|
Komparace firemní kultury na příkladu České pošty a Slovenské pošty
Strolená, Jana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Beníšek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na firemní kulturu ve společnostech Česká pošta, s.p. a Slovenská pošta, a.s. Soustředí se na vymezení důležitých pojmů v oblasti kultury a na následné popsání jednotlivých prvků firemní kultury, které jsou dále rozvedeny na názorných případech v poštovních podnicích. Tato práce má za cíl porovnat obě firemní kultury a v případě České pošty také na základě dotazníku prošetřit současný stav firemní kultury a navrhnout její vylepšení.
|
|
Příčiny častého neúspěchu v prosazování kaizenu u českých zaměstnanců
Izutsu, Roman ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Lepeška, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice aplikace filosofie kaizen do ekonomické praxe v českém prostředí. Mnoho českých podniků, které zavedly tuto filosofii, zdaleka nedosahují takových výsledků, jako tomu bývá v Japonsku. Čeští zaměstnanci ji totiž většinou příliš dobře neakceptují. Cílem je zde proto nalézt pravděpodobné příčiny této nepříznivé situace. V teoretické části je popsána filosofie kaizen a s ní související faktory, jako je např. organizační kultura, dále pak je zde popsána i nejčastější praktická podoba v podnicích, její efekty a v neposlední řadě též její stručná historie v Japonsku, USA i v Čechách. V praktické části jsou analyzovány konkrétní aplikace kaizenu ve třech firmách v ČR. Pilíře této části tvoří zejména kvalitativní analýza v podobě polostrukturovaných rozhovorů s těchto firem a kvantitativní analýza v podobě dotazníkového šetření v jedné z těchto firem. Výstupem této práce jsou všeobecná doporučení pro všechny organizace a poté také konkrétní doporučení pro zúčastněné podniky.
|
|
Rozvoj tvořivosti u zaměstnanců
Šimůnková, Vendula ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tématem této práce je tvořivost = kreativita a její funkce v rámci společnosti CIE Automotive. Tvořivost je nedílnou součástí osobního, ale i pracovního života každého jedince. Ovlivňuje schopnost podniku reagovat na změny a může také zásadně ovlivnit existenci a prosperitu celé společnosti. Společnost CIE Automotive je významným hráčem v oblasti automobilového průmyslu. Dlouhodobě se však potýká s nedostatečnou podporou a následným rozvojem tvořivosti svých zaměstnanců. Hlavním cílem této práce je prozkoumat vztah zaměstnanců společnosti CIE Automotive Valašské Meziříčí ke kreativitě a na základě zjištěných výsledků pak podat návrh na nový program pro její rozvoj v dané firmě. V rámci teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů, souvisejících s tvořivostí a postavením tvořivosti v rámci organizace. Pro zjištění nezbytných informací důležitých pro realizaci praktické části jsou využity dvě metody -- metoda rozhovoru a dotazníku. Na základě informací zjištěných pomocí zmiňovaných metod jsou navrhnuta doporučení společnosti CIE Automotive a vytvořen nový program na podporu rozvoje kreativity. V praktické části je důraz kladen na identifikaci slabých stránek vyplývajících z rozhovoru s HR manažerkou společnosti CIE a z dotazníkového šetření. Za slabé stránky je považováno nedostatečně otevřené kreativní prostředí, chybí podpora týmové spolupráce, ve společnosti je nedostatečně efektivní komunikace a není zřetelně nastaven program motivace k tvořivosti. Na základě vymezení slabých stránek jsou pak navržena doporučení jak se zaměřit na zlepšení slabých stránek a je vytvořen nový program pro podporu kreativity ve společnosti CIE - REGIA IDEA.
|
|
Podniková kultura v organizaci Mars ČR
Zápotocká, Zuzana ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Bullová, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednotnou firemní kulturou a jejími efekty v mezinárodní společnosti Mars Czech Republic. V teoretické části je představen koncept kultury a dopodrobna popsán koncept národní kultury společně s kulturními standardy a dimenzemi. Dále je v práci definována podniková kultura, jsou popsány její prvky a představeny pojmy silná kultura a subkultura. Závěrem teoretické části jsem analyzovala vliv národních specifik na formování daných firemních kultur. Praktická část zkoumá specifika firemní kultury společnosti Mars Czech Republic.
|
|
Organizational culture in hotel Adria Prague
Pauličková, Katarína ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Organizační kultura je důležitou determinantou každé organizace. Tato práce se zabývá vybranými aspekty organizační kultury a skládá se ze čtyř částí. V první části jsou definována teoretická východiska týkající se organizační kultury, loajality zaměstnanců a zážitkového vzdělávání. Druhá část podává ucelený přehled o hotelu Adria, jeho zaměstnancích, klientech, konkurenci a specifických aktivitách hotelu. Další část je věnována samotnému empirickému výzkumu, jehož cílem bylo především analyzovat strategii a podnikové hodnoty, míru identifikace zaměstnanců s těmito hodnotami a faktory podporující loajalitu zaměstnanců. V závěru práce jsou shrnuty konkrétní rady a doporučení pro vedení hotelu.
|
|
Firemní kultura v mezinárodní společnosti
Hudcová, Kateřina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce rozebírá tematiku firemní kultury v mezinárodním podniku. Obsahem úvodních kapitol teoretické části je vysvětlení pojmu firemní kultura, tj. určení prvků, které ji utváří, jejích funkcí, představení známých typologií, možnosti měření kultury, definice síly a subkultur. Další kapitoly charakterizují typické rysy americké, české, francouzské a německé podnikové kultury a jejich vliv na obchodní jednání. Zařazeno je i porovnání jednotlivých kultur pomocí kulturních indexů. Praktická část je věnována analýze firemní kultury v americké společnosti Carrier Refrigeration Operation Czech Republic s. r. o., určení její síly a zhodnocení situace podniku v prostředí střetu čtyř firemních kultur.
|
|
Symbolika barev v organizační kultuře
Čarková, Ludmila ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá barevnou symbolikou ve vztahu k organizační kultuře. Vychází z poznatků o vztazích mezi obsahem organizační kultury a prostředky organizační kultury a zaměřila se konkrétně na úpravu vybraných materiálních artefaktů, jimiž se společnost Lesostavby Třeboň, a. s. prezentuje na veřejnosti. Na základě dotazníkového šetření, inventáře hodnot a interview bylo zjištěno, že prezentovaná symbolika společnosti Lesostavby Třeboň, a. s. odpovídá organizační kultuře. Získané informace byly shrnuty do tabulek a sloupcových grafů a rovněž zde byla uvedena doporučení pro společnost Lesostavby Třeboň, a. s.
|
|
Interkulturní aspekty pracovních jednání
Kunclová, Kristýna ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pracovních jednání z hlediska interkulturních rozdílů. Na základě výpovědí vybraných manažerů porovnává zkušenosti z jednání s příslušníky vybraných národností s poznatky uváděnými v odborných publikacích. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány obecné vlivy a bariéry působící na jednání. Dále jsou v této části popsány dimenze kultury, na základě kterých jsou porovnávány jednotlivé země. Teoretická část končí souhrnnými charakteristikami vyplývajícími z teoretické části. Praktická část se věnuje výzkumu praktických poznatků ve třech vybraných společnostech. Výzkumným vzorkem jsou manažeři a vedoucí pracovníci, kteří jednají se zahraničními partnery. Výzkum je zaměřen na jednotlivé dimenze kultury a na to, jak respondenti vnímají jejich vliv.
|
| |
| |