Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazz ve francouzské literatuře
Jonczyová, Michaela ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Jamek, Václav (oponent)
Jazz ve francouzské literatuře nebývá častým předmětem odborných studií patrně proto, že problematika jazzu je obecně spojována s americkou kulturou. Cílem této práce je dokázat, že ačkoliv je jazz z hlediska myšlenkového a estetického založen na principech, již se výrazně liší od evropské kulturní tradice, v rámci francouzské literatury se jedná o bohatě rozvíjené téma. V první části studie poskytujeme komplexní náhled na principy jazzu, následně na možnosti jejich převedení do literatury. V druhé části konfrontujeme jazz s francouzskou kulturou, a to prostřednictvím vybraných děl autorů Pascala Quignarda, Borise Viana, Philippa Soupaulta a Jeana Cocteaua. Závěrečná analýza života a díla Christiana Gaillyho nám slouží jako důkaz, že jazz francouzskou literaturu otevírá světu, vnáší do jejího obsahu a formy živelnost a originalitu.
Chanel revolution
Šťovíčková, Zina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tématem bakalářské práce je francouzská módní návrhářka a především inovátorka v mnoha směrech a odvětvích Gabrielle Chanel. Tato dáma se narodila ve století, kdy ženy ještě neměly mnoho práv, bylo na ně pohlíženo pouze jako na manželky a nepředpokládalo se, že budou kdy pracovat. Chanel byla velmi razantní a soběstačná žena a rozhodla se tento předsudek změnit. Hlavním úkolem práce je proto snaha objasnit v čem spočívá její originalita, jakým způsobem ovlivnila a změnila nejen světovou módu a jakými inovacemi obohatila tehdejší módní průmysl. Práce je pojata jako biografie Chanel a usiluje o vystižení jejích nejvýznamnějších počinů, kterými se zapsala do podvědomí nejen francouzského národa, ale celého světa. Toho dosáhla především svou originalitou a vůlí být nezávislá, což bylo zapříčiněno zejména smutným dětstvím, neštěstím v lásce a tehdejšími poměry ve společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jan Kotík 1916-2002 - monografie
Mladičová, Iva ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
1 Abstrakt Monografická studie "Jan Kotík 1916-2002" představuje v kontextu českého a evropského výtvarného umění šíři výtvarné a teoretické tvorby výtvarníka, teoretika, publicisty, pedagoga, který nesporně patří ke klíčovým osobnostem českého uměleckého dění 2. poloviny 20. století. Uměleckohistorické zhodnocení díla bylo založeno na soupisu výtvarného i teoretického díla a na zpracování rozsáhlé dokumentace uložené v Oddělení dokumentace Ústavu dějin umění Akademie věd ČR a v řadě soukromých archivů v Čechách a Berlíně. Při uměleckohistorickém hodnocení tvorby byla použita metoda organického propojení poznatků biografického a uměleckohistorického rázu s citacemi z autorových teoretických projevů, v kontextu obecnějších kulturních a historických okolností doby. Studie je členěna do kapitol reflektujících chronologii uměleckého vývoje Jana Kotíka: "Ateliér otce Pravoslava a období studia", "Se Skupinou 42", "Možnosti umění užitého", "Obraz-věc", "Berlínský pobyt" a "Návraty".
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace
Design setu koupelnových doplňků.
Rajchl, David ; Buganská, Tamara (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je analyzovat a navrhnout set koupelnových doplňků za respektování funkčních, technických, technologických, estetických a ergonomických zákonitostí.
Marketingová strategie firmy Bernard.
Hanzalová, Lenka ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Lipták, Tomáš (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na marketingovou strategii Rodinného pivovaru Bernard. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám obecnými marketngovými základy a představuji nástroje marketingové strategie. V praktické části, která navazuje na část teoretickou, provádím analýzu společnosti pomocí marketingových nástrojů a na jejím základě dávám pivovaru doporučení na vylepšení.
Výzkum úrovně tvořivosti u dětí v 5. ročníku ZŠ
LETOVSKÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá diagnostikou úrovně dílčích tvůrčích schopností u vybraného vzorku populace - u žáků pátých tříd ZŠ. V první části této práce jsou analyzovány a komparovány teoretické poznatky o tvořivosti. Na základě odborné literatury jsou stručně přiblíženy dílčí problémy kreativity, jako například bariéry tvořivosti, faktory ovlivňující tvořivost, metody na rozvoj tvořivosti. Empirická část práce prezentuje popis výzkumu úrovně dílčích tvůrčích schopností. Jako hlavní a základní výzkumná metoda diagnostiky tvořivosti byl použit standardizovaný Torranceho figurální test tvořivého myšlení. V rámci práce byl testován vliv pohlaví, třídy, školy a velikosti sídla školy na jednotlivé složky tvořivosti. Srovnána byla i relativní úroveň těchto složek.
Czech publications of Jean de La Fontaine´s fables and their illustrations
SEIFERT, Jiří
Práce se obecně zabývá rozborem českých vydání Bajek Jeana de La Fontaina a jejich ilustrací. V úvodu jsou stručně nastíněny život a dílo tohoto klasicistního básníka a jeho přínos literatuře 17. století. Dále se diplomová práce věnuje vrcholnému dílu bajkaře, jaké události ho dovedli k psaní bajek, co jimi zamýšlel a jak byly přijímány čtenáři. Jelikož jsou Bajky dílem, kde je od prvního vydání jedním ze základních rysů ilustrace, je zde krátce nastíněna její historie v literárních dílech a poté zejména v samotných Bajkách. Důraz je kladen na dodržování původního záměru La Fontaina na recepci díla v různých časových obdobích a na originalitu jednotlivých ilustrátorů. Na konci teoretické části jsou uvedeny stručné popisy nejúspěšnějších francouzských ilustrátorů bajek s názornými ukázkami. Praktická část se soustřeďuje na analýzu veškerých českých vydání bajek, rozdělením na ilustrované a neilustrované edice a podrobnému popisu vybraných ilustrovaných titulů. V závěrečné části je zhodnoceno v čem spočívá originalita těchto českých vydání za pomoci jednotlivých analýz.
Faktor originality v reklamě
Ešner, Rudolf ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce pojednává o využívání originálních přístupů v reklamách. Zabývá se otázkami, jakou roli hraje v reklamě faktor originality, kdy a proč jej využívají zadavatelé kampaní, jak s ním pracují tvůrci reklamy, jak ho vnímají spotřebitelé a které další prvky obecně v sobě skrývá. Práce přibližuje vztah reklamy a originality, popisuje a zkoumá praktické situace, kdy může být originalita v reklamě využita jako významná konkurenční výhoda.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.