Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkce ředitele v konceptu preprimárního vzdělávání
Machová, Barbora ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá řídící funkcí ředitele v preprimárním vzdělávání. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení procesů a řízení v konceptu předškolního vzdělávání se zdůrazněním role ředitele mateřské školy, jakožto řídící složky odpovědné za kvalitu výchovně- vzdělávacích procesů. Ředitel předškolního zařízení úzce spolupracuje s dalšími pedagogickými pracovníky a pracovníky vedoucími, kterými jsou zástupci ředitele, jejichž funkce jsou zde také zmíněny. Pedagogičtí pracovníci jsou nepostradatelní ve výchovně- vzdělávacím procesu školy. Koncept preprimárního vzdělávání je v teoretické části charakterizován svou legislativou. Zaměřuje se na pracovní činnosti pedagogických pracovníků - učitele, zástupce ředitele a ředitele. Seznamuje s funkcemi mateřské školy, představuje jednotlivé činnosti v režimu mateřské školy a rovněž zmiňuje povinnou dokumentaci, která je nezbytná k fungování předškolního zařízení. Vysvětluje management řízení v rámci studovaného oboru a popisuje jednotlivé procesy a funkce managementu. Praktická část vychází primárně z dotazníkového šetření a sekundárně z řízených rozhovorů s řediteli veřejných mateřských škol Prahy 4. Výsledky dotazníků analyzují stanovené oblasti v rámci konceptu předškolního zařízení. Jednotlivými oblastmi jsou v první řadě identifikační...
Mezigenerační programy v praxi managementu vzdělávacích institucí
Klinerová, Lenka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti v oblasti řízení mezigeneračních programů. Cílem práce je analyzovat problematiku mezigeneračního učení z pohledu managementu vzdělávacích institucí v České republice a v zahraničí a vytvořit návrh metodiky řízení mezigeneračních programů z pohledu managementu vzdělávacích institucí. První část práce pojednává nejprve o managementu v obecné rovině, dále pak o managementu vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku a klasifikaci vzdělávacích institucí a vymezuje působnost neziskových organizací. Dále se zabývá tématem celoživotního učení a vymezuje mezigenerační učení jako jednu z jeho forem. Zabývá se kategorizací mezigeneračního učení a vymezení jeho vztahu z hlediska učení formálního, neformálního a informálního. Práce definuje obsah pojmu age management, popisuje jeho impementaci v praxi a zaměřuje se na téma mezigeneračních programů, jejich specifikaci, kategorizaci a vymezení jejich přínosů a rizik. Druhá část práce se zabývá obsahovou analýzou strategických a kurikulárních dokumentů v České republice a v zahraničí a analýzou možností spolupráce vzdělávacích institucí v mezigeneračních programech v České republice a v zahraničí. Shrnuje přínosy mezigeneračních programů a uvádí konkrétní příklady dobré praxe z českých i zahraničních zdrojů. Součástí práce je vytvoření...
Návrh na optimalizaci organizace vzdělávání pedagogických pracovníků ke státním maturitám v Praze
Šlechtová, Ilona
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá managementem vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří zajišťují státní maturitní zkoušky. Teoretická část práce vysvětluje pojem management vzdělávání a detailněji se zaměřuje na manažerskou funkci organizování. Popisuje současnou podobu maturitních zkoušek, související legislativu a zapojené instituce. Seznamuje s personálním zajištěním maturit, jednotlivými vzdělávacími programy pro pedagogy, a objasňuje úlohu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Cílem práce je navrhnout optimalizaci pro organizaci vzdělávání pedagogických pracovníků zajištujících státní maturitní zkoušky v Praze a Středočeském kraji. V kvantitativně orientovaném průzkumu je pro sběr dat využita metoda dotazníkového šetření, realizovaného mezi účastníky vzdělávání k maturitám v Praze a Středočeském kraji ve školním roce 2015/2016, a polostrukturované rozhovory s lektory příslušných vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA Management, management vzdělávání, organizace, optimalizace, vzdělávání, pedagogický pracovník, další vzdělávání pedagogických pracovníků, státní maturitní zkoušky.
Trendy oboru management vzdělávání v diplomových pracích katedry
Křížek, Michal ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Management vzdělávání jako obor funguje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze již pět let. Tato diplomová práce hledá jisté trendy, které ho během svého působení potkaly, a to na základě všech dosud vypracovaných diplomových prací katedry za období 2012-2016. Diplomová práce také nabízí jakýsi přehled, který umožní snadněji pochopit důležité pojmy, jako je management, školský management, vzdělávací politika a v neposlední řadě i management vzdělávání. Hlavním cílem práce je pak zmapování vývoje témat a obsahů, které se v posledních pěti letech objevovali v diplomových prací katedry, pomocí analýzy určit, jaká problematika se v nich nejčetněji vyskytovala, popřípadě zjistit, jaké faktory ovlivnily výběr těchto témat a celou tvorbu diplomových prací.
Analýza nejvýznamnějších teorií managementu vzdělávání v akademickém časopise v období 2000 - 2015
Škaloudová, Renáta ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje obsahové analýze článků mezinárodního periodika The International Journal of Educational Management (IJEM). Toto akademické periodikum se zaměřuje zejména na management vzdělávání. Cílem diplomové práce je analyzovat odborné články uveřejněné od roku 2000 do roku 2015 v tomto periodiku a na základě výsledků této obsahové analýzy stanovit nejvýznamnější trendy managementu vzdělávání za období 2000 až 2015. Diplomová práce obsahuje dvě hlavní části, teoretická východiska a praktickou část. Teoretická východiska práce charakterizují management vzdělávání, jeho vývoj, obsah a teorie. Praktická část obsahuje metodologii obsahové analýzy a zobrazuje výsledky práce. Závěr práce vychází z výsledků analýzy a je zodpovězeno na výzkumnou otázku práce. KLÍČOVÁ SLOVA management vzdělávání, obsahová analýza, International Journal of Educational Management, trendy managementu vzdělávání
Návrh na optimalizaci organizace vzdělávání pedagogických pracovníků ke státním maturitám v Praze a Středočeském kraji
Šlechtová, Ilona ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá managementem vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří zajišťují státní maturitní zkoušky. Teoretická část práce vysvětluje pojem management vzdělávání a detailněji se zaměřuje na manažerskou funkci organizování. Popisuje současnou podobu maturitních zkoušek, související legislativu a zapojené instituce. Seznamuje s personálním zajištěním maturit, jednotlivými vzdělávacími programy pro pedagogy, a objasňuje úlohu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Cílem práce je navrhnout optimalizaci pro organizaci vzdělávání pedagogických pracovníků zajištujících státní maturitní zkoušky v Praze a Středočeském kraji. V kvantitativně orientovaném průzkumu je pro sběr dat využita metoda dotazníkového šetření, realizovaného mezi účastníky vzdělávání k maturitám v Praze a Středočeském kraji ve školním roce 2015/2016, a polostrukturované rozhovory s lektory příslušných vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA Management, management vzdělávání, organizace, optimalizace, vzdělávání, pedagogický pracovník, další vzdělávání pedagogických pracovníků, státní maturitní zkoušky.
Specifika řízení alternativních škol
Přikrylová, Veronika ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce pojednává o specificích řízení alternativního škol v České republice. Cílem práce je komparace vybraných typů alternativních škol v ČR se zaměřením na jejich řízení a analýza rozdílů řízení od řízení veřejných škol. Teoretická část práce se zabývá vybranými alternativními školami a způsoby řízení těchto škol, vymezením pojmů a jejich vznikem, vlastnostmi a funkcemi. V praktické části analyzuje obsah dokumentů a výsledky standardizovaných rozhovorů s představiteli vybraných škol. Výsledkem práce je komparace vybraných typů alternativních škol v ČR se zaměřením na jejich řízení a analýza rozdílů řízení od řízení veřejných škol. KLÍČOVÁ SLOVA Alternativní školství, alternativní školy, specifika řízení, funkce alternativních škol.
Talent management v kontextu managementu vzdělávání
Zápotocká, Monika ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá talent managementem v kontextu managementu vzdělávání za využití analýzy odborné literatury. Popisuje získávání zaměstnanců, rozvoj lidských zdrojů, řízení kariéry a plánování následnictví a poukazuje na souvislost těchto a dalších personálních procesů s talent managementem. Vymezuje význam talentu v pojetí psychologie osobnosti, psychologie práce, poradenské psychologie, pozitivní psychologie, sociální psychologie, psychologie vzdělávání a managementu. Definuje strategii talent managementu, včetně postupu na její vytvoření. Jednotlivá pojetí talentu mezi sebou komparuje a shrnuje hlavní odlišnosti. Uvádí výsledky výzkumných šetření o aplikaci talent managementu v organizacích, které upozorňují na nízkou míru využití tohoto procesu a jeho absenci ve vzdělávacích institucích v České republice. Popisuje příklady dobré praxe s talent managementem v sektoru vzdělávání v zahraničí. Dosahuje cíle práce, když navrhuje koncept talent managementu v kontextu managementu vzdělávání a jeho zavedení do praxe vzdělávacích organizací v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, management vzdělávání, plánování následnictví, rozvoj lidských zdrojů, řízení kariéry, talent, talent management
Analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu
Hodničák, Jan ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu od procedury její přípravy, procesu projednávání a schvalování, až po její realizaci. Výzkum vychází z podkladů dvou kvalitativních výzkumných metod:  participačního pozorování,  rozboru dokumentů - artefaktů. Závěr diplomové práce vychází z triangulace, z průniku jednotlivých výzkumných metod, a obsahuje mimo jiné doporučení pro MŠMT ČR, odbory školství mládeže a tělovýchovy krajských úřadů, zastupitele krajů a managementu škol, které připravují optimalizační projekty. Zvláštní pozornost je věnována dopadu optimalizace na VOŠ a SPŠ Varnsdorf.
Management vzdělávání mimořádně nadaných dětí v České republice
Kulhánková, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.