Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka českého jazyka na 2. stupni u žáků se sluchovým postižením
Rokosová, Lucie ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou výuky českého jazyka u žáků se sluchovým postižením na 2. stupni základní školy. Na začátku je obecně popsána problematika sluchového postižení, možnosti komunikace osob se sluchovým postižením a základní informace o vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Následující část je zaměřena na výuku českého jazyka u žáků se sluchovým postižením, obsahující přehled dostupných materiálů na výuku českého jazyka, popisuje rozdíly ve výuce žáků, kteří preferující ke komunikaci mluvenou češtinu a žáků preferujících český znakový jazyk, a charakterizuje jazykové kompetence těchto žáků v psané formě českého jazyka. Cílem práce je upozornit na malý počet plošných výzkumných šetření zaměřených na kompetence žáků se sluchovým postižením v českém jazyce, poukázat na současný nedostatek vhodných výukových materiálů pro žáky se sluchovým postižením preferujících v komunikaci mluvenou češtinu a na základě získaných poznatků vytvořit pro tyto žáky pracovní list na vybraný gramatický jev - podmět a přísudek.
Porovnání vzdělávacích systémů České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni
PEŠTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá problematikou porovnání vzdělávacích systému České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni. Jednotlivé vzdělávací systémy jsou nejprve představeny a následně porovnány na základě Rámcově vzdělávacího programu a Národního kurikula. Je také poukázáno na práci s terminologií formou překladu odborných termínů do českého jazyka. Praktická část je věnována přípravě plánu na vyučovací hodinu s cílem seznámit žáky deváté třídy s hlavními odlišnostmi českého a britského školství. Součástí práce je umístění vyučovací hodiny na Metodický portál RVP.CZ jako ukázkovou hodinu průřezového tématu Multikulturní výchovy.
Využití mobilních zařízení při výuce
VORUDA, Radek
Cílem této bakalářské práce je zjištění situace na základních školách, co se týče využití mobilních zařízení při výuce. Zmapoval jsem za pomoci mnohonásobné případové studie přístup škol v rámci Jihočeského kraje k mobilním zařízením jako jsou mobilní telefony a tablety. Průzkum probíhal mezi mnou, autorem této bakalářské práce, a určitým učitelem dané školy, kdy já prováděl hloubkový rozhovor. Výstupem z rozhovoru jsou poznámky výzkumníka, nebo prioritně (při souhlasu učitele) v podobě audio nahrávky pro větší autentičnost. Ze získaných informací jsem zjistil, zda ve skutečnosti dochází k omezení využití zařízení při výuce. Poté došlo k porovnání tohoto opatření vzhledem ke školnímu řádu, o který jsem se taktéž zajímal. Dalším přínosem je objevení faktorů, které tvoří učitelovo rozhodnutí. V teoretické části uvedu příklady vhodného využití mobilních zařízení ve výuce a jeho přínosy. Vše vychází z nasbíraných informací z praktické části nebo ze získaných vědomostí z literatury.
Moderní technologie ve výuce na druhém stupni základní školy z pohledu učitele
Doležel, Radim ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Ve své práci pojednávám o využití moderních technologií, jakožto o významné formě moderního vzdělávání, a v jaké míře zapojují učitelé moderní technologie do výuky. Zabývám se různými druhy, využitím a jakým způsobem lze zapojit moderní technologie do výuky. Mimo jiné se například zmiňuji o projektech Vzdělávání21 nebo Škola dotykem, které se právě o zapojení moderních technologii do výuky snaží. Píši i o online technologiích ve výuce, které jsou nedílnou součástí moderních technologií. Porovnávám výhody a nevýhody zapojení těchto technologií do výuky a snažím se představit ucelený pohled na tuto problematiku. Praktická část se soustředí na výsledky dotazníkového šetření, ve kterém jsem převážně zjišťoval vztah učitele a moderní technologie. Dotazoval jsem se učitelů, jestli jim tyto technologie pomáhají nebo naopak ztěžují práci. Jaké tyto technologie učitelé znají a aktivně používají ve svých hodinách. V neposlední řadě také v jaké míře moderní technologie ovlivňují některé vlastnosti žáka z pohledu učitele.
Stupňování přídavných jmen v ruském a anglickém jazyce
Zemánková, Marika ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
NÁZEV: Stupňování přídavných jmen v ruském a anglickém jazyce AUTOR: Marika Zemánková KATEDRA: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Lenka Havelková, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá stupňováním přídavných jmen v ruském a anglickém jazyce. Teoretická část poskytuje charakteristiku adjektiv jakožto slovního druhu a současně poukazuje na odlišnosti mezi ruštinou a angličtinou. Uvedena je také jazyková typologie, jejímž hlavním úkolem je informovat o vlastnostech jazyků syntetických a analytických. Samostatnou kapitolu tvoří výčet možných klasifikací přídavných jmen, které jsou uspořádány dle hlediska syntaktického, morfologického a sémantického. Praktická část práce je věnována již samotnému stupňování adjektiv. Pravidla tvoření druhého a třetího stupně přídavných jmen jsou pro větší přehlednost popsána u ruského a anglického jazyka odděleně. Paralelně je stupňování u obou jazyků porovnáno v poslední kapitole. KLÍČOVÁ SLOVA: - přídavná jména, stupňování, druhý stupeň, třetí stupeň, klasifikace přídavných jmen
Sportovní hry ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Grešlová, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Pohybové aktivity jsou důležitou součástí života, proto se tato bakalářská práce zaměřuje na sportovní hry, jakožto jednu z nejpopulárnějších pohybových aktivit. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza využití sportovních her ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Dílčími cíli jsou zjištění vztahu žáků a učitelů k výuce sportovních her, jejich motivaci k nim, způsob realizace výuky sportovních her v rámci vyučovacích hodin, zmapování využití sportovních her ve volném čase žáků a zjištění účasti škol na vyhledávání talentů pro sportovní hry. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vymezení pojmu sportovní hra, rámcovému vzdělávacímu programu, roli učitele a vyučovací jednotce. Praktická část se následně věnuje vlastnímu výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření na základních školách v Praze. Dotazník vyplnilo 283 žáků a 19 učitelů. Bylo zjištěno, že sportovní hry jsou relativně oblíbené u žáků i učitelů, a proto je jim věnováno velké množství času v hodinách tělesné výchovy. Nejoblíbenějšími sportovními hrami jsou u dívek přehazovaná a vybíjená, u chlapců fotbal a florbal. Oblíbené sportovní hry jsou učiteli ve výuce preferovány. Bylo zjištěno, že učitelé často nevědí, která sportovní hra žáky nebaví....
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.
Ideální učitel v pohledu žáků 2. stupně základních škol
ČIPEROVÁ, Věra
Diplomová práce je zaměřena na problematiku ideálního učitele a toho, jak jsou učitelé vnímáni svými žáky, jaké jsou rozdíly ve vnímání žáků v kontrastu s teoretickými předpoklady a případně také rozdíly z pohledů chlapců a dívek. Cílem diplomové práce je zjistit, jak si žáci základních škol představují ideálního učitele. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část se nejprve věnuje tomu, jaké jsou předpoklady pro práci pedagoga a následně sleduje jeho kompetence, které jsou pro jeho práci nezbytné a které by měly být základem toho, aby bylo možné hovořit o učiteli jako o ideálním. Teoretická východiska jsou určena pro následné srovnání se zjištěními uvedenými v praktické části. Výzkumná část prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve dvou vybraných základních školách, konkrétně na jejich druhém stupni. Dotazníkové šetření určuje názory žáků na ideálního učitele a na vlastnosti, které by takový ideální učitel měl zastupovat.
Vzdělávání dětí cizinců na druhém stupni základních škol v České republice
BAŽANTOVÁ, Eva
V uplynulé dekádě narostl počet cizinců, kteří se přistěhovali do České republiky. Jednou ze situací, se kterou je třeba počítat, je vzdělávání dětí cizinců nejen v rámci povinné devítileté školní docházky. Cílem této diplomové práce bude zaměřit se na konkrétní výuku dětí cizinců na druhém stupni českých základních škol a na nižším stupni víceletých gymnázií a zmapovat výukové materiály, které poskytují české i mezinárodní organizace. Výukové materiály, které mají napomáhat integraci cizinců, anebo mají vyučovat o problematice migrace. Diplomová práce bude případovou studií, kdy v praktické části bude znázorněn přístup jedné konkrétní školy k výuce dětí cizinců. Práce analyzuje, zda jsou učitelé připraveni na vzdělávání dětí cizinců a hodnotí, jakým způsobem zvolená škola napomáhá integraci dětí cizinců do české společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.