Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 342 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie studentských skupin na Facebooku se zaměřením na dvě rozdílné metody sběru dat
Stavárek, Filip ; Růžička, Jakub (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na studentské skupiny na Facebooku, jejich strukturu, nejvlivnější členy a typy příspěvků z pohledu zkoumání rozdílnými metodami, online dotazníkovým šetřením a vytěžováním dat. Hlavním cílem je porovnat metody sběru dat a zjistit, zda jsou jejich zjištění zaměnitelná a pokud ano, tak v jakém rozsahu. Zároveň je cílem poukázat na jedinečné aspekty každé z metod. Na základě porovnání výsledků jednotlivých metod lze říci, že zjištění metod jsou nahraditelné v omezeném rozsahu. V pozadí zjištěných odlišností je rozdílný přístup metod ke sběru dat, který přináší množství specifik každé metody, které jsou tak vhodné zvážit při volbě té pravé metody pro výzkum. Zatímco online dotazníkové šetření se vyznačuje například možností práce s paradaty a možností ptát se respondentů téměř na cokoliv, vytěžování dat z Facebooku umožňuje pracovat s velkým objemem dat sahajícím do minulosti a jejich analýzu. Přínosem práce je demonstrace použití zvolených metod v praxi pro lepší porozumění, nakolik jsou metody nahraditelné a nakolik se svými zjištěními odlišují. Čtenář tak získá lepší představu o tom, kterou metodu kdy využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolek československých právníků Všehrd v novém státě
Müller, Jiří ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá existencí Spolku československých právníků Všehrd v meziválečném období. Práce sleduje institucionální dějiny spolku a myšlenkový svět jeho členů. Zabývá se požadavky a představami vedení spolku na pozadí sociálních otázek a nacionalistického smýšlení, ke kterému spolek inklinoval zejména ve třicátých letech 20. století. Práce se opírá o prameny spolkové provenience a reprezentativní výběr novinových článků. Cílem práce je popsat meziválečné fungování studentského spolku a zároveň tak nastínit tendence objevující se ve studentském hnutí První republiky. Právnický spolek jako druhý nejstarší a největší český studentský spolek pak slouží jako vhodný reprezentant těchto organizací. Práci také zajímá vztah českých studentů práv ke státu, cizím státním příslušníkům, ostatním studentským spolkům a československým Němcům. Na základě sporů mezi spolkovým vedením a jeho opozicí jsou sledovány politické tendence uvnitř studentského hnutí. Diplomová práce má přispět k doplnění obrazu meziválečné československé společnosti.
Získávání a rozvoj studentů a absolventů v koncepci talent managementu
Nováková, Andrea ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá získáváním a rozvojem studentů a absolventů v souvislosti s koncepcí talent managementu. Zaměřuje se na pojetí talentu, vývoj talent managementu, jeho aktuální podobu a význam pro organizaci, pozornost je věnována metodám získávání a rozvoje studentů a absolventů s důrazem na specifika této skupiny pracovníků. Součástí práce je kvalitativní šetření, které pomocí studia dokumentů (kariérních stránek zaměstnavatelů) a rozhovorů se zástupci personálních oddělení velkých podnikatelských subjektů působících v Praze sleduje, jestli a případně jak se zaměstnavatelé zaměřují v rámci svých programů talent managementu na studenty a absolventy, jak rozumějí pojmu talent a jaké metody získávání a rozvoje studentů a absolventů nejčastěji využívají. Klíčová slova talent management, získávání pracovníků, vzdělávání pracovníků, rozvoj pracovníků, studenti, absolventi, trainees
Vytvoření návrhu výuky volejbalu na střední škole.
Kulasová, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky volejbalu na středních školách. Ukazuje budoucím učitelům jeden z mnoha možných postupů při zařazování volejbalu do učebních osnov a do vyučovacích hodin tělesné výchovy. Tímto práce usiluje o systematičtější a konkrétnější práci učitelů TV v oblasti výuky volejbalu, která by měla vést ke zvýšení nároků na volejbalové dovednosti u absolventů středních škol. V teoretické části je čtenář seznámen s volejbalem jako jednou ze sportovních her, se všemi herními činnostmi jednotlivce, které volejbal přináší a které by měli studenti ovládat pomocí alespoň základních technik. Stěžejní pro realizaci volejbalového utkání jsou základní způsoby odbití, které jsou zde také popsány. Některé kapitoly také poukazují na předpokládanou pohybovou úroveň absolventů základních a středních škol, nechybí ani zmínka o pohybových schopnostech. Závěr teoretické části je věnován vzdělávacím programům a tělesné výchově do nich zařazené. Volejbal v těchto programech konkrétně nefiguruje. Empirická část je věnována již samotnému návrhu výuky volejbalu na středních školách. Výuka volejbalu je zde rozdělena do 2. ročníků po 10 vyučovacích hodinách. Jednotlivá cvičení byla volena s ohledem na odbornou literaturu a mé vlastní zkušenosti. Klíčová slova: Vzdělávací programy, učební osnovy,...
Pietní vzpomínka na vyhlazení obce Lidice v Gymnáziu Kladno
Šonová, Kateřina ; Krátká, Lenka (vedoucí práce) ; Vaňous, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem Pietní vzpomínka na vyhlazení obce Lidice v Gymnáziu Kladno primárně zpracovává průběh této vzpomínkové akce a informování studentů Gymnázia o historických událostech, které se staly na jeho půdě. Dále se snaží přiblížit problematiku předávání historického vědomí dalším generacím a cest, které k této osvětě mohou vést. Rovněž se snaží reflektovat aktuální situaci v informování dalších pokolení a její výzkum se opírá o hmatatelné i vzpomínkové zdroje. Tedy literaturu a rozhovory s narátorkami a narátory. Je rozdělena do tří výkladových kapitol. Úvodní část práce se věnuje metodologickým postupům, na základě kterých byla zpracovávána, a rešerši informačních zdrojů zahrnujících dostupnou literaturu, archivní prameny, internetové zdroje a další typy podkladů. Rovněž zahrnuje podrobně sepsaný proces vedení rozhovorů, od vytipování a oslovování osmi narátorek a narátorů, po průběh všech uskutečněných rozhovorů, kterých bylo pro účely předkládané práce nahráno celkem osm. Druhá část práce ukotvuje předkládaný výzkum do teoretického rámce. Nabídnuta je historie Gymnázia Kladno, osud obce Lidice spolu s události jemu předcházejícími a následujícími a v neposlední řadě se zabývá problematikou paměti, kultury vzpomínání, místy paměti a historického vědomí. Tato část je...
Culturaly established ideas about legal and illegal migration
Kurucová, Alexandra ; Lupták Burzová, Petra (vedoucí práce) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Migračná kríza, ktorá v Európe naplno prepukla v roku 2015, veľmi výrazne ovplyvnila spoločenský diskurz naprieč celým kontinentom. Debata o nej prebieha nielen v médiách, ale je aj súčasťou každodenného života a rozhovorov obyčajných ľudí. Cieľom tejto diplomovej práce bolo identifikovať kultúrne zdieľané predstavy o legálnej a ilegálnej migrácii, imigrácii a imigrantoch u študentov českých a britských vysokých škôl. Výskum bol realizovaný v Českej republike a Veľkej Británii prostredníctvom hĺbkových rozhovorov, pričom otázky boli okrem iného zamerané aj na orientáciu študentov v danej problematike, ich predstavy o integrácii imigrantov, alebo ich pohľad na xenofóbne nálady, ktoré sa šíria v spoločnosti. Takto získané dáta boli analyzované s využitím tzv. zakotvenej teórie a výsledkom práce je teória sformulovaná na ich základe. Kľúčové slová: študenti, migrácia, Veľká Británia, Česká republika
Mediální výchova pohledem studentů
Mrázková, Eliška ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Mediální výchova je zaměřena na systematické zvyšování mediální gramotnosti a ve většině vyspělých států je zařazena do systému vzdělávání na různých stupních školských institucí. Cílem bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů. Práce je věnována výuce mediální výchovy a zároveň měla poskytnout vhled do situace na konkrétním gymnáziu. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů a přiblížením současné podoby a stavu mediální výchovy. Stěžejní část práce tvoří výzkum postavení mediální výchovy na středních školách. Konkrétní výzkum byl realizován na Gymnáziu Třebíč, kde uplatňují výuku mediální výchovy formou dobrovolně volitelného semináře pro studenty. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou ohniskových skupin mezi studenty třetího a čtvrtého ročníku gymnázia. Souběžně s kvalitativním výzkumem byl realizován kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi studenty druhého ročníku gymnázia. Spojení obou zvolených metod zajistilo vyšší objektivnost výzkumu a přineslo ucelenější a přesnější závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Chrámy vědění osiřely: Intervenční úsilí představitelů protektorátní správy o zmírnění následků německé akce vůči českému vysokému školství na podzim roku 1939
Borl, Petr ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Zilynská, Blanka (oponent)
Diplomová práce se věnuje snaze protektorátní správy vypořádat se s následky německého zákroku ze 17. listopadu 1939, kdy v odvetě za předchozí demonstrace došlo k uzavření českých vysokých škol a zatčení a následné internaci více jak tisícovky jejich studentů v koncentračních táborech v Německu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. Prví pojednává stručně o příčinách, průběhu a bezprostředních následcích německé "Zvláštní akce 17. listopadu 1939." Náplní druhé pak je snaha dosáhnout propuštění a návratu studentů domů, realizovaná prostřednictvím intervenčních zákroků státního prezidenta Háchy a protektorátní vlády u představitelů okupačního režimu, dále zhodnocení jejich taktiky a úspěšnosti při těchto zákrocích. Předmětem další kapitoly je popis a rozebrání problémů, které uzavření vysokých škol doprovázely a s nimiž se byla protektorátní správa též nucena nějakým způsobem vypořádat. Jednalo se zejména o umístění studentů, kteří zůstali na svobodě, jimž však bylo pokračování ve vysokoškolských studiích znemožněno a jež se vláda prostřednictvím otevírání abiturientských kurzů a pomoci při hledání zaměstnání snažila uchránit před nebezpečím nuceného pracovního nasazení v Německu, dále o otázku případného studia na vysokých školách v Německu, promocí absolventů, pensionování vyučujících aj....
Důvody pravicové volby studentů v Praze
Balha, Alan ; Císař, Ondřej (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem, které v České republice dosud nebylo zkoumáno. Práce je zaměřena na volební chování studentů veřejných vysokých škol. Konkrétně se jedná o studenty společenskovědních a humanitních oborů v Praze. S ohledem na výsledky zahraničních studií, kde tito studenti zpravidla inklinují k volbě levicových stran a kandidátů, se výzkum zaměřuje na studenty volící pravicové strany a kandidáty. Cílem práce je určit, z jakého důvodu mají čeští studenti opačné preference než jejich kolegové v západních demokraciích. Data jsou získána z rozhovorů se studenty, kteří hlasovali ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2010 i 2013 a minimálně v jednom kole voleb prezidentských v roce 2013. Rozhovory jsou strukturovány do několika tematických celků jako rodina, přátelé, studium, apod., které odpovídají předpokládaným vlivům na volební chování. Analýza rozhovorů ukázala, že u respondentů má na jejich volební preference největší vliv rodina, středoškolské studium i média včetně Facebooku. Funkce přátel spočívá spíše ve vzájemném utvrzování se o vlastních postojích. Analýza dále odhalila, že respondenti ve svém okolí neznají téměř nikoho, kdo by volil levici a ani tyto lidi nevyhledávají. Je ale možné, že se dotyční od své volby distancují z obav z reakcí...
Genealogie plzeňské revolty 1. června 1953: Analýza veřejných kolektivních protestů obyvatelstva města Plzně v letech 1948 - 1953
Šlouf, Jakub ; Randák, Jan (vedoucí práce) ; Kopeček, Michal (oponent) ; Křesťan, Jiří (oponent)
P edkládaná diserta ní práce analyzuje jeden z nejrozsáhlejších protest éry eskoslovenského stalinismu, plze skou ervnovou revoltu proti pen žní reform v roce 1953. Metodologicky p itom vychází z teorií tzv. nových sociálních hnutí. Známý plze ských incident proto zasazuje do kontextu p edchozích protestních akcí, které se odehrály v plze ské lokalit v rozmezí let 1948-1953. Takový postup autorovi umož uje mapovat vývoj n kolika r zných protestních kultur, které dlouhodob p sobily v jednotlivých ástech spole nosti v západních echách a které v roce 1953 každá svým osobitým zp sobem inspirovaly vznik i pr b h plze ské revolty. Práce tak p ináší nejen výrazn zp esn ný kritický popis ervnových protest , ale též jejich kulturní rodokmen. Prost ednictvím tohoto rodokmenu autor odkrývá strukturu hlavních sociálních hnutí, která se revolty ú astnila, a s nimi spojený soubor spole enských konflikt , ze kterých protesty vycházely. Byly to zejména tyto t i: sociáln motivované stávkové hnutí pr myslových d lník , hnutí pro-západn orientované studentské i d lnické mládeže a latentní pnutí uvnit komunistické strany, které se projevovalo pasivní rezistencí její lenské základny v i lokálním stranickým "diktátor m".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 342 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.