Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,662 záznamů.  začátekpředchozí19643 - 19652další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.89 vteřin. 

Návrh opatření pro rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Holubová, Martina ; Malach, Miroslav (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zvýšit konkurenční postavení vybrané firmy pomocí vytvoření nového marketingového mixu. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou teoretická východiska řešeného problému. Druhá část obsahuje SLEPT analýzu, analýzu podle Porterova modelu pěti sil, analýzu marketingového mixu dané firmy a její konkurence, a dále dotazníkové řešení. Ve třetí části se věnuji tvorbě nového marketingového mixu pro danou firmu.

Model elektronického podnikání pro mezinárodní obchod
Vauchkevich, Yuliya ; Sivtseva, Aleksandra (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem modelu podnikání v rámci mezinárodního obchodu. Analyzuje současný stav problematiky elektronického obchodování se zaměřením na hledání nových možností, za účelem dosažení lepšího postavení a získání nových konkurenčních výhod zúčastněných subjektů.

Inovační politika Izraele
Křivová, Petra ; Müller, David (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Cílem této diplomové práce je porozumět izraelské inovační politice a nalézt v ní inspiraci pro inovační politiku českou. První kapitola práce se zabývá definováním teoretických pojmů v oblasti inovací a nástrojů měřících jak výkonnost inovační politiky, tak konkurenceschopnost ekonomiky jako takové. V kapitole druhé je rozebrána inovační politika Izraele, její počátky, faktory podporující inovační myšlení, vládní nástroje pro podporu inovací a úspěšné inovační projekty. Závěrečná kapitola obsahuje srovnání inovačních aspektů obou zemí, zhodnocení spolupráce a nalezenou inspiraci pro ČR.

Strategie expanze Žateckého pivovaru na zahraniční trh
Ježková, Barbora ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Křečková Kroupová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se tematicky zaměřuje na proces expanze podniku na zahraniční trh. Pro aplikační část práce byla zvolena společnost Žatecký pivovar, spol. s r.o., která patří do kategorie malých a středních podniků. Hlavními cíli práce jsou výběr vhodného zahraničního trhu z regionu západního Balkánu pro expanzi Žateckého pivovaru a následná formulace konkrétní strategie vstupu na zvolený trh. Strategie vstupu pak obsahuje volbu metody vstupu, konkurenční a marketingovou strategii spolu s marketingovým mixem 4P. Dílčí cíle práce zahrnují charakteristiku obchodní politiky pivovaru s akcentem na identifikaci role expanze a finanční analýzu podniku, která podmiňuje jeho expanzivní možnosti. Dalšími dílčími cíli práce jsou konstrukce multikriteriálního rozhodovacího modelu, který mezi zvažovanými trhy určí ten nejatraktivnější, a následná identifikace klíčových faktorů úspěchu expanze předmětného pivovaru na zvolený trh. Z použitých metod dominují analýza, jmenovitě pak finanční analýza, PEST analýza, Porterův model pěti sil a SWOT analýza, a dále komparace. Jako nejvhodnější trh pro vstup pivovaru bylo v daném regionu zvoleno Chorvatsko a pivovaru bylo doporučeno na trh vstoupit s bezlepkovým ležákem za podpory současného vlastníka - pivovarnické skupiny Carlsberg.

Vzdělání obyvatel jako faktor regionálního rozvoje v ČR
Jaroš, Michal ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje vliv lidského kapitálu na regionální rozvoj a konkurenceschopnost regionů. Cílem je zhodnocení vlivu vzdělanostní struktury na ukazatele regionálního rozvoje krajů České republiky. V teoretické části je definován lidský kapitál, investice do lidského kapitálu a jeho dopady na socioekonomickou sféru. Praktická část se zaměřuje na analýzu vztahů mezi vzdělanostní strukturou obyvatel krajů a ukazateli regionálního rozvoje, konkrétně na vztah s ČDDD/obyv., HDP/obyv., mírou ekonomické aktivity, mírou nezaměstnanosti, mírou celkové kriminality a mírou násilných trestných činů. U dvou prvně jmenovaných ukazatelů byl prokázán vzájemný vztah a vzdělanostní struktura má dopad na celkový vývoj. U míry ekonomické aktivity a míry celkové kriminality byl prokázán vztah s vzdělanostní strukturou, nicméně slabší, než u první skupiny. V případě vztahu vzdělanostní struktury s mírou násilné kriminality a nezaměstnanosti nebyla prokázána vzájemná závislost. V průběhu práce bylo zjištěno, že samotné vzdělání nemusí být řešením na problémy v oblasti regionálního rozvoje. Stejně důležitým faktorem, jako je vzdělání samotné, je i další využití, bez kterého zůstává pouze potenciálem a nikoliv zamýšleným výstupem.

Fondy Evropské unie jako prostředek pro zvyšování konkurenceschopnosti českých firem a organizací
Knotek, František ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Šafaříková, Andrea (oponent)
Práce se zabývá problematikou regionální a strukturální politiky EU s důrazem kladeným na využívání fondů EU jako prostředku pro zvýšení konkurenceschopnosti českých podniků. Cílem této práce je přiblížit problematiku fondů EU, vývoj v minulém a současném rozpočtovacím období, zhodnotit vhodnost použitých metodik a navrhnout případná řešení. Struktura práce je navržena tak, aby poskytovala nejen obecné, ale zejména praktické rady pro zpracování vybraných programových dokumentů.

Trade Relations between Colombia and the Czech Republic
Lukeš, Nataly ; Daza Aramayo, Lourdes Gabriela (vedoucí práce) ; Zajíček, Miroslav (oponent)
The goal of this thesis is to determine and analyze trade relations between the Czech Republic and Colombia and to identify concrete business opportunities among them. the sub goals include the comparison of macroeconomic, political and socioeconomic indicators, analysis of the trade flows of goods, to identify the top 10 products and to determine the competitive advantage of both countries by using Porter's model of national competitive advantage. Finally several business opportunities are identified and each of them is described in more detail. The used methods are description, analysis and comparison of data from the Trademap webpage, World Bank and official records and reports from both countries trade ministries.

Potenciál a konkurenceschopnost českého cestovního ruchu v mezinárodní komparaci
Zulkovská, Zuzana ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Straková, Ivana (oponent)
Práce se zabývá konkurenceschopností cestovní ruchu v České republice a hodnotí schopnost uspět na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Hodnotí SWOT analýzou silné a slabé stránky a upozorňuje na možné příležitosti a ohrožení, které mohou v budoucnosti nastat. Důležitou součástí je komparace s jinými evropskými destinacemi, byly vybrány Rakousko, Německo, Maďarsko, Chorvatsko. Autorka provedla vzájemnou komparaci destinací pomocí metod z vícekriteriálního hodnocení variant, běžnou v manažerském rozhodování. Cílem diplomové práce je dokázat konkurenceschopnost České republiky v mezinárodní komparaci a upevnit tak její místo v rámci mezinárodním cetovním ruchu.

Finanční analýza Eaton Industries s.r.o.
Pham Minh, Dung ; Jiránek, Petr (vedoucí práce) ; Daněk, Stefan Svatopluk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá finanční analýzou podniku Eaton Industries s. r. o. Analýza je vypracovaná na základě veřejně dostupných účetních výkazů roků 2010 - 2014. Cílem práce je celkové zhodnocení finanční situace společnosti pomocí standardních nástrojů finanční analýzy, mezi které patří horizontální a vertikální analýza a poměrové ukazatele. Analytické výpočty jsou doprovázeny interpretacemi, které kladou důraz na fundamentální výklad účetních výkazů společnosti. Konkurenceschopnost analyzované společnosti je porovnána s průměry průmyslového odvětví CZ-NACE 29 a jako poslední je provedena strategická analýza tržního prostředí využitím Porterovy analýzy pěti sil.

Analýza pojištění motorových vozidel
Malá, Markéta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vohralík, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pojištění motorových vozidel v České republice. V teoretické části se autorka zabývá povinným ručením a havarijním pojištěním. Téma je velmi aktuální z důvodu proměnlivosti situace na trhu, kterou vytvářejí pojišťovny v rámci své konkurenceschopnosti a snahy o získání klienta. Praktická část se zabývá zkoumáním českého finančního trhu. Autorka práce se zaměřuje na čtyři vybrané pojišťovny dle předepsaného pojistného na povinné ručení a havarijní pojištění. Pro potencionální zájemce o pojištění jsou v praktické části uvedeny dva příklady, na kterých je možné vypozorovat vliv daných faktorů. V poslední části si autorka klade za cíl zjistit výhodnost uzavření kombinovaného produktu, oproti uzavření povinného ručení a havarijního pojištění zvlášť.