Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,306 záznamů.  začátekpředchozí20295 - 20304další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.57 vteřin. 

Ovlivnění výchozího stavu dospělé klientky s DMO prvky z ucelené rehabilitace
Kyral, Filip ; Malá, Michaela (oponent) ; Strnad, Pavel (vedoucí práce)
Název práce: Ovlivnění yýchozího stavu dospělé klientky s DMO prvky z ucelené rehabilitace Cíl práce: V intenzivní terapii u klientky s dětskou mozkovou obrnou (DMO) v dospělém věku dosáhnout subjektivně významného zlepšení psychického handicapu a senzomotorických dovedností. Metoda: V teoretické části uvádíme nástin problematiky dětské mozkové obrny. Praktická část je koncipována jako dlouhodobá kazuistika jedné probandky s DMO z t-· · v dospělém věku (27). Sledovali jsme vliv intenzivní terapie s použitím prvků z ucelené rehabilitace k ovlivnění výchozího stavu klientky. Výzkum probíhal šest měsíců. Klientka docházela po dobu prvních čtyř měsíců dvakrát týdně na intenzivní pětihodinové terapie a zbylé dva měsíce jedenkrát týdně na tříhodinové terapie. Během prvních terapií byla rovněž odborně instruována pro domácí cvičení. Vliv terapie jsme zhodnotili na základě výsledků použitých vyšetřovacích metod (vyšetření zkrácených svalů a velikosti síly svalů s tendencí k oslabení, vyšetření stoje, chůze a rovnováhy), pomocí zdravotního dotazníku EQ-5D a vlastního zpětnovazebního dotazníku. Výsledky: Byly potvrzeny všechny čtyři stanovené hypotézy. Výsledky použitých vyšetřovacích metod potvrdily, že intenzivní terapie s kombinovaným přístupem standardních i nekonvenčních metod z ucelené rehabilitace má...

Hra a osobnost
Pohan, Ondřej ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Schlegelová, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zaměřuje na osobnost člověka ve vztahu k fenoménu hry. V první části je hra vymezena prostřednictvím svých hlavních znaků a kategorií odpovídajících aspektům lidské přirozenosti. Dále je jako projev jedné z těchto kategorií - agónu - představen sport. První část se uzavírá zamyšlením E. Finka nad smyslem hry. Druhá část této hry pojednává o projevech osobnosti člověka ve sportovní hře, přičemž východiskem tu je psychologická kategorie činnosti a situace. V poslední části je předkládán praktický výzkum, zjišťující osobnostní vlastnosti hráče sportovní hry - malého fotbalu relevantní k jeho úspěšnému výkonu.

Komunikace Haliny Pawlowské s hosty v televizním pořadu "Banánové rybičky" - jazykové a etnické stereotypy
Žarkovič, Jasmína ; Čmejrková, Světla (vedoucí práce) ; Hasil, Jiří (oponent)
Česká lingvistika považuje téma duch jazyka za téma nevědecké, intuitivní, a tudíž zrádné, zatímco evropská a především americká lingvistika právě z onoho ducha jazyka a národní mentality čerpá. 1 Důkazem toho jsou dvě rozdílná pojetí téhož tématu dvěma velkými jazykovědci - českým Vilémem Mathesiem a německým Wilhelmem von Humboldtem. Zatímco Vilém Mathesius vytvořil jednu z výchozích myšlenek pražského strukturalismu v podobě metody analytického srovnávání jazyků a chtěl ze strukturní metodologie vypudit onu intuitivnost, II Hmnboldta je tomu přesně naopak - jeho výchozí intuicí při výkladu jazyka je ontologická nerozčleněnost jazyka a života, jazyka a člověka, jazyka a národa, J:c~u'"7.;Vl'lIr..~a a 11'dst tva, J:a~ zy" k~a a Cl"V~:HlL:.~a~ C"~' , ll'rI.n.UlHtu r..yT a~ urul,n"~, ha 2 Jak V)Tsvětluje současná lL.~gvistka Světla Čmejrková, každý lingvista přisttlpuje kJazyku Jakožto předmětu svého zkoumání s určitou výchozí intuicí a rozdíly mezi metodologielni jsou rozdíly mezi těmito primru11Ílni Íl1tuicemi.3 Proto vždy dosud zk0tll11~'1á souvislost národní mentality s jazykem působila dost nevěrohodně, i když intuitivní vystižení národm'ho charakteru na jedné straně a vědecký popis jazykového jevu na straně druhé bylo samo o sobě správné. Sergio Corduas, bohemista z benátské univerzity, tvrdí, že...

Aplikace koloběhu pro zrakově postižené
Kittlerová, Šárka ; Bartůňková, Staša (vedoucí práce) ; Jisl, Richard (oponent)
Název: Aplikace koloběhu pro zrakově postižené Cíl práce: Navržení postupu nácviku techniky jízdy na koloběžce a způsobů trasování u zrakově postižených s následnou demonstrací. Metoda: Při získávání podkladů pro tvorbu návrhu bylo v oblasti koloběhu použito explorativního přístupu a v problematice zrakově postižených přístupu komparativního. Data byla čerpána především z tištěných a digitálních zdrojů, dále pak z nestrukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů. Demonstrace obsahuje prvky případové studie. Práce je doplněna o obrazovou a video dokumentaci z nejdůležitějších prvků techniky. Výsledky: Návrh byl vypracován na základě teoretických poznatků i praktických zkušeností v oblasti atletiky, lyžování, cyklistiky a sportu zrakově postižených. Využity byly rovněž nabyté zkušeností z koloběhu. Demonstrován byl na jedné dvojici tvořené zrakově postiženým kategorie B2 a trasérem. Poznatky získané demonstrací jsou obsaženy v diskusi. Klíčová slova: Aplikace koloběhu, koloběh, koloběžka, pohybová aktivita, technika jízdy, trasér, trasování, zrak, zrakové postižení, zrakově postižený Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Trávení volného času mládeže
BUŘIČOVÁ, Božena
Bakalářská práce na téma ? Trávení volného času mládeže ? se zaměřuje na problematiku trávení volného času dnešní mladé generace. V teoretické části jsou zmíněny otázky výchovy ve volném čase a pro volný čas a obecná terminologie vážící se k této problematice. Jsou zde rozpracovány pohledy na vazbu volného času s harmonickým rozvojem dítěte, kde by základem dobře tráveného času měla vždy být rodina, ze které si dítě přebírá vzory. Dalšími vlivy, které jsou zde zpracovány jsou důležitost volnočasových zařízení a pedagogů, kteří se volným časem dětí a mládeže zabývají. Poslední kapitola se věnuje problémovým otázkám využívání volného času, kde nekvalitní prožívání může mít negativní dopad na mladou generaci. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření vypracované pomocí dotazníku, kde je provedena analýza forem a způsobů trávení volného času. Cílem výzkumné části je vystihnout potenciální vývojové trendy v této oblasti u mládeže ve věku 13, 15, 17 a 19 let.

Jedna tvář hrdiny-interpretace Cúchulainnova příběhu z pohledu Campbellovy teorie monomýtu
Frühbauer, Jan ; Fárek, Martin (oponent) ; Janák, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem této práce byl pokus o bližší náhled na jeden z mýtů lidského kulturního dědictví pomocí přístupu, který se zabývá archetypem hrdiny v různých mýtických vyprávění. V tomto případě se jednalo o přístup, který razil Joseph Campbell, jenž ve své asi nejznámější práci (nastínil mytologickou cestu hrdiny. Myslím, že je možné říci, že ten úkol - vzít si na pomoc jeho knihu a podle ní vytyčit směr interpretace, která by si ale zasloužil více místa, už jen pro rozsáhlost původního vyprávění - se zdařil. A domnívám se, že ani nemohlo být jinak, protože Campbell si byl vědom šířky tématu, který zkoumal, takže byl nucen někde učinit "výjezd z dálnice" a poté v pravý čas, opětovné najetí na ni. V jeho případě je také možná pravda, že kdyby si našel nějaký problém, něco, co by mu nesedělo v jeho teorii, záhy by ho uměl snadno vysvětlit, neboť, jak sám o sobě říká v jedné své knize, v mládí byl znám právě tím, že by z jalové krávy uměl vymámit i tele, čemuž se, jak říká, nevyrovnají diplomy z těch nejlepších univerzit, ale současně to někdy může být na obtíž. Ať je to tak, či onak, jak opět sám poznamenal, byly pro něj vždy důležité mezikulturní shody a těmi se i následně zabýval.

Dětská kriminalita jako důsledek poruch chování
Jonczy, Marek ; Čedík, Miloslav (oponent) ; Chalupová, Jana (vedoucí práce)
Předkládaná práce se pokusí zmapovat propojení mezi poruchami chování a delikventní činností mládeže, tj. dětí (jedinců mladších patnácti let) a mladistvých (jedinců ve věku od 15 do 18 let). Tyto dvě skupiny zde budou souhrnně označovány termínem mládež. První část práce bude zaměřena nejen na jednotlivé, často se vyskytující poruchy chování u dětí, ale rovněž na jejich možné příčiny. V praxi lze obecně rozlišit především dvě skupiny příčin: zjevné a skryté. Příčiny zjevné vznikají působením okolního sociálního prostředí, kdežto příčiny skryté mohou mít svůj původ ve faktorech biologických (tzn. v genetických dispozicích). Druhá část práce se bude zabývat možnými důsledky poruch chování. Na základě působení některých sociálních vlivů bych rád poukázal na další faktory, které významným způsobem přispívají ke kriminální činnosti. Zkoumaným problémem zde bude delikventní chování a kriminální činnost mládeže, jak se projevuje v současné době v české společnosti. V návaznosti na to budu sledovat vymezení společnosti vůči tomuto jevu: pomocí právních norem, prevence či následné péče. Hlavní pozornost bude věnována zejména péči spojené s různými způsoby nápravy. Na jedné straně je zde prevence kriminální činnosti, na straně druhé pak samotná péče a náprava dětí vykazujících kriminální nebo delikventní činnost a...

Programy Začít spolu s RWCT v jedné třídě
Větrovcová, Blanka ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na programy Začít spolu a RWCT v jedné třídě. Zabývá se procesem využívání obou těchto programů při vyučování a učení žáků. Jednotlivé programy rozebírá z hlediska cílů, analyzuje, jak se učí v těchto programech, a hledá možnosti jejich propojení ve výuce. Možnost a vhodnost propojení obou programů byly prověřovány akčním výzkumem, který proběhl v jedné třídě, a to napříč učebními osnovami jednotlivých předmětů. Klíčová slova: cíle vzdělávání, klíčové kompetence, program Začít spolu, program RWCT, propojení programů Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Gramatické kategorie "jmen" v učebnicích pro cizince - k metodologii výuky češtiny jako cizího jazyka
Zajíčková, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V současné době se výuka čeština pro cizince stále více rozšiřuje z akademického prostředí vysokých škol a univerzit jak domácích, tak zahraničních, (podrobně viz Hrdlička, 2000,111-112) na nichž má velmi dlouhou tradici, do sféry vzdělávacích institucí soukromých, které reagují na stále se zvyšující poptávku po výuce. Kromě zahraničních studentů českých univerzit a členů mezinárodních diplomatických sborů potřebují aktivní znalost češtiny také "šéfové" nadnárodních společností, kteří vedou místní pobočky a jejich týmy, i obyčejní imigranti, kteří přicházejí za pracovními příležitostmi a lepšími životními podmínkami. Tato stále rostoucí poptávka po češtině pro cizince upozorňuje na to, že didaktika češtiny jako cizího jazyka je rozpracována pouze v nezřetelných obrysech. Koncepce češtiny jako cizího jazyka je rozpracovaná v podstatě pouze z praktického hlediska, a to v četných učebnicích češtiny pro cizince, které se nejrůznějšími způsoby snaží dosáhnout cílů, jichž si jejich autoři stanovili. Didaktika cizích jazyků je v českém prostředí postulována a zkoumána jako svébytná vědecká disciplína, nicméně se domníváme, že vypracování oborové didaktika češtiny jako cizího jazyka je podmínkou pro ucelení didaktiky cizích jazyků jako teoretické discipliny v českém vědeckém prostředí. K teoretickým východiskům...

Informační asymetrie v ekonomice a příklady jejich vlivu na trzích
Šindelář, Jan ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Pálka, Peter (oponent)
Tématem práce je charakteristika vývoje ekonomie informací, zejména teorie asymetrických informací, a vliv informačních asymetrií na jednání účastníků tržních vztahů. Prvotním cílem práce bylo vytvořit komplexní obraz ekonomie informací a sloučit jednotlivé teorie do jedné práce. Dále ukázat vliv, který mají nebo mohou mít informační asymetrie na trzích, a na příkladu nové ekonomiky propojit oblasti ekonomie informací a informační ekonomiky. Ve druhé části je také stručně charakterizována tzv. nová ekonomika a spor o nové ekonomické paradigma.