu se věnuje návrhu řešení, ve kterém je detailně popsáno připojení Raspberry Pi k robotickému autu. Společně s kapitolou o implementaci se v práci nachází také vyhodnocení a testování. V závěru jsou popsány možnosti vylepšení a rozšíření realizovaného sytému.
Využití Inventor Studia v modelování, vizualizaci a animaci
Kučera, Petr ; Vaněk, Jaromír (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
V bakalářské práci je stručně popsán softwarový program Autodesk Inventor s popisem možností modulu Inventor Studio a vytvoření jeho manuálu. Je zde nastíněno jeho použití a také postup tvorby jednoduchého modelu elektrického zařízení (stykače) a vytvoření jeho prezentace.
Laboratorní úloha skryté kamery a odposlechu
Kočíř, Michal ; Pust, Radim (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a sestavení laboratorní úlohy skryté kamery a akustického odposlechu. V bakalářské práce je popsána historie emisní bezpečnosti, druhy zpravodajské činnosti, odposlech, kamery, koncept laboratorní úlohy a navržení a sestavení samotných laboratorních úloh. V první kapitole je popsána historie emisní bezpečnosti. V další kapitole zpravodajské činnosti jsou rozebrány jednotlivé druhy zpravodajské činnosti. V kapitole odposlech je zmíněno jeho umístění, popis a využití a ochrana před akustickým odposlechem. Poté v kapitole kamery jsou popsány jednotlivé parametry kamer, jejich umístění a detekce. V další kapitole je popsán koncept laboratorní úlohy, ve které je popsána použitá technika v laboratoři. Poté je v další kapitole popsán návrh a sestavení samotných laboratorních úloh. V této bakalářské práci jsou navrženy a sestaveny dvě laboratorní úlohy. První laboratorní úloha se zabývá akustickým odposlechem. Druhá laboratorní úloha se týká systému skryté kamery. V laboratorní úloze akustický odposlech je použit paměťový rádiový analyzátor MRA-3, pomocí kterého student nalezne rádiové kmitočty v dané laboratoři. U této laboratorní úlohy je také přiložena tabulka kmitočtového spektra dané laboratoře. V tabulce jsou zaznamenány slyšitelné rádiové kmitočty, jež se nacházejí v laboratoři. Dále jsou v tabulce také zaznamenány dva odposlechové přístroje, které máme přiložené u laboratorní úlohy. V druhé laboratorní úloze skryté kamery jsou použity přístroje analogový videopřijímač, kamera a videoskener XCS-99X. V této úloze se vyzkouší zaměření přiložené kamery pomocí zaměřovací pomůcky, která je přiložena u laboratorní úlohy. Toto zaměřování je postupně nahráváno do videopřijímače. Dále je v laboratorní úloze vyzkoušena funkčnost a vzdálenost přenosu obrazu mezi kamerou a analogovým videopřijímačem. Poté je zkráceně vyzkoušena funkčnost inteligentního šumového generátoru SNG.
Systémy průmyslového vidění a snímání 3D obrazu
Arnošt, David ; Pochylý, Aleš (oponent) ; Kubela, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce určuje základní pojmy v oblasti strojového vidění. Popisuje používané kamerové systémy a možnosti snímání 2D a 3D obrazu. Praktická část se zabývá konstrukcí snímacího pracoviště tvořeného lineární osou, pásovým dopravníkem, kamerou a laserem. Pro experimentální použití snímacího pracoviště je konstrukce navržena s ohledem na snímání 3D obrazu pomocí několika metod.
Monitorování hazardního prostředí
Bilík, Martin ; Blecha, Radim (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce Monitorování hazardního prostředí se zabývá možnostmi návrhu monitorovacího zařízení pro Jadernou elektrárnu Temelín. V úvodní části práce je provedeno přesné vydefinování požadavků na monitorovací zařízení, zjištění jednotlivých rizik a překážek a možností jejich překonávání. Dále je proveden popis základních možností pro měření teploty a monitorování prostředí. Pomocí multikriteriální analýzy je proveden také výběr jednotlivých komponent, ze kterých je možné sestrojit první vývojovou verzi monitorovacího zařízení. V programovém prostředí Autodesk Inventor byly vytvořeny 3D modely jednotlivých komponent a také celková vizualizace návrhu zařízení. V závěru je uveden přehled finančních nákladů na sestavení zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 234 záznamů.   začátekpředchozí205 - 214dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.