Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Electric cars as the ecological future of transport
Mironova, Alexandra ; Walek, Agata (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe electrical means of transport with regard to their impact on the environment in comparison with conventional means of transport. The introduction compares gasoline cars and electric vehicles and their impact on the environment. The next chapter describes the historical background of the electric car. The following section discusses several types of electric vehicles and describes their properties. The last chapter explains the impact on the environment and suggestions for improving the ecological situation
Autonomní elektrická vozidla a budoucnost mobility
HOANGOVÁ, Kim
Bakalářská práce se zabývá odhadem dopadu rozvoje automobilismu na celou společnost, jeho sociální důsledky a vliv na životní prostředí. V práci je vytvořen přehled o ekologickém přínosu elektrických vozů oproti tradičním automobilům se spalovacím motorem, dále je provedena kalkulace výhodnosti investic do vozů s elektromotorem, opět v porovnání s automobily se spalovacím motorem. Výsledků je dosaženo analýzou bodu zvratu. Získané znalosti jsou aplikovány do kontextu s autonomní dopravou a předkládají možný budoucí vývoj mobility.
The impact of electric vehicles on the automobile industry
Pavelková, Adéla ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Žigraiová, Diana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat aktuální a budoucí význam elektrických vozidel. Vedle globální situace zkoumá práce také vývoj v Číně, Evropě, Norsku a Spojených Státech. Ke zjištění budoucí pozice elektrických vozidel na automobilovém průmyslu byla použita analýza trendu a Bassův Model Difúze. Výsledky ukázaly, že v roce 2035 se podíl prodejů elektrických vozidel bude blížit hranici 50 % ve všech analyzovaných oblastí. Výjimkou je Norsko, kde je trh s elektrickými auty již rozvinut. Dále byla použita korelační analýza ke změření vztahu mezi prodeji elektrických vozidel a vozidel se spalovacím motorem. Bylo ukázáno, že korelace je relativně silná se stejným znaménkem. Prodeje jsou ovlivněny podobnými faktory. Navíc byla změřena korelace mezi prodeji elektrických vozidel a cenou benzinu. Koeficient vyšel pozitivně. Nakonec byla aplikovaná regresní analýza k vypočítání křížové elasticity poptávky mezi elektrickými vozidly a vozidly se spalovacím motorem. Bylo dokázáno, že tato vozidla jsou substituty. To znamená, že cena vozidel se spalovacím motorem ovlivňuje prodeje elektrických aut.
Agent-Based Analysis of Market Potential for Electric Vehicles in the Czech Republic
Wojnarová, Renáta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Chorna, Olena (oponent)
Tato studie zkoumá ekonomické, ekologické a sociální dopady potenciálního vzrůstu počtu elektrických aut v České Republice. Pro tyto potřeby byla zvolena metodologie multi-agentního modelování a cost-benefit analýzy. Kon- krétně byl v programu NetLogo vytvořen multi-agentní model, který je poté kalibrován na české prostředí. Tento model nám také dovoluje prozkoumat efekty různých politik cílených na zvýšení tržního potenciálu elektrických aut. Výsledky cost-benefit analýzy ukazují, že za aktuálních českých podmínek produkují elektrická auta za svůj celý životní cyklus méně emisí CO2 v porovnání s klasickými auty se spalovacími motory, a jsou tedy i více eko- logická. Nicméně, s aktuální politikou bez jakýchkoliv finančních pobídek jsou náklady spojené s koupí, užíváním a údržbou elektrického auta pro průměrného českého spotřebitele vyšší než tytéž náklady na klasické auto. Pokud by česká vláda uvažovala o zřetelném navýšení počtu elektrických aut, je navrhováno zavedení pobídek jak finančních, tak také těch, které zjednodušují jejich každodenní užívání. Dle naší analýzy, nejefektivnější způsob, jak tohoto navýšení dosáhnout, jsou slevy na koupi vozidla a výhody v...
Ohodnocení akcie Tesla Inc.
Adášek, Jan ; Veselá, Jitka (vedoucí práce) ; Diviš, Martin (oponent)
V bakalářské práci se zabývám analýzou akciového titulu Tesla Inc. (TSLA). Výstupem práce bylo rozhodnutí, zda je titul na trhu podhodnocený, nadhodnocený či na úrovni vnitřní hodnoty. Pro naplnění tohoto cíle a formulaci investičního doporučení, jsem provedl analýzu na třech úrovních. Globální analýza se zabývá vlivem makroekonomických ukazatelů na akciový titul na trhu Spojených států. Odvětvová analýza mapuje prostředí trhu s elektromobily a jeho směřování do budoucna. Závěrem je provedena firemní analýza, ve které je pro ocenění použit Free-Cash-Flow-to-Firm model. V neposlední řadě jsou použity i historické modely ocenění pro potvrzení dosažených závěrů.
Application of Sustainable Development Concept as a Factor of International Competitiveness
Kolmosová, Lucia ; Kojdová, Zuzana (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
This Master's thesis focuses on the application of the sustainable development concept in the company Volkswagen Slovakia to enhance its competitiveness. The automotive company is analysed as a player in the sustainable mobility industry and its current strategy is evaluated in sense of sustainability. Based on the most relevant aspects of the analytical part, several recommendations are suggested that should boost the firm's operations in the area of electric vehicles production and mobility service providing and which should contribute to achieving the eco-advantage in the industry.
Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům
Kolmanová, Marie ; Zvěřinová, Iva (vedoucí práce) ; Vlček, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá nákupním chováním ve vztahu k elektromobilům. Nejdříve jsem stručně vymezila problematiku alternativně poháněných vozidel a popsala jsem, jak jsou tato vozidla podporována Evropskou unií. Dále jsem se věnovala teoretickým východiskům, na která bylo dále navázáno. Poté byla sestavena rešerše literatury, na kterou navazovalo kvalitativní a kvantitativní šetření. Výsledky byly porovnány s výsledky z mezinárodních výzkumných projektů. Na základě teorie difuze inovací hodnotím vlastníky elektromobilů, kteří se zúčastnili kvalitativního šetření jako inovátory nebo jako první osvojitele, takže pro ně byly technické znalosti velmi důležité. Interpersonální vztahy jsou důležitější pro pozdější osvojitele, protože díky nim mohou kompenzovat menší znalosti. Podle výsledků kvalitativního šetření má na rozhodování o koupi elektromobilu vliv povědomí (resp. znalosti, zkušenosti), dále technické charakteristiky nákupu spolu s ekonomickými faktory a také očekávané vnímání druhých. Z kvantitativního šetření na obecné populaci vyplývá, že má většina respondentů určité povědomí o elektromobilech. Často pociťují bariéry, jako je nízký dojezd, malý výběr vozidel, nedostatečná síť dobíjecích stanic a servisních míst. Elektromobily nejsou preferovány před konvenčními vozidly se spalovacím...
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This bachelors thesis is focused on technologies used for storing electric energy in electric vehicles. The first chapter deals with history of technologies for electric energy storing and their use in early electric vehicles. It continues by description of electric vehicles that were occasionally produced through the 20th century, up to 1990s when this technology became attractive again. The following chapter describes types of electric cars and gives us examples of currently produced cars. The third part deals with technologies used in present and recent past. Subsequently, in the last chapter, there are introduced technologies which might be sufficient substitution to current systems or even to conventional combustion engines in future.
Aplikace ultrakapacitorů v dopravních systémech
Kalina, Emil ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá relativně novými součástkami umožňujícími akumulaci elektrické energie - ultrakapacitory. Zaměřuje se na jejich aplikaci v dopravní technice - v elektrických vozidlech nezávislé trakce. Byl navržen a ověřen systém ultrakapacitor + DC/DC přizpůsobovací měnič, jehož řízení novým způsobem velmi příznivě modifikuje časový průběh proudu trakčního akumulátoru během jízdního cyklu. Navržené zapojení ultrakapacitoru a DC/DC měniče zakomponované do struktury pohonu experimentálního elektrického vozidla s asynchronním motorem přispělo ke zvýšení dojezdu cca o 16% (zjištěno experimentálními zkouškami). Toho bylo dosaženo zejména omezením odběru proudových špiček z akumulátorové baterie, a také zefektivněním ukládání energie získané při rekuperačním elektrodynamickém brzdění vozidla. Jádrem systému je řízení přizpůsobovacího měniče za účelem aktivní filtrace proudu akumulátoru na jeho dlouhodobou střední hodnotu tj. odstranění proudových (výkonových) špiček způsobených akcelerací z nenulové počáteční rychlosti nebo rekuperačním brzděním. Toto je realizováno podřízenou proudovou smyčkou. Té je ještě ovšem nadřazena napěťová regulační smyčka, která nastavuje z dlouhodobého hlediska napětí ultrakapacitoru na vhodnou velikost - nepřímo úměrnou rychlosti vozidla. Tak je zajištěn vhodný energetický management ultrakapacitoru. Dále byly ověřeny vlastnosti souboru ultrakapacitorů, a shrnuty a kriticky zhodnoceny metody pro omezení vlivu rozdílnosti kapacit při sériovém zapojení.
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Juřík, Tomáš ; Franek, Lešek (oponent) ; Fiedler, Petr (vedoucí práce)
V této práci popisujeme algoritmy, které umí vypočítat trasy pro elektické vozidla. Tyto trasy mohou být vypočítány v závislosti na jednoduchých metrikách, jako jsou například vzdálenost a doba dojezdu, nebo v závislosti na pokročilejší metrice, jako je například energeticky optimální metrika. Tato metrika je parametrizovatelná konstrukcí elektrického vozidla. Dále popisujeme nový algoritmus, který vypočítá energeticky optimální trasy, které jsou více přijatelné pro řidiče, protože zároveň zohledňují metriku času při výpočtu trasy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.