|
Hangár
Čajda, Daniel ; Straka, Bohumil (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením dřevěné konstrukce hangáru v Brně - Medlánkách. Hangár je určen pro malá letadla, která se na tomto letišti nacházejí. Půdorysné rozměry jsou 116 m × 64 m a výšce 10,6 m. Objekt je půdorysně zakřiven, tvoří část půlkruhu. Příčné vazby jsou nepravidelné, tvořeny z plnostěnných vazníků, které staticky působí jako dvoukloubové oblouky. Konstrukce je navržena z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a ocelových spojovacích prvků. Spodní stavba je řešena betonovými bloky a základovými pasy. Prostorovou tuhost zajišťují příčná a podélná ztužidla. Střešní a obvodový plášť je tvořen sendvičovými panely.
|
|
Ocelová konstrukce zastřešení hangáru
Pojezný, Tomáš ; Pilgr,, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh a statické posouzení ocelové konstrukce zastřešení hangáru pro vrtulová letadla typu Cessna. Půdorysné rozměry jsou 40,0 x 60,0 m, výška objektu cca 12,0 m. Nosný systém konstrukce zastřešení je tvořen rovinnými příčnými vazbami z příhradových vazníků eliptického tvaru. Návrh konstrukce je volen ze dvou předběžně řešených geometrických a konstrukčních variant. Ty jsou porovnány na základě ceny, velikosti nátěrových ploch a hmotnosti konstrukce. Pro vybranou variantu je vypracován podrobný statický posudek a výkresová dokumentace.
|
|
Pojezdové a zvedací zařízení
Folprecht, Michal ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je představit řešení manipulace s vrtulníkem BELL mezi přistávacím prostorem a hangárem. Jako hlavní cíl práce je navrhnout vhodnou konstrukční variantu dle požadovaných parametrů, provést základní pevnostní výpočty částí mechanizmu a doložit odpovídající výkresovou dokumentaci. Součástí je také 3D vizualizace celého zařízení.
|
|
Pojezdové a zvedací zařízení
Kukla, Antonín ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je navrhnout a zkonstruovat pojezdové a zvedací zařízení pro přemisťování vrtulníku BELL s lyžinami. Manipulační zařízení slouží k transportu vrtulníku mezi letištní plochou a hangárem. Práce je rozdělena do několika hlavních částí. V první části je řešen konstrukční návrh pojezdového a zvedacího zařízení. Dále je proveden pevnostní výpočet vybraných částí a vypracování výkresové dokumentace, která obsahuje výkres sestavy a důležitých skupin.
|
|
Pojezdové a zvedací zařízení
Bernard, Vladislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu manipulačního zařízení určeného k přepravě vrtulníku BELL mezi hangárem a letištní plochou. V první části práce je uveden rozbor možných mechanismů použitelných k manipulaci s vrtulníkem a také přehled s celkovým zhodnocením některých výrobců, kteří se zabývají výrobou tohoto typu zařízení. V druhé části je prezentován návrh a potřebné výpočty s výkresovou dokumentací. Manipulační zařízení je určeno nosností 2000kg s minimálním zdvihem vrtulníku 80mm pro zajištění bezpečné přepravy na potřebné vzdálenosti.
|
|
Ocelová konstrukce hangáru
Růžičková, Markéta ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce hangáru pro malá vrtulová letadla typu Cessna. Půdorysné rozměry jsou 40,0 x 60,0 m. Světlá výška je cca 10,0 m. Objekt se nachází v Brně. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355J2. Byly vypracovány dvě předběžné geometrické, resp. konstrukční varianty řešení, prostorový příhradový obloukový vazník a girlandový vazník. Varianty byly orientačně dimenzovány a posouzeny hlavní nosné prvky obou variant. Následně byly varianty zhodnoceny a byla vybrána jedna varianta pro podrobné zpracování. Pro zvolenou variantu je vypracován podrobný statický výpočet hlavních nosných částí konstrukce včetně spojů a některých detailů, výkresová dokumentace a technická zpráva dle specifikace vedoucího práce. Pro zpracování diplomové práce byly použity platné normy ČSN EN.
|
|
Ocelová konstrukce hangáru
Bartel, Jan ; Barnat,, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je řešení ocelové konstrukce hangáru. Hangár má půdorysné rozměry 30x60m a světlou výšku 11m. Konstrukční výška činí 15.3m. Hangár spadá do lokality: Ostrava. Konstrukce je vynášena 60m dlouhou trubkovou příhradou trojúhelníkového tvaru s hlavním pásem z trubky 356 × 20 mm. Na obou koncích je průvlak uložen na sloupy HEB 300 Na hlavní průvlak jsou každých 6 m připojeny jednotlivé vazníky.
|
|
Pojezdové a zvedací zařízení
Husák, Adam ; Šťastný, Antonín (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pojezdová a zvedací zařízení určená pro přepravu vrtulníků BELL mezi letištní plochou a hangárem. První část je věnována přehledu a zhodnocení významných výrobců podobných zařízení. Dále je proveden rozbor možných mechanizmů zařízení a následná volba vhodného řešení. Druhá část pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtech. Součástí je výkres navrženého zařízení. Toto zařízení je definováno nosností do 2000 kg a zdvihem 80 mm.
|
| |
|
Ocelová konstrukce letištního hangáru
Kuba, Michal ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Obsahom práce je návrh nosnej oceľovej konštrukcie jednoloďového halového objektu letiskového hangáru, určeného pre parkovanie športových lietadiel v okolí mesta Zlín. Pôdorysné rozmery objektu sú 36 x 78 m. Hlavná nosná konštrukcia je tvorená rovinnou priečnou väzbou. Priečna väzba je tvorená priehradovými väzníkmi, ktoré sú na jednej strane kĺbovo uložené na votknutých stĺpoch a na opačnej strane kĺbovo uložené na základovú konštrukciu. Hlavný nosník je tvorený z priehradových väzníkov oblúkového tvaru s konštrukčnou výškou 1,5 m, zloženého z oblúkov o 2 rôznych polomeroch. Vzdialenosť priečnych väzieb je 6 m. Priestorová tuhosť je zaistená systémom pozdĺžnych a priečnych stužidiel. Konštrukcia je navrhnutá ako bezväznicová. Všetky prúty oceľovej konštrukcie sú z valcovaných profilov, ktorých návrh je prevedený podľa platných noriem ČSN EN. Použitý materiál nosných prvkov je oceľ triedy S 355 prípadne S 460 (bežná oceľ).
|